Ismerd meg, hogy a SEO beállítás hogyan befolyásolja a Google találati lista helyezéseket. Hogyan végezd el úgy a SEO beállításokat, hogy az javítsa a rangsorolási esélyeket és javítsa a felhasználói élményt.
Tartalomjegyzék
A keresőoptimalizálás elhanyagolt területe: legfontosabb technikai SEO beállítások
Amikor a keresőoptimalizálás kerül szóba, ez a legtöbb ember számára a tartalmat és a linképítést jelenti. A keresőmotorok azonban sokszor azért nem végzik el a weboldalak indexelését, mert a weboldalunk technikai hibákat tartalmaz. Ezek lehetnek tört URL-ek, hiányzó képek. Ha a keresőrobot ilyen problémákba fut, ez is oka lehet annak, hogy nem indexeli a weboldalakat.
Keresőbarát URL, vagy beszédes URL-ek
A keresőbarát weboldal készítése során fontos a megfelelő URL szerkezet használata. A keresőbarát URL az, mikor nem csak betűkből és jelekből álló krikszkraksz jelenik meg, hanem értelmes szöveg. A Google az URL-t is figyelembe veszi a helyezések alakításánál. Ezért fontos olyan URL-eket megadni, amelyek tartalmazzák a számunkra fontos kulcsszavakat. Az ügynökségünk által készített WordPress weboldalak mindegyike ilyen URL szerkezetet biztosít.
Javítsd a honlapod sebességét – javul a keresési pozíció is!
Lényeges technikai szempont, hogy növeld az oldalad betöltődési sebességét. Főként a webshopok pozícióját tudja jelentősen lerontani a sok termék vagy nagy forgalom miatt belassuló oldal. A Google algoritmusában ez évek óta fontos rangsorolási faktor.
A technikai SEO audit fontos része a weboldal sebesség ellenőrzése. A honlapod sebességét ellenőrizheted a Google Page Speed segítségével vagy a Google Search Console-ban is. WordPress esetén mindenképpen érdemes valamilyen gyorsító bővítményt, (Pl. WP Rocket) alkalmazni.
Lényeges, hogy nem csak a főoldal sebessége lényeges. Az aloldalakat is ellenőrizni és optimalizálni kell. A túl nagy méretű képek szokták a legnagyobb gondot jelenteni az oldalaknál. Az ilyen nagy képek feltöltése lassítja az oldal sebességét. A megoldás a képek méretének megfelelő csökkentése.
SEO beállítás és a weboldal optimalizálása
Az első lépés a weboldal SEO (keresőoptimalizálás) beállítása. Ez magában foglalja a weboldalad vagy webáruházad struktúrájának és tartalmának optimalizálását, hogy a keresőrobotok könnyebben értelmezhessék és indexelhessék azt. Az SEO beállítás során figyelembe kell venni a kulcsszavakat, meta leírásokat, title tag-eket és az alt tag-eket is.
A weboldalad technikai SEO beállítások közé tartozik például az URL struktúra optimalizálása. A jó URL struktúra rövid, egyszerű és jól olvasható. Kerüld a felesleges karaktereket és számokat az URL-ben, mert ezek zavaróak lehetnek a felhasználók számára.
Webhelytérkép (sitemap) beküldése a Google Search Console-ba
Az oldaltérkép vagy sitemap is fontos része az SEO-nak. Ez egy fájl, amely segíti a keresőrobotokat abban, hogy megértsék a weboldalad struktúráját. Egy jól strukturált sitemap segíthet jobb rangsorolást elérni a Google keresési eredményeiben.
A webhelytérkép segítségével jelezzük a Google-nek az új oldalakat, amit a Google keresőrobotjai így gyorsabban tudnak indexelni.
Canonical és átirányítás beállítása
A canonical tag segít megelőzni a duplikált tartalmakat a weboldaladon. Ha ugyanaz a tartalom több URL-en is elérhető, akkor a canonical tag segítségével megadhatod, hogy melyik az eredeti oldal. Ez segít a keresőrobotoknak abban, hogy ne indexeljenek duplikált oldalakat.
Az átirányítás beállítása is fontos része az SEO-nak. Ha egy oldalt töröltél vagy áthelyeztél, akkor a 301-es átirányítás segítségével irányíthatod át a felhasználókat az új URL-re. Az átirányítások segítenek abban, hogy ne veszítsd el a régi oldalad rangsorolását és látogatóit.
SSL és HTTPS beállítása
Az SSL (Secure Sockets Layer) egy biztonsági technológia, amely titkosítja az adatokat, amiket a felhasználók küldenek és fogadnak a weboldaladon. Az SSL tanúsítvánnyal növelhető a weboldalad biztonsága és megbízhatósága.
Az HTTPS (Hyper Text Transfer Protocol Secure) pedig egy protokoll, amely szintén hozzájárul a weboldal biztonságához. Az HTTPS használata azt jelzi a felhasználóknak és a keresőrobotoknak, hogy a weboldalad biztonságos. A Google előnyben részesíti az HTTPS-t használó weboldalakat a sima HTTP oldalakkal szemben. Ezért fontos, hogy ezt is beállítsd.
Meta Tag Jelentése
A „meta tag” az internetes oldalak kódolásában használt speciális címkéket értjük. Ezek a meta címkék információkat tartalmaznak a weboldal tartalmáról, keresőmotoroknak, hogy jobban megértsék és indexeljék azt. A meta tag jelentése tehát a weboldalak optimalizálásában kiemelkedő fontosságú. Két fontos típusa van:
- meta title (meta cím)
- meta description (meta leírás)
Mi az a Title (meta cím)? SEO title beállítások
A meta title, vagy más néven SEO cím, egy olyan HTML elem, amely meghatározza egy weboldal címét. A általában a böngésző fülén és a Google találati listáján jelenik meg. SEO szempontból rendkívül fontos, mert a Google figyelembe veszik a tartalmát a weboldal relevanciájának és rangsorolásának meghatározásakor. Jelentősen befolyásolja az átkattintási arányt is.
A jó title rövid, lényegre törő és tartalmazza a legfontosabb kulcsszavakat, amelyek leírják az adott oldal tartalmát. Ez segít a felhasználóknak és a keresőmotoroknak is gyorsan megérteni, mi a weboldal témája és tartalma. A title optimalizálása fontos része a weboldal SEO stratégiájának, mivel közvetlenül befolyásolhatja a weboldal látogatottságát és láthatóságát a keresőmotorokban.
Meta leírás, meta description jelentése
A meta leírás a weboldal tartalmának legfeljebb 140 karakterből álló összefoglalása. Általában ez is megjelenik a Google találati listában, és befolyásolhatja a kattintási arányt. WordPress weboldlaknál a title és a meta leírás beállítást külön plugin (Yoast SEO vagy Rank Math) teszi lehetővé. Mindkettő a technikai SEO beállítás fontos része.
Robots.txt fájl és meta robots beállítása
A robots.txt egy egyszerű szöveges fájl, amely utasításokat ad a keresőrobotoknak arról, hogy mely oldalakat látogathatják meg és indexelhetik a weboldaladon. Ez segít abban, hogy csak a releváns oldalak jelenjenek meg a keresési eredményekben. Mindig ellenőrizd a robots.txt-ben, hogy nincs-e letiltva az oldalad a Google indexelés elől.
A meta robots tag pedig lehetőséget ad arra, hogy oldalszinten irányítsd a keresőrobotok viselkedését. Például megadhatod, hogy ne indexeljenek egy adott oldalt vagy ne kövessenek linkeket rajta.
Search Console beállítása és használata
A Google Search Console egy ingyenes eszköz, amely segít nyomon követni és javítani a weboldalad SEO teljesítményét. Lehetőséged van beküldeni az oldaltérképedet, ellenőrizni az indexelési hibákat és megnézni, hogy milyen kulcsszavakra rangsorol a weboldalad.
Az eszköz segítségével láthatod, ha problémák vannak a weboldalad SEO-jával, például ha a keresőrobotok nem tudják indexelni az oldalakat vagy ha duplikált tartalmak vannak. A Search Console segítségével ezeket a problémákat könnyen orvosolhatod.