Marketing szövegírás útmutató egy marketing szövegíró tapasztalatai alapján

Marketing szövegírás útmutató egy marketing szövegíró tapasztalatai alapján

Szeretnél hosszú távon is eredményeket elérni az online marketing területén? Marketing szövegírással akarod növelni a vállalkozásod bevételét? Vagy egyszerűen csak érdekel a szövegírás és szeretnéd kipróbálni? Cikkünkből megtudhatod, mi is a online marketing szövegírás, megismerheted a szövegírás folyamatát.

Tartalomjegyzék

Miért fontos a marketing szövegírás a céges weboldalak számára?

A világ legnagyobb marketingesei, mint David Ogilvy vagy Leo Burnett kiváló szövegírók (copywriter) is voltak. Ezért az online marketing területén is ez az egyik legfontosabb eszköz.

A webtartalom fontos eleme a felhasználói élmény. Egy céges weboldal, egy landing page, egy értékesítési tölcsér sem működhet hatékonyan, ha nem veszed figyelembe a felhasználói élményt. Ehhez jó kiindulópont lehet a megfelelő kulcsszavak és a keresési szándék meghatározása.

A kreatív szövegírás mire jó?

A kreatív szövegírás, amely segít abban, hogy az oldalad tartalma ne csak informatív, de szórakoztató és meggyőző is legyen. Ezáltal nem csupán a keresőmotorok, de a látogatók szívét is meghódíthatod.

A tartalommarketing és az online marketing szövegírás kapcsolata

A tartalommarketing meghatározása: Olyan érdekes és hasznos szövegek, képek, videók vagy egyéb tartalmak készítése, amely vonzza egy cég célközönségét. A tartalommarketing segít abban, hogy értékes információval lássuk el olvasóidat, ezzel is növelve a weboldalad látogatottságát és bevételt.

Az online marketing szövegírás során a cél a látogatók figyelmének felkeltése és aktivitásra ösztönzés. Olvasóid számára úgy tudsz hatékony szöveget írni, ha meghatározod a célcsoportot. Ma már a célcsoport vagy a célközönség meghatározása mellett gyakran alkalmazunk buyer persona modelleket is.

Hogyan használható a tartalommarketing a gyakorlatban?

Ha belegondolsz, szinte az összes tartalom alapja a szöveg. Lehet az YouTube videó, infografika, blogbejegyzés vagy közösségi média bejegyzés, mindegyiknek a jó szöveg a lényege. Ezért a tartalommarketing (content marketing) alapköve, meghatározó tényezője az értékesítési szöveg. A szövegírás online marketing célra történő használatához azonban tartalomstratégia szükséges.

A tartalomstratégia egy terv, amely meghatározza, hogy 

  1. milyen tartalmat
  2. milyen formában
  3. milyen csatornákon és
  4. milyen céllal

hozol létre és osztasz meg, hogy elérhesd a kívánt üzleti céljaidat.

Gondolj rá úgy, mint egy térképre, amely útmutatást nyújt a tartalommarketingedhez. Ez segít abban, hogy az értékes és releváns tartalommal a megfelelő célközönséget a megfelelő időben és a megfelelő platformon érd el.

Miért van szükség szövegírásra?

A jó tartalom az egyik legnagyobb marketing fegyver, amely segítségével

  1. Figyelemfelkeltő szöveg segít a célközönség megragadásában,
  2. Hatékonyabbá teheted egy termék vagy szolgáltatás eladását,
  3. Jobb eredményeket érhetsz el a Google keresőben.

Miért fontos a szövegírás a marketing stratégiádban?

Mikor egy eladó a boltban a vevőhöz beszél az direkt marketing. Az is az, mikor egy üzleti tárgyaláson közvetlenül egymással üzletemberek. És az is direkt marketing, ha valakit telefonon felhívsz, hogy rábeszéld valamire. Ilyen közvetlen kapcsolat az interneten legfeljebb e-mail hírlevelekkel valósítható meg, bár ez egyirányú, nincs azonnali visszajelzés.

Az online értékesítésben ritka a közvetlen kapcsolat. A potenciális fogyasztót egy termék vagy szolgáltatás megvásárlásáról úgy kell meggyőznöd, hogy nem látod, nem hallod. Nem beszélhetsz vele közvetlenül. Ezért ha online értékesítesz, alaposan meg kell fontolnod:

  • milyen legyen a szöveged,
  • milyen gondolatmenetet használsz,
  • hogyan tudod hatásosan eladni a terméked.

Ez rendkívül megnehezíti a marketing szövegírást. Nem véletlen, hogy a szövegírók annyit bajlódnak a szöveggel. És még több figyelmet kell szentelni a szövegekre, ha a Google találati lista élére akarsz kerülni.

SEO szövegírással a Google kereső élére: szövegírás és keresőoptimalizálás

Ma már a marketing szövegírás, vagy értékesítési szövegírás során is figyelembe kell venni a keresőoptimalizálási szempontokat. A honlapodon lévő marketing szöveg csak akkor „fejtheti ki” hatását, ha valaki el is olvassa. Hiába vagy jó marketing szövegírásban, ha a blogod nem tud jó pozíciót elérni a keresőmotorok találati listáin.

Mikor azonban a keresőoptimalizálás is cél, szövegíróként egészen más szempontokat is figyelembe kell venned. A tartalmat ilyenkor egy adott „kulcsszóra” kell optimalizálni: arra a kereső kifejezésre, amit a potenciális ügyfelek írnak be a Google keresőbe. Ügyelj tehát arra, hogy a blogbejegyzések egy-egy kulcsszóra mint témára legyenek megírva.

A keresőmotorok számára fontos, hogy a szövegbe milyen szavak kerülnek, és azok hányszor fordulnak elő. Így a weboldalak szövegének fogalmazásánál ezeket a szempontokat is figyelembe kell venni. A megfelelő szavak kiválasztásában és alkalmazásában segíthetnek az olyan programok, mint a Website Auditor vagy a Surfer SEO.

Ügynökségünk a NeuronWriter segítségével írja a SEO szövegeket
Ügynökségünk a NeuronWriter segítségével írja a SEO szövegeket

Valóban nincs szükség sok tartalomra?

Sok cégvezető esik abba a hibába, hogy azt mondja:

Ma már nem olvasnak az emberek!

Ez ilyen formájában egyszerűen nem igaz! Az online világban az értékesítés egyik legfontosabb eszköze mind a mai napig a szövegírói munka. Csak ezért lehetnek rossz vélemények a szövegírásról, mert a legtöbb cég nem szán elég pénzt vagy energiát szövegírásra. A saját cégről írt hosszas beszámolók vagy szakmai részletek unalmas tárgyalása tényleg nem ösztönöz vásárlásra.

Ha a szöveg nem figyelemfelkeltő, nem ösztönző, akkor nem alkalmas arra, hogy megragadja a célcsoportot. Ehhez jobb szövegeket kell írnia a szövegíróknak.

A szövegírás típusai

Hogyan írjunk jobb szövegeket?

Szövegírás marketing tippek figyelemfelkeltő szöveg írásához:

  1. Foglalkozz a fogyasztók problémáival!
    A szövegírás lényege és alapja, hogy ismerd a célcsoport problémáját. Nem a vágyait, hanem a problémáját. Ha valaki ágymatracot szeretne, lehet a problémája, hogy fáj a dereka. Ha konditermet keres, akkor úgy érzi dagadt. A szövegírásban ezekből a gondokból kell kiindulni, erre kell építeni a szöveget.
  2. Szolgáltatást kínálsz? Írd meg mi fog történni!
    A szövegírás célja végülis a tájékoztatás. Szolgáltató cégek sokszor beleesnek abba a hibába, hogy azt hiszik, az ügyfél is tudja mi történik a szolgáltatás folyamán. Ezért írd meg, mikor, hol, hogyan zajlik majd a szolgáltatás.
  3. Írj tömören és lényegre törően!
    Ha meg tudod fogalmazni a létfontosságú tudnivalókat, akkor az érdekes lesz a vásárlónak és megrendelik a szolgáltatást vagy a terméket.

Ebben segíthet neked egy profi marketing szövegíró.

A legfontosabb tipp: ismerd meg a célközönséged!

A célközönség meghatározása és megértése elengedhetetlen a hatékony marketing szövegek írásához. Tudnod kell, hogy kinek írod, és nekik milyen problémáik vannak. A célközönség megértése segít olyan szöveget előállítani, amely megszólítja őket, és rámutat a szolgáltatásaink vagy termékeink előnyeire. Nagyon fontos, hogy eltérő igényei vannak a B2B és a B2C szegmensben működő cégeknek. A célközönség megismerésének eszköze lehet meglévő weboldal esetén a Google Analytics vagy a Google Search Console.

Buyer persona alkalmazása

A célcsoport meghatározásnál is hatékonyabb lehet egy buyer persona kialakítása. Ez esetben nem csak általánosságban fogalmazod meg az olvasóid jellemzőit, hanem a vásárlók részletes személyiségét dolgozod ki. Így tudni fogod, hogyan szólítsd meg a vásárlód, kimondottan neki írod a marketing szöveget.

Buyer persona jelentése és szerepe az online marketing tervezésben
Buyer persona jelentése és szerepe az online marketing tervezésben

Olvasd fel hangosan a szövegedet!

A szöveges tartalom ellenőrzésének kiváló módja, hogy ha hangosan felolvasod azokat. A marketingszöveg megírása közben sok mindenre figyelsz. Ha azonban hangosan felolvasod a weboldalad szövegét, rájössz hol vannak benne erőltetett fordulatok, szokatlan fordulatok.

Kreatív szövegírás vagy hatékony marketing szövegírás?

A marketing szövegírás célja az eladás javítása. Nem az a lényeg, hogy frappáns legyen vagy szép. Az a lényeg, hogy meggyőző legyen! Ha nincs konverzió, ha nem rendelik meg a terméked vagy szolgáltatásod, akkor nem voltak jók a szövegeid!

A konverzió javításának egyik fontos eszköze a felhívás cselekvésre (CTA – call to action). A szövegben igenis írd oda, mit vársz el az olvasód részéről:

  • Kattints ide!
  • Töltsd le!
  • Rendeld meg!
  • Kérj árajánlatot!

Az ideális copywriter jellemzői

Az ideális copywriter (szövegíró) a marketing szövegírást nem csak elméletből ismeri. Komoly gyakorlata és tapasztalata is van. Jó marketing szöveget ma már úgy lehet írni, ha figyelembe vesszük az olvasói és a keresőoptimalizálási szempontokat is.

A szövegírás szolgáltatás fontos ismeréve, hogy képes olyan tartalmat készíteni, amely egyformán hasznos a Google és az olvasók számára.

Bízd ránk a szövegeidet! Marketing szövegíró árak

Ha úgy érzed, nincs elegendő időd, tehetséged vagy elhivatottságod a szövegíráshoz, bízd ránk bátran.

Marketing szövegírás áraink:

TípusHosszFt/karakter
Webshop termékkategória szövegírás (minimum 10 db)2500-3000 karakter (kb. 1 Word oldal)2500 Ft/db
Termékismertető webáruházba (minimum 10 db)2500-3000 karakter (kb. 1 Word oldal)2500 Ft/db
Szolgáltató cégnek tevékenység leírás interjúval4000-6000 karakter (kb. 2 Word oldal)25000 Ft
Blog bejegyzések írása (minimum 10 db)4000-6000 karakter (kb. 2 Word oldal)1 Ft/karakter
Landing oldal szövegírásMinimum 10.000 karakter (kb. 3 Word oldal)5 Ft/karakter

SEO szövegírás előtt meglévő weboldalakon fontos egy SEO audit elvégzése.

Szövegíró tanfolyam tömören, lényegre törően

5 hetes, heti 2 órás online weboldal szövegíró tanfolyam. Garantáltan megtanulod a SEO és a marketing szempontokat egyszerre alkalmazni – gyakorlatban is!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.