SEO linképítés csomagok, keresőoptimalizálás prémium linkek segítségével, prémium linképítés

Prémium linképítés

A prémium linkek még ma is a keresőoptimalizálás (SEO) legfontosabb eszköze. Ennek segítségével javul egy weboldal Google helyezése. A SEO linképítés folyamán minőségi linkeket hozunk létre az oldaladra. Vagyis linkekkel (backlink) támogatjuk a weboldalad, relevánst hivatkozást hozunk létre rá. Így a Google szemében javul a honlapod értéke, amit jobb helyezéssel hálál meg.

Tartalomjegyzék

Mi az a link?

A link egy weboldalon lévő olyan hivatkozás, amely egy másik oldalra mutat. A linkekre kattintva így egyik oldalról az olvasó egy másik oldalra jutnak. Azok a weboldalak, amelyre többen hivatkoznak, magasabb értékű a Google szemében, így előrébb hozza a találati listán.

Belső linkek

A belső linkek linkek az oldaladon belüli linkek, amelyek a domainen belüli más oldalakra hivatkoznak. Az ilyen linkek használata megkönnyíti a honlapodon az eligazodást, és segít a látogatóknak megtalálni a számukra fontos információkat. A belső linkek is lényegesek SEO szempontból, mert a Google a honlapodon belüli linkeket is értékeli.

A külső linképítés megkezdése előtt, ellenőrizd a honlapod belső linkjeit. Ide tartozik a menürendszer átvizsgálása (hiszen ezek is belső linkek), de fontosak a szövegben elhelyezett releváns linkek is.

Van, hogy egy-egy link megszűnt vagy megváltozott oldalra mutat. Ilyenkor tört linkek jönnek létre. Ellenőrizd és javítsd ezeket.

Külső linkek

A külső linkek az oldaladról más weboldalakra mutató linkek. Bár a kifelé mutató linkek a belinkelt oldal népszerűségét növelik, mégis fontos, hogy a szövegeidben kifelé mutató linkeket is helyezz el, mert a Google ezt a Te oldalad rangsorolásánál is figyelembe veszi. Fontos, hogy csak jó minőségű, nagy tekintélyű oldalakra hivatkozz! Ha rossz minőségű weboldalakra hivatkozol, a Google hátrébb sorolhat a listáján. A linképítés során más oldalakról a Te oldaladra mutató külső linkeket kell szerezni.

Nofollow és dofollow linkek

Az interneten eredetileg egyfajta linkek voltak. Mikor azonban egyre többen éltek vissza a hivatkozásokkal, a Google létrehozta az ún. nofollow (ne kövesd) címkét, a spam jellegű hozzászólások kivédésére. Ezeket a linkeket a Google nem vette figyelembe az oldal rangsorolásánál.

Minden hivatkozás Dofollow linknek számít mindaddig, amig el nem látják Nofollow attribútummal. Sok fórumon és a Wikipédián is gyorsan bevezették ezek használatát. A fizetett hirdetés linkeket, kommenteket ezután rendszerint ilyen jelöléssel látták el.

Kezdetben a Google különbséget tett a kétfajta hivatkozás között. Az algoritmus minden dofollow linket követett, és ezek növelték a linkelt oldal értékét. A Nofollow link azonban nem közvet semmilyen linkerőt.

Napjainkban ez ilyen formájában nem igaz. Mindkét típust figyelembe veszi a Google, bár eltérő jelentőséggel. A gyakorlatban érdemes egészséges arányra törekedni a két linktípus között. A hivatkozó oldalak összetételénél akkor beszélünk egészséges profilról, ha a dofollow linkek aránya nagyobb a nofollow linkeknél.

Hogyan működik a linképítés?

Ha egy weboldal tulajdonosa magától dönt úgy, hogy belinkel egy másik weboldalt, ez az ún. természetes link. Természetes linkek általában sokak érdeklődésére számot tartó tartalmak esetén jönnek létre. Pl. az Apple új telefonjáról szóló hírt sokan belinkelik.

Ezzel szemben egy kisvállalkozás weboldalán a szolgáltatást bemutató oldal esetén szinte egyáltalán nem jön létre „természetes link”. Ezt a problémát küszöböli ki a linképítés. Ez önmagában nem tiltott (black hat SEO). Ez a legnagyobb félreértés a linképítés kapcsán!

Linképítés alapok: miért fontosak a hivatkozások a keresőoptimalizálás szempontjából?

A Google algoritmusa már az 1999-es indulásnál figyelembe vette a rangsorolásnál a weboldalakra mutató linkek számát és minőségét. Ennek még mérőszáma is volt, a Page Rank vagyis PR. Tény, hogy azóta a keresőóriás több algoritmus frissítést hajtott végre, de még mindig ez az egyik legfontosabb rangsorolási tényező.

Ebben az időszakban főként a linkek száma számított, a minősége kevésbé. Ezért volt az, hogy Magyarországon több mint 500 ún. linkcenter jött létre, amibe ingyen lehetett regisztrálni, vagy nagyon olcsón lehetett linkeket bejuttatni.

A Google Pingvin algoritmus 2012-es indulása jelentős változást hozott a linképítésben. Célja az volt, hogy megszűnjön a manipulációs célú linképítés. Innentől A minőségi linképítés jelentősége felfokozódott. Érdemes tehát minőségi, releváns weboldalakról származó linkeket szerezni. A gyenge minőségű, spam linkekkel való manipuláció büntetést eredményezhet.

Domain erősség SEO szempontból: Mit jelent a DA a DR és a Page Rank?

Többféle cég többféle módon méri az oldalak linkjeinek erősségét. Ezek közül a legfontosabbak a linképítés világában:

  1. A PR, azaz a „Page Rank” a Google által alkalmazott eredeti mérőszám.
    1-től 10-ig jelezték ki. Sajnos ehhez az értékhez senki, semmilyen módszerrel nem férhet hozzá.
  2. A DA, vagyis a „Domain Authority” a moz.com által kifejlesztett mérőszem.
    1-től 100-ig haladó logaritmikus skála.
  3. A DR vagy „Domain Rating” az Ahrefs által mért és rendszeresen frissített skála.
    Szintén 1-től 100-ig haladó logaritmikus skála, de más értékelési rendszerben, így eltérhet a másik két értéktől.

Ezek segítenek megérteni, mennyire erős egy domain vagy egy adott oldal a rá mutató linkek szempontjából. Minél magasabb ezek az értékek, annál értékesebb a link, amit az adott oldalról kaphatsz.

Cégünk a linképítéssel kapcsolatos munkáknál a MOZ DA mérőszámot használja. Ez alapján határozzuk meg, hogy mennyit ér egy weboldal, és ez határozza meg a kihelyezett cikk árát.

Néhány honlap jellemző DA értéke:

  • Facebook – 96
  • index.hu – 79
  • arukereso.hu – 69
  • jofogas.hu – 60

A mérésére is alkalmas Mozbar itt tölthető le.

https://moz.com/tools/seo-toolbar

Linképítési stratégia a Pingvin algoritmus után

A linképítés a keresőoptimalizálás alappillére, ezért a linképítés a SEO stratégia része. A minőségi linképítés célja, hogy olyan erős, releváns és egyedi hivatkozásokat szerezzünk, amelyek a weboldalunkra mutatnak.

A linképítés lépésről lépésre haladó összetett folyamat. Linképítés szempontjából a szöveges linkek számítanak. Fontos, hogy a Google a link esetében figyelembe veszi, hogy milyen szövegre kerül a link. A helyezés akkor javul, ha a szöveg releváns a linkelt oldal tartalmával. Tehát olyan linképítési módszert kell kialakítani, amely biztosítja a relevanciát.

A legtöbb SEO szakértő a következőket javasolja linképítéshez.

  1. Érdekes tartalom létrehozása:
    Írj érdekes és hasznos tartalmakat készíts a weboldaladra. Ha a látogatók érdeklődnek a tartalmaid iránt, akkor nagyobb valószínűséggel fogják megosztani őket más weboldalakon. Nehéz azonban elérni, hogy a webáruházad termékkategóriáját megossza valaki, akármilyen érdekes szöveget írsz oda.
  2. Visszahivatkozások kérése:
    Kérd meg a partnereid, hogy hivatkozzanak a weboldaladra más weboldalakon. Az együttműködő partnereknek számos módja lehet a hivatkozások elhelyezésére, például a blogbejegyzések, a fórumok, a partnerek oldalai stb. Ilyen együttműködést ajánl cégünk is más cégeknek.
  3. Fórumok és blogok:
    Vegyél részt aktívan fórumokban és blogokban, és hivatkozz a weboldaladra, ha releváns. Megfelelő minőségű hozzászólásokkal javíthatod az oldalad ismertségét és bizalmi szintjét a célközönség körében. Sajnos Magyarországon a fórumok a Facebook elterjedése miatt jelentőségüket vesztették. A Facebook és Instagram linkeket pedig a Google nem veszi figyelembe.
  4. Szakmai kapcsolatok építése:
    Az üzleti kapcsolatok kialakítása más szakterületeken dolgozó szakemberekkel jó módja lehet a linképítésnek. Az együttműködési lehetőségek között szerepelhet a tartalom megosztása, a cserélhető hivatkozások, az együttműködési projektek stb.
  5. Konferenciák és események:
    Részt vehet konferenciákon és eseményeken, ahol lehetősége nyílik a szakterületi kapcsolatok kialakítására és a weboldalára mutató hivatkozások elhelyezésére.

A fenti módszerek a gyakorlatban nehezen valósíthatók meg

Milyen cikket kellene írni a búvárszivattyúkról, hogy azt meglátva mindenki kiposztolja azt saját blogjába, és belinkeljen egy szivattyú webáruházat?

A kapcsolatok kiépítése, más weboldalak tulajdonosainak megkeresése Magyarországon ritkán működik. Sajnos nálunk az együttműködés ritkán jellemző cégek között, még akkor sem, ha a közös érdek ezt diktálná.

A Kanga Design SEO ügynökség éves szinten több ezer linket épít partnerei weboldalára, Munkánk eredményét rendszeresen mérjük, és adatokkal igazolható, hogy ezeknek az oldalaknak a helyezései a linkek kihelyezése után javulnak, és a helyezések hosszú ideig megmaradnak.

Minőségi link építés: prémium linkek

Céges weboldalak SEO folyamataiban a legelterjedtebb linképítési technika a fizetett link.

A link értékét, illetve a link erejét a linkelő oldal domain tekintélye (DA) határozza meg. Ha a link olyan weboldalról érkezik, amelyre sok jó minőségű link mutat, akkor nagyobb mértékben hozza előre az oldalad.

Kétfajta weboldal típusra tudunk linkeket kihelyezni: PBN oldalakra és nagy forgalmú hírportálokra.

PBN linképítés vagy nagy forgalmú hírportálok

A PBN vagyis privát bloghálózat, az angol private blog network rövidítése. A PBN olyan blogok összesége, amelyeken főként fizetett tartalom van, és amelyről szinte csak külső linkekre mutat tartalom.

A blog oldalak jó alapot jelenthetnek a keresőoptimalizálás elején, amikor az optimalizálni kívánt oldalra még kevés hivatkozás mutat.

Erős konkurencia esetén és az optimalizálás előrehaladott szakaszában azonban érdemes olyan hírportálokra is kikerülni, amelyeknek valóban magas a nézettsége.

Mibe kerülnek a PR linkek?

SEO linképítés árak:

A linkelő oldalakat DA érték szempontjából három csoportba soroljuk.

  1. DA10-19: 22 Euró
  2. DA20-29: 34 Euró
  3. DA30+ 66 Euró

Hírportál link árak

A hírportálokra a kihelyezések 70 Eurótól indulnak, az árak folyamatosan változnak, így pontos díjazásért érdeklődj.

Egy-egy cikkbe 2 linket lehet helyezni mindkét linktípus esetén!

A fentiek nettó árak, amelyekre 27% Áfa jön. A számlázás forintban vagy Euróban is történhet. 

Német linképítés és angol nyelvű linképítés is lehetséges. Ezekhez egyedi árakat tudunk adni.

Prémium linképítés csomagok

A linképítés csomagokat az oldalad aktuális Domain Authority értéke alapján ajánljuk.

Induló linképítés csomag

Induló linkcsomag

Kinek ajánljuk?

Ha a honlapod MOZ DA értéke
1-10 között van.

220 Euró/hó
Optimum linképítés csomag

Optimum linkcsomag

Kinek ajánljuk?

Ha a honlapod MOZ DA értéke
10-20 között van.

330 Euró/hó
Prémium linképítés csomag

Prémium linkcsomag

Kinek ajánljuk?

Ha a honlapod MOZ DA értéke
20-30 között van.

400 Euró/hó
Maximum linképítés csomag

Maximum linkcsomag

Kinek ajánljuk?

Ha a honlapod MOZ DA értéke
30 fölött van.

500 Euró/hó-tól

Az, hogy hány havi linképítésre van szükség, a konkurencia erősségétől is függ. Azokon a piacokon, ahol szinte semmi verseny nincs, 2-3 hónap alatt is van eredmény. Van azonban ahol 10-12 hónap is kell a jobb helyezések eléréséhez.

Hogyan kezdjük el a prémium linképítést?

Ha úgy döntesz, hogy szeretnéd igénybe venni a prémium linképítés szolgáltatásainkat, kövesd az alábbi lépéseket:

  1. Kapcsolatfelvétel:
    Lépj kapcsolatba velünk, és oszd meg velünk az elképzeléseidet, céljaidat. Így tudunk egyedi ajánlatot készíteni számodra.
  2. Elemzés és stratégia:
    A kapcsolatfelvétel után részletes SEO elemzést végzünk az oldaladon, hogy meghatározzuk a legjobb linképítési stratégiát, amely illeszkedik az igényeidhez. Javaslatokat teszünk a technikai SEO beállításokra, vagy akár el is végezzük azokat igény szerint.
  3. Linképítés megkezdése:
    Miután egyeztettünk veled és jóváhagytad a stratégiát, elkezdjük a prémium linképítést. A folyamat során rendszeresen tájékoztatunk a haladásról és az elért eredményekről.
  4. Havi riportok:
    A linképítés folyamatának közben rendszeresen jelentéseket küldünk, hogy képben legyél a projekt állásáról és az elért eredményekről.

Az oldaladra mutató linkeket havi ciklusokban helyezzük ki

Egy hónap alatt legfeljebb 20 PR cikk kihelyezését javasojuk. 

Jobb eredményt nem a cikkek számának növelésével lehet elérni, hanem azzal, ha nagyobb DA értékű oldalakra kerülnek a cikkek.

Mikor az aktuális linképítés elkészült, újra kell ellenőrizni a weboldalad Google helyezéseit. A linkek hatása minden kulcsszó esetén más-más (ez főleg a konkurencia erősségétől függ). Lesznek olyan kulcsszavak, amivel sok helyezést lép előre az oldalad, és lesznek, amivel kevesebbet.

A honlapod általában nem csak azokra a kulcsszavakra lép előre, amelyekre abban a hónapban linket építettünk. Egy honlap, amely 150 kulcsszóra a Google lista első 50 helyén belül van jellemzően legalább 40-50 kulcsszóval lép előre egy-egy prémium linképítési ciklusban. Tehát a honlapod olyan szavakra is erősödhet a linképítés hatására, amelyre nem is készült link abban a hónapban.

Persze mindig vannak olyan kulcsszavak is, amelyekkel a honlapod visszalép. Ezek általában azok, amelyekre már jó ideje nem rendeltél linket, a konkurensed viszont igen (vagy más módon fejlesztette a honlapját, pl. szövegeket töltött fel az adott kulcsszavakkal).

Innentől a linképítés optimális esetben havi ciklusokban folyamatosan folyik.

A ciklus elején ellenőrizzük és lementjük a honlapod Google helyezéseit.

Ezután az aktuális kulcsszavak kiválasztása történik meg.

Ha a havi prémium linképítés megindult, akkor az egy hónapos várakozási időszakban érdemes új kulcsszavakra szövegeket írni, bővíteni a kategória vagy termék leírásokat a webáruházban, stb.

2023-ban azok a partnereink, akiknek az oldalára éves szinten legalább 50 PR link készült, weboldalukkal általában 100-200%-os növekedést értek el, vagyis a Google keresőből érkező látogatók száma kétszeresére-háromszorosára növekedett! Volt azonban olyan partnerem is, aki folyamatos linképítéssel 8-10-szeresére növelte egy év alatt a Google keresőből a honlapjára érkező látogatók számát!

Képzeld el milyen az, mikor a honlapodra érkező keresők folyamatosan rendelik a terméked, vagy hívnak téged, hogy szolgáltatásod részletei felől érdeklődjenek! Vannak olyan szolgáltatást végző partnereim, akik csak azért hagyták abba a prémium linképítést, mert egyszerűen többszörösen túl vannak terhelve, nem tudják kiszolgálni a náluk jelentkező keresletet.

Ha most tervezed egy weboldal indítását, akkor javaslom kérj marketing tanácsadást, és terveztesd meg a honlapod legfontosabb SEO elemeit. Ha már meglévő webáruházat szeretnél optimalizáltatni, és ehhez szeretnél prémium linképítést, akkor előbb kérd meglévő webáruházad elemzését.

Gyakori Kérdések linkekkel kapcsolatban

A PR cikkeket törlik egy idő után?

A kihelyezett prémium cikkek két hétig kint maradnak az adott portál főoldalán, de onnan kikerülve az archívumban továbbra is elérhetők maradnak, soha nem törlik azokat. Így folyamatosan erősítik a honlapod Google helyezését.

Hány prémiumi cikk rendelhető?

Nem érdemes korlátlan mennyiségű PR cikket rendelni, mert a Google egyszerűen nem venné számításba egy bizonyos mennyiség felett. Az aranyszabály az, hogy új honlapokra egy hónap alatt 10-15 darab prémium cikket érdemes építeni. 2-3 éves, már korábban is linkelt honlapokra lehet havonta 20-35 linket építtetni.

Mi indokolja a jelenlegi linképítés árakat?

A legfontosabb tényező, hogy a linképítő cégnek több száz magas értékű domaint, az ezekhez használt tárhelyeket, szervereket, kell fenntartania. A honlapokat folyamatosan frissíteni és karbantartani kell. Ehhez jön a cikkírás költsége, és a jogtiszta képek biztosítása. Ha mindezeket összerakod, a 20 Eurós induló ár nem is magas egy cikkért, főleg hogy ezért két linket kapsz (egy link ára tehát 10 Euró).

Milyen hosszú a kihelyezett cikk?

A szövegírók 2000 betűs szöveget írnak, amelyben 5-6-szor szerepel a kért két kulcsszó. Két link kerül a cikkbe: egy az elejére, és egy a végére. A két link mutathat a honlapod ugyanarra az oldalára, vagy pl. az egyik a főoldalra, a másik pedig a kulcsszót legtöbbször tartalmazó aloldaladra. Egy ilyen cikkben két különböző (de nagyjából azonos témájú) link is elhelyezhető egyszerre.

Hány cikkre van szükség, hogy jó helyezést érjek el?

Az, hogy a prémium linképítés során hány cikket kell építeni, három fontos tényezőtől függ:

  1. Hány releváns kulcsszóra jön be a honlap a Google keresőben?
  2. Hány más domainről (weboldal) kapott már linket a honlap?
  3. Mekkora a konkurencia erőssége?

A konkurencia erősségét nehéz ellenőrizni, de az indexelt kulcsszavak száma és a külső linkek száma a Google Search Console-ban ellenőrizhető.

Kérdésed van? Linkekre van szükséged a Google helyezéseid javítására? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!