Az online marketing leghatásosabb eszköze a tartalommarketing, azon belül pedig a szövegírás. Akár webshop, akár bemutatkozó weboldal, mindkettő esetén kiemelkedő szerepe van a szövegírásnak. A jó minőségű tartalom elengedhetetlen keresőoptimalizálás szempontjából, hiszen ez fogja javítani a helyezésed a keresőmotorok listáin. De a tartalom azért is fontos, hogy felkeltse a látogatók figyelmét, és cselekvésre (rendelésre, kapcsolatfelvételre) bírja őket. Ismerd meg, mitől függnek a szövegírás árak, és ki a jó szövegíró.
Tartalomjegyzék
Kinek a feladata a weboldal szövegírás? Miért fontos egy jó szövegíró?
A szövegírási munka nem egyszerű. Akár egy blogcikk megírása a cél, akár SEO szöveg megalkotása, egy probléma mindig felmerül. Ez pedig az:
Nem tudjuk mérni, mennyire jó a szöveg!
Úgy tűnik, mintha a megírt szövegnek egyetlen szempontnak kellene megfelelnie: Győzze meg a látogatót!
De hogyan lehet eldönteni, mennyire jó az elkészült szöveg?
A SEO alapú szövegírás esetén két dolgot tudunk mérni:
- hány szóból áll a szöveg
- milyen benne a kulcsszósűrűség (egy szóra)
Ez nem valami sok. Úgy tűnik a weboldal szövegírás árak leginkább attól függnek, hány szót írt a szövegíró. Ebből a szempontból a Háború és béke biztosan jobb mint Petőfi Sándor Anyám tyúkja című verse.
A weblap szövegírás különböző szempontjai
A minőségi tartalom azonban egyértelműen fontosabb, mint a szöveghossz. A szövegírás különböző szempontokat kell figyelembe vegyen. ezek a következők:
- SEO szempontok
A Google is értékelje a szöveget, és az kerüljön a Google találati lista élére. - Szakmai szempontok
Nem árt, ha a szöveg hasznos információkat nyújt a termékedről vagy szolgáltatásról - Marketing szövegírás vagy kreatív szövegírás
Legyen meggyőző, adja el a terméket
Nézzük ezeket kicsit részletesebben:
SEO szövegírás: a SEO szakember feladata
Egy SEO szakember olyan szöveget tud írni, amit a Google is értékel. Egy SEO szövegírónak egész másra kell figyelnie, mint a marketingesnek. A SEO szakértő a következőkre figyel:
- kulcsszó sűrűség
- releváns kulcsszavak használata
- megfelelő szöveg formázás (bold, italic, címsorok, stb.)
- megfelelő meta leírás és title használata
Szerencsére ma már vannak olyan programok (Surfer SEO) amelyek lehetővé teszik a szövegek százalékos értékelését SEO szempontok szerint.
Egy jó SEO szakértő már nem a Google számára ír!
Napjainkban már nem a kulcsszavak száma és aránya számít (kulcsszó sűrűség). 2012 óta a Google nem különálló kulcsszavakban, hanem összekapcsolódó (releváns) fogalmakban gondolkozik.
A SEO szövegírást tehát a kapcsolódó fogalmak összegyűjtésével kell kezdeni. Erre a legjobb forrásai az ún. Top 10 elemző szoftverek. Ezek összegyűjtik a Google keresőjében az egy kulcsszóra első 10 weboldal teljes tartalmát, és nyelvi összefüggések alapján meghatározzák a kapcsolódó (releváns) kifejezéseket). A SEO szövegírás fontos része ezek megfelelő arányú használata a szövegben.
A megfelelő SEO szövegírásra egyre több időt, energiát és pénzt kell szánni. Ennek 2 fontos oka van:
- A kapcsolódó fogalmakat csak egyre hosszabb szövegekben lehet elhelyezni.
- A kapcsolódó témák leírásához a weboldalon belül egyre több aloldalt kell létrehozni.
Kreatív szövegírás, marketing szövegírás
A marketing szövegírás célja, hogy segítse meggyőzni az olvasóid, eladni a terméked, a szolgáltatásod. A marketing szövegírók és ügynökségek komoly tapasztalattal rendelkeznek a webes szövegírás technikák terén, így befolyásolni tudják a célközönséget.
Marketing szempontból NEM a szakmai tudás vagy a termékismeret számít, hanem a vevő félelmeinek és vágyainak ismerete. Ezt ismeri a jó marketing szövegíró.
A jó kreatív szövegírók még ennél is többre képesek: egyedi, meglepő és figyelemkeltő megoldásokkal teszi a szöveged még hatásosabbá. Ettől lett olyan híres David Ogilvy és Leo Burnett.
Szakmaiság: mi iránt érdeklődik a célközönség?
Az általad kínált termék vagy szolgáltatás részleteit Te ismered a legjobban, Te rendelkezel a legtöbb tapasztalattal a saját piacodról. Logikusnak tűnik, hogy ebből a szempontból tiéd legyen a szövegírói munka.
A lehetséges ügyfelek azonban nem a szakmai részletek iránt érdeklődnek. Ha tanítani akarnád a szakmádat, te lennél a legjobb szövegíró. A célod azonban feltehetően nem az oktatás, hanem az eladás.
A szakmában eltöltött évek miatt akaratlanul is olyan fogalmak használsz, amit az emberek nem értenek.
Volt már úgy, hogy egy orvos mikor a betegségeddel nála voltál, úgy mondta el neked a diagnózist, hogy semmit sem értettél belőle?
Ha valaki több ezer órát töltött egy szakmában, akkor olyan fogalmakat használ, amit a szakmabelieken kívül senki sem ért, és főleg senki sem használ. Ezért a szakemberek a dolgokat nem úgy hívják, ahogy az átlagember, ahogy a vevő.
- A villanyszerelők az energiatakarékos izzót „kompakt fénycsőnek” hívják.
- A műszaki újságírók a hangfalat „hangsugárzónak” hívják.
- A bringa szerelők a racsnit „fogaskoszorúnak” hívják. Én meg úgy, hogy az a bigyó, a hátsó keréken, ami úgy néz ki, mint egy kúpos sündisznó.
Egyszer egy textil nagykereskedés megbízott marketing szövegírással. A következő menüpontokat találtam a meglévő weboldalon:
SZUBLIMÁLHATÓ PAMUT/POLIESZTER KELMÉK
EGYFALAS PAMUT
EGYFALAS STR. PAMUT 170 gr – 210 gr
RIB KELMÉK NYITOTT
RIB KELMÉK CSŐBEN
Fogalmam nem volt, hogy ezek mit jelentenek! A tulajdonos, aki a menüt összeállította, nyilván értette, meg néhány szakmabeli, de rajtuk kívül más nem nagyon.
Mondhatja persze a textil kereskedő, hogy az ügyfelei is így nevezik ezeket a termékeket. A kulcsszókutatás, amit a szövegírás előtt végeztünk azonban azt mutatta, hogy a fenti kifejezésekre nincs keresési mennyiség, az ügyfelei egyáltalán nem használják ezeket a kifejezéseket. Az egyfalas pamutot pl. elasztikus pamutként keresik. A „szublimálható kelmét” „nyomtatható textil”-ként keresik a varrodák.
Kanga Design: marketing szöveg és SEO szövegírás egyben
Cégünk egyszerre több szövegíróval (copywriter) dolgozik: jelenlegi és volt újságírók biztosítják a megfelelő minőségű és színvonalú szövegeket. Otthon vagyunk a marketingben, és több évtizedes tapasztalatunk van SEO szövegírással kapcsolatban is. a következő típusú munkákat vállaljuk:
SEO szövegíró szolgáltatások
Egy honlap úgy tud a Google keresőből látogatókat szerezni, ha a tartalom optimalizált. A SEO szövegírás során messzemenőkig figyelembe vesszük a Google algoritmusok által támasztott elvárásokat. Ezt biztosítja weboldalad számára az organikus forgalmat.
Blog szövegírás
A webshop szövegíró leggyakoribb feladata rövidebb, informálisabb írások létrehozása. Nagy jelentősége lehet weboldalak long tail kulcsszavakra való optimalizálásban. Cégünknél rendelhető minimális rendelhető mennyiség: 10 bejegyzés.
Webshop szövegíró szolgáltatások
A termékkategória szövegírás a marketing fontos területe, hiszen a webáruházak SEO szempontból legfontosabb oldalai a termékkategóriák. Ezeket akarjuk a legerősebb kulcsszavakkal előre hozni a Google keresőben. Ehhez azonban jó minőségű szöveg kell, és minimum 5000 karakter hosszban. Minimum 10 darab megírását tudjuk vállalni.
Drágább, egyedi termékek esetén ezekhez is készülhetnek leírások. Ezek a termék jellemzőit, előnyeit és tulajdonságait ismertetik. Minimum 10 darab megírását tudjuk vállalni.
Landing oldal írás
A landing oldalak, vagyis érkező oldalak a marketing egyik legfontosabb eszközei vevőszerzésre. Az a feladatuk, hogy magas konverziós arányt érjenek el üzleti céljaid megvalósításában. Egy jó landing page szöveg segít a látogatók átalakításában, azaz arra ösztönzi őket, hogy a terméket vagy szolgáltatást megvásárolják, feliratkozzanak vagy felvegyék velünk a kapcsolatot. A landing oldalak megírása éppen ezért általában marketing szempontból is képzett szövegírót igényel.
PR cikkek írása
Szeretnéd a terméked vagy szolgáltatásod más weboldalakra helyezett blogcikkek, R cikkek kihelyezésével népszerűsíteni? Cégünk nagy tapasztalattal rendelkezik PR szövegírás terén.
SEO szövegírás árak, blog szövegírás árak, weboldal szövegírás árak
Típus | Hossz | Ft/karakter |
---|---|---|
Webshop termékkategória szövegírás (minimum 10 db) | 2500-3000 karakter (kb. 1 Word oldal) | 2500 Ft/db |
Termékismertető webáruházba (minimum 10 db) | 2500-3000 karakter (kb. 1 Word oldal) | 2500 Ft/db |
Szolgáltató cégnek tevékenység leírás interjúval | 4000-6000 karakter (kb. 2 Word oldal) | 25000 Ft |
Blog bejegyzések írása (minimum 10 db) | 4000-6000 karakter (kb. 2 Word oldal) | 1 Ft/karakter |
Landing oldal szövegírás | Minimum 10.000 karakter (kb. 3 Word oldal) | 5 Ft/karakter |