Mi az a kulcsszó? Kulcsszavak szerepe a keresőoptimalizálás és az online marketing területén

Mi az a kulcsszó? Kulcsszó jelentése és szerepe a SEO-ban.

Ismerd meg, mi az a kulcsszó, miért fontos a keresőoptimalizálásban. Kulcsszavak használata az online marketing és a keresőoptimalizálás területén.

Tartalomjegyzék

Kulcsszó jelentése

kulcsszó vagy keresőszó egy vagy több szóból álló kifejezés. Ezt írják be a felhasználók a keresőbe, hogy megtalálják azt az információt, terméket vagy szolgáltatást, amire szükségük van. A kulcsszavak használata segít abban, hogy weboldalad jobb találati helyezéseket érjen el a Google-ben és más keresőmotorokban.

Egy kulcsszó lehet egy szavas vagy több szavas. Vagyis nem csak egy szóból állhat. Sok esetben hosszabb, több szóból álló kifejezéseket is használnak a felhasználók. Ezeket hívjuk long tail kulcsszavaknak vagy hosszú farok kulcsszavaknak. Ezek specifikusabbak és kisebb rájuk a piaci verseny. Így könnyebb velük jó találati pozíciókat elérni.

Kulcsszó szerepe az online marketingben

Az online marketingben a kulcsszavakkal való munka a marketing szakértők legfőbb feladata. Legyen szó SEO-ról, PPC hirdetésekről vagy tartalommarketingről, a megfelelő kulcsszavak használata nélkülözhetetlen a sikerhez. A kulcsszavak segítenek a célzottabb kommunikációban. Megfelelő keresőszavakat használva könnyebben megértenek minket azok a potenciális vásárlók.

kulcsszavakra épülő online marketing stratégia másik előnye, hogy segít jobban megérteni a célközönség igényeit és viselkedését. A keresési szavakból sokat megtudhatunk arról, hogy milyen információkat keresnek az emberek, milyen problémákkal küzdenek és milyen megoldásokat keresnek.

Tartalommarketing és kulcsszavak: SEO keresőoptimalizálás és Google Ads

A tartalommarketing legfontosabb eszközei a kulcsszavak. Egy jól megírt blogbejegyzés vagy cikk nem csak értékes információkat nyújt az olvasóknak, de ha jól használjuk benne a kulcsszavakat, akkor jobb találatokat érhetünk el a Google találati listában. Ideális esetben minden tartalmunkban (videók, közösségi posztok, grafikus hirdetések) megtalálhatók azok a kulcsszavak, amikre a célközönségünk keres.

A keresőszavaknak legnagyobb jelentősége a keresőmarketing területén van. A keresőmarketing két fontos része a keresőoptimalizálás (SEO) és a Google Ads, vagy régebbe Google Adwords hirdetés.

A SEO-ban a Google találati listán akarunk oldalakat minél előrébb hozni. A Google Ads hirdetések megjelenése pedig a felhasználók által beírt kulcsszavaktól függ. Mindkettő a Google találati listáján lévő megjelenést célozza. Mindkettő esetén fontos a megfelelő kulcsszavak kiválasztása és használata.

Kulcsszavak használata a keresőoptimalizálásban: kulcsszó keresés

kulcsszókutatás az SEO egyik legfontosabb eleme. Ennek során keressük meg azokat a szavakat és kifejezéseket, amelyekre optimalizálni szeretnénk weboldalunkat. A kutatás során figyelembe vesszük többek között azt is, hogy mennyire versenyképesek az adott kulcsszavak, mennyi keresést generálnak és mennyire relevánsak számunkra.

A legelterjedtebb kulcsszó kereső eszköz a Google Kulcsszótervező. A Google Kulcsszótervező a Google Ads része, és nagy segítség lehet, hogy megtaláljuk a megfelelő kulcsszavakat. Sajnos csak futó hirdetés esetén ad pontos eredményeket.

Az ideális kulcsszavak megtalálása nem mindig egyszerű feladat, hiszen figyelembe kell venni a versenyt, a keresési volumenet és persze azt is, hogy mennyire releváns az adott kulcsszóra.

Az eredményes kulcsszó keresés nem csak arról szól, hogy megtaláljuk a legtöbb keresést generáló szavakat. Fontos az is, hogy olyan kulcsszavakra koncentráljunk, amelyek valóban relevánsak a számunkra, és amelyekkel valóban elérhetjük célközönségünket.

Hogyan használjuk a kulcsszavakat weboldal optimalizálás során?

kulcsszavak használata a weboldal optimalizálás során több területen is fontos. Egyrészt a tartalomban: minden egyes oldalon érdemes legalább egy fő kulcsszót használni, ami meghatározza az oldal témáját. Emellett azonban fontos hogy a kulcsszavunk a meta title és meta leírás része is legyen, hiszen ezeket is figyelembe veszik a keresőmotorok.

kulcsszavak megtalálása után nem elég csak beilleszteni őket a szövegbe. Fontos, hogy természetesen illeszkedjenek a tartalomhoz, és ne erőltessük túl a használatukat. A Google figyeli az ún. kulcsszó sűrűséget is, vagyis azt, hogy milyen gyakran fordul elő egy adott kulcsszó a szövegben. Ha túlzásba visszük a kulcsszavak használatát (az ún. keyword stuffing: kulcsszóhalmozás), az negatív hatással lehet SEO-ra.

Milyen kulcsszót használjunk linkek esetén? (Horgonyszöveg)

Gondosan válogassuk meg azokat a kulcsszavakat, amelyeket linkekben használunk. Akár weboldalon belüli, akár domainek közötti linkek esetén fontos az a szó vagy kifejezés, amin a link van. Ez a horgonyszöveg. Ha a link szövegétben szerepel a kulcsszó, akkor a linkelt oldalt a Google kereső előrébb viszi a listájában az adott szóra.

Kulcsszavak szerepe a közösségi oldalakon: az online marketing új dimenziója

A közösségi média (social media) oldalakon is egyre nagyobb szerepet kapnak a kulcsszavak. Itt nem csak arról van szó, hogy milyen tartalmakat és hirdetéseket jelenítünk meg, hanem arról is, hogy milyen kulcsszavakkal címkézzük őket. A közösségi oldalakon használt kulcsszavak (hashtags) segítenek abban, hogy tartalmaink eljussanak a megfelelő emberekhez. A hashtagekkel jelölt kifejezéseket könnyebben megtalálják az adott oldalon kereső felhasználók.

Kulcsszó kutatás, keresőmarketing, SEO, Google Ads hirdetés kezelés kellene? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.