Mit jelent a tartalommarketing? A tartalomkészítés elmélete és gyakorlata.

Mit jelent a tartalommarketing? A tartalomkészítés elmélete és gyakorlata.

A tartalommarketing napjaink egyik hatékony marketing eszköze, mely segítségével értékes és releváns, tartalmat készíthetsz. Célja, hogy megszólítsd és „bevonzd” a potenciális célközönséget. De mielőtt elmerülnénk a tartalommarketing részletes tárgyalásában, nézzük meg, hogy mit jelent „bevonzani” a vásárlókat. Ezzel foglalkozik az inbound marketing.

Tartalomjegyzék

Inbound marketing – az online marketing fontos része

Az inbound marketing jelentése: „bejövő marketing”. A kifejezés jobban megérted, ha megnézzük az ellentétét, az outbound marketinget. Az outbound marketing jelentése„kimenő marketing”. Ilyen „kimenő” marketinget inkább az offline, vagyis hagyományos marketingre jellemző. A multinacionális cégek nagy része ezt használja: hatalmas pénzekkel győznek meg arról, hogy ők jelentik a legjobb választást.

„Kimenő” reklámok benyomulnak az emberek életébe, és megzavarják a mindennapi tevékenységet. Ilyenek a reklámok a filmek közben vagy a rádióban.  A „bejövő” marketing esetén a célközönséget érdeklő hasznos tartalmakat készítesz, és megvárod, míg ők találnak rád (például Google kereséssel).

A tartalommarketing az inbound marketing egyik pillére.

Mi a tartalommarketing
(Mi is az a tartalommarketing – content marketing)

A content marketing jelentése: tartalommarketing.  Olyan marketing stratégiát jelenti, amelynek értékes információkkal felkeltse és fenntartja a célcsoport érdeklődését.

A komplex marketing stratégia kidolgozása során érdemes figyelembe venni, azt is, ami eredetileg az inbound marketing célja is: vevőket akarunk „bevonzani”. Az emberek napjainkban egyre inkább  érdekes és hasznos információt keresnek. Ezért fontos, hogy a marketing stratégiádat úgy alakítsd, hogy a célcsoport igényeit az adott témákban kielégítsd.

A tartalommarketing célja

A tartalommarketing célja, hogy a létrehozott érdekes információkkal, tartalmakkal javítsa egy cég ismertségét és növelje a bevételeit.

Mivel értékes tartalmakat hoz létre a lehetséges ügyfelek számára, ezzel egyre több látogatót vonz a a honlapodra, a cégedhez, a termékeidhez és szolgáltatásaidhoz.

A tartalommarketing segítségével nemcsak új ügyfeleket szerezhetsz, hanem meglévő ügyfeleidet is megtarthatod, sőt, még hűségesebbé teheted őket. A folyamatosan frissülő és értékes tartalommal időt és energiát spórolhatsz, hiszen a látogatók valóban érdeklődnek az általad nyújtott információk iránt.

Nagyon fontos, hogy mérd a tevékenységed eredményeit. Érdemes figyelni a konverziós arányokat, mert ezek adnak visszajelzést a tartalom minőségéről.

A tartalommarketing eszközei
(Milyen marketing eszközök használhatók a tartalmak létrehozására és megosztására?)

A tartalommarketing rengeteg marketing eszköz segítségével valósítható meg. Ezek közül a legfontosabbak:

A fenti marketing eszközök mind összefüggésben vannak a tartalommarketinggel, érdemes közülük annyit használni, amennyit csak tudsz.

Érdemes egyszerre különböző tartalommarketing eszközökkel dolgoznod, hogy a lehető legjobb eredményt érd el. Például az email marketing és a közösségi média marketing, mint például a Facebook vagy Instagram rendszeres használata, ma már elengedhetetlen eszközök a vállalkozásod számára. Ezenkívül a fizetett hirdetések és a Google által nyújtott ingyenes eszközök is hasznosak lehetnek a céljaid elérésében.

Tartalommarketing stratégia kialakítása

Az első lépés számodra is az, hogy dolgozz ki egy stratégiát, vagyis üzleti tervet.

Először döntsd el milyen csatornákon szeretnél kommunikálni. Ezek után figyelembe kell venni, hogy kinek írsz. Ezt szolgálja a célcsoport meghatározás. Még jobb, ha felhasználói profilt, (Buyer Persona) dolgozol ki. Ennek segítségével könnyebben fókuszálhatsz a potenciális ügyfelek igényeire. Így hatásosabban be tudod mutatni a terméked vagy szolgáltatásod.

Utána nyiss meg egy Excel táblát, vagy egy Google naptárat, és tervezd meg, hogy melyik csatornán milyen tartalmakat osztasz meg. Érdemes inkább kevesebb megjelenést tervezni, heti egyet eleinte, vagy kéthetente egyet.

Tartalommarketing tippek

Az alábbiakban például találsz egy táblázatot, amely egy nagyháztartási gépeket forgalmazó cég egy lehetséges stratégiáját tartalmazza:

Hónap Tartalom Típusa Téma Cél Platform Termékcsoport
1. hónap Blog Bejegyzés Tippek a mosógép karbantartására Márkaismertség növelése, SEO Cég weboldala, Facebook, LinkedIn Mosógépek
1. hónap Infografika A hűtőgép energiafogyasztása Fogyasztói tudatosság növelése Instagram, Pinterest Hűtőgépek
1. hónap Hírlevél Újdonságok a kínálatunkban Eladások ösztönzése, hírlevél feliratkozók számának növelése E-mail Új termékek
2. hónap Videó Hogyan válasszuk ki a megfelelő mosogatógépet Eladások ösztönzése, márkaismertség növelése YouTube, Facebook Mosogatógépek
2. hónap Blog Bejegyzés Az okos hűtőgépek előnyei Fogyasztói tudatosság növelése, SEO Cég weboldala, Facebook, LinkedIn Okos hűtőgépek
2. hónap Hírlevél Szezonális akciók Eladások ösztönzése, hírlevél feliratkozók számának növelése E-mail Akciós termékek
3. hónap Videó Beépíthető készülékek bemutatása Eladások ösztönzése, márkaismertség növelése YouTube, Facebook Beépíthető készülékek
3. hónap Blog Bejegyzés A legjobb mosógépek 2023-ban Fogyasztói tudatosság növelése, SEO Cég weboldala, Facebook, LinkedIn Mosógépek
3. hónap Hírlevél Újdonságok a kínálatunkban Eladások ösztönzése, hírlevél feliratkozók számának növelése E-mail Új termékek

Hogyan valósítsd meg a gyakorlatban a tartalommarketinget? (tartalomkészítés)

A tartalommarketing meghatározása könnyű. A tartalom marketing megvalósítása azonban már összetett feladat.

A tartalommarketing stratégia lépéseit a tartalomgyártás (content creation) valósítja meg. A tartalomgyártás fontosabb területei:

  • szöveges tartalmak írása,
  • videó készítés,
  • grafikák létrehozása,
  • termékfotó,
  • stb

Ezek készülhetnek weboldalad részére, de lehetnek reklámok, PR cikkek is.

PR cikkek írása és kihelyezése

Ha egy márka ismertségének javítása a cél, a legjobb tartalom a PC cikk. A PR, vagyis a public relation nem közvetlen reklám, hanem a media jelenlét javítása a célja. Kisebb cégek általában nem élnek vele, mert nincs azonnali gyakorlati haszna, és a cikkek kihelyezése általában elég drága. Ha azonban tudod, hogyan lehet eljuttatni anyagaidat népszerű portálokhoz, sokat nyerhetsz vele.

Tartalommarketing és SEO keresőoptimalizálás

A tartalommarketingnek speciális területe, talán leghatékonyabb formája a Google keresőoptimalizálás (SEO). Sok cég számára maga a keresőoptimalizálás jelenti a tartalommarketinget, Mi magunk is ezt tartjuk, hogy tartalom marketing stratégia rendkívül fontos része. Nem vagyunk marketing professzorok, de gyakorlatból tudjuk, hogy általában aki a SEO-t kihagyja a marketing stratégiai terveiből, az jelentős bevételnövekedésről mondhat le.

Ahhoz hogy a Google keresőben jó helyezést érj el, a keresőmotor szempontjait is érdemes figyelembe venni. A tartalomnak fontos része lesz SEO kulcsszavak és a releváns kifejezések használata. Enélkül nem juthatsz előre a keresési listákon.

A SEO (keresőmotor optimalizálás) alapja az egy meghatározott kulcsszóra megírt tartalom. Ha tudod, hogyan használd a releváns kifejezéseket egy szövegben, akkor a Google találati listán kiváló helyezéseket érhetsz el. És mi valósíthatná meg jobban a „bejövő” marketinget, mint ez? Hiszen így olyan emberek számára jelensz meg, akik már keresik azt, amit kínálsz!

Persze ha első szeretnél lenni a keresőmotorokban, a szövegírás mellett itt azért linképítésre és a honlap technikai SEO optimalizálására is szükség lehet.

Tartalommarketing helye (hová kerüljön a tartalom?)

Természetesen a tartalom legjobb helye az, ha közvetlenül a honlapodon helyezed el.

Ez ezért fontos, mert a honlapodon az adott tartalom javítja annak értékét, hosszabb távon is fontos információkat ad a látogatóknak. Ezzel szemben a közösségi médiákba kihelyezett tartalmak nagyon gyorsan kikerülnek a figyelem középpontjából.

Milyen tartalmakat készítenek a szakemberek?

A jó tartalommarketing szakember egyben szövegíró, videós és grafikus is lenne. Nincs akadálya, hogy valaki egyszerre boldoguljon a különböző tartalommarketing technikákkal. A gond inkább azzal van, hogy a gyakorlati megvalósításnál sokszor nincs elég ideje egy embernek a tervek alapján minden feladatot megvalósítani.

Ezért szerencsés ha olyan céggel szerződsz le a tartalommarketinged megvalósítására, ahol ezekre a feladatokra külön-külön emberek is vannak. Így a feladatok megvalósítása mindig időben megvalósul majd a korábban meghatározott terv alapján.

Kanga Design: tartalommarketingben nagyok vagyunk!

A Kanga Design tartalommarketing ügynökség tartalom stratégia összeállításával és gyakorlati megvalósítással is segíteni tudja a céged. Cégünknél több, más-más területre szakosodott tartalommarketing szakértő is dolgozik. Szakembereink között találsz kiváló szövegírót, Google Ads (Adwords) kampányfelelőst, videóst, SEO szakértőt is.

Tartalommarketing árak

TípusHosszFt/karakter
Webshop termékkategória szövegírás (minimum 10 db)4000-6000 karakter (kb. 2 Word oldal)2 Ft/karakter
Termékismertető webáruházba2000 karakter (kb. 1 Word oldal)2 Ft/karakter
Szolgáltató cégnek tevékenység leírás4000-6000 karakter (kb. 2 Word oldal)2 Ft/karakter
Blog bejegyzések írása (minimum 10 db)4000-6000 karakter (kb. 2 Word oldal)1 Ft/karakter
Landing oldal szövegírásMinimum 10.000 karakter (kb. 3 Word oldal)5 Ft/karakter

Kérdésed van? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Összességében a tartalommarketing kiváló eszköz a vállalkozásod számára, amellyel több érdeklődőt és vásárlót vonzhatsz. A megfelelő marketing technikának és stratégiának köszönhetően a sikeres tartalommarketing hosszú távú előnyöket és eredményeket garantál számodra.