Ha webáruházad vagy weboldalad van, nyereség szempontjából létfontosságú, hogy javítsd a hatékonyságát. Vagyisa cél, hogy minél több látogató kérjen árajánlatot vagy vásároljon. Ennek a hatékonyságnak a mérőszáma a konverziós ráta. Ismerd meg, mitől függ a konverziós arány, miért fontos, és hogyan optimalizáld a nagyobb bevétel érdekében.
Tartalomjegyzék
Online marketing alapok: konverzió jelentése?
Konverzió az online marketingben az a cselekvés, amelyet elvárunk a látogatótól egy adott weboldalon. Ez lehet:
- feliratkozás hírlevélre
- vásárlás
- megrendelés
- árajánlat kérés
- érdeklődő levél elküldése
- visszahívás kérés
- stb.
Mi az a konverziós ráta (conversion rate)? Konverziós arány jelentése.
A konverziós ráta jelentése: a konverziós ráta az az arány, amely megmutatja, hogy hány felhasználó hajtott végre egy kívánt cselekvést a weboldalon. Például hány látogató vásárolt vagy adta meg e-mail címét hírlevél küldésre. A konverziós arányunk kiszámításához az összes látogató számát osztani kell azzal a felhasználói számmal, akik végrehajtották a kívánt cselekvést.
Vagyis a konverzió kiszámítása:
Látogatók száma osztva az akciók számával = konverziós ráta.
Mi számít jó konverziós aránynak?
Mít a konverzió fogalma a legtöbb vállalkozó számára egyértelmű, a konverziós arányt a legtöbben erősen túlbecsülik. Partnereink weboldalán végzett méréseink azt mutatják, hogy Magyarországon az átlagos konverziós arány 1% körül van! Tehát az számít jó konverziós rátának, ami e fölött van.
A weboldalak átlagos konverziós aránya azonban több fontos tényezőtől függ:
- Terméket vagy szolgáltatást kínálsz?
E-kereskedelmi konverziós arány általában magasabb, mint a szolgáltatást kínáló weboldalak esetén. Egy webshop konverziós ráta mérése egyszerű, szolgáltatások esetén ez bonyolult lehet. A telefonhívások, a közvetlen email írás vagy egy fizikai bolt meglátogatása nem követhető nyomon. - Milyen a céged ismertsége?
Nagyobb tekintélyű, bejáratott cégeknél (Emag, Amazon, Praktiker, H&M, stb.) magasabb konverziós arány tapasztalható, mint egy ismeretlen feltörekvő webáruház esetén vagy kisebb szolgáltató esetében. - Mennyibe kerül az adott termék vagy szolgáltatás?
Minél drágább egy termék vagy szolgáltatás, annál alacsonyabb konverziós rátával lehet számolni. - B2B vagy B2C szegmensben van a céged?
B2B (nagykereskedelmi) szegmensben a döntéshozók magasabb száma miatt alacsonyabb konverziós aránnyal lehet számolni. Ezzel szemben a kiskereskedelemben (B2C) a konverziós ráta is magasabb lehet.
Egyes piacokon tehát akár 0,5%-os átlagos konverziós ráta is jó eredménynek számít. Egy ismert webáruház konverzió rátája azonban 5-6% legyen.
E-kereskedelmi konverziós arány mérése.
A konverzió optimalizálásának első lépése, hogy mérni tudd a weboldal konverziós arányát. Először is határozd meg a konverziós műveletet, vagyis hogy mi a vásárlási konverzió.
Ezután a Google Analytics statisztika beállításai között meg kell határozni a konverziót. Ez lehet egy meghatározott célt teljesítő vásárlási folyamat köszönő oldala, vagy egy bizonyos gombra történő kattintás.
Lényeges a Google Ads fiókod és az Analytics összekötése. Így lehetséges egy-egy kampány illetve a hirdetések konverziós eredményeinek importálása és követése. A Google Analytics adott esetben a kosárérték változását is lehetővé teszi.
Hogyan érdemes a konverziós rátát optimalizálni? Konveziós ráta növelése.
A konverziós arány optimalizálása az online marketing legfontosabb feladata. Fontos, hogy a weboldal minden része összhangban legyen, beleértve a tartalmat és a dizájnt is. A feliratok legyenek jól olvashatók, a gombok feltűnőek, a kosár gomb könnyen elérhető.
Érdemes figyelmet fordítani a weboldal sebességére is, mert az emberek nem fognak sokáig várni a tartalom betöltésére.
Nemzetközi tapasztalat, hogy a felhívás a cselekvésre (call to action) javítja a konverziós rátánkat. Ez csak annyit jelent, hogy kiírod a weboldalra a célközönség számára, mi az elvárt cselekvés:
- Iratkozz fel hírlevelünkre!
- Rendeld meg most!
- Fordulj hozzánk bizalommal!
- Stb.
Azért, hogy növeljük a konverziós arányt, érdemes figyelmet fordítani az ügyfélszolgálatra is. Az elégedett vásárlók nagyobb valószínűséggel ajánlják a vállalkozást másoknak is, ami növelheti az eladásokat és a lead-ek számát.
Az interneten a konverziók optimalizálása egy állandó folyamat. Érdemes figyelemmel kísérned weboldalad látogatóinak viselkedését, hogy megtudd, melyik aloldalak működnek jobban, és melyiken van szükség az optimalizálásra. A konverziós ráta optimalizálása rengeteg hasznot hozhat a cégednek, mert növeli az eladások és az érdeklődők számát, és javítja az ügyfélélményt.
A/B tesztelés a konverziós ráta növelése érdekében
Egy weboldalon többféle tényezők befolyásolhatják a konverziós arányt. A konverziós arány növelése akkor valósítható meg hatékonyan, ha egyszerre csak egy változtatást végzel, és méred a hatását. Ezt a célt szolgálja az A/B tesztelés.
Landing oldal készítés javítja a weboldalad konverziós arányát
Ha egy meghatározott terméket vagy szolgáltatást szeretnél értékesíteni, jó megoldás lehet egy landing oldal készítése. Ennek általában jobb a konverziós rátája, mint egy sima weboldalnak.
A weboldalunk látogatóinak viselkedés elemzése
A konverziós arányok javításához fontos a látogatók viselkedésének megfigyelése. Erre a célra többféle online szolgáltatás is elérhető. Ezek az elemző szoftverek rögzítik a vásárló útját a honlapodon belül, így megfigyelheted mi akadályozza meg a vásárlási folyamatot.
A legnépszerűbb viselkedés elemző szoftverek:
Szeretnéd honlapodon a konverziós arányt növelni? Fordulj hozzánk bizalommal!
A Kanga Design több mint 20 év online marketing gyakorlattal áll rendelkezésedre honlapod konverziós arányának javításában.