Ismerd meg, mi az a kulcsszó, miért fontos a keresőoptimalizálásban. Kulcsszavak használata az online marketing és a keresőoptimalizálás területén.
Tartalomjegyzék
Kulcsszó jelentése
A kulcsszó vagy keresőszó egy vagy több szóból álló kifejezés. Ezt írják be a felhasználók a keresőbe, hogy megtalálják azt az információt, terméket vagy szolgáltatást, amire szükségük van. A kulcsszavak használata segít abban, hogy weboldalad jobb találati helyezéseket érjen el a Google-ben és más keresőmotorokban.
Egy kulcsszó lehet egy szavas vagy több szavas. Vagyis nem csak egy szóból állhat. Sok esetben hosszabb, több szóból álló kifejezéseket is használnak a felhasználók. Ezeket hívjuk long tail kulcsszavaknak vagy hosszú farok kulcsszavaknak. Ezek specifikusabbak és kisebb rájuk a piaci verseny. Így könnyebb velük jó találati pozíciókat elérni.
Kulcsszó szerepe az online marketingben
Az online marketingben a kulcsszavakkal való munka a marketing szakértők legfőbb feladata. Legyen szó SEO-ról, PPC hirdetésekről vagy tartalommarketingről, a megfelelő kulcsszavak használata nélkülözhetetlen a sikerhez. A kulcsszavak segítenek a célzottabb kommunikációban. Megfelelő keresőszavakat használva könnyebben megértenek minket azok a potenciális vásárlók.
A kulcsszavakra épülő online marketing stratégia másik előnye, hogy segít jobban megérteni a célközönség igényeit és viselkedését. A keresési szavakból sokat megtudhatunk arról, hogy milyen információkat keresnek az emberek, milyen problémákkal küzdenek és milyen megoldásokat keresnek.
Tartalommarketing és kulcsszavak: SEO keresőoptimalizálás és Google Ads
A tartalommarketing legfontosabb eszközei a kulcsszavak. Egy jól megírt blogbejegyzés vagy cikk nem csak értékes információkat nyújt az olvasóknak, de ha jól használjuk benne a kulcsszavakat, akkor jobb találatokat érhetünk el a Google találati listában. Ideális esetben minden tartalmunkban (videók, közösségi posztok, grafikus hirdetések) megtalálhatók azok a kulcsszavak, amikre a célközönségünk keres.
A keresőszavaknak legnagyobb jelentősége a keresőmarketing területén van. A keresőmarketing két fontos része a keresőoptimalizálás (SEO) és a Google Ads, vagy régebbe Google Adwords hirdetés.
A SEO-ban a Google találati listán akarunk oldalakat minél előrébb hozni. A Google Ads hirdetések megjelenése pedig a felhasználók által beírt kulcsszavaktól függ. Mindkettő a Google találati listáján lévő megjelenést célozza. Mindkettő esetén fontos a megfelelő kulcsszavak kiválasztása és használata.
Kulcsszavak használata a keresőoptimalizálásban: kulcsszó keresés
A kulcsszókutatás az SEO egyik legfontosabb eleme. Ennek során keressük meg azokat a szavakat és kifejezéseket, amelyekre optimalizálni szeretnénk weboldalunkat. A kutatás során figyelembe vesszük többek között azt is, hogy mennyire versenyképesek az adott kulcsszavak, mennyi keresést generálnak és mennyire relevánsak számunkra.
A legelterjedtebb kulcsszó kereső eszköz a Google Kulcsszótervező. A Google Kulcsszótervező a Google Ads része, és nagy segítség lehet, hogy megtaláljuk a megfelelő kulcsszavakat. Sajnos csak futó hirdetés esetén ad pontos eredményeket.
Az ideális kulcsszavak megtalálása nem mindig egyszerű feladat, hiszen figyelembe kell venni a versenyt, a keresési volumenet és persze azt is, hogy mennyire releváns az adott kulcsszóra.
Az eredményes kulcsszó keresés nem csak arról szól, hogy megtaláljuk a legtöbb keresést generáló szavakat. Fontos az is, hogy olyan kulcsszavakra koncentráljunk, amelyek valóban relevánsak a számunkra, és amelyekkel valóban elérhetjük célközönségünket.
Hogyan használjuk a kulcsszavakat weboldal optimalizálás során?
A kulcsszavak használata a weboldal optimalizálás során több területen is fontos. Egyrészt a tartalomban: minden egyes oldalon érdemes legalább egy fő kulcsszót használni, ami meghatározza az oldal témáját. Emellett azonban fontos hogy a kulcsszavunk a meta title és meta leírás része is legyen, hiszen ezeket is figyelembe veszik a keresőmotorok.
A kulcsszavak megtalálása után nem elég csak beilleszteni őket a szövegbe. Fontos, hogy természetesen illeszkedjenek a tartalomhoz, és ne erőltessük túl a használatukat. A Google figyeli az ún. kulcsszó sűrűséget is, vagyis azt, hogy milyen gyakran fordul elő egy adott kulcsszó a szövegben. Ha túlzásba visszük a kulcsszavak használatát (az ún. keyword stuffing: kulcsszóhalmozás), az negatív hatással lehet SEO-ra.
Milyen kulcsszót használjunk linkek esetén? (Horgonyszöveg)
Gondosan válogassuk meg azokat a kulcsszavakat, amelyeket linkekben használunk. Akár weboldalon belüli, akár domainek közötti linkek esetén fontos az a szó vagy kifejezés, amin a link van. Ez a horgonyszöveg. Ha a link szövegétben szerepel a kulcsszó, akkor a linkelt oldalt a Google kereső előrébb viszi a listájában az adott szóra.
Kulcsszavak szerepe a közösségi oldalakon: az online marketing új dimenziója
A közösségi média (social media) oldalakon is egyre nagyobb szerepet kapnak a kulcsszavak. Itt nem csak arról van szó, hogy milyen tartalmakat és hirdetéseket jelenítünk meg, hanem arról is, hogy milyen kulcsszavakkal címkézzük őket. A közösségi oldalakon használt kulcsszavak (hashtags) segítenek abban, hogy tartalmaink eljussanak a megfelelő emberekhez. A hashtagekkel jelölt kifejezéseket könnyebben megtalálják az adott oldalon kereső felhasználók.