Ismerd meg, mik a külső linkek és a mi a linképítési stratégia szerepe a SEO keresőoptimalizálás területén. Miért fontos a linképítés? Hogyan történik a linképítés kulcsszavak kiválasztása?
Tartalomjegyzék
Mi az a link? Mik azok a linkek (hivatkozások)?
A link angol szó, jelentése: kapcsolat. A magyar nyelvben a hivatkozást is szoktuk használni elnevezésként. A weboldalakon a link általában honlapokat, oldalakat kapcsol össze. Ilyenkor a linkre kattintva a látogató egyik oldalról egy másik oldalra juthat.
A keresőoptimalizálás területén a linkek weboldalon belül (belső) vagy weboldalak között kötnek össze tartalmakat (külső link). Ezek a hivatkozások általában szöveges vagy képi elemek, amelyekre kattintva a felhasználó eljut a megadott URL címre vagy dokumentumra.
A linkek kulcsfontosságú szerepet játszanak pl. a navigációs menü kialakításában és a felhasználói élmény javításában. A felhasználók a menü segítségével tudnak tájékozódni a weboldalon. Összeköti a kapcsolódó, vagyis releváns tartalmakat. Ezzel a látogatónak és a keresőmotoroknak is jelzik az oldalak közötti kapcsolatokat. A keresőmotorok a minőségi linkeket használják fel a weboldalak értékelésére és rangsorolására a keresési eredményekben.
Forrásoldal és céloldal
Amelyik weboldalról a linket indítjuk, azt forrásoldalnak nevezzük. Amelyik oldalra mutat a link, azt céloldalnak nevezzük.
Miért fontosak a linkek a SEO keresőoptimalizálás szempontjából?
A keresőmotor algoritmusok egy weboldalt annak alapján rangsorolnak, hogy
- hány darab
- milyen minőségű
- mennyire releváns
link mutat rá. Tehát: minél több, minél magasabb értékű releváns linket szerzel a honlapodra, annál előrébb jutsz az organikus Google találati listán.
Miért fontos a linképítés a SEO-ban?
A linképítés kiemelkedően fontos a SEO szempontjából, mivel a linkek biztosítják a jobb helyezést a weboldalunk számára a találati listán. A Google algoritmusai nagy súlyt fektetnek a bejövő linkekre az oldal rangsorolásának meghatározásakor. Minél több és erősebb a weboldalra mutató link, annál magasabb lehet a pozíció a találati listán.
A Google a linkek alapján állapítja meg egy weboldal hitelességét. Ha megbízható források hivatkoznak az oldaladra, az jelzi a keresőmotoroknak, hogy értékes és releváns információkat tartalmaz. Emellett a jó minőségű linkek növelik a honlap forgalmát is, hiszen több helyről érkezhetnek látogatók az oldaladra.
Külső linkek típusai és szerepük a keresőoptimalizálásban
A honlapodra mutató külső linkek neve backlink. Ezeknek többféle típusa is van. A legfontosabbak:
- Dofollow linkek:
Ezek alapértelmezetten átviszik a „link juice”-t, vagyis a tekintélyt az eredeti oldalról a céloldalra. A dofollow linkek fontosak a linképítésben, mert ezek javítják a Google helyezéseket. - Nofollow linkek:
A rel=”nofollow” attribútummal rendelkező hivatkozások SEO szempontból kevésbé fontosak. Ezek azt jelzik a keresőmotoroknak, hogy ne kövessék vagy ne adjanak tekintélyt az adott linken keresztül. Ezeket gyakran használják spam jellegű vagy irreleváns oldalakra mutató linkek esetén.
Érdemes bizonyos arányban nofollow linkeket is használni a linképítési stratégiában. A nofollow hivatkozások is hasznosak lehetnek a természetes linkprofil kialakításában és a forgalom növelésében. A különböző típusú linkek megfelelő aránya segít elkerülni a manipulatív linképítés látszatát.
Természetes linképítés: miért nem működik Magyarországon?
A természetes linképítés azt jelenti, hogy más weboldalak önként, fizetség nélkül helyeznek el hivatkozásokat a weboldaladra, mert értékesnek találják a tartalmat. Sajnos Magyarországon ez a módszer kevésbé hatékony, mint más országokban.
Ennek több oka is van. Egyrészt a magyar nyelvű weboldalak száma viszonylag alacsony, így kevesebb lehetőség van a természetes linkszerzésre. Másrészt a hazai online kultúrában kevésbé elterjedt a más oldalakra való önkéntes hivatkozás gyakorlata. A magyar weboldalak tulajdonosai gyakran vonakodnak ingyen linkeket adni, attól tartva, hogy ezzel látogatókat veszítenek. Ezért van szükség fizetett linképítésre a jobb helyezések eléréséhez.
Milyen a rossz linképítési stratégia?
A következő hibákat követik el a legtöbben a linképítés során:
- Linkek gyenge minőségű honlapokról.
Vannak olyan típusú linkek (fórum hozzászólások, linkek linkportálokból), amelyek kimondottan károsak lehetnek nagy mennyiségben. - Csak a fő oldalt linkelik.
Sok cégvezető csak a honlapja főoldalára épít linkeket és egyetlen a „neki fontos” kulcsszóra. - Nem releváns linkek használata.
Ha a forrásoldal és a céloldal témája nem kapcsolódik, akkor a linképítés hatástalan. - Horgonyszöveg túloptimalizálása.
A horgonyszöveg (anchor text) túloptimalizálása, például ha mindig ugyanazt a kulcsszót használják, gyanút kelthet a keresőmotorokban, és spam jellegűnek tekinthető. Fontos a természetes horgonyszöveg használata.
Mi az a hatékony linképítési SEO stratégia, ami segíti a weboldalad jobb helyezéseit?
Egy jól kidolgozott linképítési stratégia kulcsfontosságú a weboldalad sikeres rangsorolásához a keresőmotorokban. A hatékony linképítés nemcsak növeli a weboldal láthatóságát, de javítja annak tekintélyét és megbízhatóságát is a Google szemében.
- Minél több aloldalad linkeld!
A linképítést képzeld el úgy, hogy a forrásoldalak „öntözik” a céloldalt. Ha egy oldalad nem kap „forráslinket”, elszárad, kiesik a Google listájáról. Hiába öntözöd a főoldalad, ha az aloldalaknak nem jut víz. - Az aloldalakra többféle releváns kulcsszót használj horgonyszövegnek.
A weboldalakat több kulcsszóval érdemes linkelni. Válassz olyan kulcsszavakat, amikre az adott aloldalt a Google már indexelte. Ezekre a Google Search Console-ban találsz információt. - Az adott aloldal tartalmához kapcsolódó (releváns) szövegből linkelj.
Az adott aloldalhoz kapcsolódó kulcsszavakra kell releváns cikkeket írni. Ezeket kell kihelyezni nagy értékű oldalakra, és ezekből, a megfelelő horgonyszöveggel linkelni. - Magas DA értékű oldalakról szerezz minőségi linkeket.
A MOZ által bevezetett DA érték mutatja, hogy a linkelő oldalnak milyen „link tekintélye” van. - Minél több domainről szerezz minőségi linkeket!
A leghatékonyabb módszer, ha sok különböző honlapról van 1-1 linked. Ez sokkal többet ér, mintha egy honlapról van 1000 linked.
Kevésbé hatékony linképítési stratégiák 2024-ben
2024-ben a hatékony linképítési stratégiák továbbra is kulcsfontosságúak lesznek a SEO sikerében. Sok online marketing szakértő véleménye, hogy a legfontosabb stratégia a minőségi tartalom létrehozása. Ezek a szakértők azt a mondják, hogy ha értékes és informatív tartalmat készítesz, mások szívesebben fognak rád hivatkozni.
A tapasztalatunk szerint Magyarországon ez a módszer nem működik. Hazánkban a blog kultúra nem terjedt el úgy, mint az angol nyelvterületen. Éppen ezért kevésbé hatékony linképítési technika a vendégblogolás. Ennek lényege, hogy írj cikkeket más népszerű blogokra vagy weboldalakra, és használj hivatkozásokat ezekben a cikkekben, amelyek visszamutatnak az oldaladra. Ezzel az a gond, hogy a legtöbb kapcsolódó tartalmú blogot a konkurensek üzemeltetik, ha egyáltalán van ilyen.
Hasonló okok miatt nem működik nálunk a több angol SEO szakember által javasolt broken link építés sem. Ennek lényege, hogy megkeresed a releváns törött linkeket más oldalakon, és felajánlod saját, releváns tartalmadat helyettesítésként.
Elterjedt módszere volt a linképítésnek, de ma már nem hatékony a „skyscraper” technika. Ennek a lényege, hogy megkeresed a témádban legnépszerűbb tartalmakat, majd készítesz egy még jobb, átfogóbb anyagot. Ezután megkéred azokat az oldalakat, akik az eredeti tartalomra linkeltek, hogy a te jobb verziódat linkeljék.
Honnan vannak linkek egy weboldalra?
Az hogy honnan mutat hivatkozás a saját oldaladra (linkprofil), megtudhatod a Google Search Console segítségével. Sajnos a Search Console nem ad információt a linkek minőségéről.
A versenytársak elemzéséhez azonban speciális SEO eszközöket kell használni. Három jól működő ilyen szolgáltatás van:
- Ahrefs
- Moz
- Semrush
Ezek segítségével sok hasznos információt kapsz a linkprofilokról, a linkelő oldalak erősségéről is.
PR cikkek és vendégposztok szerepe a linképítési stratégiában
A PR cikkek és vendégposztok kiváló lehetőséget nyújtanak a linképítésre. Ezekben a cikkekben bemutathatod termékeidet vagy szolgáltatásaidat, és linkeket építhetsz be, amelyek az oldaladra mutatnak. A PR cikkek segítenek növelni a weboldal hitelességét és tekintélyét, mivel általában megbízható forrásokban jelennek meg.
A vendégposztok írása más népszerű blogokon vagy weboldalakon sok szakértő szerint hatékony linképítési technika. Valójában sok munka van vele, és magyar nyelven kevés befogadó oldalt lehet találni.
A megfelelő minőségű PR cikkeknek azonban a PBN linképítés esetén is jelentősége van. Ügynökségünk például biztosítja, hogy az általunk kihelyezett cikkek ne csak a kulcsszóra, de weboldalad tartalmára is relevánsak legyenek.
Linképítési hibák, amiket mindenképp kerülj el
A linképítés során könnyen elkövethetsz olyan hibákat, amelyek árthatnak a weboldalad rangsorolásának. Az egyik leggyakoribb hiba a spam linkek használata. A Google szigorúan bünteti azokat a linkeket, amelyek alacsony minőségű vagy irreleváns oldalakról származnak. Kerüld az automatizált linképítő eszközöket és a link farmokat.
Egy másik gyakori hiba a túlzott kulcsszóhasználat a horgonyszövegekben. A természetes linkprofil változatos horgonyszövegeket tartalmaz, beleértve a márkanevet, URL-t és általános kifejezéseket is. Ha túl sok azonos kulcsszavas horgonyszöveget használsz, az manipulatívnak tűnhet a keresőmotorok szemében. Emellett kerüld a nem releváns oldalakról származó linkeket, még ha magas Domain Authority értékkel rendelkeznek is. A relevancia ugyanolyan fontos, mint a link erőssége.
Milyen külső linkeket kínálunk hatékony linképítés céljára?
A PBN vagyis privát bloghálózat, az angol „private blog network” rövidítése. A PBN olyan blogokat jelöl, amelyek vegyes témakörben sok promóciós cikket helyeznek ki. Ezeken a blogokon hírtartalom nincs, így nézettségük alacsonyabb.
A hírportálok elsősorban nagyobb érdeklődésre szolgáló híreket közölnek, és ezek mellett csak korlátozott promóciós tartalmat közölnek. Nézettségük, látogatottságuk magasabb.
A blogok jó alapot jelenthetnek a keresőoptimalizálás elején, amikor az optimalizálni kívánt oldalra még kevés hivatkozás mutat.
Ha erős sok versenytárs weboldala, érdemes olyan hírportálokról is linket szerezni, amelyeknek magas a nézettsége.
Cégünk PBN oldalakról és hírportálokról is vállalja dofollow külső linkek építését.
Minden esetben ügyelünk arra, hogy a linkek relevánsak legyenek és természetesen illeszkedjenek a fogadó oldal tartalmához. így maximalizáljuk a linképítés hatékonyságát.
Linképítés árak
DA 10-19
5000 karakteres cikk megírása 2 link elhelyezésével 2 különböző kulcsszóra.
DA 20-29
5000 karakteres cikk megírása 2 link elhelyezésével 2 különböző kulcsszóra.
DA 30+
5000 karakteres cikk megírása 2 link elhelyezésével 2 különböző kulcsszóra.
Linképítés csomagok
linkcsomag
- DA 10-19: 10.000 Ft
- DA 20-24: 15.000 Ft
- DA 25-29: 20.000 Ft
- DA 30-34: 22.500 Ft
- DA 35-39: 25.000 Ft
- DA 40+: 30.000 Ft
linkcsomag
- DA 10-19: 8.000 Ft
- DA 20-24: 12.500 Ft
- DA 25-29: 16.000 Ft
- DA 30-34: 18.000 Ft
- DA 35-39: 20.000 Ft
- DA 40+: 24.000 Ft
linkcsomag
- DA 10-19: 7.000 Ft
- DA 20-24: 10.000 Ft
- DA 25-29: 14.000 Ft
- DA 30-34: 16.000 Ft
- DA 35-39: 18.000 Ft
- DA 40+: 22.000 Ft
linkcsomag
- DA 10-19: 6.000 Ft
- DA 20-24: 9.000 Ft
- DA 25-29: 13.000 Ft
- DA 30-34: 14.000 Ft
- DA 35-39: 16.000 Ft
- DA 40+: 20.000 Ft
A fenti kedvezmények akkor érvényesek, ha legalább három hónapban egymás után a megállapodott összegben rendel a partner linképítést és a fizetés az adott hónapban be is érkezik.
A fentiek nettó árak, amelyekre cégeknek 27% Áfa jön.
Szeretnél releváns tartalmat és hivatkozásokat? Fordulj hozzánk backlink építésért!