Marketing automatizálás, marketing automatizáció, online marketing automatizációs rendszerek

Marketing automatizálás, marketing automatizáció

Ismerd meg az online marketing automatizálás folyamatait, hogyan teszi hatékonyabbá az automatizáció a céged értékesítési lehetőségeit.

Tartalomjegyzék

Mi is az a marketing automatizálás?

A marketingautomatizálás a vállalkozásod számára lehetővé teszi, hogy a marketing folyamatokat hatékonyabban és pontosabban kezelje. A legtöbb marketing automatizációs szoftver rendelkezik olyan eszközöket biztosít, amelyek segítenek a tartalommarketing, az e-mail kampányok és a közösségi médiában történő hirdetésekkel való foglalkozást egyszerűsíteni. Például, egy webshop esetében a szoftver segítségével könnyedén nyomon követheted, hogy mennyi időt töltött el egy látogató az oldaladon, melyik termékekre kattintott vagy melyik linkre kattintva érkezett az oldaladra.

Milyen célt szolgál a marketing automatizáció?

marketing automatizálás olyan szoftverek használatát jelenti, amelyek segítségével a vállalkozások automatizálni tudják ismétlődő marketing feladataikat. Ez lehet például

  • email küldés,
  • közösségi média bejegyzések automatikus közzététele
  • retargeting hirdetések megjelenítése
  • push üzenetek, push értesítések

A marketing automatizálási szoftverek használatának egyik legnagyobb előnye, hogy időt takaríthatunk meg vele, hiszen nem kell minden egyes feladattal manuálisan foglalkozni. Ezen kívül a személyre szabott üzeneteket is könnyebben tudjuk kezelni, ami növelheti a lead generálást és az értékesítést.

marketing automatizálást nem csak a nagyvállalatoknak érdemes megfontolni. A folyamatok automatizálása kisebb cégeknek is hasznos, hiszen így a marketingesek több időt tudnak szánni a stratégiai tervezésre és az ügyfelekkel való kapcsolattartásra.

Miért fontos a marketingautomatizálás?

A  marketing automatizálás segítségével nem csak időt takaríthatsz meg, de javíthatod is a sales eredményeidet. Az automatizált marketing eszközök lehetővé teszik például a Facebook hirdetések pontos célzását és nyomon követését. Ezen felül rengeteg marketing célú sales funnel szoftvert is találhatsz a piacon, amelyek segítik vállalkozásod növekedését. Az ilyen típusú szoftverek használata által képes leszel üzeneteket küldeni potenciális ügyfeleidnek, nyomon követni a kampányaid hatékonyságát és elemezni a vásárlói viselkedést.

Az online marketing és az automatizáció kapcsolata

Az online marketing egyre fontosabb szerepet játszik a vállalkozások életében, hiszen a digitális térben történő jelenlét nélkülözhetetlen a mai világban. Az automatizálási folyamatok ebben is segítségünkre lehetnek, hiszen segítenek hatékonyabban menedzselni a különböző online csatornákat.

Például ha egy cég rendszeresen küld email hírleveleket, akkor ezeket az üzeneteket könnyen automatizálni lehet. Ezzel nem csak időt takaríthatunk meg, hanem biztosak lehetünk abban is, hogy az üzeneteink mindig időben eljutnak a címzettekhez.

Az automatizált közösségi média bejegyzések is nagy segítséget jelenthetnek. Nem kell minden nap bejelentkeznünk és posztolnunk, hanem előre beállíthatjuk, hogy mikor milyen tartalom jelenjen meg. Így több időnk marad más feladatokra, például az ügyfelek kérdéseinek megválaszolására vagy új termékek fejlesztésére.

Marketing automatizációs rendszerek: Hubspot és Mailchimp

marketing automatizációs rendszerek közül két nagyon népszerű a Hubspot és a Mailchimp. Mindkettő lehetővé teszi, hogy automatizáljuk az email marketinget, a közösségi média bejegyzéseket és még sok más feladatot.

A Hubspot marketing automatizációs rendszer ingyenes változata is sok szolgáltatást nyújt.
A Hubspot marketing automatizációs rendszer ingyenes változata is sok szolgáltatást nyújt.

A Hubspot egy komplex automatizációs szoftver, amely többek között CRM funkciókat is tartalmaz. Ez azt jelenti, hogy nem csak az értékesítési és marketing folyamatainkat tudjuk vele kezelni, hanem az ügyféladatokat is. Így minden információ egy helyen lesz, ami megkönnyíti a munkánkat.

Mailchimp hírlevél küldő rendszer
Mailchimp hírlevél küldő rendszer

A Mailchimp elsősorban email marketingre specializálódott, de ma már számos más funkciót is kínál. Például létrehozhatunk vele landing oldalakat, küldhetünk automatikus üzeneteket vagy akár SMS-t is. Ezen kívül segítségével könnyen követhetjük a kampányaink eredményeit is.

Automatizált hirdetések és retargeting: A digitális marketing fontos eszközei

Az automatizált hirdetések segítségével pontosan meghatározhatjuk, hogy milyen célközönségnek szeretnénk megjeleníteni a reklámjainkat. Ezzel nem csak a hirdetési költségeket tudjuk csökkenteni, hanem a konverziós arányt is növelhetjük. Retargeting hirdetés létrehozható a Google Ads vagy a Facebook rendszerében is.

retargeting rendkívül hatékony marketing eszköz, amit szintén könnyen automatizálhatunk. Ha valaki már egyszer meglátogatta a weboldalunkat, akkor később újra megjeleníthetünk neki hirdetéseket. Így nagyobb eséllyel tér vissza és vásárol tőlünk.

Az automatizált hirdetések és a retargeting tehát nagyon hasznosak lehetnek a digitális marketingben. Nem csak időt takaríthatunk meg velük, hanem hatékonyabban is tudjuk elérni céljainkat.

Email marketing és SMS küldés: Hogyan automatizálhatóak ezek a folyamatok?

Az email marketing az egyik legfontosabb online marketing eszköz. Az emailt ugyanis szinte mindenki használja, így ezen keresztül könnyen elérhetjük potenciális ügyfeleinket. Az email küldést pedig könnyedén automatizálni tudjuk.

Például beállíthatunk olyan automatizmusokat, hogy ha valaki feliratkozik a hírlevelünkre, akkor automatikusan kapjon egy üdvözlő üzenetet. Vagy ha valaki kosárba tesz egy terméket, de nem vásárolja meg, akkor küldjünk neki egy emlékeztetőt. Erre alkalmas például az UNAS vagy a Shopretner bérelhető webáruház rendszere is.

Unas webshop csomagok árai 2004 elején
Unas webshop csomagok árai 2004 elején

Az SMS küldés is automatizálható, bár ez kevésbé elterjedt, mint az email marketing. Az SMS előnye, hogy gyors és közvetlen kommunikációs csatorna. Automatizált SMS-t például akkor érdemes küldeni, ha valamilyen fontos információt szeretnénk gyorsan eljuttatni az ügyfelekhez.

A Te céged marketingje is automatizálható! Fordulj hozzánk bizalommal

A marketing automatizálás tehát egyre inkább szükségessé válik a retargeting széles körű alkalmazása miatt. A mesterséges intelligencia fejlődésével pedig ez a két terület egyre inkább összefonódik. Egy jól megválasztott marketing automatizációs szoftvert használva képes leszel automatizálni a marketing rendszered, így több időd maradhat az üzletfejlesztésre és sales tevékenységekre. Ne feledd, hogy egy jó marketing tanácsadó segítségével még hatékonyabban tudod majd kihasználni ezeket az eszközöket és folyamatokat.

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!