Weboldal elemzés szempontjai, SEO honlap elemzés

Weboldal elemzés szempontjai, SEO honlap elemzés

A weboldal elemzés akkor szükséges, ha a weblap vagy webshop már működik, de a tervezés és készítés során nem vették figyelembe, vagy nem megfelelően alkalmazták a keresőoptimalizálás szempontjait. Sokszor több hónapja, vagy akár évek óta üzemelő webshop vagy honlap optimalizálását kell elkezdeni. Az elemzés deríti ki, mi az ami maradhat úgy az oldalon ahogy van, és mi az, amin változtatni kell a weboldalad előre jutása érdeklében. A cél, hogy az optimalizálás hatékony legyen, gyorsan sikerüljön a weboldalt a találati listákon előre hozni.

Weboldal elemzés szempontjai, SEO honlap elemzés

Miben több a weboldal elemzés mint a SEO tanácsadás?

Sokan szeretnének csak SEO tanácsadást kérni. Ennek fő oka, hogy a  tanácsadás árak olcsóbbak. A SEO szakértő ilyenkor el tudja mondani az általános tapasztalatait, és hogy milyen ötletei és elképzelései vannak a Te piacoddal és a weboldaladdal kapcsolatban. A konzultáció árak azonban csak a megbeszélésre szánt időre vonatkoznak. Ahhoz azonban, hogy jobban átlássuk, miért nem hozza a honlap az elvárt kereső helyezéseket, honlap elemzést kell végeznünk. Mivel az előzetes elemzés több munkaórát is igénybe vesz, ezért az elemzés árak magasabbak, de az eredmények sokkal jobban felhasználhatók a keresőoptimalizálás legfontosabb szempontjainak megteremtéséhez.

Mi a különbség a SEO elemzés és a SEO audit között?

A kettő közötti különbség elsősorban a mélységben és a fókuszban rejlik. A weboldal elemzést általában a keresőoptimalizálás megkezdése előtt végezzük, olyan oldalaknál, amit korábban még nem vagy csak nagyon „amatőr” módon optimalizáltak. Vagyis ez inkább keresőoptimalizálásban „kezdőknek” ajánlott.

Az audit célja ezzel szemben az oldalon végzett SEO munka felülvizsgálata, és a további fejlődési lehetőségek feltárása. Ilyenkor sokkal nagyobb mélységeiben vizsgáljuk, mennyire felel meg a honlap a látogatók, illetve a keresőmotorok elvárásainak keresőoptimalizálás (SEO) és online marketing szempontjából.

Elemzési szempontok Weboldal elemzés SEO audit
Kulcsszó kutatás Igen Általában már nem szükséges
Menü és belső linkek ellenőrzése Igen Csak ha szükség van rá
Google helyezések ellenőrzése Igen Igen
Backlink profil elemzés Linkek száma Linkek száma és összetétele
Technikai SEO Nem Igen
Tartalom elemzés Nem Igen
Mobil kompatibilitás Látvány és kezelhetőség Kódolási szinten
Honlap sebesség Nem Igen
Kódolási hibák Nem Igen
Title és meta description Nem Igen
Konverzió optimalizálás Nem Igen
Webdesign, weboldal UX audit Nem Igen
Blog írás lehetőségei Nem Igen

A weboldal auditot, ahogy a táblázatban is látszik, sokkal alaposabb, mint a honlapelemzés. A vizsgálat során sokkal mélyebbre megyünk, hogy azonosítsuk az oldalon a gyenge pontokat. Konkrét javaslatokat teszünk a szövegek átírására, title és meta leírások kialakítására. Ilyenkor van ideje annak, hogy lekövessük a felhasználó útját az oldalon, feltérképezzük, mit tapasztalnak a felhasználók. Az audit során vizsgálunk olyan szempontokat, mint a weboldal betöltési sebessége, címsor formázások, meta leírások, title tagok, stb.

Mit vizsgálunk a weboldal elemzése során Google keresőoptimalizálás szempontjából?

A weboldal elemzés során a következőket vizsgáljuk:

  1. Kulcsszó kutatás
    Ez mutatja meg, hogy mik az adott piac kereső kifejezései (kulcsszavak). A legfontosabb adatok forrása a Google Kulcsszótervező és webáruház vagy weboldal saját Search Console fiókja. A kapott adatokat táblázatokba rendezzük, és leválogatjuk belőle azokat, amelyek relevánsak az adott oldalra. A kulcsszavak nagyon hasznosak Google Ads kampány kezelés esetén is.
  2. Már elért Google helyezések
    Egy speciális weboldal elemző szoftver segítségével ellenőrizzük, hogy a weboldalon használt kulcsszavakra indexelte-e a Google az  adott oldalt, és milyen helyen van a keresőben.
  3. Indexelt oldalak (honlap szerkezet)
    Nem csak az elért helyezések számítanak, hanem az is lényeges, melyik aloldal jön be egy-egy kulcsszóra. Ebből látjuk, hogy a kulcsszavak megfelelően vannak-e szétosztva a honlapon. Ezt már a weboldal készítés előtt tervezni kellett volna, de az elemzés alapján lehet módosítani.
  4. A weboldal és a konkurencia erőssége linkek szempontjából (backlink profil)
    Fontos szempont, hogy van-e, és hány link a vizsgált oldalra. A Search Console-ból elérhető a Google által nyilvántartott domainek listája, de ingyenes szoftverekkel ellenőrizhető a konkurensek helyzete is. A weboldal elemzés során átvizsgáljuk a honlapodra mutató meglévő külső linkeket. Az eredmény alapján javaslatot teszünk a különböző aloldalak linkelésére is.
  5. Kétórás online SEO tanácsadás
    Az elemzés végén egy 2 órás online konzultációt tartunk arról, hogy milyen változtatások szükségesek a honlapodon, a webáruházadban. A megbeszélésről videó felvétel készül, amit azonnal le is tudsz tölteni.

Webáruház és weboldal elemzés szempontjai

A webáruház megvásárolható termékeket kínál, a weboldal esetében általában szolgáltatásokat népszerűsítenek. Így az elemző szempontok és eltérőek.

Webshop elemzés

A webshopok kulcsszó kutatása rengeteg, akár több ezer népszerű kulcsszót is feltáhat. Ezekből kell leszűrni, melyik használható a legjobban. Ezért a kutatás során kapott eredményeket továbbítjuk számodra, és abból te válogatod le, hogy mire fókuszáljunk, mi legyen látható az áruházadban.

Az elemzés legnagyobb részét az teszi ki, hogy a webshop menüjében és termékkategóriáiban a kulcsszavak elhelyezését vizsgáljuk át, és javaslatokat adunk annak optimalizálására. Általában az optimalizálás további lehetőségeiről nincs is értelme addig beszélni, amíg ez nem valósult meg.

Weboldalak elemzése

Szolgáltató cégeknél sokkal kevesebb kulcsszóval dolgozunk. A legtöbb cégvezető tudja, melyik az a 2-3 kulcsszó, amivel a Google találati lista élére szeretne kerülni (pl. napelem, nyomda, költöztetés, duguláselhárítás, stb.).

Jó helyezést azonban csak akkor lehet elérni, ha minél több kulcsszót használunk a tartalomban. Alkalmazni kell a releváns (vagyis kapcsolódó) úgynevezett long tail (hosszú farok) kulcsszavakat is. Például: legjobb nyomda, duguláselhárítás házilag, olcsó napelem, stb.). Ezeket keressük meg a piackutatás során.

Honlap elemzés online marketing szempontok

A honlap nem vizsgálható önmagában. Figyelembe kell venni online marketing szempontokat is. Ezek közé tartozik:

  • vannak e a piacnak bizonyos egyedi elvárásai
  • speciális felhasználói igények (oktató videó, online kérdőív, teszt kitöltési lehetőség, stb.)
  • milyen csatornákon lehet elérni a vevőket (Facebook, Instagram, YouTube, stb.)
  • milyen hirdetési lehetőségek vannak
  • stb.

Weboldal tartalom vizsgálata

A weboldal tartalmának vizsgálatánál mindig figyelembe kell venni, hogy:

  • mi a kulcsszó amire írták
  • megfelelő-e a kulcsszó sűrűség
  • megfelelő-e a formázás (címsorok, kiemelt szövegek, felsorolások, stb.)
  • milyen az olvashatóság (megfelelően tagolt-e a szöveg)
  • vannak-e képek, grafikák
  • van-e videó
  • stb.

Weboldal technikai vizsgálat, mobil kompatibilitás

Szükség szerint el tudjuk végezni a honlap technikai vizsgálatát, és WordPress alapú weboldal esetén el is tudjuk végezi a különböző szükséges módosításokat és beállításokat.

Az elemzés alapján javítható a felhasználói élmény? (UX)

A weboldal elemzés segítségével több szempontból is javítható a felhasználói élmény (UX). Az elemzés során többek között azt vizsgáljuk, hogy mennyire felel meg a honlap a látogatók és a Google elvárásainak keresőoptimalizálás (SEO) és marketing szempontjából​.

A weboldal elemzés számos módon segíthet javítani a felhasználói élményt. A weblap elemzés segít meghatározni a weboldal problémás területeit, így lehetőség nyílik azok javítására és optimalizálására. Ez javíthatja a honlapod találati listában elért pozícióit és a felhasználók élményét​​.

Milyen információk szükségesek az elemzéshez?

  1. A Google helyezések és az indexelés ellenőrzéséhez Google Search Console hozzáféréshez van szükség. Ha az oldal még nincs regisztrálva, ebben is tudunk segíteni.
  2. Ha van Google Ads (AdWords) hirdetési fiókod ehhez is érdemes hozzáférést kapnunk. Sok releváns kulcsszót tudunk így találni a keresőoptimalizáláshoz.
  3. Szükségünk van az elemzendő honlap Google Analytics fiók hozzáférésére is.
  4. honlap adminisztrációs felületéhez való hozzáférés főként WordPress oldalaknál, Unas vagy Shoprenter webáruházaknál fontos. Így át tudjuk nézni, hogy milyen beállításokon, bővítményeken lehet javítani.

Meddig tart a weboldal elemzés?

Ha a weboldalt már regisztrálták a Search Console-ban, akkor 1-2 munkanapon belül megtörténik az első online megbeszélés. Ha megvannak a szükséges információk, maga az elemzés általában 4-5 munkanapot vesz igénybe.

Ha a weboldal még nem volt regisztrálva a Search Console-ba, akkor kb. egy hetet várnunk kell, hogy megfelelő mennyiségű adatot kapjunk az indexelt kulcsszavakról. Ezután maga az elemzés ugyanúgy 4-5 napon belül van meg.

A weboldal elemzés ára

Az elemzés ára 200 Euró.

Az elemzés után a következő dokumentumokat adjuk át:

  1. Kulcsszó kutatás eredménye:
    Milyen kulcsszavakra pontosan hány keresés van Magyarországon az Ön piacán. (excel táblázat)
  2. A honlap aktuális Google helyezései (excel táblázat)
  3. Az aloldalak teljes listája title tagokkal és meta leírásokkal (excel táblázat)
  4. Honlap menü szerkezeti tanácsok (prezentációban)
  5. SEO szövegírási tanácsok (prezentációban)

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.