Linképítés lépésről lépésre 2024: keresőoptimalizálás útmutató kezdőknek

Linképítés lépésről lépésre: link SEO útmutató kezdőknek

Ha szeretnél a Google organikus keresési listán előre kerülni, linképítésre van szükség. A linképítés során a weboldalra rájuk mutató linkekkel javítjuk a rangsorolási pozíciót. Ismerd meg a linképítéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, hogy hogyan hozhatnak forgalmat az oldaladra mutató linkek.

Tartalomjegyzék

linképítés a keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization) egyik legfontosabb eleme. De miért is olyan fontos? A válasz egyszerű: a linkek segítenek a keresőmotorok számára megérteni, milyen tartalmat kínál az adott weboldal, és mennyire releváns ez más weboldalakhoz képest. A linképítés célja, hogy más oldalakról a Te weboldaladra mutató linkekre tehess szert.

Vagyis a linképítés jelentésea weboldalak közötti releváns hivatkozások építése keresőoptimalizálás céljából.

A releváns a weboldalak tartalmának kapcsolódását, hasonlóságát jelenti. Ha a weboldalakat összekötő linkre kattintva hasonló tartalmú, kapcsolódó témájú oldalra jutunk, akkor beszélünk releváns tartalomról.

Belső link és külső link. Mi a különbség?

Kétfajta linket különböztetünk meg:

  1. Belső link
    Az egy weboldalon, vagyis domainen belül lévő linkek. Ha az egyik cikkedből mutat link egy másik cikkedre (pl. egy blogcikked hivatkozik egy szolgáltatásodra), az belső link. Ez is értékes link, ha releváns tartalmakat köt össze. A belső linképítés az on page SEO, vagyis belső optimalizálás területére tartozik. A technikai SEO fontos része a belső linkek minőségének vizsgálata, 404-es tört linkek feltárása.
  2. Külső link
    Ha az adott link egy másik domainről mutat az oldaladra, az a külső link. A Google szemében a weboldaladra mutató link a fontosabb. A külső linkek építése az off-page SEO feladata. A linképítés lényege ilyen külső linkek építése, amelyeket a Google is értékel.

linkek nem csak más weboldalakról érkezhetnek. A saját oldaladon belül is használhatsz linkeket, hogy segítsd a felhasználókat és a keresőmotorokat az oldalon való navigálásban. Ezeket belső linkeknek hívjuk.

A belső linkek segítenek abban, hogy a látogatók több időt töltsenek az oldalon, és mélyebben belemerüljenek a tartalmadba. Emellett segítenek a keresőmotoroknak is megérteni, hogy melyik oldalak a legfontosabbak az oldaladon.

A külső linkek, vagyis azok a linkek, amelyek más weboldalakra mutatnak, szintén fontos szerepet játszanak. Ezek segítenek abban, hogy értékes információkat ossz meg a látogatókkal, és növelik az oldalad hitelességét.

Mire figyelj weboldal linképítés során? Dofollow és nofollow linkek

nofollow és dofollow linkek közötti különbség alapvetően abban rejlik, hogy míg a nofollow linkekre a Google nem veszi figyelembe, a dofollow link azonban beleszámít az oldal rangsorolásába. Ezért vedd figyelembe, hogy a honlapodra épített link dofollow link vagy nofollow típus. Ha egy link nem releváns vagy bizonytalan eredetű akkor célszerű nofollow attribútumot használni rá.

Prémium linképítés során mindig csak dofollow linket építünk. Ez közvetve javítja a weboldalad esélyét arra, hogy feljebb kerüljön a találati listán. A Google azonban szereti, ha bizonyos arányban nofollow linkek is mutatnak az oldaladra (linkprofil). Ezért célszerű beszerezni nofollow linkeket is.

Hogyan kell releváns linkeket építeni? PR cikkes linképítés a weboldalad pozíciójának javítására

A linkek száma mellett tehát fontos a témák kapcsolódása. Ha szeretnél jó helyezést elérni a Google keresőben, akkor lényeges, hogy olyan linkelő oldalakat találj, amiknek a témája hasonló a Te oldaladhoz. Ez azonban a gyakorlatban sokszor nehezen valósítható meg.

A megoldást egy a Te kulcsszavad leíró PR cikk megírása és kihelyezése jelenti. Ha a keresőmotor indexeli a cikket, és látja, hogy abban az oldaladra mutató link van, máris lép előre a weboldalad a Google találati listán.

A relevanciát növeli a megfelelő horgonyszöveg kiválasztása. A link két részből áll: a horgonyszöveg és a hivatkozott URL. Ha a link horgonyszövege tartalmazza a kulcsszót, és a kulcsszóra írt tartalomra mutat, akkor lesz sikeres a linképítés.

Ügynökségünk

Linképítés alapok: mi kell a linképítéshez?

De nem csak bármilyen linket kell építened. Fontos, hogy minőségi linkeket szerezz, amelyek relevánsak és értékesek a felhasználók számára. Ez azt jelenti, hogy olyan weboldalakról kell linkeket szerezned, amelyek hasonló témájúak és magas PR (PageRank) értékkel rendelkeznek.

A jó link nem csak arról szól, hogy mennyi van belőle. A minőség itt is fontosabb, mint a mennyiség. De mi is az a jó link? Elsődlegesen olyan weboldalról jövő hivatkozás, amely magas Domain Authority (DA) értékkel rendelkezik. Ez azt jelenti, hogy a weboldal, ahonnan a link mutat, megbízható és releváns a Google szemében.

Egy másik fontos tényező, hogy a hivatkozásokat tartalmazó oldalak relevánsak legyenek az oldalad témájával. Ha például egy kutyaeledel weboldalt üzemeltetsz, akkor nem sok értelme van linkeket szerezni egy autós blogról.

Végül pedig figyelned kell arra is, hogy a linkek természetes módon épüljenek fel. Ez azt jelenti, hogy kerülni kell az olyan technikákat, mint például a linkfarmok használata vagy a spam kommentekben való linképítés.

linképítés költségei nagyon változóak lehetnek. Vannak ingyenes módszerek, mint például a saját blogodban vagy közösségi média oldalaidon való linképítés, de ezek általában időigényesek és sok munkát igényelnek.

A fizetős módszerek közé tartozik például a vendégposztolás, amikor egy másik weboldalon publikálsz egy cikket, ami tartalmazza a saját weboldaladra mutató linket. Ez általában költséges lehet, de hatékony módszer a minőségi linkek szerezésére.

Egy másik fizetős módszer a PR cikkek megrendelése, amelyekben szintén be lehet építeni a saját weboldaladra mutató linkeket. Ezek azonban gyakran drágák lehetnek, és nem mindig garantálják a kívánt eredményt.

Linképítés áraink:

A linképítés árát elsősorban az befolyásolja, hogy milyen DA értékű weboldara helyezzük ki a linkeket.

A linképítéshez 3000 karakter hosszú szöveget (PR cikk) írunk. A cikkekben helyezhetők el a kulcsszavak amire a rangsorolási listán előre akarsz kerülni. Ügyelünk arra, hogy a cikkek megfeleljenek a Google elvárásainak.

Egy PR cikkbe 2 kulcsszót helyezünk el, egyet az elejére, egyet a második felébe.

DA10-19: 22 Euró
DA20-29: 34 Euró
DA30+ 66 Euró

Linképítés csomagok

SzolgáltatásTevékenységÁr
Induló linkcsomagHavonta 10 db prémium cikk megírása és kihelyezése 10-19 MOZ DA értékű blog oldalakra.200 Euró/hó
Optimum linkcsomagHavonta 15 db prémium cikk megírása és kihelyezése 10-19 MOZ DA értékű blog oldalakra.300 Euró/hó
Prémium linkcsomagHavonta 15-20 db prémium cikk megírása és kihelyezése 10-29 MOZ DA értékű blog oldalakra.400 Euró/hó
Maximum linkcsomagHavonta 15-20 db prémium cikk megírása és kihelyezése 10-29 MOZ DA értékű blog oldalakra és nagy forgalmú hírportálokra.500 Euró/hó-tól

linképítést sokan megpróbálják saját maguk megoldani. Egy megfelelő link elhelyezése azonban nagyon bonyolult, rengeteg befektetett munkát igénye. SEO ügynökség segítségével egy linképítési kampány gyorsan és hatékonyan elvégezhető. Az oldalad tekintélyéhez illeszkedő minőségű link rendelhető megfelelő mennyiségben. A link szövege releváns lesz a linkelt oldaladra. A link építése felgyorsul.

Miért érdemes tőlünk rendelned linképítési szolgáltatást?

SEO szakértőként tisztában vagyunk a legújabb algoritmus változásokkal és SEO trendekkel. Képesek vagyunk hatékonyan és biztonságosan építeni linkeket.

Mint profi linképítő rendelkezünk azokkal az eszközökkel és kapcsolatokkal, amelyek segítségével minőségi linkeket tudunk építeni.

Egy SEO szakrétő segítségével rengeteg időt takarítasz meg ahhoz képest, hogy vársz néhány „természetes link” létrejöttére.

Képesek vagyunk mérni és elemezni a linképítés eredményeit. Erről minden linképítés végén kimutatást küldünk a számodra. Figyeljük mennyi link található az oldaladra, melyik oldal az, amire a link mutasson.

Szeretnéd elkezdeni a linképítést? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!