Ha már meghaladtad az alap SEO szintjét, használd a haladó keresőoptimalizálás technikákat, hogy előrébb kerülj a Google találati listán.
Tartalomjegyzék
Van jó haladó SEO stratégia?
A SEO (search engine optimization), vagyis a keresőoptimalizálás célja, hogy weboldalad minél előrébb jelenjen meg a keresők organikus listáján. Ez az online marketing leghatékonyabb eszköze. A haladó SEO már nem csak a Google alap elvárásait biztosítja, hanem a magasabb szintű követelményeit is. Ez nem csak a honlapod helyezését javítja, de felhasználói élményt is fokozza.
Akár alap, akár magasabb szintű keresőoptimalizálást végzel, van két szabály:
- Mellőzd a Black Hat SEO (fekete kalapos SEO) technikákat!
Ezek miatt a Google büntetheti a webldalad. Csak White Hat SEO (fehér kalapos SEO) vagyis, megengedett módszereket alkalmazz! - A keresőoptimalizálás során ne a Google-nek, hanem a potenciális vevődnek akarj megfelelni!
A tartalomnak érdekesnek és informatívnak kell lennie. A Google célja a keresők elégedettsége. Ha az oldal tartalmát a látogatót szem előtt tartva állítod össze, a Google szeretni fog.
Mi az alap, és mi a haladó keresőoptimalizálás?
Az alapvető és a haladó keresőoptimalizálás (SEO) közötti különbség elsősorban a technikák összetettségében és mélységében van. Eltérő lehet a SEO stratégia és a célkitűzések is. A főbb különbségek:
Alap optimalizálási módszerek
Kulcsszó-kutatás
A kulcsszó az a szó vagy kifejezés, amire a felhasználók keresnek a keresőben. A kulcsszavak a SEO alapjai. Az alapvető SEO része, hogy kiválasztjuk a megfelelő kulcsszavakat. Ezek felhasználásával készítjük el a tartalmat. Az optimális kulcsszóhasználat elengedhetetlen egy sikeres SEO stratégia megvalósításához.
Meta adatok
A meta adatok (cím, leírás) segítenek a keresőrobotoknak megérteni, hogy mi a tartalma a weboldalnak. Ráadásul ezek az információk megjelennek a találati listán is, így befolyásolják, hogy a felhasználók rákattintanak-e a linkre. A meta címek és leírások optimalizálása elengedhetetlen a keresőmotorok számára, hogy javítsák a weboldal láthatóságát a keresőmotorok találati listáján (SERP). A meta adatok befolyásolják a visszafordulási arányt is.
Tartalomoptimalizálás, szövegírás
Az alapvető SEO-nál a tartalom készítésekor figyelembe veszik a releváns kulcsszavakat. Rangsorolás szempontjából ez a leglényegesebb. Fontos, hogy a szövegírás a releváns kulcsszavakkal történjen. Ez biztosítja, hogy weboldalunk jó helyet érjen el a keresőmotorokban. Fontos, hogy nem elsősorban a keresőmotoroknak, hanem a lehetséges vevőknek írjunk!
Linképítés (off-page SEO)
A linképítés (off-page SEO) az alapvető SEO egy fontos eleme. Minél több releváns és magas minőségű weboldal hivatkozik rád, annál nagyobb eséllyel kerülsz előrébb a keresési listán. Sajnos a közösségi média hivatkozások erre a célra nem jók. Azokat a Google nem veszi figyelembe.
Magasabb szintű hatékony SEO: mérés és elemzés
Fontos, hogy mérd a keresőoptimalizálás hatékonyságát. Egy jól beállított Google Analytics fiók és a Google Search Console regisztráció ennek az alapja. Ezek segítségével ellenőrizheted:
- az elért helyezést
- hogyan áll a webhely indexelési folyamata
- hányan látogatták a keresőből a webhelyed
- mennyi volt az oldalon töltött idő
- mekkora volt a visszafordulási és átkattintási arány
- el tudta-e végezni a Google a honlapod feltérképezését
Összetett kulcsszó-kutatás, magasabb szintű kulcsszókutatás: SEO entitás kulcsszavak
A figyelembe vesszük a long-tail kulcsszavakat, szemantikai szempontokat, SEO entitásokat, valamint a felhasználói szándékot. A kulcsszavakkal kapcsolatos haladó tippünk az, hogy ne csak egyetlen kulcsszóra koncentrálj, hanem használd ki a hosszú farok kulcsszavak előnyeit is.
Mélyreható tartalomstratégia és tartalommarketing
A tartalom nem csak kulcsszó-gazdag, hanem hasznos, tájékoztató és meggyőző is, ami egyaránt vonzó a felhasználók és a keresőmotorok számára. A címsorok SEO optimalizálásával növelheted a szöveg indexelhetőségét.
Linkprofil (backlink profil) elemzése és fejlesztése
Nem csak a mennyiség számít, hanem a visszamutató linkek forrásának minősége. Magas DA (domain authority) és PA (page authority) kapoitt linkek beszerzése, széles link profil.
Helyi SEO, lokális SEO
A helyi keresőoptimalizálás a Google térképen való megjelenést és a helyi keresésekre való megjelenést célozza. Magasabb szinten ez is fontos már.
Képkereső optimalizálás
Nem csak a szövegeid, hanem a képeid Google rangsorolási helyzetét is javítsd. Lényeges, hogy a képek ne lassítsák a weboldalunkat. Használj WEBP formátumot. Ezen felül gondoskodj, hogy a kulcsszavak benne legyenek a képek ALT tagjaiban!
Felhasználói élmény (UX):
A weboldal felhasználóbarátsága, beleértve a navigációs struktúrát, az oldalak elérhetőségét és a konverziós arány optimalizálását is fontos szempont a haladó SEO-ban. A felhasználói élményt befolyásolja a weboldal betöltési sebessége is.
Technikai SEO audit: A weboldal struktúrájának optimalizálása
A technikai keresőoptimalizálás olyan tevékenységeket foglal magában, amelyek célja a weboldal szerkezetének és működésének optimalizálása.
Az alap beállítások közé tartozik:
- HTTPS ellenőrzés
- a HTML átirányítások helyes kezelése.
- gyors betöltődés
- XML oldaltérkép létrehozása
A magasabb szinten az alábbiakat vizsgáljuk:
- az oldal struktúrájának optimalizálása,
- reszponzív kialakítás
- a felhasználói élmény más vonatkozásai
Magasabb szintekhez mindenképpen olyan SEO szakértő kell, akinek szakterülete a keresőoptimalizálás.
Mobilbarát weboldalak és a Google első oldala
A mobilbarát weboldalak jelentősége a SEO szempontjából napjainkban már vitathatatlan. A Google algoritmus frissítések során egyre nagyobb hangsúlyt fektet a mobilbarát dizájnra. A mobil SEO azért is fontos, mert a keresések jelentős része már mobilról történik.
Ezért ha az első helyre szeretnél kerülni a Google találati listáján, akkor elengedhetetlen, hogy weboldalad jól működjön mobil eszközökön is. Ez nem csak azt jelenti, hogy az oldaladnak jól kell kinéznie kisebb képernyőn, hanem azt is, hogy gyorsan kell betöltődnie és könnyen navigálhatónak kell lennie.
Google Search Console
A Google Search Console (régebben Webmester Eszközök) egy ingyenes eszköz. Segítségével nyomon követheted weboldalad teljesítményét a Google keresőben. Ellenőrizheted például azt is, hogy milyen kulcsszavakra jelenik meg leggyakrabban az oldalad. Mutatja, hogy a különböző kulcsszavakra hány keresés és hány kattintás volt. Nem csak azt látod, hogy hány találatot kaptál, de azt is, milyen kulcsszavakra melyik oldal. Így mélyebben átláthatod, hogyan érkeztek a weboldalra a Google keresőből. Alap és magasabb szinteken is kötelező!
Google Algoritmus frissítések: Pingvin, Panda, Kolibri és társaik
A Google algoritmus frissítések akár havonta kijöhetnek. Magasabb szintű keresőoptimalizálás esetén ezek hatását is érdemes figyelembe venni és ellensúlyozni.
Az átirányítás szerepe on-page SEO szempontból
Az átirányítások helyes kezelése is fontos része a magasabb szintű keresőoptimalizálási szaktudásnak. Két fontos esete lehet:
- Domain név váltás
Előfordul, hogy egy honlap nevét meg kell változtatni. Nem vesznek el a Google keresőben elért helyezéseid, ha egy 301-es átírányítással a régi domaint az új oldalra irányítod. - Oldalon belüli tört URL-ek (404-es hiba) elhárítása
Ha megváltoztatod egy oldal URL-jét, akkor az ezekre mutató linkek nem létező címre mutatnak. Ilyenkor egy 301-es átirányítás közli a Google keresővel, hogy mit indexeljen a régi tartalom helyett. Az átirányítás a látogatók szempontjából is fontos: így találják meg az új tartalmat.
Profi keresőoptimalizálás a SEO szintek figyelembe vételével
A Kanga Design SEO ügynökség stratégiája, hogy a keresőoptimalizálás első szakaszában az alapvető SEO technikákat alkalmazzuk. Elvégezzük a legfontosabb beállításokat, segítségedre vagyunk néhány hasznos tipp megosztásával.
Az első néhány hónap után aztán bele lehet fogni a haladó keresőoptimalizálás megvalósításába is.