SEO linképítési stratégia: linképítés kulcsszavak kiválasztása

SEO linképítési stratégia: linképítési kulcsszavak a SEO-ban

Ismerd meg, mik a külső linkek és a mi a linképítési stratégia szerepe a SEO keresőoptimalizálás területén. Miért fontos a linképítés? Hogyan történik a linképítés kulcsszavak kiválasztása?

Tartalomjegyzék

Mi az a link? Mik azok a linkek (hivatkozások)?

A  link angol szó, jelentése: kapcsolat. A magyar nyelvben a hivatkozást is szoktuk használni elnevezésként. A weboldalakon a link általában honlapokat, oldalakat kapcsol össze. Ilyenkor a linkre kattintva a látogató egyik oldalról egy másik oldalra juthat.

keresőoptimalizálás területén a linkek weboldalon belül (belső) vagy weboldalak között kötnek össze tartalmakat (külső link). Ezek a hivatkozások általában szöveges vagy képi elemek, amelyekre kattintva a felhasználó eljut a megadott URL címre vagy dokumentumra.

Webáruházak menüjébe akár több 100 menüpont is kerülhet.
Webáruházak menüjébe akár több 100 menüpont is kerülhet. Fontos, hogy ezekben használjuk a fontos kulcsszavakat.

A linkek kulcsfontosságú szerepet játszanak pl. a navigációs menü kialakításában és a felhasználói élmény javításában. A felhasználók a menü segítségével tudnak tájékozódni a weboldalon. Összeköti a kapcsolódó, vagyis releváns tartalmakat. Ezzel a látogatónak és a keresőmotoroknak is jelzik az oldalak közötti kapcsolatokat. A keresőmotorok a minőségi linkeket használják fel a weboldalak értékelésére és rangsorolására a keresési eredményekben.

Forrásoldal és céloldal

Amelyik weboldalról a linket indítjuk, azt forrásoldalnak nevezzük. Amelyik oldalra mutat a link, azt céloldalnak nevezzük.

Miért fontosak a linkek a SEO keresőoptimalizálás szempontjából?

keresőmotor algoritmusok egy weboldalt annak alapján rangsorolnak, hogy

  1. hány darab
  2. milyen minőségű
  3. mennyire releváns

link mutat rá. Tehát: minél több, minél magasabb értékű releváns linket szerzel a honlapodra, annál előrébb jutsz az organikus Google találati listán.

Miért fontos a linképítés a SEO-ban?

A linképítés kiemelkedően fontos a SEO szempontjából, mivel a linkek biztosítják a jobb helyezést a  weboldalunk számára a találati listán. A Google algoritmusai nagy súlyt fektetnek a bejövő linkekre az oldal rangsorolásának meghatározásakor. Minél több és erősebb a weboldalra mutató link, annál magasabb lehet a pozíció a találati listán.

Egy üzleti weboldal folyamatos fejlesztés mellett egyre több bevételt hozhat a cégednek.
Egy üzleti weboldal folyamatos fejlesztés mellett egyre több bevételt hozhat a cégednek.

A Google a linkek alapján állapítja meg egy weboldal hitelességét. Ha megbízható források hivatkoznak az oldaladra, az jelzi a keresőmotoroknak, hogy értékes és releváns információkat tartalmaz. Emellett a jó minőségű linkek növelik a honlap forgalmát is, hiszen több helyről érkezhetnek látogatók az oldaladra.

Külső linkek típusai és szerepük a keresőoptimalizálásban

A honlapodra mutató külső linkek neve backlink. Ezeknek többféle típusa is van. A legfontosabbak:

  1. Dofollow linkek:
    Ezek alapértelmezetten átviszik a „link juice”-t, vagyis a tekintélyt az eredeti oldalról a céloldalra. A dofollow linkek fontosak a linképítésben, mert ezek javítják a Google helyezéseket.
  2. Nofollow linkek:
    A rel=”nofollow” attribútummal rendelkező hivatkozások SEO szempontból kevésbé fontosak. Ezek azt jelzik a keresőmotoroknak, hogy ne kövessék vagy ne adjanak tekintélyt az adott linken keresztül. Ezeket gyakran használják spam jellegű vagy irreleváns oldalakra mutató linkek esetén.

Érdemes bizonyos arányban nofollow linkeket is használni a linképítési stratégiában. A nofollow hivatkozások is hasznosak lehetnek a természetes linkprofil kialakításában és a forgalom növelésében. A különböző típusú linkek megfelelő aránya segít elkerülni a manipulatív linképítés látszatát.

Természetes linképítés: miért nem működik Magyarországon?

A természetes linképítés azt jelenti, hogy más weboldalak önként, fizetség nélkül helyeznek el hivatkozásokat a weboldaladra, mert értékesnek találják a tartalmat. Sajnos Magyarországon ez a módszer kevésbé hatékony, mint más országokban.

Ennek több oka is van. Egyrészt a magyar nyelvű weboldalak száma viszonylag alacsony, így kevesebb lehetőség van a természetes linkszerzésre. Másrészt a hazai online kultúrában kevésbé elterjedt a más oldalakra való önkéntes hivatkozás gyakorlata. A magyar weboldalak tulajdonosai gyakran vonakodnak ingyen linkeket adni, attól tartva, hogy ezzel látogatókat veszítenek. Ezért van szükség fizetett linképítésre a jobb helyezések eléréséhez.

Milyen a rossz linképítési stratégia?

A következő hibákat követik el a legtöbben a linképítés során:

  • Linkek gyenge minőségű honlapokról. 
    Vannak olyan típusú linkek (fórum hozzászólások, linkek linkportálokból), amelyek kimondottan károsak lehetnek nagy mennyiségben.
  • Csak a fő oldalt linkelik. 
    Sok cégvezető csak a honlapja főoldalára épít linkeket és egyetlen a „neki fontos” kulcsszóra.
  • Nem releváns linkek használata. 
    Ha a forrásoldal és a céloldal témája nem kapcsolódik, akkor a linképítés hatástalan.
  • Horgonyszöveg túloptimalizálása.
    A horgonyszöveg (anchor text) túloptimalizálása, például ha mindig ugyanazt a kulcsszót használják, gyanút kelthet a keresőmotorokban, és spam jellegűnek tekinthető. Fontos a természetes horgonyszöveg használata.

Mi az a hatékony linképítési SEO stratégia, ami segíti a  weboldalad jobb helyezéseit?

Egy jól kidolgozott linképítési stratégia kulcsfontosságú a weboldalad sikeres rangsorolásához a keresőmotorokban. A hatékony linképítés nemcsak növeli a weboldal láthatóságát, de javítja annak tekintélyét és megbízhatóságát is a Google szemében.

  • Minél több aloldalad linkeld! 
    A linképítést képzeld el úgy, hogy a forrásoldalak „öntözik” a céloldalt. Ha egy oldalad nem kap „forráslinket”, elszárad, kiesik a Google listájáról. Hiába öntözöd a főoldalad, ha az aloldalaknak nem jut víz.
  • Az aloldalakra többféle releváns kulcsszót használj horgonyszövegnek. 
    A weboldalakat több kulcsszóval érdemes linkelni. Válassz olyan kulcsszavakat, amikre az adott aloldalt a Google már indexelte. Ezekre a Google Search Console-ban találsz információt.
  • Az adott aloldal tartalmához kapcsolódó (releváns) szövegből linkelj.
    Az adott aloldalhoz kapcsolódó kulcsszavakra kell releváns cikkeket írni. Ezeket kell kihelyezni nagy értékű oldalakra, és ezekből, a megfelelő horgonyszöveggel linkelni.
  • Magas DA értékű oldalakról szerezz minőségi linkeket.
    A MOZ által bevezetett DA érték mutatja, hogy a linkelő oldalnak milyen „link tekintélye” van.
  • Minél több domainről szerezz minőségi linkeket!
    A leghatékonyabb módszer, ha sok különböző honlapról van 1-1 linked. Ez sokkal többet ér, mintha egy honlapról van 1000 linked.
Egy webáruház DA értékének változása a linképítés hatására. Ilyen arányban nőtt a látogatottság is.
Egy webáruház DA értékének változása a linképítés hatására. Ilyen arányban nőtt a látogatottság is.

Kevésbé hatékony linképítési stratégiák 2024-ben

2024-ben a hatékony linképítési stratégiák továbbra is kulcsfontosságúak lesznek a SEO sikerében. Sok online marketing szakértő véleménye, hogy a legfontosabb stratégia a minőségi tartalom létrehozása. Ezek a szakértők azt a mondják, hogy ha értékes és informatív tartalmat készítesz, mások szívesebben fognak rád hivatkozni.

A tapasztalatunk szerint Magyarországon ez a módszer nem működik. Hazánkban a blog kultúra nem terjedt el úgy, mint az angol nyelvterületen. Éppen ezért kevésbé hatékony linképítési technika a vendégblogolás. Ennek lényege, hogy írj cikkeket más népszerű blogokra vagy weboldalakra, és használj hivatkozásokat ezekben a cikkekben, amelyek visszamutatnak az oldaladra. Ezzel az a gond, hogy a legtöbb kapcsolódó tartalmú blogot a konkurensek üzemeltetik, ha egyáltalán van ilyen.

Hasonló okok miatt nem működik nálunk a több angol SEO szakember által javasolt broken link építés sem. Ennek lényege, hogy megkeresed a releváns törött linkeket más oldalakon, és felajánlod saját, releváns tartalmadat helyettesítésként.

Elterjedt módszere volt a linképítésnek, de ma már nem hatékony a „skyscraper” technika. Ennek a lényege, hogy megkeresed a témádban legnépszerűbb tartalmakat, majd készítesz egy még jobb, átfogóbb anyagot. Ezután megkéred azokat az oldalakat, akik az eredeti tartalomra linkeltek, hogy a te jobb verziódat linkeljék.

Honnan vannak linkek egy weboldalra?

Az hogy honnan mutat hivatkozás a saját oldaladra (linkprofil), megtudhatod a Google Search Console segítségével. Sajnos a Search Console nem ad információt a linkek minőségéről.

Ahrefs backlink profil: jól látható a linkek számának növekedése
Ahrefs backlink profil: jól látható a linkek számának növekedése

A versenytársak elemzéséhez azonban speciális SEO eszközöket kell használni. Három jól működő ilyen szolgáltatás van:

  • Ahrefs
  • Moz
  • Semrush

Ezek segítségével sok hasznos információt kapsz a linkprofilokról, a linkelő oldalak erősségéről is.

PR cikkek és vendégposztok szerepe a linképítési stratégiában

A PR cikkek és vendégposztok kiváló lehetőséget nyújtanak a linképítésre. Ezekben a cikkekben bemutathatod termékeidet vagy szolgáltatásaidat, és linkeket építhetsz be, amelyek az oldaladra mutatnak. A PR cikkek segítenek növelni a weboldal hitelességét és tekintélyét, mivel általában megbízható forrásokban jelennek meg.

A vendégposztok írása más népszerű blogokon vagy weboldalakon sok szakértő szerint hatékony linképítési technika. Valójában sok munka van vele, és magyar nyelven kevés befogadó oldalt lehet találni.

A megfelelő minőségű PR cikkeknek azonban a PBN linképítés esetén is jelentősége van. Ügynökségünk például biztosítja, hogy az általunk kihelyezett cikkek ne csak a kulcsszóra, de weboldalad tartalmára is relevánsak legyenek.

Linképítési hibák, amiket mindenképp kerülj el

A linképítés során könnyen elkövethetsz olyan hibákat, amelyek árthatnak a weboldalad rangsorolásának. Az egyik leggyakoribb hiba a spam linkek használata. A Google szigorúan bünteti azokat a linkeket, amelyek alacsony minőségű vagy irreleváns oldalakról származnak. Kerüld az automatizált linképítő eszközöket és a link farmokat.

Egy másik gyakori hiba a túlzott kulcsszóhasználat a horgonyszövegekben. A természetes linkprofil változatos horgonyszövegeket tartalmaz, beleértve a márkanevet, URL-t és általános kifejezéseket is. Ha túl sok azonos kulcsszavas horgonyszöveget használsz, az manipulatívnak tűnhet a keresőmotorok szemében. Emellett kerüld a nem releváns oldalakról származó linkeket, még ha magas Domain Authority értékkel rendelkeznek is. A relevancia ugyanolyan fontos, mint a link erőssége.

Milyen külső linkeket kínálunk hatékony linképítés céljára?

A PBN vagyis privát bloghálózat, az angol „private blog network” rövidítése. A PBN olyan blogokat jelöl, amelyek vegyes témakörben sok promóciós cikket helyeznek ki. Ezeken a blogokon hírtartalom nincs, így nézettségük alacsonyabb.

A hírportálok elsősorban nagyobb érdeklődésre szolgáló híreket közölnek, és ezek mellett csak korlátozott promóciós tartalmat közölnek. Nézettségük, látogatottságuk magasabb.

A blogok jó alapot jelenthetnek a keresőoptimalizálás elején, amikor az optimalizálni kívánt oldalra még kevés hivatkozás mutat.

Ha erős sok versenytárs weboldala, érdemes olyan hírportálokról is linket szerezni, amelyeknek magas a nézettsége.

Cégünk PBN oldalakról és hírportálokról is vállalja dofollow külső linkek építését.

Minden esetben ügyelünk arra, hogy a linkek relevánsak legyenek és természetesen illeszkedjenek a fogadó oldal tartalmához. így maximalizáljuk a linképítés hatékonyságát.

Linképítés árak

DA 10-19

5000 karakteres cikk megírása 2 link elhelyezésével 2 különböző kulcsszóra.

10.000 Ft

DA 20-29

5000 karakteres cikk megírása 2 link elhelyezésével 2 különböző kulcsszóra.

14.000 Ft

DA 30+

5000 karakteres cikk megírása 2 link elhelyezésével 2 különböző kulcsszóra.

27.000 Ft

Linképítés csomagok

SEO linképítési stratégia: linképítés kulcsszavak kiválasztása

linkcsomag

100.000
Ft alatt
Normál ár
SEO linképítési stratégia: linképítés kulcsszavak kiválasztása

linkcsomag

100.000
Ft/hó-tól
-20%
SEO linképítési stratégia: linképítés kulcsszavak kiválasztása

linkcsomag

200.000
Ft/hó-tól
-30%
SEO linképítési stratégia: linképítés kulcsszavak kiválasztása

linkcsomag

300.000
Ft/hó-tól
-40%

A fenti kedvezmények akkor érvényesek, ha legalább három hónapban egymás után a megállapodott összegben rendel a partner linképítést és a fizetés az adott hónapban be is érkezik.

A fentiek nettó árak, amelyekre cégeknek 27% Áfa jön. 

Szeretnél releváns tartalmat és hivatkozásokat? Fordulj hozzánk backlink építésért!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.