Hiperhivatkozás, vagyis link jelentése és fogalma: hyperlink a SEO-ban

Link jelentése és fogalma: hiperhivatkozás és a SEO

Ismerd meg, mi a link jelentése. Miért fontos a hyperlink a web világában? Miért nélkülözhetetlenek a linkek a SEO területén?

Tartalomjegyzék

Biztosan te is gyakran találkozol a „link” szóval az interneten böngészve. De tudod-e pontosan, mit is jelent ez a kifejezés? A link szó az angol „hyperlink” rövidítése, aminek szó szerinti jelentése „hiperhivarkozás”. Ez teszi lehetővé, hogy weboldalak között ugrálj egy egyszerű kattintással.

A link fogalma az internet hőskorából származik, amikor Tim Berners-Lee megalkotta a World Wide Webet. Ő vezette be ezt a koncepciót, ami forradalmasította az online információáramlást. Ma már el sem tudnánk képzelni az internetet linkek nélkül, igaz? Gondolj csak bele, milyen nehézkes lenne a böngészés, ha minden egyes weboldal címét manuálisan kellene beírnod!

Amire a link mutat: URL

Az URL (Uniform Resource Locator) magyarul egységes erőforrás-azonosítót jelent. Ez a kifejezés talán bonyolultnak tűnhet, de valójában egy egyszerű koncepciót takar: az URL nem más, mint egy webcím, amely segít nekünk megtalálni a kívánt információt a weben.

A link létrehozásához az URL-t kell rátenni egy szövegre vagy képre.

Linkek fajtái

Weboldalakat böngészve háromféle linkkel találkozhatsz:

  1. Belső linkek:
    Amikor egy hiperhivatkozás ugyanazon honlap egy másik oldalára mutat. Például, amikor egy webshopban különböző termékkategóriák között ugrálsz.
  2. Kifelé mutató linkek:
    Amikor a weboldaladról egy linkre kattintva egy másik domain alatt lévő weboldalra mutat. Vagyis egy olyan kapcsolat, aminek segítségével egyik honlapról a másikra juthatunk.
  3. Visszahivatkozás (backlink):
    Az olyan linkek, amik mások weboldaláról a mi weboldalunkra mutatnak.

Abszolút és relatív linkek

Egy link lehet relatív, vagy abszolút link. Ezt onnan lehet látni, hogy az oldal kódjában lévő hivatkozás tartalmazza-e a domainevet, vagy sem.

Ha más weboldalra mutató un külső linket hozunk létre, akkor muszáj abszolút linket használni. Ilyenkor meg kell adnunk a másik weboldal teljes címét:

<a href=”https://origo.hu/peldacikk-1/”>kattints ide</a>

A fenti példában az origo.hu domainnév lett megadva. Ez abszolút link.

A relatív linket saját weboldalon belül használhatunk, amikor a például a weboldalunk egyik cikkjéből egy másik cikket linkelünk be. Ez így néz ki:

<a href=”/url-cim-url-jelentese.html”>kattints ide</a>

Itt nincs megadva a domain név. Ez a relatív elérési út.

Keresőoptimalizálás és a Google által elfogadott linképítés

A keresőoptimalizálás (SEO) világában a linkeknek óriási szerepük van. De vajon tudod-e, hogyan építs linkeket úgy, hogy a Google is elégedett legyen? A Google által javasolt módszer a természetes linképítés. Ez azt jelenti, hogy a linkeknek organikusan kell keletkezniük, értékes tartalom megosztása révén.

Egy webáruház DA értékének változása a linképítés hatására. Ilyen arányban nőtt a látogatottság is.
Egy webáruház DA értékének változása a linképítés hatására. Ilyen arányban nőtt a látogatottság is.

A Google szemében az ideális link olyan, ami releváns, minőségi tartalomra mutat, és természetes módon illeszkedik a szövegkörnyezetbe. Kerüld a mesterséges linképítési módszereket, mint például a linkfarmok vagy a fizetett linkek túlzott használata. Ehelyett fókuszálj arra, hogy olyan tartalmat hozz létre, amit mások szívesen megosztanak és linkelnek. Gondolj úgy a linkekre, mint az internet „szavazataira” – minél több minőségi link mutat az oldaladra, annál jobb pozíciót érhetsz el a keresési találatokban.

A linkek és a horgonyszöveg (anchor text) jelentősége SEO szempontjából

horgonyszöveg, vagy angolul anchor text az a szót vagy kifejezést jelöli, amin a hiperhivatkozás, vagyis link van. A keresőmotorok figyelembe veszik, hogy mi a horgonyszöveg, amire a linket rakták. Ha megfelelő, a honlap tartalmához illeszkedő kulcsszóval linkelünk egy adott oldalra, akkor a linkelt oldal előrébb kerül a Google keresőben.

A Google Search Console a horgonyszövegekről is információt ad.
A Google Search Console a horgonyszövegekről is információt ad.

Hogyan szerezz releváns linkeket: linképítési csomagok

Hiperhivatkozás, vagyis link jelentése és fogalma: hyperlink a SEO-ban

linkcsomag

125.000
Ft alatt
Normál árak
Hiperhivatkozás, vagyis link jelentése és fogalma: hyperlink a SEO-ban

linkcsomag

125.000 Ft
helyett
100.000
Ft/hó
-20%
Hiperhivatkozás, vagyis link jelentése és fogalma: hyperlink a SEO-ban

linkcsomag

260.000 Ft
helyett
200.000
Ft/hó
-30%
Hiperhivatkozás, vagyis link jelentése és fogalma: hyperlink a SEO-ban

linkcsomag

420.000 Ft
helyett
300.000
Ft/hó
-40%

A fenti kedvezmények akkor érvényesek, ha legalább három hónapban egymás után a megállapodott összegben rendel a partner linképítést és a fizetés az adott hónapban be is érkezik.

A fentiek nettó árak, amelyekre cégeknek 27% Áfa jön. 

A linképítéshez 5000 karakter hosszú szöveget (PR cikk) írunk. A cikkekben helyezhetők el a kulcsszavak amire a rangsorolási listán előre akarsz kerülni. Ügyelünk arra, hogy a cikkek megfeleljenek a Google elvárásainak.

Egy PR cikkbe 2 kulcsszót helyezünk el, egyet az elejére, egyet a második felébe.

Német linképítés és angol nyelvű linképítés is lehetséges. Ezekhez egyedi árakat tudunk adni.

Kérdésed van? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.