Google első helyre kerülés: így van esélyed a Google első oldalára kerülni

Google első helyre kerülés: így kerülj a Google első oldalára

Sokak célja az első helyezés megszerzése a Google találati listán (SERP), de ez a többségnek nem sikerül. Ebben a cikkből megismerheted azokat a módszereket, amelyek segítenek a Google első helyre kerülés elérésében a neked legfontosabb kulcsszavakra.

Tartalomjegyzék

Google első hely: mit jelent?

Nem elég a weboldal készítés. Látogatókat is kell szerezned. Az első hely megszerzése a Google keresőben jelentős forgalmat hozhat már a weboldaladra. Egy jó helyezést elérő weboldal elegendő felhasználót és ügyfelet hozhat a vállalkozásodnak. A Google első helyére kerülni nem könnyű, de ha az alábbiakban ismertetett módszereket követed, növelheted az esélyeidet.

Egy egészségügyi szektorban működő partnerünk organikus Google látogatói számának növekedése
Egy egészségügyi szektorban működő partnerünk organikus Google látogatói számának növekedése

Miért fontos a Google keresőben előre kerülni?

„Aki nem látszik, nem játszik!” mondta Kende-Hofherr Krisztina. És milyen igaza van! Ha nem találnak meg, lehetsz a legjobb a piacon, akkor sem keresel egy fillért sem. Nyújthatod Te a legjobb szolgáltatást, kínálhatod a legjobb terméket, nem lesz bevételed!

SEO, vagyis a keresőoptimalizálás célja a Google helyezés javítás. Ha szeretnéd, hogy weboldalad a Google találati lista helyezés élére kerüljön, erre van szükséged. Ez nem csupán technikai beállításokat jelent, hanem tartalmi munkát is. A releváns és érdekes tartalmat kedvelik a felhasználók és a Google-ben való előre kerülés szempontjából is kulcsfontosságú.

A Google első helyre kerülés legfontosabb elemei

A honlap optimalizálása során figyelembe kell venni többek között

  • a meta adatokat (title, description),
  • milyen kulcsszavakra van írva a szöveg
  • a weboldal sebességét is.

Minél jobban megfelelnek ezek a paraméterek a Google algoritmusának, annál inkább előre sorolja weboldaladat.

Ezenkívül fontos szerepet játszik az is, hogy mennyire keresőbarát a weboldal struktúrája. Egy jól strukturált, könnyen navigálható weboldalt nem csak a látogatók szeretnek, de a Google is kedvezőbben értékeli.

SEO keresőoptimalizálás: így juthatsz a Google keresőben első helyre

SEO, vagyis weboldal optimalizálás nélkül reménytelen a Google első oldal elérése. Az SEO segít javítani a weboldal helyezését a keresési találatok között. A Google keresési algoritmusára való optimalizálás tehát fontos az online marketing, vagyis internetes vevőszerzés szempontjából.

A Google Ads segítségével gyorsan szerezhetsz vevőket, de lehet, hogy drágán.
A Google Ads segítségével gyorsan szerezhetsz vevőket, de lehet, hogy drágán.

A Google első hely megszerzése egyszerű Google Adwords hirdetéssel – ha elég pénzt költesz erre. Az organikus találatok között lenni a Google találati lista élén azonban nem fizethető meg! Ezt ki kell érdemelni. A helyezés javítása hosszú időt vesz igénybe.

On-page SEO és off-page SEO a Google első helyére vezető lépcsőfokok

A Google első helyre kerülés receptje, hogy lépésről-lépésre haladva végezz el minden SEO beállítást.

A keresőoptimalizálásnak két nagy területe van.

Az on-page SEO során a weboldaladon lévő tényezőket tudod optimalizálni a jobb rangsorolási eredmények érdekében. Ide tartozik:

  • kulcsszó tartalmazó domain név választás
  • kulcsszó kutatás
  • technikai SEO
  • szövegírás

Az off-page SEO vagyis az oldaladon kívül végzett optimalizálás is fontos a rangsorolás szempontjából. Ez gyakorlatilag a weboldaladra mutató linkek építéséből áll.

Nézzük ezeket a belső és külső elemeket sorban.

Kulcsszókutatás és releváns kulcsszavak kiválasztása

A kulcsszó nem más, mint az a szó vagy szókapcsolat, amire a felhasználók rákeresnek. A megfelelő kulcsszavak kiválasztása az első lépés a Google első helyére kerüléshez.

Nem elég azonban egy kulcsszó kiválasztása! Sok cégvezető szeme előtt csak az a cél lebeg, hogy az első oldal első helyét szerezze meg a neki fontos egyetlen kulcsszóra. Egy kulcsszóra azonban az első helyre kerülni nem lehet. Fontos hogy minden kapcsolódó, vagyis releváns kulcsszóra is optimalizálj.

Kulcsszó kutatás egy debreceni takarító cég részére
Kulcsszó kutatás egy debreceni takarító cég részére

A releváns kulcsszavak meghatározását segíti a kulcsszókutatás. Ennek során keressük meg azokat a kifejezéseket, hogy mire keresnek az érdeklődők. Másként: milyen kulcsszavak azok, amelyekre Magyarországon a felhasználók gyakran keresnek. A kulcsszóra való optimalizálás elengedhetetlen eszköze a Google kulcsszótervező. Ez mondja meg, hogy egy adott kulcsszóra pontosan hány keresés volt az elmúlt évben egy földrajzi területen.

Hogyan használd a keresési kulcsszavakat?

A kulcsszavak megfelelő használata elengedhetetlen ahhoz, hogy előrébb kerülj a Google keresőben.

A kulcsszavakat érdemes már a tartalomtervezés során figyelembe venni és használni az oldalad tartalmában. Vigyázz, ne ess túlzásba! Ha túl sokszor ismételgetsz egy-egy kulcsszót (ezt hívják keyword stuffingnek), az a Google találati lista megjelenés ellen dolgozik!

A kulcsszavak a Google Ads hirdetések beállításánál is nagy segítséget jelentenek.

Technikai SEO: e nélkül nem lehet az első helyre kerülni!

Technikai SEO foglalkozik a weboldal szoftver beállításaival. Ezek közé tartozik:

  • weboldal sebesség optimalizálás,
  • domain beállítások,
  • képek alt tagjainak beállításai,
  • title és meta leírás beállítás,
  • tört link keresés.

A weboldal sebesség optimalizálás célja a kezelhetőség és a felhasználói élmény biztosítása. A Google ma már figyeli, hogy a látogatók mennyi időt töltenek az oldaladon. Ha a látogató elégedetlen, az első helyen való megjelenés lehetetlen.

Technikai SEO problémák feltárása a Google Search Console segítségével
Technikai SEO problémák feltárása a Google Search Console segítségével

Ügynökségünk vállalja meglévő weboldalak és webáruházak átvizsgálását technikai SEO audit keretében.

Ami nélkül nem lehet a Google első oldalára felkerülni: tartalmi optimalizálás

A releváns és érdekes tartalom növeli a weboldalad értékét a Google keresőben. A szöveg elemei, mint a címsorok, alcímek és a szöveg, mind befolyásolják a Google első oldalán való megjelenést.

Fontos, hogy írj minél több cikket a kapcsolódó kulcsszavakat felhasználva. A keresőmotorok azokat weboldalakat jelenítik meg a Google keresési találatok között, amelyek lefedik egy téma kapcsolódón területeit. A témák meghatározásában a weboldaladon sokat segíthet egy SEO szakértő.

Ügynökségünk a NeuronWriter segítségével írja a SEO szövegeket
Ügynökségünk a NeuronWriter segítségével írja a SEO szövegeket

Még webáruházak esetén is számít a tartalom minősége. Írj hasznos kategória szövegeket. A termékeket lásd el olyan információkkal, amelyek segítik a választást. Győződj meg róla, hogy a webshopod könnyen kezelhető-e.

A szövegírás ma már nem képzelhető el SEO szoftver nélkül. Az olyan elemző eszközök mint a Surfer SEO vagy NeuronWriter megvizsgálják a Google top 10 helyezés szövegeit, és összevetik a Te oldaladdal. Ezek a szoftverek felismerik, milyen releváns kifejezéseket használnak az kereső első 10 helyén álló weboldalak. A cél nem az, hogy ezeket másold, hanem ugyanezeket a témákat beépítve a honlapod szövegébe adj hasznos információt a keresőknek.

Mérd a weboldal optimalizálás eredményeit a Google Search Console segítségével!

A Google kereső egy nagyszerű és ingyenes eszközt biztosít mindenki részére. A Search Console használata elengedhetetlen, a Google első helyre kerüléshez. Ebben az alkalmazásban sok-sok keresőoptimalizálási szempontot ellenőrizhetsz. Vizsgálhatod, hogy melyik kulcsszóra melyik oldaladat indexelte a Google. Mutatja a keresőben elért helyezést, és a linképítés eredményét is az oldaladra mutató linkek listájával.

Linképítés (backlink building): linkek szerzése

A linképítés a honlapoptimalizálás fontos része, és az egyik legfontosabb elem, ha a Google első helyre akarsz kerülni. A minőségi, tartalomhoz kapcsolódó linkek jelentősen növelik a weblap esélyét a Google első helyre kerüléshez. A linképítés lényege, hogy releváns szövegből, azzal a kulcsszóval linkeljék az oldalad, amire az első oldalra akarsz kerülni.

Egy webáruház DA értékének változása a linképítés hatására. Ilyen arányban nőtt a látogatottság is.
Egy webáruház DA értékének változása a linképítés hatására. Ilyen arányban nőtt a látogatottság is.

A szükséges linkek megszerzésére kétfajt módszer lehetséges:

  1. organikus (természetes) linképítés
    Ide tartozik a vendégblogolás, közösségi médiában való megosztás.
  2. fizetős linképítés
    Ebben az esetben fizetsz a releváns szöveg megírásáért, annak kihelyezéséért és a linkek elhelyezéséért.

Fizetős linkek kerülhetnek blog oldalakra (PBN linképítés) vagy hírportálokra. Ez utóbbi gyakorlatilag PR cikkek elhelyezésének minősül.

Google Cégem: hogyan lehet felkerülni a Google térképre?

A keresési találatok oldala nem csak szöveges linkeket tartalmaz. Helyi szolgáltatásokra keresve a Google térképen lévő cégek is megjelennek. Fontos tehát először a Google térképre felkerülni, és utána elérni, hogy a listán is előre kerülhess.

Ha helyi vállalkozásod van, a Google Cégprofil (Google My Business) teszi lehetővé, hogy a helyi keresési találatokban is megjelenj. A Google Cégem profil optimalizálása és a helyi keresőoptimalizálás segíthetnek ebben.

Itt nem a weboldalad, hanem a Google My Business profilod optimalizállása a cél. Ennél a linképítésnek nincs jelentősége. Fontos azonban, hogy:

  • milyen kategóriákba sorolod a céged,
  • milyen tartalmakat teszel közzé a profilodon,
  • milyen és hány minősítést kapsz.

Mennyibe kerül a Google első helyre kerülés?

A Google első helyre kerülés nem könnyű feladat és nem ingyenes. A keresőoptimalizálás költségeit jelentős mértékben befolyásolja a konkurencia erőssége. Minél több versenytársad akarja elérni a Google első helyét, neked is annál többet kell költened erre. A díj a befektetésért persze az, ha a Google első helyére kerülsz.

Ráadásul a Google első hely elérése hosszabb időt és folyamatos befektetést igényel. Ezért ajánljuk a hozzánk forduló cégek számára havidíjas csomagjainkat.

Linképítés csomagok

Google első helyre kerülés: így van esélyed a Google első oldalára kerülni

linkcsomag

125.000
Ft alatt
Normál árak
Google első helyre kerülés: így van esélyed a Google első oldalára kerülni

linkcsomag

125.000 Ft
helyett
100.000
Ft/hó
-20%
Google első helyre kerülés: így van esélyed a Google első oldalára kerülni

linkcsomag

260.000 Ft
helyett
200.000
Ft/hó
-30%
Google első helyre kerülés: így van esélyed a Google első oldalára kerülni

linkcsomag

420.000 Ft
helyett
300.000
Ft/hó
-40%

A fenti kedvezmények akkor érvényesek, ha legalább három hónapban egymás után a megállapodott összegben rendel a partner linképítést és a fizetés az adott hónapban be is érkezik.

A fentiek nettó árak, amelyekre cégeknek 27% Áfa jön. 

SEO csomagok szövegírással együtt

Google első helyre kerülés: így van esélyed a Google első oldalára kerülni

SEO csomag

39900 Forint/hó
  • 1 SEO optimalizált blog cikk megírása az oldaladra
  • 2 prémium PR cikk kihelyezés DA10-19 oldalakról 4 linkkel
Google első helyre kerülés: így van esélyed a Google első oldalára kerülni

SEO csomag

78000 Forint/hó
  • 2 SEO optimalizált blog cikk megírása az oldaladra
  • 4 prémium PR cikk kihelyezés DA10-19 oldalakról 8 linkkel
Google első helyre kerülés: így van esélyed a Google első oldalára kerülni

SEO csomag

117000 Forint/hó
  • 3 SEO optimalizált blog cikk megírása az oldaladra
  • 6 prémium PR cikk kihelyezés DA10-19 oldalakról 12 linkkel
Népszerű
Google első helyre kerülés: így van esélyed a Google első oldalára kerülni

SEO csomag

156000 Forint/hó
  • 4 SEO optimalizált blog cikk megírása az oldaladra
  • 8 prémium PR cikk kihelyezés DA10-19 oldalakról 16 linkkel
Google első helyre kerülés: így van esélyed a Google első oldalára kerülni

SEO csomag

234000 Forint/hó
  • 6 SEO optimalizált blog cikk megírása az oldaladra
  • 12 prémium PR cikk kihelyezés DA10-19 oldalakról 24 linkkel
Google első helyre kerülés: így van esélyed a Google első oldalára kerülni

SEO csomag

312000 Forint/hó
  • 8 SEO optimalizált blog cikk megírása az oldaladra
  • 16 prémium PR cikk kihelyezés DA10-19 oldalakról 32 linkkel

A fenti árak nettó árak, amelyre cégeknek 27% Áfa jön. 

Kérdésed van? Szeretnél a Google első oldalára kerülni? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.