SEO szövegírás árak, kreatív szövegírás: mennyibe kerül egy jó szövegíró?

SEO szövegírás árak, kreatív szövegírás: mennyibe kerül egy jó szövegíró?

Az online marketing leghatásosabb eszköze a tartalommarketing, azon belül pedig a szövegírás. Akár webshop, akár bemutatkozó weboldal, mindkettő esetén kiemelkedő szerepe van a szövegírásnak. A jó minőségű tartalom elengedhetetlen keresőoptimalizálás szempontjából, hiszen ez fogja javítani a helyezésed a keresőmotorok listáin. De a tartalom azért is fontos, hogy felkeltse a látogatók figyelmét, és cselekvésre (rendelésre, kapcsolatfelvételre) bírja őket. Ismerd meg, mitől függnek a szövegírás árak, és ki a jó szövegíró.

Tartalomjegyzék

Kinek a feladata a weboldal szövegírás? Miért fontos egy jó szövegíró?

A szövegírási munka nem egyszerű. Akár egy blogcikk megírása a cél, akár SEO szöveg megalkotása, egy probléma mindig felmerül. Ez pedig az:

Nem tudjuk mérni, mennyire jó a szöveg!

Úgy tűnik, mintha a megírt szövegnek egyetlen szempontnak kellene megfelelnie: Győzze meg a látogatót!

De hogyan lehet eldönteni, mennyire jó az elkészült szöveg?

A SEO alapú szövegírás esetén két dolgot tudunk mérni:

  1. hány szóból áll a szöveg
  2. milyen benne a kulcsszósűrűség (egy szóra)

Ez nem valami sok. Úgy tűnik a weboldal szövegírás árak leginkább attól függnek, hány szót írt a szövegíró. Ebből a szempontból a Háború és béke biztosan jobb mint Petőfi Sándor Anyám tyúkja című verse.

A weblap szövegírás különböző szempontjai

A minőségi tartalom azonban egyértelműen fontosabb, mint a szöveghossz. A szövegírás különböző szempontokat kell figyelembe vegyen. ezek a következők:

  1. SEO szempontok
    A Google is értékelje a szöveget, és az kerüljön a Google találati lista élére.
  2. Szakmai szempontok
    Nem árt, ha a szöveg hasznos információkat nyújt a termékedről vagy szolgáltatásról
  3. Marketing szövegírás vagy kreatív szövegírás
    Legyen meggyőző, adja el a terméket

Nézzük ezeket kicsit részletesebben:

SEO szövegírás: a SEO szakember feladata

Egy SEO szakember olyan szöveget tud írni, amit a Google is értékel. Egy SEO szövegírónak egész másra kell figyelnie, mint a  marketingesnek. A SEO szakértő a következőkre figyel:

Szerencsére ma már vannak olyan programok (Surfer SEO) amelyek lehetővé teszik a szövegek százalékos értékelését SEO szempontok szerint.

Egy jó SEO szakértő már nem a Google számára ír!

Napjainkban már nem a kulcsszavak száma és aránya számít (kulcsszó sűrűség). 2012 óta a Google nem különálló kulcsszavakban, hanem összekapcsolódó (releváns) fogalmakban gondolkozik.

A SEO szövegírást tehát a kapcsolódó fogalmak összegyűjtésével kell kezdeni. Erre a legjobb forrásai az ún. Top 10 elemző szoftverek. Ezek összegyűjtik a Google keresőjében az egy kulcsszóra első 10 weboldal teljes tartalmát, és nyelvi összefüggések alapján meghatározzák a kapcsolódó (releváns) kifejezéseket). A SEO szövegírás fontos része ezek megfelelő arányú használata a szövegben.

A megfelelő SEO szövegírásra egyre több időt, energiát és pénzt kell szánni. Ennek 2 fontos oka van:

  1. A kapcsolódó fogalmakat csak egyre hosszabb szövegekben lehet elhelyezni.
  2. A kapcsolódó témák leírásához a weboldalon belül egyre több aloldalt kell létrehozni.

Kreatív szövegírás, marketing szövegírás

A marketing szövegírás célja, hogy segítse meggyőzni az olvasóid, eladni a terméked, a szolgáltatásod. A marketing szövegírók és ügynökségek komoly tapasztalattal rendelkeznek a webes szövegírás technikák terén, így befolyásolni tudják a célközönséget.

Marketing szempontból NEM a szakmai tudás vagy a termékismeret számít, hanem a vevő félelmeinek és vágyainak ismerete. Ezt ismeri a jó marketing szövegíró.

A jó kreatív szövegírók még ennél is többre képesek: egyedi, meglepő és figyelemkeltő megoldásokkal teszi a szöveged még hatásosabbá. Ettől lett olyan híres David Ogilvy és Leo Burnett.

Szakmaiság: mi iránt érdeklődik a célközönség?

Az általad kínált termék vagy szolgáltatás részleteit Te ismered a legjobban, Te rendelkezel a legtöbb tapasztalattal a saját piacodról. Logikusnak tűnik, hogy ebből a szempontból tiéd legyen a szövegírói munka.

A lehetséges ügyfelek azonban nem a szakmai részletek iránt érdeklődnek. Ha tanítani akarnád a szakmádat, te lennél a legjobb szövegíró. A célod azonban feltehetően nem az oktatás, hanem az eladás.

A szakmában eltöltött évek miatt akaratlanul is olyan fogalmak használsz, amit az emberek nem értenek.

Volt már úgy, hogy egy orvos mikor a betegségeddel nála voltál, úgy mondta el neked a diagnózist, hogy semmit sem értettél belőle?

Ha valaki több ezer órát töltött egy szakmában, akkor olyan fogalmakat használ, amit a szakmabelieken kívül senki sem ért, és főleg senki sem használ. Ezért a szakemberek a dolgokat nem úgy hívják, ahogy az átlagember, ahogy a vevő.

  • A villanyszerelők az energiatakarékos izzót „kompakt fénycsőnek” hívják.
  • A műszaki újságírók a hangfalat „hangsugárzónak” hívják.
  • A bringa szerelők a racsnit „fogaskoszorúnak” hívják. Én meg úgy, hogy az a bigyó, a hátsó keréken, ami úgy néz ki, mint egy kúpos sündisznó.

Egyszer egy textil nagykereskedés megbízott marketing szövegírással. A következő menüpontokat találtam a meglévő weboldalon:

SZUBLIMÁLHATÓ PAMUT/POLIESZTER KELMÉK
EGYFALAS PAMUT
EGYFALAS STR. PAMUT 170 gr – 210 gr
RIB KELMÉK NYITOTT
RIB KELMÉK CSŐBEN

Fogalmam nem volt, hogy ezek mit jelentenek! A tulajdonos, aki a menüt összeállította, nyilván értette, meg néhány szakmabeli, de rajtuk kívül más nem nagyon.

Mondhatja persze a textil kereskedő, hogy az ügyfelei is így nevezik ezeket a termékeket. A kulcsszókutatás, amit a szövegírás előtt végeztünk azonban azt mutatta, hogy a fenti kifejezésekre nincs keresési mennyiség, az ügyfelei egyáltalán nem használják ezeket a kifejezéseket. Az egyfalas pamutot pl. elasztikus pamutként keresik. A „szublimálható kelmét”nyomtatható textil”-ként keresik a varrodák.

Kanga Design: marketing szöveg és SEO szövegírás egyben

Cégünk egyszerre több szövegíróval (copywriter) dolgozik: jelenlegi és volt újságírók biztosítják a megfelelő minőségű és színvonalú szövegeket. Otthon vagyunk a marketingben, és több évtizedes tapasztalatunk van SEO szövegírással kapcsolatban is. a következő típusú munkákat vállaljuk:

SEO szövegíró szolgáltatások

Egy honlap úgy tud a Google keresőből látogatókat szerezni, ha a tartalom optimalizált. A SEO szövegírás során messzemenőkig figyelembe vesszük a Google algoritmusok által támasztott elvárásokat. Ezt biztosítja weboldalad számára az organikus forgalmat.

Blog szövegírás

A webshop szövegíró leggyakoribb feladata rövidebb, informálisabb írások létrehozása. Nagy jelentősége lehet weboldalak long tail kulcsszavakra való optimalizálásban. Cégünknél rendelhető minimális rendelhető mennyiség: 10 bejegyzés.

Webshop szövegíró szolgáltatások

A termékkategória szövegírás a marketing fontos területe, hiszen a webáruházak SEO szempontból legfontosabb oldalai a termékkategóriák. Ezeket akarjuk a legerősebb kulcsszavakkal előre hozni a Google keresőben. Ehhez azonban jó minőségű szöveg kell, és minimum 5000 karakter hosszban. Minimum 10 darab megírását tudjuk vállalni.

Drágább, egyedi termékek esetén ezekhez is készülhetnek leírások. Ezek a termék jellemzőit, előnyeit és tulajdonságait ismertetik. Minimum 10 darab megírását tudjuk vállalni.

Landing oldal írás

A landing oldalak, vagyis érkező oldalak a marketing egyik legfontosabb eszközei vevőszerzésre. Az a feladatuk, hogy magas konverziós arányt érjenek el üzleti céljaid megvalósításában. Egy jó landing page szöveg segít a látogatók átalakításában, azaz arra ösztönzi őket, hogy a terméket vagy szolgáltatást megvásárolják, feliratkozzanak vagy felvegyék velünk a kapcsolatot. A landing oldalak megírása éppen ezért általában marketing szempontból is képzett szövegírót igényel.

PR cikkek írása

Szeretnéd a terméked vagy szolgáltatásod más weboldalakra helyezett blogcikkek, R cikkek kihelyezésével népszerűsíteni? Cégünk nagy tapasztalattal rendelkezik PR szövegírás terén.

SEO szövegírás árak, blog szövegírás árak, weboldal szövegírás árak

TípusHosszFt/karakter
Webshop termékkategória szövegírás (minimum 10 db)2500-3000 karakter (kb. 1 Word oldal)2500 Ft/db
Termékismertető webáruházba (minimum 10 db)2500-3000 karakter (kb. 1 Word oldal)2500 Ft/db
Szolgáltató cégnek tevékenység leírás interjúval4000-6000 karakter (kb. 2 Word oldal)25000 Ft
Blog bejegyzések írása (minimum 10 db)4000-6000 karakter (kb. 2 Word oldal)1 Ft/karakter
Landing oldal szövegírásMinimum 10.000 karakter (kb. 3 Word oldal)5 Ft/karakter

Kérdésed van? Kérj árajánlatot! Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.