Technikai SEO audit, WordPress technikai SEO beállítás cégeknek és marketing ügynökségeknek

Technikai SEO audit, technikai SEO beállítás

A technikai SEO a keresőoptimalizálás (SEO) fontos része, melynek során a weboldaladon technikai bállításokat végzünk annak érdekében, hogy a Google találati listán jobb helyezéseket érj el. A technikai beállítások az on site SEO részei, vagyis a honlapod belső optimalizálásához tartoznak.

Tartalomjegyzék

Mi a viszony a technikai SEO és a keresőoptimalizálás között?

A keresőoptimalizálási tevékenység fő része a weboldalak tartalmának optimalizálása és linképítés (off-page SEO) annak érdekében, hogy jobb helyezést érj el a Google keresőben. A technikai SEO beállítások azonban kimondottan a weboldalunk működését befolyásoló beállításokat jelenti.

Mi a technikai SEO audit? (technikai SEO beállítások ellenőrzése)

technikai SEO audit során a weboldalt nem tartalmi vagy linkek erőssége szempontjából, hanem technikai SEO beállításokra vizsgáljuk. Ezek közé tartozik:

  • domain beállítások (SSL, HTTPS, URL szerkezet, stb.)
  • canonical URL
  • mobilbarát működés
  • címsorok ellenőrzése
  • stb.

A Kanga Design WordPress, Unas és Shoprenter webáruházak technikai optimalizálását vállalja magánszemélyek vagy marketing ügynökségek részére.

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

A SEO audit során ezeket a fontos technikai SEO beállításokat vizsgáljuk, és tanácsokat adunk, illetve igény szerint elvégezzük a weboldal legfontosabb technikai beállításait.

A technikai SEO az onpage SEO ellenőrzésének eszköze, legfontosabb elemei a következők:

1. URL-ek szerkezete, domain beállítások

A weboldalad URL-címeinek logikus és egységes szerkezete azért fontos, hogy a Google könnyen tudja indexelni a tartalmakat. Az URL szerkezet vizsgálat során felfedezhető, hogy hol fordul elő duplikáció tartalomban, meta beállításokban, stb.

2. Canonical URL

A kanonikus URL (canonical URL) olyan webcím (URL), amit egy weboldal tulajdonosa vagy fejlesztője megjelöl mint az adott tartalom hivatalos vagy elsődleges verzióját.

Ez különösen fontos, ha ugyanaz a tartalom elérhető több különböző URL-en is, például ha egy termék elérhető az oldalad több különböző részén, vagy ha az oldalad elérhető mind „www”-vel, mind „www” nélkül.

A kanonikus URL megadásával közlöd a keresőmotorokkal, hogy melyik URL-t vegyék figyelembe a rangsorolásnál. Ez segít elkerülni a duplikált tartalom problémáját, ami negatívan befolyásolhatja a weboldalad helyezését a Google találati listáján.

Például, ha ugyanaz a termék elérhető az alábbi URL-eken:

  • https://weboldal.com/termek
  • https://weboldal.com/termek?ref=uj_termekek

Akkor érdemes a kanonikus URL-t beállítani a „https://weboldal.com/termek” címre, hogy a Google ezt az URL-t vegye figyelembe a rangsorolásnál.

Az URL-ek vizsgálatánál cél a weboldalad tartalmának ellenőrzése a duplikált vagy hiányzó tartalom megszüntetésére.

3. Mobilbarát weboldal beállítás

A technikai keresőoptimalizálás fontos része a felhasználói élmény javítása. A mobilbarát kialakítás fontos része a reszponzív működés ellenőrzése, vagyis a honlap optimális megjelenése asztali és mobil eszközökön is. Mivel a legtöbb honlapot a látogatók többsége már mobilon nézi, rendkívül fontos a mobil kompatibilitás. Ha ez nincs rendben, a honlapod a Google hátrébb sorolja a rangsorolásilistán.

4. Milyen a honlapod betöltési sebessége?
(Google Search Console webes vitals mutatók)

A weblap gyors betöltési sebessége nem csak a Google szempontjából fontos. Ha lassú a weboldalad betöltődése, sok felhasználó egyszerűen otthagyja azt. ének biztosítása a látogatói élmény javítása és a Google jobb rangsorolása érdekében.

Sok SEO szakértő hangsúlyozza, hogy a weblap betöltődési sebessége javítja a helyezést a Google találati listáján. Ezt a Google Search Console-ban is ellenőrizni tudod az „Oldallal kapcsolatos élmény” és az „Alapvető webes vitals mutatók” menüpontok alatt.

Ez az én tapasztalatom szerint közvetetten igaz: ha lassú a weblap, többen elhagyják azt, és mivel ezt ma már a Google méri, és a rangsorolási lista helyezéseinek beállításánál figyelembe veszi, visszaesik a listán.

A betöltési sebesség növelés fontos része a fotók, képek méretének csökkentése. Érdemes ellenőrizni a képek méretét és minél inkább csökkenteni a fájlok méretét.

A képméret optimalizálás megoldható belső szoftverrel, vagy külső képszerkesztő szoftverekkel.

5. Heading tag-ek (címsorok, fejlécek)

SEO szempontból rendkívül fontos a tartalomban lévő címsorok (Heading) formázása. A leglényegsebb a Heading1 és a Heading2. Ezek hiánya egyértelműen hátrányos a találatok alakulására és az oldalunk olvashatóságára is. Az oldal technikai átvizsgálása során minden egyes oldalon ellenőrizzük ezeknek az elemeknek a meglétét, és pontos listát adunk át neked ezekről, hogy mielőbb pótolhasd.

6. Képoptimalizálás: ALT attribútumok beállítsa

A képek leírásának megadása a keresőrobotok számára való átláthatóság biztosítása érdekében. A technikai elemek vizsgálata során erről is teljes lista készül, hogy pótolhasd a beállításokat.

7. XML Sitemap kialakítása és elküldése

A weblapod oldalainak listájának elküldése a keresőmotorok számára a teljes indexelés biztosítása érdekében.

8. Tört linkek vizsgálata

Az úgynevezett 404 kóddal jelölt tört linkek keresése és javítása a weboldalunk technikai optimalizálásának fontos része.

Ha tartalmakat törölsz, vagy megváltoznak az URL-ek, akkor úgynevezett tört linkek alakulnak ki. Ezekre kattintva ún. 404-es hibaoldal jelentkezik. Ezek megszűntetése a techniaki SEO fontos része, mert zavarja a látogatót és a keresőmotorokat is.

A SEO elemzést követően átadjuk részedre a 404-es oldalak url címeit, hogy átirányítással meg tudd szüntetni ezeket, az oldalaknak megfelelő elérhetőséget és bejárhatóságot biztosítva.

9. 301 átirányítások kezelése

A honlapod elavult vagy törölt oldalainak átirányítása a használható oldalakra a Google rangsorolásának javítása érdekében. Mikor egy régen meglévő honlapot optimalizálunk, sokszor meg kell változtatni az URL-eket (sokszor éppen a keresőbarát kialakítás miatt). Ilyenkor vagy javítani kell a megváltozott címre mutató linkeket, vagy ha ezekből túl sok van, akkor át lehet irányítani azokat. Ezt szolgálja a 301-es átirányítás. Ennek során a régi URL-t az új URL-re irányítjuk át.

A WordPress esetében egyes pluginok automatikus 301-es átirányításokat hoznak létre. Ha azonban túl sok átirányítást találunk, érdemes ezeket kezelni. A meglévő átirányításokról listát tudunk adni, és WordPress esetében ezek felszámolását is vállalni tudjuk.

10. SSL tanúsítvány biztosítása

A biztonságos weboldal működtetése a böngészők által jelzett „biztonságos” jelző megjelenítése érdekében.

Ha a honlapodon nincs SSL titkosítás, a Google „Nem biztonságos” figyelmeztetést ad a böngészőben, és hátrébb sorolhatja a honlapod.

11. Title tag, meta leírás (meta description) ellenőrzés

Az úgynevezett Title tag és meta leírás (meta description) egyre nagyobb szerepet kap az optimalizálásban. Mivel a Google a rangsorolási listán a title tag és a meta leírásban lévő rövid szövegeket jeleníti meg, az ebben lévő szavak és a jó megfogalmazás befolyásolja, hogy milyen arányban kattintanak a találatra. A magasabb kattintási arány javítja a helyezést a rangsorolási listán.

A duplikát title tag, és meta description tagok viszont rontják a helyezéseket, ezért fontos ezek feltérképezése és javítása.

12. robots.txt fájlok átvizsgálása

A robots.txt állomány a keresőrobotok számára jelzi, hogy mely oldalakat kell indexelniük és melyeket nem. Ha például a robots.txt állomány egy adott oldalt tilt a keresőrobotok indexelésétől, akkor az oldal nem fog megjelenni a keresőmotorok eredményeiben.

A technikai SEO része a weboldal láthatóságának javítása a keresőmotorokban, ezért fontos, hogy a robots.txt állomány megfelelően legyen beállítva. Ha a fontos oldalak tiltva vannak a keresőrobotok indexelése számára, akkor az negatívan fog hatni a weboldal keresőmotor rangsorolására, ami végső soron a látogatottság csökkenéséhez vezethet.

Összességében a robots.txt és a technikai SEO összefüggése annak biztosításában rejlik, hogy a weboldal a lehető legjobban legyen megjelenítve a keresőmotorokban, és hogy a keresőrobotok a megfelelő oldalakat indexeljék.

13. Google kapcsolatok (Google Analytics és Search Console) beállítása

A Google Analytics segít megérteni a weboldal látogatóinak viselkedését, hogy az adatok alapján javíthassuk a weboldal teljesítményét. A Google Analytics segítéségével látjuk, hogy a látogatók hogyan érkeznek a weboldalra, mely oldalakat nézik meg, mennyi időt töltenek ott, stb. Ezek az információk segíthetnek javítani a weboldal keresőmotor optimalizálását. Például, ha egy adott oldal kevés időt tölt a látogató, akkor célszerű javítani a tartalmat vagy a navigációt, hogy megnöveljük az időt, amit a látogató eltölt a weboldalon.

A Google Search Console pedig segít megérteni, hogy a weboldal hogyan jelenik meg a Google keresési eredményeiben, és segít javítani a megjelenést.

A Search Console nyújt információkat a weboldal indexeléséről, a keresőmotor által talált hibákról, a weboldal mobilitásáról és a keresőmotorok által végzett rangsorolásról.

Szükséged van technikai SEO auditra? Kérdésed van? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!