A long tail kulcsszavak a keresőoptimalizálás és a Google Ads szempontjából hatalmas jelentőséggel bírnak. Ha tudod, hogy hogyan használd őket, kevesebb pénzből sokkal több vevőt tudsz magadnak szerezni. Írásunkból megtudhatod hogyan.
Tartalomjegyzék
A long-tail jelentése
Long tail keyword jelentése: hosszú farok kulcsszavak. A long tail kifejezést Chris Anderson vezette be. A Hosszú farok című könyve röviden arról szól, hogy a termékek iránt egyenlőtlen érdeklődés mutatkozik. Néhány termék iránt hatalmas a kereslet, de rengeteg olyan van, amiből csak keveset adnak el. Ha azonban valaki rengeteget tart a keveset keresett termékekből, abból nagyobb forgalmat csinálhat, mint a kevés sokat keresettből. A kereslet elosztása grafikonon így néz ki:
A SEO kulcsszó jelentése
A Google kulcsszavak azok az egy vagy több szóból álló kifejezések, amiket a felhasználók a Google keresőbe írnak be. Mivel általában így keresnek rájuk, optimalizálás szempontjából fontos, hogy a weboldalad szövegében is használd ezeket. Ez a Google első helyre kerülés egyik legfontosabb eszköze keresőoptimalizálási szempontból.
Persze nem mindegy, hogy a SEO kulcsszavak a szövegben hol helyezkednek el. Érdemes felhasználni a:
- H1 címben
- H2-H5 címekben
- A szövegben megfelelő kulcsszó sűrűségben
- A title tagban és meta leírásban
- Linkek horgonyszövegeiben
- Képek ALT leírásaiban
- Menüpontokban
Mik azok a long tail kulcsszavak?
A keresőkifejezések is olyanok mint a termékek: van néhány amiből nagyon sokat írnak be a felhasználók az internetes keresőbe, és van rengeteg, amit keveset használnak.
A long-tail kulcsszavak (long tail keyword) azok az általában több szóból álló releváns, kapcsolódó kifejezések, amire kevés keresés van, de amiből sokat használnak. Ezzel szemben állnak a sokat keresett, általában egyszavas kulcsszavak, amire a keresések száma magas, de amiből kevés van. Egyesek ezeket úgy hívják, hogy short tail kulcsszavak, de ez a kifejezés hibás. Ezek nem a rövid farokban, hanem éppen a fejben helyezkednek el. Helyesebb lenne a „fej kulcsszó”.
A SEO (keresőoptimalizálás) területén a hosszú farok kulcsszavak általában hosszabb, specifikusabb kifejezések. Ezek a kulcsszavak olyan kifejezések, amelyek több szóból állnak. Kevesebb keresést generálnak egyedileg, de együttesen jelentős forgalmat hozhatnak egy weboldal számára. Általában magasabb konverziós arányt biztosítanak.
A long tail kulcsszó használatának előnyei SEO szempontból (long tail SEO)
A long tail kifejezések használatának több előnye is van.
- Általában jóval kisebb a verseny egy-egy long tail kulcsszóra, mint egy általánosabb kulcsszóra. Ez azt jelenti, hogy könnyebb jó találati pozíciót elérni ezekkel a kifejezésekkel.
- A long tail kulcsszavakra általában magasabb kattintási arány, így arányában többen jönnek be a weboldaladra.
- A felhasználók, akik hosszú, specifikus keresési kifejezésekre keresnek, általában közelebb állnak a vásárláshoz, és így magasabb a konverziós arány.
Google Kulcsszótervező (keyword planner): az ingyenes kulcsszó kereső eszköz
Bár többféle ingyenes kulcsszó kereső eszköz van az online marketing területén, a Google Ads Kulcsszótervezője a legjobb választás. Nagy előnye, hogy a magyar keresőszavakkal is jól boldogul. Nem csak azt tudod meg a használatával, hogy hányan keresik a kulcsszavaidat, de azt is, hogy mik a hozzá kapcsolódó releváns kifejezések.
A Kulcsszótervező javaslatait érdemes táblázatokban letölteni. Ebből tudjuk kiválasztani, hogy melyik keresési kifejezésekre szeretnénk megjelenni.
Hogyan találhatunk long tail kulcsszavakat? (kulcsszókutatás)
A long tail kulcsszavak keresésének legjobb eszköze az ingyenes Google Kulcsszótervező. Ebbe csak be kell írnod azt a keresési kifejezést, ami a piacodon jellemző. Pl. ügyvédi iroda, napalem, iroda takarítás, stb.
A long tail kulcsszavak megtalálásához vannak fizetős kulcsszó kutató eszközök is, mint például az Ahrefs, a Semrush. Sajnos a legtöbb angol nyelvterületen népszerű szolgáltatás a magyar nyelvre nagyon rossz eredményeket ad.
Ha már van weboldalad, rengeteg releváns long tail kifejezés található a Google Search Console fiókodban. Itt a teljesítmény menüpontban a Lekérdezések fülön találsz olyan long tail kulcsszavakról listát, amire a Google már indexelte az oldalad. Ezek azok, amiket egy-egy felhasználó beírt a Google keresőbe. Ha már kapnak találatot, érdemes kiemelni, külön cikket írni ezekre, hogy a helyezésük javuljon.
Long-tail kulcsszavak használata a SEO-ban és az online marketing világában
A kulcsszavak szerepe hatalmas, és a hosszú kulcsszavak jelentőségét sokan alábecsülik. Könnyű azt mondani, hogy „Én a mobil telefon szóra akarok az első helyre kerülni!” Az első helyre azonban a long tail kulcsszavakon keresztül visz az út.
A long tail kulcsszavak esetében sokkal könnyebb elérni, hogy indexelje az oldalad a Google. Igaz, hogy kevés látogatót hoznak, de esetükben sokkal jobb a konverzió.
A helyes SEO stratégia tehát az, hogy először azokat a kulcsszavakat célozzuk meg, amely az adott témában könnyen a találati oldal elejére kerül. Tény, hogy ehhez sok szöveget kell írni, de enélkül az erős kifejezésekre sem tudsz előre kerülni.
Azok, akik ezekre a kulcsszavakra keresnek, gyakran közel állnak a vásárláshoz, mert pontosan tudják, miről is van szó. Aki erre keres, az inkább relevánsnak tartja az adott tartalmat.
De hogyan is alkalmazzuk a gyakorlatban?
Első lépésben érdemes a long tail kulcsszavakat gondosan kiválasztani. Használj eszközöket a kulcsszavak keresési volumenének és versenyének megismerésére. A kiválasztott long tail kifejezéseknek relevánsnak kell lenniük az oldal tartalmával.
A tartalom létrehozásakor érdemes long tail kulcsszavakat használni a címekben, alcímekben és a szövegben is, de úgy, hogy az természetes és olvasmányos maradjon. Ne feledd, a Google is értékeli, ha megfelelően használod őket.
Hányan keresnek a long tail kulcsszavakra?
avagy
Egy SEO szakértő személyes tapasztalata a long tail kulcsszavak használata terén
2023-ban nem gondoltam volna, hogy több mint 15 év SEO-s és 20 év online marketing tapasztalattal még lesznek AHA élményeim.
Hát tévedtem!
2023 október 12-én Kyle Roof weboldalán böngészve találtam meg ezt a cikket:
https://hvseo.co/blog/traffic-tiers-how-to-know-if-you-can-quickly-rank-for-a-keyword/
Mikor megértettem miről van szó ebben a cikkben, két napig alig aludtam. Semmi más nem járt az eszemben, mint:
Ha ez igaz, akkor most hogyan szervezzem át teljesen az eddigi SEO stratégiáink?
Röviden a cikk tartalma magyarul:
„Vajon miért van az, hogy egyes oldalak hirtelen a Google találati lista élére ugranak, míg a Tiéd nem jut előrébb a 10-dik helynél?
Ennek lehet az oka az a forgalmi sáv, amire a Google besorolta az oldalad.
Ha olyan kulcsszóra optimalizálsz, ami ugyanabban a forgalmi sávban van, mint az oldalad, akkor azonnal rangsorolni fogsz rá.
De gyorsan rangsorolni egy magasabb sávban lévő kulcsszóra? Ez reménytelen eset!
Szerencsére egyszerűen megtudhatod, milyen kulcsszavakra rangsorolhatsz gyorsan. Csak vedd figyelembe az oldalad forgalmi szintjét, és ennek megfelelően optimalizálj!
De mi is a forgalmi szint?
Ez a módszer az oldalakat különböző szintekre osztja az átlagos havi forgalom alapján. Amikor felosztjuk a forgalmat a legalacsonyabbtól a legmagasabbig, egy természetes szintrendszert kapunk, mint ez:
Minden működő weboldal valamelyik forgalmi sávban van.
Hogyan találod meg a Te oldalad sávját?
Kövesd a következő lépéseket:
- Lépj be az oldalad Google Search Console fiókjába.
- Állítsd be, hogy a legutóbbi 28 nap forgalmát mutassa.
- Nézd meg, hogy hány látogatód volt a leggyengébb és a legforgalmasabb napon.
Ez a weboldalad forgalmi sávja.
Ha a leggyengébb napon 20 látogatód volt, és a legerősebben 40, akkor 20-as sávban vagy.
Ha a gyengébb napokon 200 látogatód volt, és a legerősebben 500, akkor 200-as sávban vagy.
Hogyan lehet optimalizálni a long tail kulcsszavakkal?
(Részletes útmutató)
Most már csak meg kell találnod azokat a SEO kulcsszavakat, amelyek ehhez a szinthez tartoznak, és amelyekre gyorsan rangsorolhatsz.
Ha 20-as sávban vagy, keress olyan kulcsszavakat, amelyekre HAVI 20 keresés van!
Ha 100-as sávban vagy, keress olyan kulcsszavakat, amelyekre HAVI 100 keresés van!
A kulcsszavak havi volumenének meghatározásához használhatod a Google kulcsszótervezőjét, amelyhez egy Google Ads fiókra van szükség.
Ezek azok a kulcsszavak, amire gyorsan előre kerülhetsz a Google keresőben. Ez idővel több bejövő forgalmat eredményez, és magasabb sávba lépsz. Ahogy a szinted emelkedik, áttérhetsz azokra a kulcsszavakra, amik ahhoz a szinthez tartoznak. Ezután ismételd meg ezt a folyamatot újra és újra!”
Tanulság a cikkből: miért volt olyan felkavaró ez a számomra?
Soha egyetlen SEO szakértő nem beszélt eddig arról, hogy a Google az organikus keresőből érkező forgalom alapján rangsorolna!
Persze könnyebb magunkat abban a hitben ringatni, hogy:
- Veszem a nekem legfontosabb kereső kifejezést.
- Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat.
- Építek rá néhány linket.
- 2 hónap múlva benne leszek az első 3-ban!
A valóság a cikk alapján ilyen stratégiát igényel:
A honlapomra kevesebb mint 10 látogató jön be naponta, ezért
- Veszek egy kifejezést, amire van 10 keresés havonta
- Jöhet a szövegírás! Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat.
- Feltöltöm az oldalra.
- Veszek egy másik keresőszót, amire 10 keresés van.
- Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat.
- Feltöltöm az oldalra.
- Veszek egy újabb kulcsszót, amire van 10 keresés.
- Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat.
- Feltöltöm az oldalra.
Egészen addig, míg az organikus keresési eredményekben már 20-an kattintanak átlagban naponta a weboldalamra a keresőben. Akkor:
- Veszek egy kulcsszót, amire van 20 keresés havonta.
- Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat.
- Feltöltöm az oldalra.
- Veszek egy kulcsszót, amire van 20 keresés.
- Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat.
- Feltöltöm az oldalra.
Egészen addig, míg a látogatottság már 30 naponta. Akkor
- Veszek egy kulcsszót, amire van 30 keresés havonta.
- Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat.
- Feltöltöm az oldalra.
- Veszek egy kulcsszót, amire van 30 keresés.
- Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat.
- Feltöltöm az oldalra.
- Veszek egy kulcsszót, amire van 30 havi keresés.
- Írok rá egy minden konkurenst felülmúló tartalmat.
- Feltöltöm a weboldalamra.
És a napi 30 látogató elérése normál körülmények között kb. fél év munka eredménye.
A módszert a gyakorlatban kialkalmazva a következő eredményt tapasztaltuk 300 cikk megírásával és optimalizálásával:
Gyakori kérdések a forgalmi sávokkal kapcsolatban
Ha megosztom az oldalam egy Facebook csoportban, aminek van 30.000 követője, akkor magasabb forgalmi sávba kerülök?
Nem, a Google csak a Google keresőből érkező forgalmat veszi figyelembe.
Ha hirdetem az oldalam a Google Ads rendszerében, akkor magasabb forgalmi sávba kerülök?
Nem, a Google csak a Google keresőből érkező forgalmat veszi figyelembe.
Szeretnéd a long tail kulcsszavakat használni a honlapod optimalizálásában? Fordulj hozzánk bizalommal!
Segíteni tudunk
- kulcsszókutatásban
- a releváns long tail kulcsszavak megtalálásában
- a megfelelő kulcsszavak kiválasztásában
- az általános kulcsszavak optimalizálásában.