Google találati lista helyezés ellenőrzés valóban nehéz?

Google találati lista helyezés ellenőrzés valóban nehéz?

A keresőoptimalizálás legfőbb célja: első oldalra kerülni a Google organikus találatok között. Azonban nem egyszerű annak ellenőrzése, hogy a honlapod Google találati lista helyezése hogy áll. Főleg akkor nem, ha felmerül a Google büntetés gyanúja.

Tartalomjegyzék

Google találati lista helyezés ellenőrzés

Google pozíció ellenőrzés egyszerűnek látszik: csak be kell írni a kulcsszót a Google keresőbe, és megnézni, hol áll rá az oldalad. Valójában nem olyan egyszerű megtudni, hol állsz a Google találati listán (SERP search engine ranking page).

A Google találati oldal, angolul Search Engine Results Page (SERP), az a lista amit akkor kapunk ha beírunk valamit a Google keresőjébe.
A Google találati oldal, angolul Search Engine Results Page (SERP), az a lista amit akkor kapunk ha beírunk valamit a Google keresőjébe.

Ez a módszer azonban több szempontból sem megfelelő:

  1. Ha a Google listáján nem vagy az első 10-ben, akkor több oldalon át kell keresgélned. Ha nem vagy elég figyelmes, előfordul, hogy nem veszed észre a sok találat között a saját oldalad.
  2. A honlapod sok kulcsszóra kell ellenőrizni. Van olyan partnerem, akinek a webáruházát 600-800 kulcsszóra vizsgáljuk. De még egy átlagos honlap is legalább 100-150 fontos kulcsszóra jön be a Google találati listáján. Elég nehézkes ennyi kifejezésre a honlap helyezését ellenőrizni, főként mikor nagy részére csak a 20-50 hely között van a weboldal.
  3. A legnagyobb gond, hogy a Google kereső mindenkinek más helyen jelentetheti meg a weboldalad. A helyezések kialakításánál a Google figyelembe veszi, hogy helyileg honnan lépsz fel az internetre, és egy debreceni internetezőnek más helyi szolgáltatókat dob fel, mint egy szombathelyinek. Más találatokat kapsz, ha be vagy jelentkezve a Google fiókodba, és mást ha ki vagy jelentkezve. Más eredményt ad, ha korábban megnézted már az adott weboldalt az adott böngészővel, és ha nem. Más eredmények adódnak mobil telefonnal és asztali gépekkel.

A Google tehát a keresési eredményekben előre hozza azokat az oldalakat, amelyeket korábban meglátogattál, és amelyek területileg „közelebb” vannak hozzád. A Google ugyanis – jogosan – úgy gondolja, hogy ezek számodra fontos oldalak. Vagyis a Google mindenki számára személyre szabott listákat hoz létre.

A Google és az általad használt böngésző (Firefox, Chrome, Microsoft Edge, Safari, stb.) ugyanis apró programokkal, „sütikkel” (angolul cookie) megjegyzi, hogy milyen oldalakat és mikor látogattál meg. A süti teszi lehetővé, hogy ne kelljen újra és újra beírnod a jelszavad, vagy hogy egy webáruházban a kosárba tett termékek a következő látogatásnál is ott legyenek neked.

Miért fontos a Google helyezés vizsgálat?

A Google helyezés vizsgálat nem csak azért fontos, hogy tisztában legyünk weboldalunk jelenlegi pozíciójával, hanem azért is, hogy a lehető legjobban kiaknázhassuk a SEO előnyeit.

Versenytársak elemzése

A helyezés ellenőrzése során nemcsak saját weboldalunk pozícióját figyelhetjük meg, hanem versenytársainkét is. Így könnyen összehasonlíthatjuk teljesítményünket, és megállapíthatjuk, mely területeken van szükség fejlesztésre.

Google első hely azonnal: Google Ads hirdetés

A találati listában nem csak organikus helyezéssel léphetünk előre. A Google AdWords (Google Ads) hirdetés segítségével a Google első oldal, sőt az első hely elérése is azonnal elérhetővé válik. Csak pénz kell hozzá. Persze hirdetéssel egészen más az első oldalon lenni: a konkurencia még több pénzzel azonnal elénk kerülhet.

Google helyezés vizsgáló eszközök

A helyezés ellenőrzésére többféle eszköz áll rendelkezésünkre. Nézzük meg a legnépszerűbbeket!

Google Search Console

A Google Search Console ingyenesen követhetjük oldalunk teljesítményét a Google keresőben. A keresési lekérdezések és az azokra mutató helyezések mellett a Search Console számos más hasznos információt is nyújt, mint például a kattintási arányok és az oldalak betöltési sebessége.

Google Search Console
Forgalom növekedés
alakulása a Google Search Console adatai alapján

Google Analytics

A Google Analytics szintén egy ingyenes eszköz, amely weboldalaink látogatóinak és forgalmának elemzésében segít. A Google Analytics segítségével valójában a helyezéseket nem tudjuk ellenőrizni, de részletes információt kaphatunk a látogatók viselkedéséről, forrásáról és a legnépszerűbb oldalainkról is.

Google Analytics, részletes információkat nyújt a honlapod látogatóiról
Google Analytics, részletes információkat nyújt a honlapod látogatóiról

Külső helyezés vizsgáló eszközök

Több külső helyezés ellenőrző eszköz is létezik, mint például az Ahrefs, a SEMrush, a Seo Powersuite Rank Tracker vagy a Moz. Ezek a kulcsszó helyezés vizsgáló eszközök fizetősek, de a találati helyezés vizsgálata mellett számos extra funkcióval rendelkeznek. Az extra funkciók között lehet:

  • kereshetünk versenytársak oldalán kulcsszavakra
  • technikai SEO
  • weboldal ellenőrzés
  • kulcsszó kutatás
  • linképítési lehetőségek felderítése
  • stb.
A havi díjas Ahrefs vagy a SEMrush profi kulcsszó kutató
A havi díjas Ahrefs vagy a SEMrush profi kulcsszó kutató

Miért fontos a Google helyezés javítása?

A „Google előre kerülés” minden vállalkozásnak fontos. A Google találati lista első oldalán szereplő weboldalak nagyobb forgalmat hoznak, hiszen a keresők többsége nem lét a további oldalakra. A jó helyezés növeli a láthatóságot, és így több látogatót vonz weboldalunkra.

SEO tippek a helyezés javításához a Google találati listán

A Google helyezés javítás minden weboldal tulajdonos álma. Ha szeretnénk, hogy a weboldalunk jobb helyezést érjen el a Google találati listáján, érdemes megfontolni a következő tippeket:

Kulcsszó kutatás

A kulcsszó kutatás során kideríthetjük, milyen keresőkifejezésekre érdemes optimalizálni weboldalunkat. A legjobb eredmények elérése érdekében érdemes „hosszú farok” kulcsszavakat (long tail keywords) is beépíteni a stratégiánkba.

A kulcsszókutatás célja: megtalálni azokat a releváns kifejezéseket, amelyekkel a lehetséges ügyfeleid keresik a termékeidet, szolgáltatásaidat. Ezekkel kell a Google találati lista élére kerülnöd.

Tartalom optimalizálás

A jó minőségű, releváns és érdekes tartalom növeli a látogatók elkötelezettségét a Google helyezés javítása mellett. A tartalom optimalizálás során figyeljünk a kulcsszavak megfelelő elhelyezésére, az alcímek használatára és a formázásra is.

Linképítés

A minőségi bejövő linkek növelik weboldalunk tekintélyét és hitelességét a Google szemében, ami javítja a helyezésünket. A linképítés során nagy értékű oldalakról a saját oldalunkra irányuló linkek megszerzésére törekszünk.

Mitől függnek a prémium linképítés árak, milyen típusú linkeket vásárolhatsz? Miért változnak olyan széles skálán az árak? Az alábbiakban megtudhatod ezekről a legfontosabb információkat.

Oldal sebesség javítása

A gyorsan betöltődő oldalak javítják a felhasználói élményt, és előnyt jelentenek a helyezés szempontjából. Az weboldalak sebesség javításához tömörítsük a képeket, minimalizáljuk a JavaScript és CSS fájlok méretét, és használjunk gyorsítótárazást.

A weboldal sebessége fontos rangsorolási szempont
A weboldal sebessége fontos rangsorolási szempont

Mobilbarát weboldal

A mobilbarát weboldalak előnyben részesülnek a Google találati listáján, hiszen egyre több felhasználó böngészik az internetet mobil eszközökön. Gondoskodjunk arról, hogy weboldalunk reszponzív legyen, és jól működjön minden eszközön.

SEO szakértő segítségével az első oldalra a Google keresőben

A keresőoptimalizálás napjainkra rendkívül bonyolult lett. A Google algoritmusa rendszeresen frissül, változnak a követelmények. A versenytársak egyre többen optimalizálnak. A hatékony keresőoptimalizálás elérése érdekében érdemes tehát fizetős szolgáltatást igénybe venni.

Kérdésed van? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.