Linképítésre minden honlapnak szüksége van. Egy honlap akkor kerül előre a Google találati listán, ha más weboldalakról hivatkozásokat kap. Ismerd meg, mi a linképítés jelentése, miért kell linkeket szerezni, miért fontos a weboldalra mutató sok link online marketing és SEO szempontból.
Tartalomjegyzék
Linkek és az online marketing
A linkek az online marketing szerves részét képezik. A weboldalak közötti kapcsolatokat hoznak létre, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy könnyedén navigáljanak az interneten. A keresőmotorok értékelik a tartalomra mutató releváns linkeket.Egy erős linkprofil nem csak a felhasználói élményt javítja, hanem segíti a weboldal SEO-ját is.
A linkeknek két fő típusa van:
- Belső linkek
A belső linkek egy adott weboldalon belül mutatnak más aloldalakra. Ha a saját oldalad belső linkjeit úgy alakítod ki, hogy logikus és hasznos navigációt biztosítanak a felhasználók számára, az is javíthatja weboldalad helyezését a Google találati listáján. - Külső linkek
Egyik domainről egy másik domainre, vagyis más weboldalakra mutatnak. A külső link a Google szemében éppoly fontos, mint a belső linkek.
Mind belső, mind az oldalra mutató külső linkre szükség van. Mindkettő fontos része egy hatékony linképítési stratégiának.
PR és hivatkozások: hogyan visznek előre a találati listán?
A Google PageRank (PR) a keresőóriás által használt algoritmus, amely meghatározza egy oldal helyezését a találati listán. Az algoritmus figyelembe veszi többek között azt is, hány minőségi bejövő linket tartalmaz egy oldal.
Azonban nem minden link ugyanolyan értékű. A releváns és magas minőségű hivatkozások nagyobb súlyt kapnak az algoritmusban. Ezért fontos olyan stratégiát alkalmazni, amely magas minőségű, releváns linkeket szerez a weboldalnak.
Linképítés jelentése: a SEO alapjai
A linképítés a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része. A linképítés során létrehozott linkek segítenek növelni egy weboldal láthatóságát a keresőmotorokban. Minél több minőségi link mutat egy oldalra, annál valószínűbb, hogy magasabb helyezést ér el a találati listán.
A linképítés nem csak arról szól, hogy minél több linket szerezzünk. Fontos figyelembe venni azt is, honnan származnak ezek a linkek. A releváns és megbízható forrásból származó linkek nagyobb súlyt kapnak a Google algoritmusában és nagyobb forgalmat generálnak az oldalon.
A relevanciát biztosítja, ha a horgonyszöveg, vagyis az a szöveg, amire a link kerül, az a számodra fontos kulcsszó. Tehát a kulcsszóra kell elhelyezni a linket. Így a Google is többre értékeli, és a linképítésnek nagyobb haszna lesz.
Miért fontos a linképítés a keresőoptimalizálás során?
A linképítés kulcsfontosságú eleme az online marketingnek és különösen fontos tényezője annak, hogyan rangsorolja Google az oldalakat. Azáltal, hogy más weboldalak hivatkoznak a weboldaladra (külső hivatkozások), javulhat honlapod hitelessége és láthatósága.
Hogyan méri a linképítő a weboldalra mutató linkek erősségét (DA)
A Domain Authority (DA) egy pontszám, amelyet a MOZ nevű cég fejlesztett ki A DA érték 1-től 100-ig terjed. Ez a pontszám azt jelzi, hogy milyen valószínűséggel rangsorolja jól egy adott weboldalt a Google linkerősség szempontjából. A DA értékét többek között az adott domainre mutató bejövő linkek száma és minősége határozza meg.
Egy magas DA értékkel rendelkező weboldalról származó link nagyobb súlyt kap a Google algoritmusban. Ezért fontos olyan stratégiát alkalmazni, amely magas DA értékű oldalakról próbál linkeket szerezni.
A Google Pingvin algoritmus a linkekkel elkövetett visszaélésekre
A Google Pingvin algoritmusát 2012-ben vezették be, hogy büntesse azokat a weboldalakat, amelyek manipulálják a linkprofiljukat. Az olyan taktikák, mint a spam hivatkozások használata vagy irreleváns oldalakról származó linkek felhalmozása, negatívan befolyásolhatják egy oldal rangsorolását.
Ezért fontos, hogy minden linképítési stratégia feleljen meg a Google irányelveinek. Ez magában foglalja a minőségi és releváns linkek megszerzését, valamint az olyan gyakorlatok kerülését, amelyeket a Google spamnak tekint.
Cégünk figyelembe veszi a Google algoritmusa által támasztott elvárásokat. Olyan minőségi linkeket tudunk a számodra biztosítani, amelyek megfelelnek a Google algoritmusok elvárásainak.
Link szerzése: technikák és stratégiák a linképítés során
A link szerzése nem egyszerű feladat. Sokféle technika létezik erre. A legelterjedtebb az úgynevezett „guest posting”, vagyis vendégblogolás. bejegyzést), ami azt jelenti, hogy írsz egy cikket másik weboldalon annak érdekében hogy ott elhelyezhess egy linket saját honlapodra.
Más népszerű módszer az úgynevezett „broken link building”, ami azt jelenti hogy keresel olyan halott linkeket más weboldalakon, amiket a saját tartalmadra mutató linkkel javíthatsz ki. Minden technika más-más erőfeszítést és szaktudást igényel, de a lényeg az, hogy mindig a minőségi linkek megszerzésére törekedj.
Linképítési útmutató: tippek kezdő webáruház és weboldal tulajdonosoknak
A linképítés bonyolult folyamat kezdők számára. Az alábbiakban néhány tipp és trükk található, amelyek segíthetnek:
- Készíts értékes tartalmat:
A jó tartalom magától vonzza a linkeket. - Használj közösségi médiát:
A közösségi média platformok remek helyek linkek megosztásához. Sajnos ezeket épp könnyű megszerzési lehetősége miatt a Google nem veszi figyelembe, de felhívhatja a figyelmet az oldaladra. - Vendégblogolás:
Írj cikkeket más oldalakra, hogy ott elhelyezhesd saját honlapod linkét. - Keress partner oldalakat:
Más hasonló témával foglalkozó oldalakkal kölcsönös linkcserét is meg lehet állapodni.
Ezek a módszerek rengeteg munkával és kis hatékonysággal járnak. Ha szeretnél minőségi hivatkozásokat szerezni erőfeszítések nélkül, a megoldás a fizetős linképítés.
A minőségi linképítés lényege: hogyan lehet fizetős külső linkeket szerezni?
A minőségi linképítés célja, hogy megbízható és releváns forrásokból származó linkeket szerezzünk. Ez nem csak a rangsorolást javítja, hanem növeli a weboldal hitelességét is.
Egy SEO szakember sok szempontot vesz figyelembe linképítés során. A működő linképítés legfontosabb szabályai:
- A neked fontos kulcsszóra egy kb. 3000 karakter hosszú releváns cikket írunk
- Egy cikkbe két linket tudunk tenni, amik más aloldalaidra mutatnak
- Minimum 10-es DA értékű oldalakra helyezünk ki cikket
- Olyan kulcsszavakra, amivel az oldalad a Google találati lista első 2-3 helyen van, nem építünk linket
- A linkeket egyenletesen osztjuk szét a neked fontos aloldalak (termék vagy szolgáltatás oldalak) között
- Egy kulcsszóra egy hónapban csak egy linket készítünk
- A megírt cikket lehetőleg olyan domainre rakjuk ki, ahonnan még nem volt link az oldaladra. Több mint 800 magyar weboldalra tudunk linket kihelyezni.
Prémium linképítés csomagok
linkcsomag
- DA 10-19: 10.000 Ft
- DA 20-24: 15.000 Ft
- DA 25-29: 20.000 Ft
- DA 30-34: 22.500 Ft
- DA 35-39: 25.000 Ft
- DA 40+: 30.000 Ft
linkcsomag
- DA 10-19: 8.000 Ft
- DA 20-24: 12.500 Ft
- DA 25-29: 16.000 Ft
- DA 30-34: 18.000 Ft
- DA 35-39: 20.000 Ft
- DA 40+: 24.000 Ft
linkcsomag
- DA 10-19: 7.000 Ft
- DA 20-24: 10.000 Ft
- DA 25-29: 14.000 Ft
- DA 30-34: 16.000 Ft
- DA 35-39: 18.000 Ft
- DA 40+: 22.000 Ft
linkcsomag
- DA 10-19: 6.000 Ft
- DA 20-24: 9.000 Ft
- DA 25-29: 13.000 Ft
- DA 30-34: 14.000 Ft
- DA 35-39: 16.000 Ft
- DA 40+: 20.000 Ft
A fenti kedvezmények akkor érvényesek, ha legalább három hónapban egymás után a megállapodott összegben rendel a partner linképítést és a fizetés az adott hónapban be is érkezik.
A fentiek nettó árak, amelyekre cégeknek 27% Áfa jön.
Német linképítés és angol nyelvű linképítés is lehetséges. Ezekhez egyedi árakat tudunk adni.
Szerezz elég minőségi linket és hivatkozást az oldaladra! Fordulj hozzánk bizalommal!
Cégünk a Kanga Design SEO ügynökség 2013 óta végez linképítést.