Keresőoptimalizálás kezdőknek, SEO alapok

Keresőoptimalizálás kezdőknek, SEO alapok

Ismerd meg, hogyan kezdhető el a weboldal keresőoptimalizálás kezdőknek, miben segíthet egy SEO szakember.

Tartalomjegyzék

Miért nehéz a keresőoptimalizálás kezdőknek?

Elárulunk egy titkot: a keresőoptimalizálás kezdőknek is, profiknak is nehéz. Ennek két oka van:

  1. Egyre nagyobb a verseny.
    A keresőoptimalizálás az online marketing legjövedelmezőbb része. Egyre több cég verseng ugyanazokért a kulcsszavakért, így csak egyre kifinomultabb módszerekkel lehet eredményeket elérni.
  2. A Google egyre jobb felhasználói élményt akar biztosítani a keresők számára.
    Ennek érdekében a Google algoritmust folyamatosan fejlesztik. Az olyan algoritmus frissítések, mint a Pingvin, a Rankbrain vagy a Panda hatásosan érzékelik a helyezések megszerzése érdekében végzett manipulációkat. Ha valami olyat teszel, ami a Google kifinomult algoritmusai szerint nem elfogadott, akkor ez büntetést, és a látogatottság esését vonhatja maga után.
Google algoritmus frissítés hatására bekövetkezett forgalom visszaesés
Google algoritmus frissítés hatására bekövetkezett forgalom visszaesés

A keresőoptimalizálás célja: előre jutni a keresőben

keresőoptimalizálás, vagy más néven SEO (angolul Search Engine Optimization), a weboldalad rangsorolásának javítása a keresési találatok között. A keresőoptimalizálás célja, hogy minél előrébb kerüljön a honlapod az olyan keresőmotorokban, mint például a Google. A Google első helyén lévő cégek folyamatosan kapnak látogatókat weboldalukra. Ha sikerül neked is elérned ez, soha nem lesz gond a terméked vagy szolgáltatásod értékesítése.

Keresőoptimalizálás alapja: mérd az eredményeket

Mérés nélkül lehetetlen a weboldal optimalizálás megvalósítása. A Google keresőoptimalizálás esetén a legfontosabb mérőeszköz az ingyenes Google Search Console. A Search Console segítségével a keresőoptimalizálás sokkal hatékonyabb lesz.

A keresőoptimalizálás költségek hosszabb távon térülnek meg.
A keresőoptimalizálás költségek hosszabb távon térülnek meg.

Emellett érdemes lehet más fizetős elemző szoftvereket is igénybe venni, mint az Ahrefs, SEMRush vagy Screaming Frog SEO Spider. Ezek a szoftverek segítenek értelmezni a mért adatokat, és javítani a weboldal forgalmát.

Online marketing és Google keresőoptimalizálás alapok

Az online marketing egyik legfontosabb területe a keresőmotorok találati listáján előrébb kerülni. Az internetes kereső közül is a legfontosabb a Google keresőben való megjelenés. Ha a vállalkozásod egy kulcsszóra jó helyre kerül a rangsorolási listán, az folyamatosan új látogatókat, találatokat és bevételt jelent a cégednek. Ez azonban csak keresőoptimalizálással érhető el.

A Google találati lista élére lehet kerülni Google Ads hirdetés segítségével is. Ez azonban csak addig biztosít látogatókat az oldalad számára amíg folyamatosan pénzt költesz rá. Ha a honlapod optimalizálása segítségével érsz el jó helyezést az első oldalon, az pénzfizetés nélkül is jó ideig biztosít látogatókat számodra.

Milyen kulcsszavakra optimalizálj? Kulcsszó kutatás

Az optimalizálás első és legfontosabb lépése azoknak a kulcsszavaknak a kiválasztása, amire a keresőoptimalizálást végezi fogjuk. A kulcsszavak kiválasztása határozza meg a tartalmat, és végül az egész keresőoptimalizálást. A kulcsszavakat úgy kell kiválasztani, hogy relevánsak legyenek a tartalommal, és megfeleljenek a potenciális felhasználók keresési szándékának.

Kulcsszó kutatás egy debreceni takarító cég részére
Kulcsszó kutatás egy debreceni takarító cég részére

A megfelelő keresési kifejezési megtalálását szolgálja a kulcsszó kutatás. Ennek során keressük meg azokat a kifejezéseket, amelyeket a keresők írnak be a keresőmotor számára.

SEO stratégia a Google találati lista meghódítására

Mivel a Google és más keresőmotorok lassan indexelik az oldalakat, a keresőoptimalizálás segítségével csak lassan lehet előre jutni a találati listákon. Sok kulcsszóra sok szöveget kell írni, és az oldalakra linkeket kell létrehozni. Az időnk azonban véges. Melyik kulcsszóval kezdjük? Mit csináljunk először, mit hagyjunk későbbre? Ezt határozza meg a SEO stratégia.

A SEO stratégia célja hosszú távra meghatározni, milyen feladatokat milyen sorrendben kell elvégezni. Előre tudni kell, hogy a keresőoptimalizálás szempontjából milyen hatása lesz egy-egy változtatásunknak. A tartalmi SEO hatására változik a Google helyezés. Ha linket kap az oldalad, változik a helyezés. Egy SEO szakértő bevonása sokat segít a megfelelő stratégia kidolgozásában, a feladatok meghatározásában.

On-page SEO alapok (tartalmi SEO)

Ha a keresőoptimalizálás alapok kezdőknek kerül szóba, meg kell különböztetnünk a weboldalak belső és külső optimalizálását. Az on page SEO vagy on site SEO minden olyan tevékenység összefoglaló neve, amelyet a weboldaladon belül végzünk. Ide tartozik:

Ügynökségünk a NeuronWriter segítségével írja a SEO szövegeket
Ügynökségünk a NeuronWriter segítségével írja a SEO szövegeket

Off-page SEO alapok

Az off-page SEO minden olyan keresőoptimalizálási tevékenység, amelyhez nem kell hozzányúlni a honlapodhoz. Ennek legfontosabb része a rendszeres havi linképítés és közösségi média jelenlétet. Mindezek összességében segítenek abban, hogy előrébb kerüljön a weboldalad a keresőkben.

Lokális optimalizálás: szerezz találatokat a céged környezetéből!

A helyi keresőoptimalizálás jó lehetőség arra, hogy a céged környezetében élők könnyebben megtaláljanak. Ez nem feltétlenül ördöngös feladat. Helyezzünk el olyan tartalmakat a weboldalunk szövegében, amelyek tartalmazzák azokat a város és település neveket, amit a látogatóid a környékeden kereshetnek. Legfontosabb része a Google Cégem regisztráció és ennek optimalizálása.

google cégem
Vevőszerzés a Google Cégem jobb kihasználásával

Felhasználói élmény: a Google keresések változása a felhasználók viselkedésének hatására

A Google 2017-ben vezette be az egyik legnagyobb hatású algoritmus fejlesztését. Elkezdte figyelni, hogyan viselkedik a valós felhasználó mikor meglátogatja a weboldalad. A Google figyeli, hogy:

  • Melyik találatra hányan kattintanak az organikus listán.
  • Mennyi ideig marad a keresőből érkező látogató a weboldaladon.
  • Hány aloldalt néz meg a weboldaladon belül.
  • Rákeres-e újra ugyanarra a témára, miután meglátogatta az oldalad.

Vagyis a Google rangsorolási lista a felhasználók viselkedése alapján változik. Ezért nagyon fontos hogy „megfogd” a látogatót. Azt add neki, amit az adott témában keresett.

Linképítés: hogyan keletkeznek az oldaladra mutató releváns linkek

A link az egyik oldalról egy másikra mutatkozó hivatkozás. A linkek építése, vagy linképítés (off- page SEO) fontos része a SEO-nak. Ez magában foglalja a belső linkeket (amelyek a saját weboldaladon belül más oldalakra mutatnak) és a bejövő linkeket (amelyek más weboldalakról mutatnak az oldaladra). A minőségi linkek segítenek növelni a weboldal rangsorolását a keresőmotorokban.

Egy szolgáltató cég weboldalának link profilja az elemző szoftverben
Egy szolgáltató cég weboldalának link profilja az elemző szoftverben

Technikai SEO

technikai SEO alapvetően arra vonatkozik, hogy mennyire „keresőbarát” a weboldalad. Ez magában foglalja:

  • A weboldal sebesség optimalizálása.
    Fontos tényező lehet a rangsorolásban, hiszen a lassú oldalak elriaszthatják a felhasználókat. A Google Search Console oldalán ellenőrizhető.
  • Mobilbarát weboldal.
    A Google algoritmusai előnyben részesítik azokat az oldalakat, amelyek mobil eszközökön is jól működnek.
  • Indexelhető-e domain.
    Figyelni kell arra is, hogy a keresőrobotok könnyen be tudják járni az oldalad, és indexelni tudják az adott tartalmat. Ez is segít neked a Google lista élére kerülni.
Technikai SEO problémák feltárása a Google Search Console segítségével
Technikai SEO problémák feltárása a Google Search Console segítségével

Keresőoptimalizálásról van szó? Szeretnéd előre hozni a weboldalad a Google első helyére? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.