A long tail kulcsszavak a keresőoptimalizálás és a Google Ads szempontjából hatalmas jelentőséggel bírnak. Ha tudod, hogy hogyan használd őket, kevesebb pénzből sokkal több vevőt tudsz magadnak szerezni. Írásunkból megtudhatod hogyan.
Tartalomjegyzék
A long-tail jelentése
Long tail kifejezést (magyarul hosszú farok) Chris Anderson vezette be. A Hosszú farok című könyve röviden arról szól, hogy a termékek iránt egyenlőtlen érdeklődés mutatkozik. Néhány termék iránt hatalmas a kereslet, de rengeteg olyan van, amiből csak keveset adnak el. Ha azonban valaki rengeteget tart a keveset keresett termékekből, abból nagyobb forgalmat csinálhat, mint a kevés sokat keresettből. A kereslet elosztása grafikonon így néz ki:
Mik azok a long tail kulcsszavak?
A keresőkifejezések is olyanok mint a termékek: van néhány amiből nagyon sokat írnak be a felhasználók az internetes keresőbe, és van rengeteg, amit keveset használnak.
A long tail kulcsszavak (long tail keyword) azok az általában több szóból álló releváns, kapcsolódó kifejezések, amire kevés keresés van, de amiből sokat használnak. Ezzel szemben állnak a sokat keresett, általában egyszavas kulcsszavak, amire a keresések száma magas, de amiből kevés van. Egyesek ezeket úgy hívják, hogy short tail kulcsszavak, de ez a kifejezés hibás. Ezek nem a rövid farokban, hanem éppen a fejben helyezkednek el. Helyesebb lenne a „fej kulcsszó”.
A SEO (keresőoptimalizálás) területén a long tail kulcsszavak általában hosszabb, specifikusabb kifejezések, Ezek a kulcsszavak olyan kifejezések, amelyek több szóból állnak. Kevesebb keresést generálnak egyedileg, de együttesen jelentős forgalmat hozhatnak egy weboldal számára. Általában magasabb a konverziós arányuk is.
A long tail kulcsszó használatának előnyei SEO szempontból
A long tail kulcsszavaknak több előnye is van.
- Általában jóval kisebb a verseny egy-egylong tail kulcsszóra, mint egy általánosabb kulcsszóra. Ez azt jelenti, hogy könnyebb jó találati pozíciót elérni ezekkel a kifejezésekkel.
- A long tail kulcsszavakra általában magasabb kattintási arány, így arányában többen jönnek be a weboldaladra.
- A felhasználók, akik hosszú, specifikus keresési kifejezésekre keresnek, általában közelebb állnak a vásárláshoz, és így magasabb a konverziós arány.
Hogyan találhatunk long tail kulcsszavakat? (kulcsszókutatás)
A long tail kulcsszavak keresésének legjobb eszköze az ingyenes Google Kulcsszótervező. Ebbe csak be kell írnod azt a keresési kifejezést, ami a piacodon jellemző. Pl. ügyvédi iroda, napalem, iroda takarítás, stb.
A long tail kulcsszavak megtalálásához vannak fizetős kulcsszó kutató eszközök is, mint például az Ahrefs, a Semrush. Sajnos a legtöbb angol nyelvterületen népszerű szolgáltatás a magyar nyelvre nagyon rossz eredményeket ad.
Ha már van weboldalad, rengeteg releváns long tail kifejezés található a Google Search Console fiókodban. Itt a teljesítmény menüpontban a Lekérdezések fülön találsz olyan long tail kulcsszavakról listát, amire a Google már indexelte az oldalad. Ezek azok, amiket egy-egy felhasználó beírt a Google keresőbe. Ha már kapnak találatot, érdemes kiemelni, külön cikket írni ezekre, hogy a helyezésük javuljon.
Hányan keresnek a long tail kulcsszavakra?
Magyarországon a legnépszerűbb kulcsszavakra sincs több mint 5000 keresés. A Google azt a long tail kulcsszót tárolja, amelyikre havi legalább 10 keresés van. Első pillanatra úgy tűnik, hogy ezekre semmi értelme tartalmat írni, mert még ha az első helyre kerülsz is, legfeljebb 2-3 havi látogatót hoz az oldaladra. Valójában mégis érdemes használni több ok miatt is.
Azért használjuk a long tail keresőkifejezést szívesen, mert az ezekben lévő szavak kombinációira is indexelheti a Google az oldalt. Ráadásul a long tail kulcsszavakra készülő bejegyzések tartalmazzák a nagyobb keresésű kulcsszavakat is. Így elvben ezekre is jöhet találat.
Long tail kulcsszavak használata a SEO-ban és az online marketing világában
A kulcsszavak szerepe hatalmas, és a hosszú kulcsszavak jelentőségét sokan alábecsülik. Könnyű azt mondani, hogy „Én a mobil telefon szóra akarok az első helyre kerülni!” Az első helyre azonban a long tail kulcsszavakon keresztül visz az út.
A long tail kulcsszavak esetében könnyű elérni, hogy indexelje az oldalad a Google. Igaz, hogy kevés látogatót hoznak, de esetükben sokkal jobb a konverzió.
A helyes SEO stratégia tehát az, hogy először azokat a kulcsszavakat célozzuk meg, amely az adott témában könnyen a találati oldal elejére kerül. Tény, hogy ehhez sok szöveget kell írni, de enélkül az erős kifejezésekre sem tudsz előre kerülni.
Hogyan lehet optimalizálni a long tail kulcsszavakkal?
A lefontosabb, hogy csak az általános kulcsszavakat akard használni, hanem a long tail kifejezéseket is. Ezek egyértelműbb információt adnak a témával kapcsolatban. Azok, akik ezekre a kulcsszavakra keresnek, gyakran közel állnak a vásárláshoz, mert pontosan tudják, miről is van szó. Aki erre keres, az inkább relevánsnak tartja az adott tartalmat.
De hogyan is alkalmazzuk a gyakorlatban?
Első lépésben érdemes a long tail kulcsszavakat gondosan kiválasztani. Használj eszközöket a kulcsszavak keresési volumenének és versenyének megismerésére. A kiválasztott long tail kifejezéseknek relevánsnak kell lenniük az oldal tartalmával.
A tartalom létrehozásakor érdemes long tail kulcsszavakat használni a címekben, alcímekben és a szövegben is, de úgy, hogy az természetes és olvasmányos maradjon. Ne feledd, a Google is értékeli, ha megfelelően használod őket.
Szeretnéd a long tail kulcsszavakat használni a honlapod optimalizálásában? Fordulj hozzánk bizalommal!
Segíteni tudunk
- kulcsszókutatásban
- a releváns long tail kulcsszavak megtalálásában
- a megfelelő kulcsszavak kiválasztásában
- az általános kulcsszavak optimalizálásában.
Elérhetőségeink
A kulcsszókutatás célja: megtalálni azokat a releváns kifejezéseket, amelyekkel a lehetséges ügyfeleid keresik a termékeidet, szolgáltatásaidat. Ezekkel kell a Google találati lista élére kerülnöd.