Ismerd meg, miért fontos a weboldal látogatottság ellenőrzés, a honlapok látogatottságának mérése.
Tartalomjegyzék
Weboldal látogatottság ellenőrzés: miért fontos?
A weboldal látogatottság ellenőrzése nem csak egy számadat, amit megtekinthetsz. Ez a statisztika sokkal többet jelent. Segítségével betekintést nyerhetsz weboldalad teljesítményébe. A látogatottság azt mutatja meg, hogy mennyire népszerű az adott weboldal, és milyen hatékonyak a marketing erőfeszítéseid.
A látogatók számának ismerete segít abban, hogy meghozd a legjobb döntéseket honlapod fejlesztését illetően. Például, ha alacsony a látogatószám, érdemes lehet újraértékelni a SEO stratégiádat vagy növelni az online hirdetéseid költségvetését.
A weboldal látogatottságának és forgalmának mérésének jelentősége a honlap fejlesztésben
Egy jól tervezett és kivitelezett weboldal akkor válik igazán hasznossá, ha rengeteg látogatót vonz. De hogyan tudod ezt elérni? Az első lépés mindig az adott oldal statisztikájának elemzése. A weboldalak látogatottsági adatai közül a legfontosabb mérőszámok a következők:
- Az adott oldalon történő aktivitások, például a kattintások száma.
- Milyen oldalakat néztek meg a legtöbben és a legkevesebben.
- Mennyi az oldalon töltött idő?
- Honnan érkeznek a látogatók? Honnan vannak a weboldalnak látogatói?
- Mennyi a visszafordulási arány?
- Mik a leglátogatottabb oldalak?
A látogatottság mérése tehát értékes információt ad arról, hogy a domain melyik részei a legnépszerűbbek és mit érdemes fejleszteni.
A weboldal látogatottságának mérése Google Analytics segítségével
A Google Analytics ingyenes statisztikát sok weboldal tulajdonos használja oldaluk forgalmának nyomon követésére. Segítségével látod például még azt is, hányan térnek vissza a weboldalra.
Az első lépés mindig az Analytics kód elhelyezése a weboldalon. Ezután már be is állíthatod a célokat és konverziós eseményeket (pl.: hírlevél feliratkozás). Ha pedig elég adat gyűlt, elkezdheted elemezni a statisztikákat.
A Google Analytics nem csak azt mutatja meg hányan járták be oldalad egy adott időszakra vonatkoztva de még azt is megnézheted honnan érkeztek a látogatók, milyen eszközről és mennyi időt töltöttek az oldaladon. Ez rengeteg hasznos információt adhat a weboldal fejlesztéséhez és optimalizálásához.
similarweb.com fizetős verziója: érdemes-e befektetni?
A Similarweb egy nagyszerű eszköz, amely lehetővé teszi a weboldal látogatottságának elemzését és összehasonlítását más weboldalakkal. Az ingyenes verzióban is számos hasznos információt kaphatsz, de a fizetős verzió még több részletre ad betekintést.
Az ingyenesen elérhető statisztikák mellett a fizetős verziójában mélyebb elemzéseket végezhetsz, többek között demográfiai adatokat is megtekinthetsz. Továbbá bepillantást nyerhetsz abba is, hogy milyen kulcsszavak hoznak forgalmat az oldalra. A döntés tehát attól függ, mennyire szeretnél részletes információkat kapni weboldalad látogatóiról és mennyit vagy hajlandó erre áldozni.
Keresőoptimalizálás (SEO): belépő a Google első oldalára
A keresőoptimalizálás, vagyis SEO (Search Engine Optimization) nélkülözhetetlen eszköze annak, hogy az oldalad minél előkelőbb helyen jelenjen meg a Google keresési eredményeiben. Egy jól optimalizált honlap nem csak több látogatót vonzzon magának, de a látogatók is hosszabb ideig maradnak az oldalon, és nagyobb eséllyel lépnek kapcsolatba a cégeddel.
Az SEO tevékenységek közé tartozik például:
- a kulcsszó kutatás,
- a meta adatok optimalizálása
- a minőségi SEO linképítés.
A SEO azonban nem hoz gyorsan forgalmi növekedést. Időbe telik mire jobb látogatottságot érsz el. Viszont ha egyszer beindulnak ezek a folyamatok, akkor hosszú távon is magasabb lesz az oldalad látogatottsága.
Google Search Console használata a weboldal forgalom elemzéséhez
A Google Search Console is ingyenes eszköz. Segítségével nyomon követhetjük weboldalunk Google keresőből érkező forgalmát és látogatottságát. A Search Console segítségével könnyedén elemezhetjük, hogy milyen kulcsszavakat használnak a keresőben, és milyen helyen áll az oldal azokra.
A Search Console-ban található ‘Teljesítmény’ menüpont alatt láthatjuk hány kattintást érkezik honlapodra direktben vagy organikus keresésekből. Ezen felül itt megnézheted azt is mely oldalaid teljesítenek legjobban és hogyan viselkednek a látogatók az oldaladon. Ezek az információk segíthetnek abban, hogy jobban megértsd a látogatóid viselkedését és ennek megfelelően optimalizálhasd weboldaladat.
Google Cégem és a honlap látogatottság
A Google Cégem egy ingyenes eszköz, amely segít abban, hogy vállalkozásod jobban látható legyen a Google keresőben és térképen. Az itt megadott információk közvetlenül befolyásolják weboldalad látogatottságát. A térképen keresztül ugyanis a weboldaladra is látogatók érkezhetnek.
A Google Cégem beállítása során fontos odafigyelni arra, hogy minden adatot pontosan és teljesen töltsünk ki. Egy jól kitöltött profil ugyanis hiteles képet fest vállalkozásunkról, ami növeli az ügyfelek bizalmát. Mindez pedig pozitív hatással van weboldalunk látogatottságára is.
Közösségi média szerepe a weboldal látogatottság növelésében
A közösségi média napjaink egyik legfontosabb marketing eszköze lett. A közösségi médián keresztül nem csak új ügyfeleket szerezhetünk, de jelentős forgalmat is generálhatunk weboldalunk számára.
Egy aktív Facebook, Instagram vagy LinkedIn profil segíthet abban, hogy folyamatosan kapcsolatban maradjunk meglévő és potenciális ügyfeleinkkel. Az ezeken megosztott tartalmak a weboldalunkra irányítják a látogatókat is. Mindez pedig pozitív hatással van honlapunk látogatottságára.
Google Ads alkalmazása: előnyök és hátrányok
A Google Ads egy rendkívül hatékony eszköz lehet, ha szeretnénk gyorsan növelni weboldalunk látogatottságát. A Google hirdetések segítségével ugyanis célzottan érhetjük el potenciális ügyfeleinket, ami jelentős forgalomnövekedést eredményezhet.
Azonban az, hogy hány látogató érkezik, még nem elég a hirdetés hatékonyság mérésére. Ehhez azt is tudni kell, hogy mennyi konverzió történt az oldaladon. Ehhez be kell állítani a konverziós eseményeket. A Google Analytics teljesen pontos számot ad arról, hány konverzió történt az oldaladon. Webáruházak esetén az Analytics még a vásárlások összegét is képes számolni. Így mindig tudni fogod, mennyi bevétel származott a reklámodból.