Branding, avagy a márkaépítés lépései, brandépítés

Branding, avagy a márkaépítés lépései, brandépítés

Ismerd meg, hogy mi az a márka, vagyis brand. Mik a branding, a brandépítés vagyis a márkaépítés lépései, és miért fontos ez a vállalkozásodnak?

Tartalomjegyzék

A brand, vagyis márka fogalma és a brandépítés (branding)

márka nem csupán egy név, logó vagy szimbólum. Sokkal több annál: egy ígéret, amit a vállalkozásod tesz a vásárlók és fogyasztók felé. Ez az ígéret magában foglalja a termék minőségét, az ár-érték arányt és azt is, hogy milyen élményben lesz része a fogyasztónak.

brand, avagy márka tehát olyan eszköz, amely segítségével megkülönböztetheted a márkádat a versenytársaidtól.

A branding, vagyis márkaépítés lényege, ennek az ígéretnek a kommunikálása. Egy hosszú távú folyamatról van szó, ami során létrehozzuk és erősítjük azt az értékrendet és imázst, amit márkánk képvisel.

A 21 legismertebb márka a világon 2024 elején
A 21 legismertebb márka a világon 2024 elején

Mi a különbség a marketing és a márkaépítés között?

A márkaépítés nem azonos a marketinggel. Míg a marketing közvetlenül a piaci jelenlét és az eladások növelésére összpontosít, addig a márkaépítés egy mélyebb, hosszabb távú befektetés a vállalat vagy termék identitásába. A márkaépítés elősegíti a vásárlók és a márka közötti lojális kapcsolat kialakítását.

A branding, vagyis márkaépítés célja

márkaépítés célja elsődlegesen a márkaismertség növelése az ügyfelek körében. A márkaépítéssel nő a bizalom a potenciális ügyfelek körében a márkád iránt. Pozitív kép és pozitív érzelmeket alakítanak ki a márkádról. Vagyis a márkaépítésnek köszönhetően a terméked vagy szolgáltatásod ismertté válik, és nagyobb benyomást tesz az emberekre.

Az erős márkák nagyobb lojalitást élveznek vásárlóik körében – ezekhez tartoznak például olyan világelső cégek mint az Apple vagy a Nike. Ha sikerül megszilárdítanod a márkád pozícióját, akkor az ügyfelek hajlamosabbak lesznek újra és újra vásárolni tőled, sőt ajánlani is ismerőseiknek. Ez pedig hosszú távon nagyobb bevételt és stabil piaci helyzetet eredményez.

A márkaépítés folyamata, a márkaépítés lépései

márkaépítés folyamata több lépcsős, és minden vállalkozásnál egyedi.

  • Meghatározzuk a márkának azt az alapvető üzenetét, amit kommunikálni szeretnénk.
  • Ezt követi a célközönség meghatározása: tudnunk kell, kikhez szólunk.
  • Ezek után jön a vizuális arculattervezés kialakítása: kialakítjuk a logót, kiválasztjuk a márka színeit, arculati elemeit.
  • Elkezdjük építeni a márkád online jelenlétét: céges weboldal indítunk, aktívan résztveszünk a közösségi média felületeken.
  • Rendszeresen értékeljük az eredményeinket, és finomhanguljuk a stratégiánkat.

A márkaépítés sosem véget nem érő folyamat. Az adott márka ismertsége mindig javítható.

Mikor van szükség márkaépítésre?

A rövid válasz: mindig! A márkaépítés nem egyszeri projekt, hanem folyamatos folyamat. Akkor is foglalkoznod kell vele, ha még csak most indult el a céged – hiszen ekkor alapozod meg azt az imázst amit később képviselsz -, de akkor is ha már régóta működik vállalkozásod.

Például ha új terméket vagy szolgáltatást indítasz, akkor is szükség van márkaépítésre. De akkor is, ha a piaci környezet változik és alkalmazkodnod kell hozzá – például új versenytársak jelennek meg, vagy változnak a fogyasztói szokások.

Miért fontos a márkaépítés vállalkozásod számára?

márkaépítés kulcsfontosságú bármelyik vállalkozás számára, legyen az kisvállalat vagy multinacionális cég. Az erős márkák hitelesek, megbízhatóak és könnyen felismerhetőek. Egy jól megtervezett és következetesen kommunikált márka segíthet abban, hogy kiemelkedj a versenytársaid közül.

Ezenkívül egy erős márka nagyobb lojalitást generál az ügyfelekben. Ha szeretik és bíznak a márkádban, akkor hajlamosabbak lesznek újra vásárolni tőled, ajánlani másoknak és pozitív visszajelzéseket adni. Mindez pedig növeli a bevételt és stabilizálja piaci helyzetedet.

Milyen eszközökkel építhetsz márkát?

márkaépítés során rengeteg eszköz áll rendelkezésedre. A klasszikus marketingeszközök közül ide tartozik például a logó tervezése, a csomagolás kialakítása vagy hirdetések létrehozása.

Az online világ azonban ma már rengeteg lehetőséget biztosít, hogy a célközönség megismerkedjen egy márkával. Csak néhány lehetőség:

Építsük együtt a márkád a vállalkozásodnak. Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.