Konverziós ráta, konverziós arány: mi számít jó konverziós aránynak?

Konverziós ráta, konverziós arány: mi számít jó konverziós aránynak?

Ha webáruházad vagy weboldalad van, nyereség szempontjából létfontosságú, hogy javítsd a hatékonyságát, vagyis hogy minél több látogató kérjen árajánlatot vagy vásároljon. A hatékonyság mérőszáma a konverziós ráta, vagyis hogy weboldalunk látogatói milyen arányban végeznek el egy kívánt cselekvést a weboldalon, például vásárlást vagy feliratkozást. Ebből a cikkből részletesen megismerheted, mitől függ a konverziós arány, miért fontos, és hogyan optimalizálod a nagyobb bevétel érdekében.

Tartalomjegyzék

Online marketing alapok: mi az a konverzió?

Konverzió az online marketingben az a cselekvés, amelyet elvárunk a látogatótól egy adott weboldalon. Ez lehet:

  • feliratkozás hírlevélre
  • vásárlás
  • megrendelés
  • árajánlat kérés
  • érdeklődő levél elküldése
  • visszahívás kérés
  • stb.

 Mi az a Konverziós Ráta?

A konverziós ráta az az arány, amely megmutatja, hogy hány felhasználó hajtott végre egy kívánt cselekvést a weboldalon, például vásárolt vagy adta meg e-mail címét hírlevél küldésre. A konverziós arányunk kiszámításához az összes látogató számát osztani kell azzal a felhasználói számmal, akik végrehajtották a kívánt cselekvést.

Vagyis a képlet:

Látogatók száma osztva az akciók számával = konverziós ráta.

Mi számít jó konverziós aránynak?

Saját partnereink weboldalán végzett méréseink azt mutatják, hogy Magyarországon az átlagos konverziós arány 1% körül van! Tehát az számít jó konverziós rátának, ami e fölött van.

A weboldalak átlagos konverziós aránya azonban több fontos tényezőtől függ:

  1. Terméket vagy szolgáltatást kínálsz?
    E-kereskedelmi konverziós arány általában magasabb, mint a szolgáltatást kínáló weboldalak esetén. A helyzetet bonyolítja, hogy míg a webáruházak esetében a konverzió mérése egyszerű, szolgáltató cégeknél ez bonyolult lehet, mert a telefonhívások vagy közvetlen email írás nem követhető nyomon.
  2. Milyen a céged ismertsége?
    Nagyobb tekintélyű, bejáratott cégeknél (Emag, Amazon, Praktiker, H&M, stb.) magasabb konverziós arány tapasztalható, mint egy ismeretlen feltörekvő webáruház esetén vagy kisebb szolgáltató esetében.
  3. Mennyibe kerül az adott termék vagy szolgáltatás?
    Minél drágább egy termék vagy szolgáltatás, annál alacsonyabb konverziós rátával lehet számolni.
  4. B2B vagy B2C szegmensben van a céged?
    B2B (nagykereskedelmi) szegmensben a döntéshozók magasabb száma miatt alacsonyabb konverziós aránnyal lehet számolni. Ezzel szemben a kiskereskedelemben (B2C) a konverziós ráta is magasabb lehet.

Egyes piacokon tehát akár 0,5%-os átlagos konverziós ráta már jó eredménynek számít, egy ismert webáruházban azonban csak 5-6% számít jónak.

E kereskedelmi konverziós arány mérése.

A konverzió optimalizálásának első lépése, hogy mérni tudd a weboldal konverziós arányát. Először is határozd meg a konverziós műveletet, vagyis azt a cselekvést, amit elvársz a látogatóidtól.

Ezután a Google Analytics statisztika beállításai között meg kell határozni a konverziót. Ez lehet egy meghatározott célt teljesítő vásárlási folyamat köszönő oldala, vagy egy bizonyos gombra történő kattintás.

Lényeges a Google Ads fiókod és az Analytics összekötése. Így lehetséges egy-egy kampány illetve a hirdetések konverziós eredményeinek importálása és követése. A Google Analytics adott esetben a kosárérték változását is lehetővé teszi.

Hogyan érdemes a konverziós rátát optimalizálni?

Fontos, hogy a weboldal minden része összhangban legyen, beleértve a tartalmat és a dizájnt is. A feliratok legyenek jól olvashatók, a gombok feltűnőek, a kosár gomb könnyen elérhető.

Érdemes figyelmet fordítani a weboldal sebességére is, mert az emberek nem fognak sokáig várni a tartalom betöltésére.

Nemzetközi tapasztalat, hogy a felhívás a cselekvésre (call to action) javítja a konverziós rátánkat. Ez csak annyit jelent, hogy kiírod a weboldalra a célközönség számára, mi az elvárt cselekvés:

  • Iratkozz fel hírlevelünkre!
  • Rendeld meg most!
  • Fordulj hozzánk bizalommal!
  • Stb.

Azért, hogy növeljük a konverziós arányt, érdemes figyelmet fordítani az ügyfélszolgálatra is. Az elégedett vásárlók nagyobb valószínűséggel ajánlják a vállalkozást másoknak is, ami növelheti az eladásokat és a lead-ek számát.

Az interneten a konverziók optimalizálása egy állandó folyamat. Érdemes figyelemmel kísérned weboldalad látogatóinak viselkedését, hogy megtudd, melyik aloldalak működnek jobban, és melyiken van szükség az optimalizálásra. A konverziós ráta optimalizálása rengeteg hasznot hozhat a cégednek, mert növeli az eladások és az érdeklődők számát, és javítja az ügyfélélményt.

Landing oldal készítés javítja a weboldalad konverziós arányát

Ha egy meghatározott terméket vagy szolgáltatást szeretnél értékesíteni, jó megoldás lehet egy landing oldal készítése. Ezen minden beállítás a konverziós művelet végrehajtását szolgálja.

A weboldalunk látogatóinak viselkedés elemzése

A konverziós arányok javításához fontos a látogatók viselkedésének megfigyelése. Erre a célra többféle online szolgáltatás is elérhető. Ezek az elemző szoftverek rögzítik a vásárló útját a honlapodon belül, így megfigyelheted mi akadályozza meg a vásárlási folyamatot.

A legnépszerűbb viselkedés elemző szoftverek:

Szeretnéd honlapodon a konverziós arányt növelni? Fordulj hozzánk bizalommal!

A Kanga Design több mint 20 év online marketing gyakorlattal áll rendelkezésedre honlapod konverziós arányának javításában.

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!