A sikeres weboldal keresőoptimalizálás (SEO), és a Google kereső optimalizálás legfontosabb elemei

Weboldal keresőoptimalizálás SEO szakértővel

A weboldal keresőoptimalizálás vagy honlap SEO egyre fontosabbá válik a magyar vállalkozások számára is. Keresőoptimalizálással lehet hosszabb távon a legolcsóbban új ügyfeleket szerezni. Ezért a SEO (search engine optimization) az online marketing legfontosabb területe. Ahogy azonban a piaci verseny erősödik, egyre komolyabb kihívásokkal nézünk szembe, ha szeretnénk a weboldalunk optimalizálni. A weboldal keresőoptimalizálás eredménye egy jól működő, látogatóbarát és könnyen megtalálható webhely, amely a találati lista előkelő helyet foglal el. Írásunkból megismerheted a sikeres Google keresőoptimalizálás alapjait, a keresőoptimalizált weboldal készítés fortélyait.

Tartalomjegyzék

Fekete kalapos SEO vagy minőségi tartalom?

A keresőoptimalizálás célja hogy a SEO segítségével a weboldal minél jobb helyet elérni a Google keresőben. Az optimalizált weboldalkészítés közben azonban nem szabad elfelejteni, hogy mi a Google célja: értékes és releváns (a kereséshez kapcsolódó) tartalmat biztosítani a felhasználók számára. Ennek fontos része a minőségi tartalom (on-page SEO) és a megfelelő linképítés (off-page SEO).

Sajnos még mindig vannak olyan „szakemberek”, akik a Google szempontjából tiltott SEO eszközök használatától sem riadnak vissza. Az úgynevezett Fekete Kalapos, Black Hat SEO technikák közé tartozik a mesterségesen generált ismétlődő tartalom, és a gyenge minőségű linkek tömeges építése. Ezek nem felelnek meg a Google irányelveinek, így könnyen büntetés lehet az eredménye.

Hogyan lehet a Google keresési lista élére kerülni? A weboldal keresőoptimalizálás folyamata.

A weboldal keresőoptimalizálás összetett folyamat. A SEO módszerek alkalmazása közben figyelembe kell venni, hogy azok egyezzenek a Google irányelveivel. A honlap keresőoptimalizálás során a weblapod úgy fejlesztjük, hogy az organikus találatok között is a Google lista élére kerüljön. Ennek lépései a következők:

Weboldal optimalizálás előkészítése a hatékony SEO érdekében: kulcsszó kutatás

Amennyiben egy weboldal még nem volt korábban optimalizálva, vagy most készül, akkor az első szükséges lépés egy kulcsszó kutatás elvégzése. A kulcsszókutatás célja megtalálni azokat a kifejezéseket, amivel a lehetséges vevőid a termékeidet és szolgáltatásaid keresik.

SEO szempontjából két hibát szoktak elkövetni a legtöbb weboldal kulcsszavainak kiválasztásánál.

  1. olyan szavakat használnak, amit szinte senki nem keres
  2. túl általános kulcsszavakra céloznak, amelyekre bár van keresés, de túl erős a konkurenciaharc, és nem lehet elérni eredményeket.

A senki által nem keresett kulcsszavakra sok példa van. Szakmai kifejezések, mint például (zárójelben a keresettebb változat):

  • a kompakt fénycső (energiatakarékos izzó),
  • hangsugárzó (hangfal),
  • kirakati installáció (lánctartó),
  • streccs szövet (elasztikus anyag)
  • stb.

A túl általános kulcsszavakra (laptop, napelem, nyomda, felni, stb.) azonban túl nagy a verseny. Ezekre sokszor csak több évi optimalizálással lehet elérni eredményeket. A honlap optimalizálás első lépése tehát azoknak a kifejezéseknek a meghatározása, amivel:

a, van rá elég havi keresési mennyiség
b, a seo optimalizálás során el lehet érni, hogy az első tízben jelenjen meg a Google találati listán.

A kulcsszókutatás célja: megtalálni azokat a releváns kifejezéseket, amelyekkel a lehetséges ügyfeleid keresik a termékeidet, szolgáltatásaidat. Ezekkel kell a Google találati lista élére kerülnöd.

Weblap keresőoptimalizálás meglévő honlap esetén: SEO elemzés

Ha már van weboldalad, akkor először meg kell vizsgálni, hogy megfelel-e a weboldalad a keresőoptimalizálási, rangsorolási szempontoknak. Ezt a célt szolgálja a SEO elemzés.

Meg kell tudnunk, hogy SEO szempontból mennyire erős. Ennek eszköze egy SEO audit, amely a következőkből áll:

  • Milyen kulcsszavakra jön be már most a Google keresőben az adott weboldal?
  • Azokkal milyen helyezéseket ért el (Google Search Console adatok kiértékelése)
  • Melyik aloldalad melyik kulcsszóra hozza be a Google
  • Mik azok az oldalaid, amelyeket nem fedezett fel a Google
  • Mik azok a kulcsszavak, amire még nem jön a keresőben a weboldalad?
  • Hogyan lehet minél több látogatót a weboldalon tartani.
  • Stb.

Az adatok begyűjtése és azok pontos kiértékelése nélkül lehetetlen a weboldalad a Google találati lista élére juttatni.

A kiértékelt adatok alapján tervet készítünk egy keresőbarát weboldal szerkezet kialakítására, és pontos árajánlatot is ez után tudunk adni.

A weboldal elemzés során azt vizsgáljuk, mennyire felel meg egy honlap a látogatók, illetve a Google elvárásainak keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából.

Weboldal struktúra, a menüpontok megtervezése

A seo optimalizált weboldal készítés következő lépése a menüpontok és belső linkek megtervezése. Új honlap esetén a kulcsszó kutatás által fellelt kifejezésekből kiválogatjuk azokat, amiből menüpontokat lehet létrehozni a honlapodra. Ezek lehetnek a legfontosabb szolgáltatásaid nevei, vagy ha webáruházat tervezel, akkor a termékkategóriák elnevezései. Ez nem egyszerű feladat, a gyakorlati megvalósításra sokszor hetek elmennek vele. A seo weboldal készítés azonban ezek után már gyorsan és hatékonyan elvégezhető. Ez a SEO stratégia alapja.

A honlap optimalizálás fontos eleme a mobilbarát kialakítás

Az optimalizálás során fontos elem a mobilbarát weboldal kialakítása. A Google a találati listáján ugyanis előnyben részesíti azokat a weboldalakat, amelyek reszponzívak.

Emellett a weboldal sebessége is lényeges, hogy jó helyezést érjen el a Google találati helyei között. A gyorsan betöltődő oldalak előrébb kerülnek a Google találati listáján. A weboldal sebesség növelését szolgálja a képek optimalizálása, a felesleges kódok eltávolítása és a gyorsítótár használata. A gyorsabb weboldal nemcsak a Google szemében előnyös, de a felhasználói élményt is javítja, ami hosszú távon növeli a látogatók számát és a konverziót.

Tartalom készítés: SEO szövegírás és optimalizálás

Ezután jön az egyik legmunkaigényesebb és legfontosabb munkafolyamat. A weboldal keresőoptimalizálás fontos része a weboldal tartalom optimalizálás. A weboldal szövegét és képeit is a keresőoptimalizálás szempontjából érdemes kialakítani. A Google algoritmusai képesek értelmezni a tartalmat a kulcsszavak relevanciája alapján.

Ha megvannak a menüpontok, akkor a cél, hogy ezek mindegyikére szöveget írj vagy írass, és azt elhelyezd a honlapodon. Fontos, hogy a tartalom javítsa a weboldal hitelességét. A sikeres keresőoptimalizálás alapja a minőségi tartalomgyártás.

A SEO alapok egyike a kulcsszó sűrűség is. A megfelelő kulcsszó sűrűség elérésével a Google szemében relevánsabbá válik az oldal, ami elősegíti a magasabb rangsorolást a találati listán. Azonban fontos, hogy a tartalomban ne legyen túl sok kulcsszó. A Google algoritmusai érzékelik a kulcsszavak halmozását, és megbüntetik miatta az oldalad.

Szövegírás

A honlapon lévő bármilyen szöveg esetén fontos, hogy segítse a keresőoptimalizálást. Sőt, ez a keresőoptimalizálás legfontosabb része, alapja.

Prémium linképítés a weboldal SEO optimalizálás fontos eleme

A Google weboldal optimalizálás fontos eleme, hogy minél több honlapodra mutató értékes linket szerezz. Bár kevesebbet említik, de igenis fontos a weboldal seo keresőoptimalizálás szempontjából az, hogy hány link mutat rá más domainekről.  Vagyis hogy az adott weboldalt más honlapok hivatkozzák-e. A Google egyenlőre még mindig fontos tényezőnek veszi ezt, ezért elkerülhetetlen a jó helyezés érdekében a linképítés. A prémium linképítésről itt olvashatsz részletesen.

A linkek építése mehet kampány jelleggel 3-6 hónapig, ez elég lehet egy fős szolgáltató cégek esetén. Webáruházak esetén a linkek építése általában folyamatos, meghatározott (havi 50.000-100.000 Ft) költséggel.

A keresőoptimalizálás eredménye: első  hely a Google találati listán

A keresőoptimalizált weboldal esetén magasabb a látogatók száma, jobb  a konverziós arány és javul a vállalkozásod ismertsége. Egy online marketingre optimalizált weboldal esetében a legtöbb látogató a Google keresőből érkezik. Ez jelentősen csökkenti a marketing költségeket, hiszen a jól pozícionált weboldalak természetes módon vonzzák a látogatókat.

Mitől függnek a prémium linképítés árak, milyen típusú linkeket vásárolhatsz? Miért változnak olyan széles skálán az árak? Az alábbiakban megtudhatod ezekről a legfontosabb információkat.

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

SEO ügynökség: Sikeres és hatékony optimalizálás

Ha szeretnél belátható időn belül a Google találatai között elfogadható helyet elérni, érdemes SEO szakértő segítségét kérni. Egy ügynökség tisztában van a keresőoptimalizálás legfontosabb lépéseivel és a Google algoritmusának működésével. A SEO szakértőkkel együttműködve könnyebben érhető el weboldalak keresőoptimalizálása és a Google első oldalán való megjelenés.

A keresőoptimalizálás alapjait érdemes elsajátítani, de ha a weboldal készítés terén nem vagyunk jártas, akkor kérd néha szakértő segítségét is. Nem tarthatod szem előtt egy weboldal összes SEO szempontját, néha jól jöhet egy kívülálló véleménye.

Egy óra konzultáció rengeteg segítséget jelenthet számodra. Az SEO szakemberek folyamatosan képzik magukat a legújabb Google irányelvekről és algoritmusokról. Így elkerülhető a felesleges munka, gyorsabban javulnak a helyezéseid.

Keresőoptimalizálási gyakori kérdések

Fontos a domain név weboldal keresőoptimalizálási szempontból?

Bár a domain névnek van szerepe a SEO-ban, fontos megérteni, hogy ez csak az egész SEO stratégia egy része. A domain  név (URL) egyedül nem sokat jelent a honlapod rangsorolásában. Más tényezők, mint például a tartalom minősége, a bejövő linkek (backlinks), a gyors betöltési idő, és a jó tartalom sokkal fontosabbak SEO szempontjából. Tehát, érdemes gondosan kiválasztani a domain nevet, de még fontosabb az átfogó SEO stratégia.

Mi jobb a Google Ads vagy a keresőoptimalizálás?

Mind a Google Ads mind a keresőoptimalizálás (SEO) fontos szerepet játszik a digitális marketingben, és mindegyiknek megvan a maga előnye. A legjobb, ha mindkettőt alkalmazzuk a stratégiánkban.

A Google Ads előnye, hogy gyorsan eredményeket hozhat, mert lehetővé teszi, hogy közvetlenül a keresési eredmények tetején jelenjenek meg a hirdetések. Azonban a hirdetésekért fizetni kell, és ha leállítjuk a kampányt, a hirdetéseink eltűnnek.

A SEO hosszabb távú befektetés, mivel az eredményeket nem azonnal látjuk. Azonban, ha egyszer elérjük a jó helyezést, a látogatók száma folyamatosan növekedhet anélkül, hogy fizetnünk kellene a kattintásokért. Ezenkívül a SEO segít javítani a weboldal általános minőségét, amely hosszú távon jobb felhasználói élményt és jobb konverziós arányokat eredményezhet.

Mennyire optimalizálható a Google cégem helyezésem?

A Google My Business (GMB) profilod nagymértékben optimalizálható, és ez kulcsszerepet játszik a lokális SEO stratégiában. Az alábbiakban néhány tipp, hogyan optimalizálhatod a GMB profilodat:

  1. Teljes és pontos információk:
    Győződj meg róla, hogy a vállalkozásod neve, címe és telefonszáma pontosak és naprakészek. Adj meg minden további információt, mint például a nyitvatartási idő, a weboldalad URL-je, szolgáltatásaid/termékeid leírása, stb.
  2. Fényképek és videók hozzáadása:
    A vizuális tartalom segíthet a potenciális ügyfeleknek jobban megismerni a vállalkozásodat. Tölts fel kiváló minőségű fényképeket a vállalkozásodról, a termékeidről vagy a szolgáltatásaidról.
  3. Vélemények és értékelések kezelése:
    Kérj visszajelzéseket és értékeléseket az ügyfeleidtől, és válaszolj minden véleményre, legyen az pozitív vagy negatív. A jó értékelések javítják a vállalkozásod hitelességét, és a Google is figyelembe veszi a rangsorolásnál.
  4. Google Cégem posztok használata:
    A Google My Business posztok lehetővé teszik, hogy friss és releváns tartalmat ossz meg a profilodon. Ezt használhatod új termékek, különleges ajánlatok vagy események bejelentésére.
  5. Kulcsszavak használata:
    Használj releváns kulcsszavakat a vállalkozásod leírásában és a posztjaidban. Ez segíthet a Google-nek megérteni, mivel foglalkozik a vállalkozásod, és megfelelően megjeleníteni a keresési eredményekben.

Miben segíthet egy szakértő a keresőoptimalizálásban?

Egy SEO szakértő számos módon segíthet megfelelően keresőoptimalizált weboldal létrehozásában:

  1. Kulcsszó kutatás:
    Meghatározza, mely kulcsszavak a legfontosabbak a célcsoportod számára.
  2. Technikai SEO:
    Optimalizálhatja a weboldalad technikai aspektusait, mint például a betöltési sebesség, a mobilbarát design, a SSL tanúsítvány, stb.
  3. Tartalomgyártás:
    Segíthet a releváns tartalom létrehozásában, szövegírásban, grafikák és videók készítésében.
  4. Linképítés:
    Folyamatosan linkeket tud építeni az oldaladra, amely fontos tényező a Google rangsorolásában.
  5. SEO audit:
    Végrehajthat egy teljes SEO auditot, hogy azonosítsa a weboldalad erősségeit és gyengeségeit, és kidolgozza a javítási stratégiát.
  6. Lokális SEO:
    Ha a vállalkozásod helyi közönséget céloz meg, segíthet a helyi keresőoptimalizálás. Ez magában foglalhatja a Google My Business profilod optimalizálását és a helyi keresési eredményekben való megjelenés javítását.