SEO tippek és trükkök, keresőoptimalizálás tippek

SEO tippek és trükkök, keresőoptimalizálás tippek

A keresőoptimalizálás (SEO – Search Engine Optimization vagyis keresőmotor optimalizálás) az online marketing fontos eleme. Segítéségével folyamatos forgalmat biztosíthatsz a weboldaladra a Google keresőből. A Google keresőben azonban nem egyszerű az első helyre, vagy akár az első oldalra kerülni. Ahhoz, hogy az online vállalkozásod eredményesen szerepeljen a találati listákon, jó ha megismersz néhány SEO tippet és trükköt.

Tartalomjegyzék

A weboldal SEO keresőoptimalizálás első lépése: kulcsszavak kiválasztása (kulcsszókutatás)

Az első lépés a kulcsszavak meghatározása. A kulcsszavak azok a kifejezések, amelyekkel a felhasználók keresik a termékeid vagy szolgáltatásaid. A kulcsszavak kiválasztása az egyik legfontosabb SEO tevékenység, mivel ezek határozzák meg a weboldalad célközönségét. Válassz olyan kulcsszavakat, amelyek relevánsak a weboldal tartalmához és amelyekre a potenciális ügyfelek valószínűleg rákeresnek.

Kulcsszó kutatás egy debreceni takarító cég részére
Kulcsszó kutatás egy debreceni takarító cég részére

Google Ads Kulcsszó Tervező

A Google Ads kulcsszótervező kiváló kulcsszó kutatáshoz. Nem csak azt mondja meg, hogy melyik kulcsszóra hány keresés van egy adott területen, de kulcsszó javaslatokat is tesz relevancia alapján.

Kulcsszó kuktatás a Google Kulcsszótervező segítségével
Kulcsszó kuktatás a Google Kulcsszótervező segítségével

A Google Kulcsszótervező a versenytársak kulcsszavainak kutatására is használható. Ha megadod a verrsenytárs weboldal domain címét, a Tervező megadja azokat a kulcsszavakat amelyekre szerinte érdemes hirdetni az oldalnak. Ezeket is használhatod a tartalmad fejlesztéséhez.

SEO alapok: figyelj oda, mi a keresési szándék!

Nem elég egy kulcsszóra optimalizálni, azt is figyelembe kell venni, hogy az adott kulcsszót milyen szándékkal használják a keresők. A különböző szakértők eltérő csoportosítást használnak. Ügynökségünk a következőt találja a leginkább használhatónak:

  1. Informálódás
    Ebben a szakaszban a keresőkben inkább a problémájuk tudatos, és megoldást keresnek rá. Információt gyűjtenek, és a lehetséges megoldásokat mérlegelik.
  2. Döntéselőkészítési szakasz
    Ebben a szakaszban véleményeket, tapasztalatokat igyekeznek gyűjteni a keresők az adott témában. Olyan szavakat használnak, hogy: legjobb…, … vélemények…, … házilag, stb.
  3. Vásárlási szakasz
    Ha megszületett a döntés, akkor termék vagy szolgáltatás megszerzése van hátra. Ilyenkor használnak olyan szavakat, mint: … árak, … webshop, … akció, stb.

Azonos kulcsszó esetén teljesen eltérő szándék is lehet. A következő szavaknál például nem lehet eldönteni, hogy a kereső szolgáltatást vagy konkrét terméket keres:

  • hőszigetelés
  • öntözőrendszer
  • lapostető szigetelés
  • napelem

Érdemes a weboldaladon információt nyújtó, a döntést és vásárlást segítő tartalmat is elhelyezni.

A felhasználók igényét a keresőoptimalizálás esetében a kulcsszavak mutatják meg
A felhasználók igényét a keresőoptimalizálás esetében a kulcsszavak mutatják meg

SEO stratégia összeállítása

Mielőtt nekilátnál a keresőoptimalizálási munkának, nagyon fontos egy használható SEO stratégia összeállítása. Enélkül reménytelen a Google első helyre kerülés bármilyen kulcsszóra.

A SEO stratégia alapja a neked fontos kulcsszavakból kiválasztani azokat, amire tartalomnak kell készülnie a weboldaladra. Ez lesz a SEO szövegírás alapja. Ez a stratégia figyelembe veszi a felhasználó szempontjait is, főleg ha népszerű kulcsszavakra írsz tartalmat.

Technikai SEO tippek: SEO beállítások profin

A technikai SEO lényege, hogy a honlap minél több adatát, az összes linket, minden aloldalt, minél hatékonyabban át tudj vizsgálni. Ez pedig lehetetlen egy jó minőségű szoftver nélkül.

Technikai SEO problémák feltárása a Google Search Console segítségével
Technikai SEO problémák feltárása a Google Search Console segítségével

Ezek közül a legjobbak:

  1. Google Search Console
    Ingyenes eszköz, amely figyelmeztet a tört linkekre, lassú betöltési sebességre, felhasználói élménnyel kapcsolatos problémákra.
  2. Screaming Frog SEO Spider Website Crawler
    Fizetős szoftver. PC-n futtatható, remek analíziseket végez, az eredmények kiexportálhatók Excel táblázatokba a munkák megszervezéséhez.
  3. Ahrefs
    Bár havi előfizetési díja elég borsos, az egyik legjobb eszköz a piacon. A megadott oldalakat folyamatosan figyeli és heti rendszerességgel jelentést küld a legfontosabb javítani valókról.
  4. SEO Powersuite Website Auditor
    Éves előfizetési díja van, PC-n futtatható. Nem csak technikai SEO elemzésre, de tartalmi SEO elemzésre és optimalizálásra is nagyszerűen használható SEO eszköz.

Sajnos az utóbbi háromhoz fontos az angol nyelv alapszintű ismerete. A szoftverek használatáról részletes Youtube videókat találsz.

WordPress honlap: verhetetlen on-page SEO szempontjából

Ha olyan honlapot akarsz, amit a Google és a felhasználók is szeretnek, érdemes az ingyenes WordPress CMS rendszert választani. Ehhez többféle olyan SEO plugin van, amelyek segítenek a belső optimalizálás (onpage SEO) megvalósításában. A három legelterjedtebb:

  1. Yoast SEO
  2. Rank Math
  3. All in one SEO

Ezek javaslatokat tesznek a tartalomra, oldaltérképet biztosítanak, figyelik a belső linkeket, és még sorolhatnánk hosszan.

Rövid URL címek kulcsszavak használatával

A Google kereső előnyben részesíti azokat az URL-eket, amelyekben benne van a kulcsszó. Ugyanakkor az is fontos, hogy az URL minél rövidebb legyen. Tehát amikor létrehozol egy cikket, fontos a rövid, és a kulcsszót tartalmazó URL beállítása.

Belső linkek: összekötik az egymáshoz tartozó tartalmat

A belső linkek pozitívan és negatívan is befolyásolhatják az oldalad helyezéseit a keresési listákon:

  • Pozitív hatás:
    Ha megfelelő kulcsszavakra (horgonyszöveg) helyezel el belső linkeket, a Google is jobban eligazodik weboldalunk tartalmán.
  • Negatív hatás:
    A tört linkek és átirányítások negatívan befolyásolják a bejárhatóságot és a Google helyezéseket is. Ezért a technikai SEO audit egyik legfontosabb része ezek felfedezése és javítása.

WordPress weboldalakra megvásárolható egy nagyszerű plugin a Link Whisper. Ez nem csak ellenőrzi, de létre is tudja hozni a releváns hivatkozásokat. Így jóval nagyobb az esélye, hogy előre tudsz lépni a Google találati listában.

SEO trükkök: Címek és alcímek használata a weboldalad szövegeiben SEO szempontból

A címek és alcímek használata segít abban, hogy a felhasználók gyorsan áttekinthessék a weboldal tartalmát. A címsorokban és az alcímekben (h2, h3, h4, h5) érdemes használni a kulcsszavakat. Ezeket a Google is nagyobb jelentőséggel veszi figyelembe, és javítja az oldalad SEO értékét, valamint segít a felhasználóknak a könnyebb navigációban.

SEO tipp: legyen meta leírás és title minden cikkben!

A title tag és a meta leírás (meta description) a Google találati listáján jelenik meg. Legyen mindkettő relevánsnak kell lennie a weboldal tartalmához és a kulcsszavakat is érdemes beleépíteni. Az optimális title hossza kb. 60 karakter, a meta leírás legfeljebb 160 karakter legyen.

Title és meta leírás beállítás a Rank Math bővítmény segítségével.
Title és meta leírás beállítás a Rank Math bővítmény segítségével.

A meta leírás a weboldal tartalmának rövid összefoglalása. Ez a leírás jelenik meg a keresőmotorok találati listájában, így nagyon fontos, hogy jól optimalizált legyen. A meta leírásba érdemes beleszőni a kulcsszavakat, valamint a weboldal fő célját.

A title és a meta leírás megfelelő használatával javul az átkattintási arány a Google keresőben, és ez tovább javítja a helyezéseidet.

Tartalmi SEO: Használd a kulcsszavakat a tartalomban

A tartalomban lévő kulcsszavak szerepe továbbra is fontos a SEO szempontjából. A kulcsszavakat érdemes természetesen beilleszteni a szövegbe, de fontos, hogy ne használd túl gyakran. A kulcsszó sűrűség (a kulcsszó előfordulásainak arányának) túlzott növelése ugyanis negatív hatással lehet az oldal SEO értékére.

Minőségi tartalom: bérlet a Google találati lista élére

Az egyik legfontosabb SEO tipp az, hogy minőségi tartalmat kell írni. A minőségi tartalom nem csak a felhasználók számára fontos, hanem a keresőmotorok szempontjából is. A jó tartalom magában foglalja a hasznos információkat, a releváns kulcsszavakat, a jól strukturált szöveget és a magas minőségű képeket.

A SEO beállítás fontos része: Képek optimalizálása (alt tagok)

A weboldalak sebessége fontos tényező a SEO-ban. Az oldal betöltési sebessége nem csak a felhasználók számára fontos, hanem a keresőmotorok számára is. Az optimalizált képek segítenek abban, hogy a weboldal gyorsabban betöltődjön. A képek méretének csökkentése, valamint az alt tag használata a képek leírásaként, segít a keresőmotoroknak a képek tartalmának értelmezésében.

Készíts mobilbarát weboldalt és lépj előre a találati listán

Az okostelefonok és a tabletek használata növekszik, ezért fontos, hogy a weboldalad is mobilbarát legyen. A mobilbarát weboldalak jobb helyezést érnek el a mobil keresőtalálatokban, és jobb felhasználói élményt nyújtanak a felhasználók számára.

A weboldal sebessége fontos rangsorolási szempont
A weboldal sebessége fontos rangsorolási szempont

Azt, hogy az oldalad mennyire „Google mobilbarát”, leginkább a Google Pagespeed segítségével tudod ellenőrizni.

Off-site SEO: linképítés a honlapod jobb helyezéseiért

Az alaposan megtervezett linképítési stratégia kulcsfontosságú a SEO szempontjából. A külső linkek segítenek abban, hogy az oldalad minőséginek és relevánsnak tűnjön a keresőmotorok számára. Azonban fontos, hogy csak minőségi és releváns linkeket használjunk.

Egy webáruház DA értékének változása a linképítés hatására. Ilyen arányban nőtt a látogatottság is.
Egy webáruház DA értékének változása a linképítés hatására. Ilyen arányban nőtt a látogatottság is.

Elemezd a helyezéseid a Google találati listáján!

A SEO munka során fontos, hogy kísérd figyelemmel az oldal teljesítményét. A Google Search Console és a Google Analytics és a  segítenek abban, hogy nyomon kövesd az oldalra látogatók számát, az átlagos tartózkodási időt, valamint a konverziós arányt. Ezek az adatok segítenek abban, hogy finomítsd a SEO stratégiát és javítsuk az oldal teljesítményét.

Bérelj fel egy profi SEO szakértőt!

Sok cégvezető szeretné, ha a keresőoptimalizálás házilag is megoldható lenne. A találati lista első helyére vezető út azonban néha komoly kihívást jelent. A Google találatok javításának leggyorsabb és legbiztosabb módszere, ha igénybe veszed egy SEO szakértő által nyújtott szolgálatást. Egy szakértő a weboldaladra és cégedre szabott SEO tippeket tud adni neked.

A Google keresőoptimalizálás segítségével jó helyezéseket érhetsz el, és folyamatosan nőhet a weboldalad forgalma.
A Google keresőoptimalizálás segítségével jó helyezéseket érhetsz el, és folyamatosan nőhet a weboldalad forgalma.

Kérdésed van? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

További keresőoptimalizálás tippek

Google első helyre kerülés: így van esélyed a Google első oldalára kerülni

Google trükkök: hasznos keresési tippek és trükkök a keresőben és a Google Chrome böngészőben

Haladó keresőoptimalizálás, haladó SEO tippek

Helyi keresőoptimalizálás alapjai. Local SEO, avagy miért fontos a Google Cégem cégprofil?

Kérdésed van? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.