Ismerd meg, mi az online marketing fogalma, milyen online marketing eszközök állnak rendelkezésedre céged bevételének növelésére.
Tartalomjegyzék
Mit is jelent valójában a marketing kifejezés?
A marketing egy vállalat vagy szervezet minden olyan üzleti tevékenysége, amelynek célja, hogy a lehetséges vásárlók és felhasználók megismerjék és megvásárolják a termékeiket vagy szolgáltatásaikat.

Mi is az az online marketing? (online marketing fogalma)
Online marketing minden olyan marketing tevékenység, amiket az internetes platformokon keresztül végzünk azért, hogy elérjük a lehetséges ügyfeleinket és elérjük, hogy megvásárolják a termékünket vagy szolgáltatásunkat. Az online marketing nagy előnye, hogy egy ügyfél elérése sokkal olcsóbb, mint a hagyományos médiákban (TV, nyomtatott média, rádió, stb.)

Szükség van az online marketingre? (Miért fontos az online marketing?)
Ma már Magyarországon is többet költenek a cégek online marketingre, mint hagyományos marketing megjelenésekre. Az egy vásárló megszerzésére eső költségek sokkal alacsonyabbak az online marketingben mint az offline marketing által biztosított csatornákon. Ez bizonyítja az internetes jelenlét és az online marketing hatékonyságát. Mindenesetre egy biztos:
Az online marketinggel rengeteg embert érhetsz el olcsón
Magyarországon több mint 7 millió ember használja az internetet. Azoknak az idősebbeknek elérésére, akiknek sem laptopjuk, sem mobiljuk nincs, még talán hatékonyabban alkalmazható a nyomtatott hirdetés, szórólapozás, telemarketing, megjelenés vásárokon, kiállításokon, stb. A fiatalok és középkorúak elérése azonban szinte lehetetlen online hirdetési eszközök nélkül. Ha az online világból kimaradsz, a versenytársak menthetetlenül lehagynak.

Digitális marketing = online marketing?
Igen. A digitális vagy online marketing egy és ugyanaz a fogalom. Azért nevezik digitálisnak, mert az internet digitális számítógépek (szerverek és eszközök) összeköttetéséből áll.
Legfontosabb online marketing eszközök és csatornák
A legtöbb vevő nem ismeri a céged, hanem valamilyen közvetítő csatornán keresztül jut el hozzád. Az offline világ csatornái a következők:
- televízió
- rádió
- újságok, magazinok
- levél, szórólapok
- telemarketing (telefonos hívások)
- stb.

televízió, a rádió, az újságok, stb.
A legnépszerűbb online csatornák a következők:
- Google kereső
- Social Media marketing: Facebook, Instagram
- Videós oldalak: YouTube, TikTok
- árösszehasonlító oldalak (Árukereső, Árgép)
- stb.

A különböző online csatornákon keresztül az embereket elérheted fizetett megjelenési lehetőségekkel, de akár ingyenesen is (organikus elérés). Egy-egy marketing csatorna lehet, hogy teljesen más célcsoport elérését teszi lehetővé, de le is fedhetik egymást.
Az online marketing legfontosabb eszközei
Különböző online marketing eszközök léteznek amelyek a különböző online csatornákon alapulnak. Például:
- Egy jól felépített weboldal
- tartalommarketing
- keresőoptimalizálás (SEO),
- kattintás alapú fizetett hirdetések (PPC),
- közösségi média marketing,
- email marketing,
- influencer marketing és
- affiliate marketing.
Ezekkel az online marketing eszközökkel érheted el a célcsoportjaid, vagyis a lehetséges vásárlóid, ezek segítségével szólíthatod meg őket. Ezeket az online marketing eszközöket mind használhatod, de jó, ha teszteled, melyiknél milyen költséggel jár egy-egy ügyfél elérése.
Hogyan kezdj bele az online marketingbe? (Első lépések)
Az első és legfontosabb lépés egy megfelelő weboldal elkészítése. Ez képviseli a céged az interneten. Erre irányulnak az online marketing kampányok. Ezért az oldalad folyamatos fejlesztése és karbantartása az egyik legfontosabb feladat marketing szempontból.
Online marketing stratégia
Az online marketing eszközeivel érheted el a célközönséged. A folyamat azonban összetett, sok lépésből áll. Egy-egy marketing csatornára más és más módszereket kell alkalmazni. Ennek megvalósítása elképzelhetetlen egy alaposan kidolgozott online marketing stratégia nélkül.
Hogyan használd az online marketinget? (Az online marketing terv szakaszai)
A stratégia gyakorlati megvalósítását érdemes lépésekre bontani. Ez a marketing terv. Az online marketingben érdemes mérni, mert ha véletlenszerűen próbálkozol, az a hatékonyság rovására fog menni. (A hatékonyság fokozására hasznos a Pareto elv alkalmazása.) Az alábbiakban néhány tipp található, hogy hogyan építheted be a különböző marketing eszközöket a céged életébe.
1. Weboldal vagy webshop kialakítása:
Attól függően, hogy szolgáltatást vagy terméket kínálsz, készíttess egy profi weboldalt vagy webshopot. Ezt meglátogatva éri el a felhasználó a termékeid és a szolgáltatásaid, és tudn kapcsolatba lépni veled, vagy rendelést leadni.
2. Konverzió mérés beállítása
Hiába a kidolgozott marketing stratégia, ha nem mérd az eredményeket. Ezért fontos, hogy a honlapon állítsd be a konverziók mérését.
Webáruházak esetén ez egyszerűbb, hiszen a konverzió a rendelés leadását jelenti. Erre a célra használhatod az ingyenes Google Analytics statisztikát.
Szolgáltató cégeknél a konverzió mérés bonyolultabb, lehet, hogy egyszerűen felhívják a céged. Ennek ellenére érdemes törekedni arra, hogy legalább a kapcsolati űrlapok kitöltését és elküldését mérni tudd. Így láthatod, hogy melyik marketing csatornát használva találtak meg.
A mérés lényege, hogy tudd, mire költsd a pénzed és mire ne!
3. Google, Instagram vagy Facebook hirdetések indítása
Ha már mérni tudod a konverziókat, érdemes elindítani a Google Ads vagy szociális média hirdetéseket. Az online hirdetések segítségével azonnal el tudod érni a lehetséges ügyfeleket, és azonnal jön a bevétel. Fontos, hogy mérd, melyik mennyire hatékony. Amelyik a legkevesebb költség mellett a legtöbb bevételt hozza, oda csoportosítsd a marketing büdzséd.
4. Keresőoptimalizálás (SEO):
A SEO segítségével kerül a weboldalad a Google találati lista élére. Bár sok időbe, pénzbe vagy munkába kerül jó pozíciót elérni, de a megszerzett helyezések hónapokig, évekig hozzák számodra a vevőket. Ráadásul az is bizonyított, hogy ez az az online marketing eszköz, amely a legalacsonyabb költséggel hoz látogatókat az oldaladra.
5. Közösségi média:
Jó ötlet lehet létrehozni egy Facebook oldalt vagy csoportot abban a témában, amelynek a szakértője vagy. Kérdés, hogy van-e időd és energiád napi szinten posztolni, foglalkozni a hozzászólásokkal. Ha nincs, meg is bízhatsz ezzel egy közösségi média ügynökség, aki menedzseli számodra. Oldaltól vagy csoporttól függetlenül érdemes kihasználni az ezekben a csatornákban rejlő lehetőségeket, és élni az online hirdetés lehetőségével.
6. E-mail marketing
Az e-mail marketing volt a marketing automatizálás első olyan eszköze, ami segítette a potenciális célcsoportot újra és újra megszólítani, és így javítani a konverziót. Sokan úgy gondolják, hogy ma már elavult ez a fajta kommunikáció a levelező rendszerek szűrői és a csatorna túlzsúfoltsága miatt. A legtöbb marketing szakember azonban továbbra is nagy hatékonyságú eszközként használja.
7. Videómegosztó platformok:
Az olyan videómegosztó platformok használata, mint a YouTube vagy a TikTok szintén sokat segíthet a vevőid elérésében. A videók segítségével az ügyfelek jobban megismerhetik a vállalkozásod, a szolgáltatásaid és a termékeid.

Nézzük meg ezeket az eszközöket részletesen.
Az online marketing eszközei 2024-ben:
1. Tartalommarketing
A tartalommarketing az online marketing része. Jelentése: olyan internetes tartalmak létrehozása, amelyek a cégednek vevőket és bevételt hoznak.
2. Google keresőoptimalizálás, vagyis SEO
A Google keresőoptimalizálás lehet az egyik leghatékonyabb online elérhető vevőszerzési lehetőség. Maga az optimalizálás azért nagyon nehéz feladat, mert a tevékenységek hatása csak hetek-hónapok múlva jelentkezik. Így nem lehet próba-hiba-javítás módszerrel dolgozni. Már az elején ismerni kell, hogy:
- milyen kulcsszavakat használ a célközönséged
- ezeket hogyan hatékonyan elhelyezni a weboldaladon
- milyen tartalmakat érdemes létrehozni a honlapodon
- hogyan lehet az oldaladra mutató értékes linkeket (backlink) szerezni
- stb.
Érdemes egy jó szakembert találnod erre a feladatra, de jó, ha Te is megismered a keresőoptimalizálás alapjait. Ezek nélkül sem a megfelelő szakértőt nem tudod kiválasztani, sem a szükséges, rád háruló döntéseket nem tudod meghozni.
3. Közösségi média marketing
A közösségi médiák (Facebook, Instagram) azért is csábítók a cégvezetők számára, mert a legtöbben saját maguk is napi szinten használják ezeket felhasználóként. A marketing során azonban hamar kiderül, hogy más felhasználónak, és más marketingesnek lenni ezeken a felületeken. Ma már itt is erős verseny van a hirdetők között az emberek figyelmének megragadására.
Egy közösségi média kezelő cég kiválasztása jó választás lehet. Ez a szakértő azonban a céged megjelenését tartja a kezében, így nem mindegy, kit bízol meg ezzel a feladattal.
4. Kattintás alapú (Pay-per-click – PPC) hirdetések
Kattintás alapú hirdetésnek nevezzünk minden olyan reklámot, amikor csak akkor kell fizetned, ha rákattintottak a hirdetésedre, vagyis például valaki ténylegesen meg is látogatta a weboldalad. Ezek a reklámozási lehetőségek nagyon népszerűek, hiszen garantált az eredmény – legalábbis a látogatók számát illetően. A látogató azonban még nem vevő!
A PPC hirdetések esetén nagyon sok pénzt bukhatsz el azzal, ha az érkező oldal (landing page – ahová a hirdetés a látogatókat hozza) nem tudja rávenni az érkezőt arra, hogy megtegye amit elvársz tőle: regisztráljon, feliratkozzon, felhívjon vagy rendeljen.
Ezért nagyon fontos a landing oldal konverzió optimalizálása. Vagyis az, hogy a látogatóid minél nagyobb része tegye meg az elvárt eseményt. Ezzel tudod hatalmas mértékben csökkenteni az egy főre eső reklámköltséget.
5. Online PR
A PR a „Public Relations” rövidítése, ami magyarul a „közönségkapcsolatok” kifejezést jelenti. Ide tartazik minden olyan kommunikációs tevékenység, ami javítja a céged és a márkád pozitív megítélését. Ide tartozik például ha:
- kapcsolatot építesz a médiával
- szakértő cikkeket ajánlsz fel
- riportot adsz
- eseményeken veszel részt előadóként
- stb.
A közönségkapcsolatok területe magában foglalja a média- és sajtókapcsolatokat, eseményszervezést, válságkommunikációt és online kommunikációt, például a közösségi média kezelését. A PR szakemberek feladata, hogy építsék és kezeljék a vállalatok és ügyfeleik közötti kommunikációt, és segítsenek a jó hírnév kialakításában és a vállalati célkitűzések elérésében.
Melyik marketing eszközt válasszuk?
Nem érdemes előre eldönteni, melyik marketing eszközt válasszuk. Sokkal jobb megoldás, ha teszteljük ezeket, és mérjük, hogy egy-egy konverzió elérésére mennyi pénzt kellett költenünk. A legtöbb online marketing eszköz látogatottságot hozhat, de nem túl hatékony abban, hogy a látogatóid megrendelőkké, vevőkké is váljanak. Ez azonban konverzió mérés nélkül soha nem derül ki.
Az internetes marketing eszközökből zavarba ejtően sok van. Ezért ha nem jutsz döntésre a marketingeszközök online alkalmazásával, érdemes egy online marketinges megbízásán elgondolkodni.
Mit csinál egy online marketinges?
Az online térben rengeteg lehetőség áll a rendelkezésedre, de ezek használata hozzáértést és időt igényel. A legtöbb cégvezetőnek jobban megéri külső szakértőt megbízni ezzel a feladattal. Az online marketinges segít az online marketing feladatok elvégzésében.
Vannak olyan szakértők, akik egy-egy marketing tevékenységet végeznek csak (Google Ads hirdetés, Google keresőoptimalizálás vagy Facebook fiók kezelés), de vannak olyanok is akik komplex marketing szolgáltatást nyújtanak. Ez utóbbiak általában ügynökségek, ahol több alkalmazott is van az egyes feladatok ellátására specializálódva.
Kanga Design – online marketing ügynökség
Az online marketing egy összetett terület, amely számos kihívással járhat. Ha segítségre van szükséged az online marketing megvalósításában, a Kanga Design digitális marketing ügynökség örömmel áll a rendelkezésedre!
Ha tanácsot szeretnél kérni, ajánljuk online marketing tanácsadás szolgáltatásunkat:
A következő területeken felmerült problémáidra tudok tanácsot adni:
- Google Analytics
- AdWords (Google Ads) hirdetés kampány
- Online marketing stratégia
- Marketing szövegírás
Ha nem csak tanácsot szeretnél kérni, hanem konkrét feladatokat bíznál ránk, fordulj hozzánk bizalommal.
Elérhetőségeink
Hasznos cikkek online marketing témában

Árfigyelő, árösszehasonlító oldalak online marketing szempontból: Árukereső, Árgép
Az ár Magyarországon nagyon fontos vásárlási tényező. Ezért nem is csoda, hogy az árösszehasonlítás minden online vásárlás szerves része. Mielőtt egy terméket a webáruház kosarába

Instagram fiók létrehozása a vállalkozásod számára
Szeretnél Instagram fiókot létrehozni a vállalkozásodnak? Megmutatjuk lépésről lépésre, hogyan regisztrálhatsz videókat megosztó profilt okostelefonodról. Miért szeretnéd elkezdeni az instagram fiók hatékonyabban történő használatát? Gondolkoztál

Mi az az A/B tesztelés? Az A/B teszt hatékony végrehajtása
Ismerd meg, mi az az A/B tesztelés! Hogyan teszteld egy hirdetés vagy weboldal két verzióját? Hogyan érj el jobb eredményeket? Mi az A/B teszt és

Kanga Design ipari marketing és B2B marketing ügynökség
B2B cégek esetén másféle marketing szükséges, mint azoknál, akik közvetlen végfelhasználóknak adnak el. Ismerd meg, mitől más egy B2B marketing ügynökség, és hogyan érhetsz el

QR kód használata, QR kód készítés marketing céllal
Egyre több helyen találkozhatsz QR kódokkal a mindennapjaidban. Ezek a kis fekete-fehér négyzetek mindenütt ott vannak, és rengeteg lehetőséget rejtenek magukban. Ezek a kódok jól alkalmazhatók a

Ipari marketing stratégia az ipari szektornak, ipari és B2B vállalatoknak
Ismerd meg, mi az az ipari marketing stratégia, miért van rá szüksége az ipari szektornak, és hogyan használd az ipari marketingben rejlő lehetőségeket. B2B vs

Google vélemények törlése, Google értékelés törlése
Ismerd meg, hogyan lehetséges a Google vélemények törlése! Hogyan lehet törölni negatív vagy spam jellegű Google értékeléseket. Miért fontos a Google vélemények kezelése? Az online reputáció napjainkban

Mi az a B2B értékesítés? A B2B értékesítés jelentése.
Ismerd meg, mi az a B2B értékesítés, és mi a különbség a vállalkozások és a fogyasztók felé való értékesítés között. B2B jelentése: a business to

Konverziós ráta, konverziós arány: mi számít jó konverziós aránynak?
Ha webáruházad vagy weboldalad van, nyereség szempontjából létfontosságú, hogy javítsd a hatékonyságát. Vagyisa cél, hogy minél több látogató kérjen árajánlatot vagy vásároljon. Ennek a hatékonyságnak
Push üzenet jelentése, push értesítés használata az online marketingben
Tudod mi a push üzenet jelentése? Tanulj meg mindent a push értesítés használatáról az online marketingben. A push üzenet jelentése és alapjai az online marketingben

B2B jelentése, B2B értékesítés
Ismerd meg, mi a B2B (business to business) jelentése. Mi a különbség a B2B és a B2C marketing között. Hogyan lehet eladni vállalkozások részére? B2B

Keresőmotor optimalizálás (SEO): keresőmotorok működése
Ismerd meg, mi az a keresőmotor optimalizálás (SEO), milyen a keresőmotorok működése, mik a Google SEO keresőoptimalizálás alapjai. Keresőmotor optimalizálás és az online marketing A keresőmotor
Gyakori kérdések:
További gyakori SEO kérdések megválaszolásában szakértő csapatunk örömmel áll rendelkezésedre.
1. Mi az online marketing jelentése?
Az online marketing, más néven digitális marketing, a vállalatok és ügyfelek közötti kommunikáció és interakció elősegítését szolgáló marketingtevékenységek összessége az interneten keresztül. Az online marketing eszközök és módszerek széles skáláját foglalja magában, mint például a keresőmotor-optimalizálás (SEO), a tartalommarketing, az e-mail marketing, a közösségi média marketing, a hirdetések és az analitika.
2. Mi az online marketing célja?
Az online marketing célja, hogy növelje egy vállalat márkaismertségét, elérje a célcsoportot, generáljon érdeklődőket és vásárlókat, valamint hűséges ügyfeleket szerezzen. Az online marketing segítségével a vállalatok célzottan és hatékonyan kommunikálhatnak a fogyasztókkal, javíthatják a termékek és szolgáltatások eladását, valamint erősíthetik a márka pozitív képét.
3. Mik az online marketing előnyei?
Az online marketing előnyei közé tartozik:
- Költséghatékonyság:
általában kevesebb költséggel jár, mint a hagyományos marketing. - Célzott kommunikáció: Lehetővé teszi a célcsoport pontos meghatározását és az üzenetek személyre szabását.
- Mérhetőség: Az eredmények könnyen mérhetők és elemezhetők, így a vállalatok gyorsan reagálhatnak a piaci változásokra.
- Rugalmasság: Az online marketing kampányok könnyen módosíthatók és optimalizálhatók a célkitűzéseknek megfelelően.
- Hosszú távú eredmények: Az olyan eszközök, mint például a SEO, hosszú távú eredményeket hozhatnak.
4. Mik az első lépések az online marketingben?
Az alábbi lépések a legelterjedtebbek:
- Célok meghatározása
- Célcsoport meghatározása és megismerése
- Weboldal létrehozása
- Tartalomstratégia kidolgozása
- Keresőmotor-optimalizálás (SEO)
- Közösségi média jelenlét kialakítása
- E-mail marketing kampány indítása
- Hirdetések létrehozása és kezelése
- Elemzés és mérés
5. Elavult az email marketing?
Az e-mail marketing nem elavult, továbbra is hatékony eszköze az online marketingnek. Az e-mail marketing előnyei közé tartozik a költséghatékony célzott kommunikáció, a magas konverziós arány, valamint a hosszú távú ügyfélkapcsolatok építése. Az e-mail marketing sikere azonban nagymértékben függ a stratégia megfelelő kialakításától és a releváns, értékes tartalom biztosításától. Az e-mail marketing akkor lehet hatékony, ha a vállalatok személyre szabott üzeneteket küldenek, és figyelembe veszik az ügyfelek igényeit és érdeklődését.