A weboldal keresőoptimalizálás vagy honlap SEO az online marketing és online jelenlét legfontosabb eszköze. A keresőoptimalizálás segítségével lehet hosszabb távon a legolcsóbban új ügyfeleket szerezni. Ezért a weboldal Google keresőoptimalizálás az online marketing legfontosabb területe. Ahogy azonban a piaci verseny erősödik, egyre komolyabb kihívásokkal nézünk szembe, ha szeretnénk a weboldalunk optimalizálni. A weblap optimalizálás eredménye egy jól működő, látogatóbarát és könnyen megtalálható webhely, amely a találati lista előkelő helyet foglal el. Írásunkból megismerheted a sikeres Google keresőoptimalizálás alapjait, a keresőoptimalizált weboldal készítés fortélyait.
Tartalomjegyzék
A SEO jelentése
A SEO az angol Search Engine Optimization szó rövidítése. Jelentése szó szoros értelmében keresőmotor optimalizálás. A SEO célja, hogy a Google találati listában minél jobb helyet érj el minél több kulcsszóval.
Google algoritmus frissítések
A Google a weboldalak értékelésére ún. algoritmusokat használ. Ezek az algoritmusok a honlapokat nagyon sok szempontból vizsgálják, és a Google ennek alapján alakítja ki a találati listát. Ma már több száz szempontot figyelembe véve rangsorol a Google.
Az értékelési szempontok azonban időről-időre változnak. Ezek a változások a Google algoritmus frissítések. Algoritmus frissítés után egy weboldal forgalma fellendülhet, vagy éppen visszaeshet.
A Google történetében voltak híressé vált algoritmus frissítések. Google Pingvin algoritmus például a természetellenes linképítésért (unnatural link building) büntet. A Google Rankbrain a felhasználó viselkedését vizsgálja az oldaladon.
Fekete kalapos SEO vagy minőségi weboldal keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás célja hogy a SEO segítségével a weboldal minél jobb helyet elérni a Google keresőben. A Google optimalizálás közben azonban nem szabad elfelejteni, hogy a Google célja értékes és releváns tartalmat biztosítani a felhasználók számára. Ennek fontos része a minőségi tartalom (on-page SEO), a felhasználói élmény biztosítása és a megfelelő linképítés (off-page SEO).
Sajnos még mindig vannak olyan „szakemberek”, akik a Google szempontjából tiltott SEO eszközök használatától sem riadnak vissza. Az úgynevezett Fekete Kalapos, Black Hat SEO technikák közé tartozik a mesterségesen generált ismétlődő tartalom, és a gyenge minőségű linkek tömeges építése. Ezek nem felelnek meg a Google irányelveinek, így könnyen büntetés lehet az eredménye.
Hogyan lehet a Google keresési lista élére kerülni? SEO alapok.
A weboldal keresőoptimalizálás összetett folyamat. A SEO módszerek alkalmazása közben figyelembe kell venni, hogy azok egyezzenek a Google irányelveivel. A honlap keresőoptimalizálás során a weblapod úgy fejlesztjük, hogy az organikus találatok között is a Google találati listájában minél előrébb kerülj. Ennek lépései a következők:
- kulcsszó kutatás
- belső linkek megtervezése (menü szerkezet)
- szövegírás (tartalomgyártás)
- title és meta leírás beállítás
- technikai SEO elemzés
- weboldal betöltődési sebesség javítása
- linképítés
Új weboldal SEO: fontos a domain név weboldal keresőoptimalizálási szempontból?
Bár a domain névnek van szerepe a SEO-ban, fontos megérteni, hogy ez csak az egész SEO stratégia egy része. A domain név (URL) egyedül nem sokat jelent a honlapod rangsorolásában. Más tényezők, mint például a tartalom minősége, a bejövő linkek (backlinks), a gyors betöltési idő, és a jó tartalom sokkal fontosabbak SEO szempontjából. Tehát, érdemes gondosan kiválasztani a domain nevet, de még fontosabb az átfogó SEO stratégia.
Weboldal optimalizálás előkészítése a hatékony SEO érdekében: kulcsszó kutatás
Amennyiben egy weboldal még nem volt korábban optimalizálva, vagy most készül, akkor az első szükséges lépés egy kulcsszó kutatás elvégzése. A kulcsszókutatás célja megtalálni azokat a kifejezéseket, amivel a lehetséges vevőid a termékeidet és szolgáltatásaid keresik.
SEO szempontjából két hibát szoktak elkövetni a legtöbb weboldal kulcsszavainak kiválasztásánál.
- olyan szavakat használnak, amit szinte senki nem keres
- túl általános kulcsszavakra céloznak, amelyekre bár van keresés, de túl erős a konkurenciaharc, és nem lehet elérni eredményeket.
A senki által nem keresett kulcsszavakra sok példa van. Szakmai kifejezések, mint például (zárójelben a keresettebb változat):
- a kompakt fénycső (energiatakarékos izzó),
- hangsugárzó (hangfal),
- kirakati installáció (lánctartó),
- streccs szövet (elasztikus anyag)
- stb.
A túl általános kulcsszavakra (laptop, napelem, nyomda, felni, stb.) azonban túl nagy a verseny. Ezekre sokszor csak több évi optimalizálással lehet elérni eredményeket. A honlap optimalizálás első lépése tehát azoknak a kifejezéseknek a meghatározása, amivel:
a, van rá elég havi keresési mennyiség
b, a SEO optimalizálás során el lehet érni, hogy az első tízben jelenjen meg a Google találati listán.
Ügynökségünk vállalja kulcsszó kutatás végzését a céged részére. Egy SEO szakember által végzett kutatás bizonyosan lefedi a piaci keresletet. Segítünk a kulcsszavak alapján a menürendszer összeállításában is.
Weblap keresőoptimalizálás meglévő honlap esetén: SEO elemzés
Ha már van weboldalad, akkor először meg kell vizsgálni, hogy megfelel-e a weboldalad a keresőoptimalizálási, rangsorolási szempontoknak. Ezt a célt szolgálja a SEO elemzés.
Meg kell tudnunk, hogy SEO szempontból mennyire erős. Ennek eszköze egy SEO audit, amely a következőkből áll:
- Milyen kulcsszavakra jön be már most a Google keresőben az adott weboldal?
- Milyen a rangsorolás az indexelt kulcsszavakra (Google Search Console keresési találat adatok kiértékelése)
- Melyik aloldalad melyik kulcsszóra hozza be a Google?
- Mik azok az oldalaid, amelyeket nem fedezett fel, nem indexelt a Google?
- Mik azok a kulcsszavak, amire még nem jön a keresőben a weboldalad?
- Hogyan lehet minél több látogatót a weboldalon tartani.
- Milyen erős a konkurencia, kik a legfőbb versenytársak?
Az adatok begyűjtése és azok pontos kiértékelése nélkül lehetetlen a weboldalad a Google találati lista élére juttatni.
A kiértékelt adatok alapján tervet készítünk az oldaladon belüli (on-site SEO) és az oldalon kívüli (off-site SEO) feladatokról. Ezek egy részét elvégezheted Te is, vagy ránk bízhatod a feladatok elvégzését.
Weboldal struktúra, a menüpontok megtervezése
A SEO optimalizált weboldal készítés következő lépése a menüpontok és belső linkek megtervezése. Új honlap esetén a kulcsszó kutatás által fellelt kifejezésekből kiválogatjuk azokat, amiből menüpontokat lehet létrehozni a honlapodra. Ezek lehetnek a legfontosabb szolgáltatásaid nevei, vagy ha webáruházat tervezel, akkor a termékkategóriák elnevezései. Ez nem egyszerű feladat, a gyakorlati megvalósításra sokszor hetek elmennek. A SEO weboldal készítés azonban ezek után már gyorsan és hatékonyan elvégezhető. Ez a SEO stratégia alapja.
A honlap optimalizálás fontos eleme a mobilbarát kialakítás
Az optimalizálás során fontos elem a mobilbarát weboldal kialakítása. A Google a találati listáján ugyanis előnyben részesíti azokat a weboldalakat, amelyek reszponzívak.
Emellett a weboldal sebessége is lényeges, hogy jó helyezést érjen el a Google találati helyei között. A gyorsan betöltődő oldalak előrébb kerülnek a Google találati listáján. A weboldal sebesség növelését szolgálja a képek optimalizálása, a felesleges kódok eltávolítása és a gyorsítótár használata. A gyorsabb weboldal nemcsak a Google szemében előnyös, de a felhasználói élményt is javítja, ami hosszú távon növeli a látogatók számát és a konverziót.
Tartalmi SEO: keresőoptimalizált szövegírás
Ezután jön az egyik legmunkaigényesebb és legfontosabb munkafolyamat. A weboldal keresőoptimalizálás fontos része a weboldal tartalom optimalizálás. A weboldal szövegét és képeit is a keresőoptimalizálás szempontjából érdemes kialakítani. A Google algoritmusai képesek értelmezni a tartalmat a kulcsszavak relevanciája alapján.
Ha megvannak a menüpontok, akkor a cél, hogy ezek mindegyikére szöveget írj vagy írass, és azt elhelyezd a honlapodon. Fontos, hogy a tartalom javítsa a weboldal hitelességét. A sikeres keresőoptimalizálás alapja a minőségi tartalomgyártás.
A SEO alapok egyike a kulcsszó sűrűség mérése is. A megfelelő kulcsszó sűrűség elérésével a Google szemében relevánsabbá válik az oldal, ami elősegíti a magasabb rangsorolást a találati listán. Azonban fontos, hogy a tartalomban ne legyen túl sok kulcsszó. A Google algoritmusai érzékelik a kulcsszavak halmozását, és megbüntetik miatta az oldalad.
Technikai SEO: az on-page SEO fontos eleme
A keresőoptimalizálás szempontjából fontos, hogy ne csak a tartalom, hanem a weboldal technikai működése is rendben legyen. Ha egy weboldal lassú, ha sok a tört link, ha a kód hibái miatt nem tudja indexelni a Google, nem fogsz előre kerülni a Google találati listáján. A technikai SEO ezeket a problémákat tárja fel és javítja.
A technikai SEO főként webshopok esetén fontos. Ezeknek nagyon sok aloldala van, gyakran fordulnak elő URL hibák, tört linkek például törölt termékek miatt.
Ügynökségünk vállalja webáruházak technikai SEO auditálását.
Helyi keresőoptimalizálás: Google Cégem
A Google My Business (GMB) profilod nagymértékben optimalizálható, és ez kulcsszerepet játszik a lokális SEO stratégiában. Az alábbiakban néhány tipp, hogyan optimalizálhatod a GMB profilodat:
- Teljes és pontos információk:
Győződj meg róla, hogy a vállalkozásod neve, címe és telefonszáma pontosak és naprakészek. - Fényképek és videók hozzáadása:
A vizuális tartalom segíthet a potenciális ügyfeleknek jobban megismerni a vállalkozásodat. Tölts fel kiváló minőségű fényképeket a vállalkozásodról, a termékeidről vagy a szolgáltatásaidról. - Vélemények és értékelések kezelése:
Kérj visszajelzéseket és értékeléseket az ügyfeleidtől, és válaszolj minden véleményre, legyen az pozitív vagy negatív. A jó értékelések javítják a vállalkozásod hitelességét, és a Google is figyelembe veszi a rangsorolásnál. - Google Cégem posztok használata:
A Google My Business posztok lehetővé teszik, hogy friss és releváns tartalmat ossz meg a profilodon. Ezt használhatod új termékek, különleges ajánlatok vagy események bejelentésére. - Kulcsszavak használata:
Használj releváns kulcsszavakat a vállalkozásod leírásában és a posztjaidban. Ez segíthet a Google-nek megérteni, mivel foglalkozik a vállalkozásod, és megfelelően megjeleníteni a keresési eredményekben.
A sikeres SEO alapja: mérd hol állsz a Google rangsorában!
Sajnos a Google helyezések a Google Analytics segítségével nem mérhetők. Ezért a keresőoptimalizálás lépései közé tartozik, hogy regisztrálod az oldalad a Google Search Console-ban.
A Google első helyére vezető út hosszú. Ezen az úton sok munkát kell végezned, aminek eredménye csak napok vagy hetek múlva fog mutatkozni. Ezért fontos, hogy folyamatosan ellenőrizd helyezéseidet. Erre kiváló eszköz a Search Console.
E mellett azonban sok minden másra használhatod:
- Ellenőrizheted, hogy hány hivatkozás mutat más oldalakról a Tiédre.
- Alkalmas webhelytérkép beküldésére. Ez felgyorsítja az oldalaid indexelését.
- Mutatja a technikai SEO problémákat (átirányítások, tört hivatkozások, kanonizálatlan duplikált oldalak, stb.)
Off-page SEO: linképítés a weboldal SEO optimalizálás fontos eleme
A Google weboldal optimalizálás fontos eleme, hogy minél több honlapodra mutató értékes linket (backlink vagyis visszahivatkozás) szerezz. Bár kevesebbet említik, de igenis fontos a weboldal SEO keresőoptimalizálás szempontjából az, hogy hány link mutat rá más domainekről. Vagyis hogy az adott weboldalt más honlapok hivatkozzák-e. A linképítés még mindig fontos Google rangsorolási tényező, elkerülhetetlen a jó helyezés érdekében.
A linkek építése mehet kampány jelleggel 3-6 hónapig, ez elég lehet egy fős szolgáltató cégek esetén. Webáruházak esetén a linkek építése általában folyamatos, meghatározott (havi 100.000-200.000 Ft) költséggel.
A keresőoptimalizálás eredménye: első hely a Google találati listán
A keresőoptimalizált weboldal esetén magasabb a látogatók száma, jobb a konverziós arány és javul a vállalkozásod ismertsége. Egy online marketingre optimalizált weboldal esetében a legtöbb látogató a Google keresőből érkezik. Ez jelentősen csökkenti a marketing költségeket, hiszen a jól pozícionált weboldalak természetes módon vonzzák a látogatókat.
Elérhetőségeink
SEO ügynökség: Sikeres és hatékony optimalizálás
Ha szeretnél belátható időn belül a Google találatai között elfogadható helyet elérni, érdemes SEO szakértő segítségét kérni. Egy ügynökség tisztában van a keresőoptimalizálás legfontosabb lépéseivel és a Google algoritmusának működésével. A SEO szakértőkkel együttműködve könnyebben érhető el weboldalak keresőoptimalizálása és a Google első oldalán való megjelenés.
A keresőoptimalizálás alapjait érdemes elsajátítani, de ha a weboldal készítés terén nem vagyunk jártas, akkor kérd néha szakértő segítségét is. Nem tarthatod szem előtt egy weboldal összes SEO szempontját, néha jól jöhet egy kívülálló véleménye.
Egy óra konzultáció rengeteg segítséget jelenthet számodra. Az SEO szakemberek folyamatosan képzik magukat a legújabb Google irányelvekről és algoritmusokról. Így elkerülhető a felesleges munka, gyorsabban javulnak a helyezéseid.
Miben segíthet SEO szakértőnk a keresőoptimalizálásban?
Egy SEO szakértő számos módon segíthet megfelelően keresőoptimalizált weboldal létrehozásában:
- Kulcsszó kutatás:
Megkeressük, mely kulcsszavakat használja a legtöbbet a célcsoportod. - Technikai SEO:
Optimalizálhatjuk a WordPress weboldalad technikai aspektusait, mint például a betöltési sebesség, a mobilbarát design, a SSL tanúsítvány, stb. - Tartalomgyártás:
Segíthetünk a releváns tartalom létrehozásában, szövegírásban, grafikák és videók készítésében. - Linképítés:
Folyamatosan linkeket építünk az oldaladra, amely fontos tényező a Google rangsorolásában. - SEO audit:
Elvégezhetünk egy teljes SEO auditot, hogy azonosítsuk a weboldalad erősségeit és gyengeségeit, és kidolgozzunk számodra egy hatékony optimalizálási stratégiát. - Lokális SEO:
Ha a vállalkozásod helyi közönséget célzol meg, segíthetünk a helyi keresőoptimalizálásban. Ez magában foglalhatja a Google My Business profilod optimalizálását és a helyi keresési eredményekben való megjelenés javítását a weboldaladdal.