Egy weboldal optimalizálása hosszú távú folyamat: hónapokba telik, míg a keresőmotorok indexelik a tartalmat, és a releváns kulcsszavakra megjelenítik az oldalad a rangsorolási listákon. Ha nem követsz egy hosszú távú stratégiát, akkor a folyamat pedig még jobban elnyúlik. Még az is lehet, hogy évek alatt sem érsz el eredményeket.
Alábbi írásunkban igyekszünk összefoglalni minden tudnivalót, amelynek segítségével összeállíthatsz egy olyan hatékony SEO stratégiát, amivel a leggyorsabban érhetsz el eredményeket.
Tartalomjegyzék
SEO stratégia: hosszú távú terv a keresőoptimalizálás megvalósításához
A stratégia jelentése: hosszú távú terv egy meghatározott cél elérésére.
A SEO stratégia célja a Google keresőből minél több felhasználó elérése.
Mint minden online marketing tevékenység, a SEO keresőoptimalizálás alapja is a felhasználók alapos ismerete. Ha nem ismered a célközönség szándékát, és igényeit, a hasznos tartalmak létrehozása lehetetlen. De honnan tudjuk, mit akarnak a potenciális ügyfelek?
Felhasználói élmény biztosítása, avagy mit akar a felhasználó? Kulcsszó stratégia.
A felhasználók igényét a keresőoptimalizálás esetében a kulcsszavak mutatják meg. A kulcsszavakat a felhasználók írják be az internetes keresőkbe. Ezek mutatják legtisztábban a keresési szándékot.
SEO stratégiai szempontból a kulcsszavakat 4 csoportba sorolhatjuk:
- Probléma kulcsszavak.
Ezek közé tartoznak az olyan kifejezések, mint: depresszió, kopaszodás, ittas vezetés, visszér, stb. - Informálódási kulcsszavak.
Ide tartoznak az olyanok, mint a: depresszió kezelése, kopaszodás ellen, visszér megelőzése, stb. - Döntéselőkészítési kulcsszavak.
Ezek segítik a felhasználókat a megfelelő döntés meghozatalában: legjobb hajnövesztő, visszér krém vélemények, visszér kezelés házilag, stb. - Vásárlási kulcsszavak.
Ide tartoznak az olyan kifejezések, mint: visszér krém árak, paradicsom házhozszállítás, olcsó ügyvéd, stb.
Sokan követik el azt a hibát, hogy csak a legnépszerűbb informálódási kifejezésekre, a termékek vagy szolgáltatások neveire fókuszálnak. A találati listán azonban először csak a kevésbé keresett úgynevezett long tail kulcsszavakra tudsz előre jutni. Érdemes tehát szakmai cikkekben vagy blog bejegyzésekben probléma vagy döntéselőkészítési kulcsszavakra írni tartalmat. Ezekre alacsonyabb a konkurencia, és hamarabb hoznak forgalmat az oldaladra.
Készíts jobb tartalmat mint a konkurencia!
A sikeres SEO legfontosabb szabálya:
Figyeld a konkurenciát, és készítés jobb tartalmat mint ők!
Az internetes keresők, mint például a Google nem köti az orrodra mit tegyél, hogy a találati lista élére kerülj. Csak kísérletezni tudsz! Az azonban biztos, hogy azok, akik már a lista élén vannak, valamit jól csinálnak! Tehát a tartalom tervezésénél járj el így:
- Írd be a kulcsszavad a Google keresőbe
- Figyeld meg, hogy a top 10 találatnál milyen szövegek jelennek meg a Google keresőben!
A találati listán megjelenő szövegek a honlapok title tagjai és meta leírásai. - Nézd meg az első 3 helyen lévő oldal tartalmát.
Ne másolni akarj! Inkább címeket nézd: milyen témákról írnak. Ezeket a témákat érdemes neked is feldolgoznod. - Nézd meg, mennyi tartalom van az oldalakon
A rossz hír az, hogy legalább annyi tartalmat érdemes írnod, mint ami az első 3 helyezés oldalán van. Meg fogsz döbbenni mennyi szöveg van ezeken az oldalakon!
Egy jól használható SEO stratégia összeállításához nem árt, ha SEO szakember segítségét veszed igénybe! Ez felgyorsítja a folyamatot, hamarabb biztosít organikus forgalmat a Google-ben.
Stratégiai tipp: használj top 10 elemző szoftvereket!
A konkurencia vizsgálatára a legjobb megoldás az úgynevezett Top 10 SEO elemző szoftverek használata. Ezek közül a legelterjedtebbek:
Ezek az eszközök képesek felmérni a legjobb helyezések tartalmát. Kivonatolják azokat, és megadják azokat a kifejezéseket, amelynek alapján érdemes a weboldalad tartalmát összeállítani.
Már meglévő weboldal stratégiájának összeállítása: SEO elemzés
Gyakran szükség van már meglévő weboldalak stratégiáját elkészíteni, ha ez korábban elmaradt. Erre szolgál a SEO audit, vagy weboldal elemzés. A Kanga Design online marketing ügynökség személyre szabott SEO elemzést vállal. Nem csak dokumentációt adunk át! Előzetesen egyeztetjük veled a céljaid és elképzeléseid. Az elemzés után pedig egy 2 órás konzultációban teszünk javaslatot a SEO stratégiára, illetve tudjuk azt finomítani az elképzeléseidnek megfelelően.
Mérd a találati listákon elért rangsorolási eredményeid: Google Search Console
Már meglévő weboldalak SEO stratégiájának meghatározásánál nagy jelentősége lehet annak, ha ismerjük a honlap adott Google helyezéseit. A különböző statisztikai programok, mint például a Google Analytics, sajnos nem adnak pontos adatokat a keresőmotorokban elért eredményekről. Pontos mérésre a Google Search Console szolgál. Itt ellenőrizheted:
- mik a különböző kulcsszavakkal elért keresési eredmények
- melyik oldalad milyen kulcsszóra indexelte a Google
- milyen gyors a weboldalad betöltési sebessége
- hány látogatót hozott a Google a céged oldalára
- stb.
On-page SEO optimalizálás: alapozd meg a helyed a Google keresőben
A SEO hatékonyságát semmi nem befolyásolja olyan mértékben, mint a weboldalad belső optimalizálása az on-page SEO. A SEO stratégia erre vonatkozó része az, hogy meghatározzuk:
- Milyen oldalakat hozunk létre
- Azokra milyen tartalom kerül (milyen kulcsszóra optimalizálva)
- Milyen belső linkeket hozunk létre
- Milyen fontossági sorrendben valósítjuk meg ezeket
- stb.
Technikai SEO: biztos út a keresőoptimalizáláshoz
A technikai SEO amolyan mérnöki munka. Olyanok tartoznak ide, mint:
- metaadatok megfelelő megjelenítése
- strukturált adatok megléte
- domain beállítások (SSL, HTTPS, URL szerkezet, stb.)
- canonical URL
- mobilbarát működés
- címsorok ellenőrzése
- stb.
Ennek ellenőrzésére vagy megfelelő szoftveres audit, vagy egy profi SEO szakértő segítségét érdemes igénybe venni.
Off-page SEO: linkek szerzése, linképítés
A keresőoptimalizálásnak van olyan része is, ami nem függ össze közvetlen a weboldalakkal. Ez a linképítés, vagyis a weboldalra mutató linkek létrehozása. A keresőmotoroknak fontos jelzés a honlapod tekintélyéről az oldaladra mutató linkek száma és minősége. Ez így volt már a Google indulásánál, és így van mind a mai napig. A linkek viszik előre a weboldalunkat a Google találati listán, és segítenek organikus forgalmat terelni oda.
A linkek építése azonban időbe, energiába és pénzbe kerül. Ezért mindenképpen szánj ennek is helyet a SEO stratégiádban.
Szeretnél profi SEO stratégiát a weboldalad optimalizálásához? Fordulj hozzánk bizalommal!
Egyedi SEO stratégiák kidolgozása, SEO konzultáció és tanácsadás.