Webshop elemzés, webshop SEO audit, webáruház elemzés

Webshop elemzés, SEO webshop audit, webáruház elemzés

A webshop audit során részletesen megvizsgáljuk, hogy az oldalad miért nem kap több látogatót a Google keresőből.

Miért fontos a webshopod elemzése optimalizálás előtt?

Az online marketing egyik legfontosabb területe a keresőoptimalizálás. A webshopodnak jelentősen javulhat a teljesítménye, ha az optimalizálása rendben van.

A webshopok elemzése két ok miatt lehet fontos:

  1. A frissen készült webáruházad nem indexeli a Google, nincsenek látogatóid a Google keresőből.
  2. Régebben a webáruházad a Google találati lista élén volt, de visszaesett.

A Kanga Design SEO ügynökség speciális analitikai szoftverek segítségével megvizsgálja, hogy miért nem hozza előre a webáruházad a Google a találati listán.

Az audit során használt analitikai szoftverek

Az adott webáruház elemzésénél a következő szoftvereket használjuk:

  • Google Search Console
    A Google Search Console a legfontosabb adatforrásunk. Megmutatja, hogy milyen kulcsszóra melyik oldalad, milyen helyen jelent meg a találati listán. Mutatja a weboldal technikai SEO állapotát is.
  • Google Analytics
    Konverzió követés és a látogatottsági adatok elemzéséhez biztosít adatokat.
  • Google Ads
    Amennyiben fut PPC kampányod a Google Ads-nál, fontos kulcsszó forrás lehet a webáruházad elemzéséhez.
  • Ahrefs
    Backlink profil elemzésre, technikai SEO problémák felderítésére használjuk.
  • Screaming Frog SEO spider
    Tört belső linkek, a title és meta leírások vizsgálatára használjuk.
  • Saját fejlesztésű szoftverek az adatok elemzésére

Ha megfelelő mennyiségű és minőségű adat gyűlt össze, meg is kezdjük a webshopod elemzését.

On-page SEO és off-page SEO audit

A keresőoptimalizálás során a webshop különböző belső és külső szempontjait is vizsgáljuk.

Az on-page SEO szempontból a webáruházad SEO szempontból fontos belső tulajdonságait vizsgáljuk. Ide tartozik:

  • weboldal szerkezet (menürendszer)
  • honlap sebesség (betöltési idő)
  • kezelhetőség (felhasználói élmény)
  • title és meta beállítások a kategória oldalakon

Konverzió optimalizálás a webshopodban

A potenciális vásárlók a Google keresőből több oldalra is érkezhetnek a Google keresőből. Ha egy webshop esetében az érkező oldalak (landing page) nem biztosítják a felhasználói élményt, akkor a konverziós arány jelentősen romlik. Az audit során átvizsgáljuk azokat a tényezőket, amelyek a magas felhasználói élmény, a könnyű kezelhetőség útjában állnak.

Milyen típusú webáruház átvizsgálását vállaljuk?

Magyarországon a Shoprenter és az Unas a két legelterjedtebb bérelhető webáruház rendszer. Sokan használnak WordPress Woocommerce, vagy más nyílt forráskódú szoftvereket.

Miből áll az webshop SEO elemzés?

  1. Kulcsszó kutatás
    Annak felderítésére, hogy a shopod termékeit pontosan milyen kulcsszavakkal keresik a lehetséges vevők, és hogy hány ilyen keresés van havonta Magyarországon.
  2. Google helyezések ellenőrzése
    Annak felmérése, hogy milyen kulcsszavakra jön be már most a webáruházad a Google keresőben, és ezekre hányadik helyen áll. Sok tulajdonos meglepődik, mikor megtudja, hogy a webáruháza több száz kulcsszóra jön be a Google keresőben – csak éppen a 30-50 hely között. Ebből azonban nem lesz látogatottság. A feladatunk az, hogy ezeket a helyezéseket jelentősen javítsuk!
  3. On-page SEO elemzés
    Megvizsgáljuk, hogy domain szinten a webshop melyik termékkategóriái, milyen termékei jönnek be a Google keresőben, és melyek nem.
  4. Backlink profil
    Megvizsgáljuk, hogy a webáruházadra és a legfőbb konkurensekére mennyi és milyen minőségű link mutat. Ennek alapján lehet meghatározni, mennyi linképítés szükséges a jó pozíciók eléréséhez.
  5. SEO stratégia kidolgozása
    A fenti adatok alapján eldönthető, hogy milyen SEO stratégiával lehet a legjobb eredményeket elérni 3-6 hónap alatt.
  6. 2 órás online konzultáció
    Képernyő megosztással átnézzük a megszerzett adatokat és a levont következtetéseket. Megnézzük milyen módosításokra van szükség a webshopban, hogy a neked legfontosabb kulcsszavakra a a Google első 10 helyezésébe kerüljön.

A webáruházad elemzése kiválóan használható nem csak keresőoptimalizáláshoz, de Google Ads hirdetésekhez is.

A webshop elemzés ára 200 Euró

Ez a befektetett pénz a tapasztalatok szerint általában két-három hónap alatt térül meg.

A webáruház elemzés segít abban, hogy tudd, mit csinálj, és mit ne csinálj az optimalizálás során.

Így kevesebb pénzből, rövidebb idő alatt, jobb eredményeket érsz majd el a keresőoptimalizálással. A webáruházad hamarabb kerül majd a Google kereső első helyeire, a látogatóid száma pár hónap alatt jelentős növekedést mutathat, és a vásárlások száma is többszörösére emelkedhet.

Ha a webáruházad keresőoptimalizálását ügynökségünkkel szeretnéd elvégeztetni, erre pontos árajánlatot a webáruház elemzés után tudunk adni. Tehát a webshop elemzés után tudok magára a keresőoptimalizálási munkára pontos és részletes árajánlatot adni.

Az elemzéshez szükség van a shop adminisztrációs felületének hozzáférési adataira. Ha a honlapodnak van Analytics fiókja vagy már regisztráltad a Google Search Console-ba, akkor ezekhez is szükségünk van hozzáférésre.

Tedd meg az első lépést webáruházad optimalizálása felé! Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!