Mi az a horgonyszöveg (anchor text)? Horgonyszövegek használata és típusai.

Mi az a horgonyszöveg (anchor text)? Horgonyszövegek típusai

Ismerd meg, mi az a horgonyszöveg (anchor text), mik a horgonyszövegek típusai, hogyan lehet befolyásolni a horgonyszöveggel a SEO keresőoptimalizálás eredményeit.

Tartalomjegyzék

Mi az anchor text, vagyis horgonyszöveg jelentése? A horgonyszöveg definíciója

horgonyszöveg, vagy angolul anchor text, egy olyan kattintható szó vagy szócsoport, amelyre a felhasználó kattinthat. A horgonyszöveget onnan ismered meg, hogy a legtöbb webdesign színnel és aláhúzással jelöli meg.

A linkre kattintva egy másik weboldal, URL cím, vagy domain érhető el. Ez tehát nem más, mint a hivatkozások szövege, amelyet a felhasználók látnak és kattinthatnak. A horgonyszövegnek nagy jelentősége van a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából.

Miért fontos a horgonyszöveg SEO keresőoptimalizálási szempontból?

A Google és más keresőmotorok is figyelembe veszik azt, hogy milyen kulcsszavakat helyeztek el a linket tartalmazó szövegben. Ha megfelelő, a honlap tartalmához illeszkedő kulcsszóval linkelünk egy adott oldalra, akkor az előrébb kerül a Google keresőben. A horgonyszöveg használata tehát nem csak azért fontos, mert így tudjuk irányítani a látogatókat weboldalunkon belül vagy külső oldalakra, hanem azért is, mert ez segíthet abban, hogy jobb helyezést érjünk el a találati listán. Az ideális horgonyszöveg releváns és jól leírja azt, miről szól az oldal, ahova mutat.

Horgonyszövegek belső és külső linkek esetén

horgonyszövegeket többféleképpen lehet használni. Egyrészt vannak belső linkek, amikor weboldalunk egyik oldaláról egy másikra mutatunk rá. Ilyenkor például arra buzdíthatjuk a látogatót, hogy „kattints ide” további információkért. Másrészt vannak külső linkek is, amikor más weboldalakra hivatkozunk.

A horgonyszöveg használatakor fontos, hogy a szöveg releváns legyen, azaz jól tükrözze azt, miről szól az oldal, ahova mutat. Ez nem csak a felhasználók számára teszi könnyebbé a navigációt, hanem a keresőmotorok számára is segítség. A Google például figyelembe veszi a horgonyszöveget a rangsorolásnál.

Horgonyszövegek típusai

Horgonyszöveg az a kifejezés, amelyre a weboldalra mutató linket helyezik. Ez a link relevancia mérésének legfontosabb eleme. A horgonyszöveg, más néven anchor szöveg, a hivatkozásokban (linkekben) használt szöveg, amelyre kattintva a felhasználók egy másik weboldalra vagy oldalon belüli tartalomra navigálhatnak. A horgonyszöveg típusai között a következőket sorolhatjuk fel:

  1. Egzakt kulcsszó horgonyszövege:
    Amikor pontosan azt a kulcsszót használjuk, amire rangsorolni szeretnénk a linkelt oldalt. Például ha „webdesign” kulcsszóra szeretnénk eredményesen rangsorolni, akkor ezt használjuk horgonyszövegként.
  2. Részleges kulcsszó horgonyszövege:
    A részleges egyezésű horgonyszövegek esetén csak részben tartalmazza a kulcsszót a horgonyszöveg. „Webdesign” esetén ez lehet például „a legjobb webdesign cég”.
  3. Márkanévvel ellátott horgonyszövegek
    Mikor egy márka vagy a vállalat neve szerepel ebben a horgonyszövegben. Például „Kanga Design webdesign”.
  4. URL horgonyszöveg:
    Az URL horgonyszöveg maga a céloldal webcíme, amelyre a felhasználók kattintva átirányítódnak. Például: „https://www.kutyaeledelabc.com”
  5. Semleges horgonyszöveg:
    Általános, semleges szavakat vagy kifejezéseket tartalmaz, mint például „kattints ide” vagy „további információ”.
  6. Kép horgonyszöveg:
    Ebben az esetben a link egy kép, amelyre kattintva a felhasználók átirányítódnak a céloldalra. A képnek van egy alternatív szövege (alt text), amely segít a keresőmotoroknak a kép tartalmának értelmezésében.

A horgonyszöveg típusok megfelelő keveréke fontos a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából, mivel a keresőmotorok – mint például a Google – a horgonyszövegeket használják a tartalom relevanciájának és minőségének értékelésére.

Hol tudom ellenőrizni a horgonyszöveget?

horgonyszövegeket ellenőrizni többféleképpen is lehet. Egyik lehetőség, hogy átnézzük a weboldalunk forráskódját, és ott keressük meg azokat a részeket, ahol linkek találhatóak. Ez azonban időigényes és bonyolult feladat lehet.

Egyszerűbb megoldás lehet a Google Search Console használata. Itt könnyedén megnézhetjük, hogy milyen horgonyszövegekkel hivatkoznak ránk más weboldalak. Emellett láthatjuk azt is, hogy melyik oldalról érkezik a link, így könnyebben nyomon követhetjük SEO linképítési erőfeszítéseinket.

linképítés egy olyan SEO technika, amelynek során más weboldalakra mutató linkeket helyezünk el saját oldalunkon vagy éppen mások oldalain helyezünk el ránk mutató linkeket. A horgonyszövegnek nagy szerepe van ebben a folyamatban.

Egy jól megválasztott horgonyszöveg segíthet abban, hogy a linkek relevánsabbak legyenek a keresőmotorok számára, és ezáltal jobb helyezést érjünk el a találati listán. Fontos azonban, hogy ne csak egyféle horgonyszöveget használjunk, mert ez természetellenesnek tűnhet a Google számára. Próbáljuk meg változatosan használni a horgonyszövegeket, és olyan szavakat vagy kifejezéseket választani, amelyek jól leírják azt, miről szól az oldal, ahova mutatnak.

Szeretnéd ellenőriztetni a weboldaladon a horgonyszövegeket? Fordulj hozzánk bizalommal!

Horgonyszövegekkel végzett munkák

Partnereink honlapján a SEO első és legfontosabb lépése éppen az, hogy a menüpontokat tesszük rendbe. Átnézük, hogy a menüben előfordulnak-e a cégnek legfontosabb kulcsszavak, és ha nem, akkor elhelyezzük ott azokat.

Javaslatokat teszünk a belső linkelésre is. Feltérképezzük, milyen aloldalakat indexelt a Google egy-egy kulcsszóra, és ezek közül a kevésbé fontosakból linkeljük be a legfontosabbat, ügyelve a horgonyszövegek használatára.

Emellett pedig prémium linképítéssel külső hírportálokról és blog oldalakról segítjük a Google helyezések javulását.

Ha szeretnéd, hogy weboldalad átvizsgáljuk a horgonyszövegek, belső linkek szempontjából, vagy linképítést szeretnél, keress minket!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.