Sokak célja az első helyezés megszerzése a Google találati listán (SERP), de ez a többségnek nem sikerül. Ebben a cikkből megismerheted azokat a módszereket, amelyek segítenek a Google első helyre kerülés elérésében a neked legfontosabb kulcsszavakra.
Tartalomjegyzék
Google első hely: mit jelent?
Nem elég a weboldal készítés. Látogatókat is kell szerezned. Az első hely megszerzése a Google keresőben jelentős forgalmat hozhat már a weboldaladra. Egy jó helyezést elérő weboldal elegendő felhasználót és ügyfelet hozhat a vállalkozásodnak. A Google első helyére kerülni nem könnyű, de ha az alábbiakban ismertetett módszereket követed, növelheted az esélyeidet.
Miért fontos a Google keresőben előre kerülni?
„Aki nem látszik, nem játszik!” mondta Kende-Hofherr Krisztina. És milyen igaza van! Ha nem találnak meg, lehetsz a legjobb a piacon, akkor sem keresel egy fillért sem. Nyújthatod Te a legjobb szolgáltatást, kínálhatod a legjobb terméket, nem lesz bevételed!
A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás célja a Google helyezés javítás. Ha szeretnéd, hogy weboldalad a Google találati lista helyezés élére kerüljön, erre van szükséged. Ez nem csupán technikai beállításokat jelent, hanem tartalmi munkát is. A releváns és érdekes tartalmat kedvelik a felhasználók és a Google-ben való előre kerülés szempontjából is kulcsfontosságú.
A Google első helyre kerülés legfontosabb elemei
A honlap optimalizálása során figyelembe kell venni többek között
- a meta adatokat (title, description),
- milyen kulcsszavakra van írva a szöveg
- a weboldal sebességét is.
Minél jobban megfelelnek ezek a paraméterek a Google algoritmusának, annál inkább előre sorolja weboldaladat.
Ezenkívül fontos szerepet játszik az is, hogy mennyire keresőbarát a weboldal struktúrája. Egy jól strukturált, könnyen navigálható weboldalt nem csak a látogatók szeretnek, de a Google is kedvezőbben értékeli.
SEO keresőoptimalizálás: így juthatsz a Google keresőben első helyre
SEO, vagyis weboldal optimalizálás nélkül reménytelen a Google első oldal elérése. Az SEO segít javítani a weboldal helyezését a keresési találatok között. A Google keresési algoritmusára való optimalizálás tehát fontos az online marketing, vagyis internetes vevőszerzés szempontjából.
A Google első hely megszerzése egyszerű Google Adwords hirdetéssel – ha elég pénzt költesz erre. Az organikus találatok között lenni a Google találati lista élén azonban nem fizethető meg! Ezt ki kell érdemelni. A helyezés javítása hosszú időt vesz igénybe.
On-page SEO és off-page SEO a Google első helyére vezető lépcsőfokok
A Google első helyre kerülés receptje, hogy lépésről-lépésre haladva végezz el minden SEO beállítást.
A keresőoptimalizálásnak két nagy területe van.
Az on-page SEO során a weboldaladon lévő tényezőket tudod optimalizálni a jobb rangsorolási eredmények érdekében. Ide tartozik:
- kulcsszó tartalmazó domain név választás
- kulcsszó kutatás
- technikai SEO
- szövegírás
Az off-page SEO vagyis az oldaladon kívül végzett optimalizálás is fontos a rangsorolás szempontjából. Ez gyakorlatilag a weboldaladra mutató linkek építéséből áll.
Nézzük ezeket a belső és külső elemeket sorban.
Kulcsszókutatás és releváns kulcsszavak kiválasztása
A kulcsszó nem más, mint az a szó vagy szókapcsolat, amire a felhasználók rákeresnek. A megfelelő kulcsszavak kiválasztása az első lépés a Google első helyére kerüléshez.
Nem elég azonban egy kulcsszó kiválasztása! Sok cégvezető szeme előtt csak az a cél lebeg, hogy az első oldal első helyét szerezze meg a neki fontos egyetlen kulcsszóra. Egy kulcsszóra azonban az első helyre kerülni nem lehet. Fontos hogy minden kapcsolódó, vagyis releváns kulcsszóra is optimalizálj.
A releváns kulcsszavak meghatározását segíti a kulcsszókutatás. Ennek során keressük meg azokat a kifejezéseket, hogy mire keresnek az érdeklődők. Másként: milyen kulcsszavak azok, amelyekre Magyarországon a felhasználók gyakran keresnek. A kulcsszóra való optimalizálás elengedhetetlen eszköze a Google kulcsszótervező. Ez mondja meg, hogy egy adott kulcsszóra pontosan hány keresés volt az elmúlt évben egy földrajzi területen.
Hogyan használd a keresési kulcsszavakat?
A kulcsszavak megfelelő használata elengedhetetlen ahhoz, hogy előrébb kerülj a Google keresőben.
A kulcsszavakat érdemes már a tartalomtervezés során figyelembe venni és használni az oldalad tartalmában. Vigyázz, ne ess túlzásba! Ha túl sokszor ismételgetsz egy-egy kulcsszót (ezt hívják keyword stuffingnek), az a Google találati lista megjelenés ellen dolgozik!
A kulcsszavak a Google Ads hirdetések beállításánál is nagy segítséget jelentenek.
Technikai SEO: e nélkül nem lehet az első helyre kerülni!
Technikai SEO foglalkozik a weboldal szoftver beállításaival. Ezek közé tartozik:
- weboldal sebesség optimalizálás,
- domain beállítások,
- képek alt tagjainak beállításai,
- title és meta leírás beállítás,
- tört link keresés.
A weboldal sebesség optimalizálás célja a kezelhetőség és a felhasználói élmény biztosítása. A Google ma már figyeli, hogy a látogatók mennyi időt töltenek az oldaladon. Ha a látogató elégedetlen, az első helyen való megjelenés lehetetlen.
Ügynökségünk vállalja meglévő weboldalak és webáruházak átvizsgálását technikai SEO audit keretében.
Ami nélkül nem lehet a Google első oldalára felkerülni: tartalmi optimalizálás
A releváns és érdekes tartalom növeli a weboldalad értékét a Google keresőben. A szöveg elemei, mint a címsorok, alcímek és a szöveg, mind befolyásolják a Google első oldalán való megjelenést.
Fontos, hogy írj minél több cikket a kapcsolódó kulcsszavakat felhasználva. A keresőmotorok azokat weboldalakat jelenítik meg a Google keresési találatok között, amelyek lefedik egy téma kapcsolódón területeit. A témák meghatározásában a weboldaladon sokat segíthet egy SEO szakértő.
Még webáruházak esetén is számít a tartalom minősége. Írj hasznos kategória szövegeket. A termékeket lásd el olyan információkkal, amelyek segítik a választást. Győződj meg róla, hogy a webshopod könnyen kezelhető-e.
A szövegírás ma már nem képzelhető el SEO szoftver nélkül. Az olyan elemző eszközök mint a Surfer SEO vagy NeuronWriter megvizsgálják a Google top 10 helyezés szövegeit, és összevetik a Te oldaladdal. Ezek a szoftverek felismerik, milyen releváns kifejezéseket használnak az kereső első 10 helyén álló weboldalak. A cél nem az, hogy ezeket másold, hanem ugyanezeket a témákat beépítve a honlapod szövegébe adj hasznos információt a keresőknek.
Mérd a weboldal optimalizálás eredményeit a Google Search Console segítségével!
A Google kereső egy nagyszerű és ingyenes eszközt biztosít mindenki részére. A Search Console használata elengedhetetlen, a Google első helyre kerüléshez. Ebben az alkalmazásban sok-sok keresőoptimalizálási szempontot ellenőrizhetsz. Vizsgálhatod, hogy melyik kulcsszóra melyik oldaladat indexelte a Google. Mutatja a keresőben elért helyezést, és a linképítés eredményét is az oldaladra mutató linkek listájával.
Linképítés (backlink building): linkek szerzése
A linképítés a honlapoptimalizálás fontos része, és az egyik legfontosabb elem, ha a Google első helyre akarsz kerülni. A minőségi, tartalomhoz kapcsolódó linkek jelentősen növelik a weblap esélyét a Google első helyre kerüléshez. A linképítés lényege, hogy releváns szövegből, azzal a kulcsszóval linkeljék az oldalad, amire az első oldalra akarsz kerülni.
A szükséges linkek megszerzésére kétfajt módszer lehetséges:
- organikus (természetes) linképítés
Ide tartozik a vendégblogolás, közösségi médiában való megosztás. - fizetős linképítés
Ebben az esetben fizetsz a releváns szöveg megírásáért, annak kihelyezéséért és a linkek elhelyezéséért.
Fizetős linkek kerülhetnek blog oldalakra (PBN linképítés) vagy hírportálokra. Ez utóbbi gyakorlatilag PR cikkek elhelyezésének minősül.
Google Cégem: hogyan lehet felkerülni a Google térképre?
A keresési találatok oldala nem csak szöveges linkeket tartalmaz. Helyi szolgáltatásokra keresve a Google térképen lévő cégek is megjelennek. Fontos tehát először a Google térképre felkerülni, és utána elérni, hogy a listán is előre kerülhess.
Ha helyi vállalkozásod van, a Google Cégprofil (Google My Business) teszi lehetővé, hogy a helyi keresési találatokban is megjelenj. A Google Cégem profil optimalizálása és a helyi keresőoptimalizálás segíthetnek ebben.
Itt nem a weboldalad, hanem a Google My Business profilod optimalizállása a cél. Ennél a linképítésnek nincs jelentősége. Fontos azonban, hogy:
- milyen kategóriákba sorolod a céged,
- milyen tartalmakat teszel közzé a profilodon,
- milyen és hány minősítést kapsz.
Mennyibe kerül a Google első helyre kerülés?
A Google első helyre kerülés nem könnyű feladat és nem ingyenes. A keresőoptimalizálás költségeit jelentős mértékben befolyásolja a konkurencia erőssége. Minél több versenytársad akarja elérni a Google első helyét, neked is annál többet kell költened erre. A díj a befektetésért persze az, ha a Google első helyére kerülsz.
Ráadásul a Google első hely elérése hosszabb időt és folyamatos befektetést igényel. Ezért ajánljuk a hozzánk forduló cégek számára havidíjas csomagjainkat.
Linképítés csomagok
linkcsomag
- DA 10-19: 10.000 Ft
- DA 20-24: 15.000 Ft
- DA 25-29: 20.000 Ft
- DA 30-34: 22.500 Ft
- DA 35-39: 25.000 Ft
- DA 40+: 30.000 Ft
linkcsomag
Ft/hó
- DA 10-19: 8.000 Ft
- DA 20-24: 12.500 Ft
- DA 25-29: 16.000 Ft
- DA 30-34: 18.000 Ft
- DA 35-39: 20.000 Ft
- DA 40+: 24.000 Ft
linkcsomag
- DA 10-19: 7.000 Ft
- DA 20-24: 10.000 Ft
- DA 25-29: 14.000 Ft
- DA 30-34: 16.000 Ft
- DA 35-39: 18.000 Ft
- DA 40+: 22.000 Ft
linkcsomag
- DA 10-19: 6.000 Ft
- DA 20-24: 9.000 Ft
- DA 25-29: 13.000 Ft
- DA 30-34: 14.000 Ft
- DA 35-39: 16.000 Ft
- DA 40+: 20.000 Ft
A fenti kedvezmények akkor érvényesek, ha legalább három hónapban egymás után a megállapodott összegben rendel a partner linképítést és a fizetés az adott hónapban be is érkezik.
A fentiek nettó árak, amelyekre cégeknek 27% Áfa jön.
SEO csomagok szövegírással együtt
SEO csomag
-
1 SEO optimalizált blog cikk megírása az oldaladra
-
2 prémium PR cikk kihelyezés DA10-19 oldalakról 4 linkkel
SEO csomag
-
2 SEO optimalizált blog cikk megírása az oldaladra
-
4 prémium PR cikk kihelyezés DA10-19 oldalakról 8 linkkel
SEO csomag
-
3 SEO optimalizált blog cikk megírása az oldaladra
-
6 prémium PR cikk kihelyezés DA10-19 oldalakról 12 linkkel
SEO csomag
-
4 SEO optimalizált blog cikk megírása az oldaladra
-
8 prémium PR cikk kihelyezés DA10-19 oldalakról 16 linkkel
SEO csomag
-
6 SEO optimalizált blog cikk megírása az oldaladra
-
12 prémium PR cikk kihelyezés DA10-19 oldalakról 24 linkkel
SEO csomag
-
8 SEO optimalizált blog cikk megírása az oldaladra
-
16 prémium PR cikk kihelyezés DA10-19 oldalakról 32 linkkel
A fenti árak nettó árak, amelyre cégeknek 27% Áfa jön.