Tartalomjegyzék
A keresőmarketing definíciója (search engine marketing)
A keresőmarketing angolul search engine marketing vagyis SEM. A keresőmarketing fogalma:
Olyan marketingeszköz, amely a keresőmotorok segítségével szerez új vevőket és ügyfeleket a vállalkozásod számára.
A keresőmarketinget hatékonyan tudod a potenciális célközönség elérésére használni.
Hogyan viszonyul az online marketing és a keresőmarketing?
A keresőmarketing az online marketing egyik legfontosabb területe. A keresőmarketingnek az a célja, hogy több kulcsszóra növelje a weboldalak láthatóságát a keresőmotorokban. Az online marketing általánosabb, bővebb kategória, amelyben sok más stratégiát is kialakíthat. Ilyenek például:
Google keresőmarketing
A keresőmarketing segítségével a különböző keresőmotorok találati oldalain próbálunk meg forgalmat szerezni. Magyarországon a Google az abszolút piacvezető. Tehát a célunk, hogy a Google találati listában érjünk el pozíciót fizetett hirdetéssel vagy keresőoptimalizálással. Egy Google Adwords szakértő vagy keresőmarketing szakember nagy segítségedre lehet ebben.
A keresőmarketing eszközei: honlap keresőoptimalizálás (SEO) és fizetett hirdetések
A keresőmarketing eszközei :
- Keresőoptimalizálás (SEO – Search Engine Optimization).
- Fizetett hirdetések (Google Ads).
- Szövegírás
Az organikus keresőmarketing tehát magát a keresőoptimalizálást jelenti (SEO). Ez segít jobb helyezést elérni az egy-egy felhasználó által keresett kulcsszavakra a Google organikus találati listáján.
A fizetett keresőmarketing a Google Ads (AdWords). Egy-egy fizetett keresőmarketing kampány keretében a vállalkozásod megvásárolhatja a találati listákon való megjelenést. Ezekkel a hirdetésekkel azonnal a keresőmotor listájára kerülhetsz.
Mit csinál egy keresőmarketing szakértő?
Egy keresőmarketing szakértő a következő szolgáltatásokat nyújthatja a cégednek:
- Weboldal belső optimalizálás (on page SEO vagy on site SEO)
- Off page SEO vagyis linképítés
- Google Merchant kampánykezelés
- Keresőoptimalizálás szövegírás
- Keresőhirdetések kezelése
- Google Cégem térkép adatok kezelése
- Stb.
Érdemes arra törekedni, hogy a vállalkozásod minden olyan csatornán jelen legyen, ami látogatókat és megrendeléseket hoz.
A weboldal optimalizálás alapja: válassz megfelelő kulcsszavakat!
Megfelelő kulcsszó választással és beállításokkal elérhető, hogy erős online hirdetési versenyben is olcsón szerezhess látogatókat és magas konverziót érj el. A kulcsszavak szoros kapcsolatban állnak mind a keresőoptimalizálással mind a fizetett reklámokkal. Ezért kiválasztásuk egy-egy keresőmarketing kampány legfontosabb eleme.
A Kanga Design keresőmarketing ügynökség vállalja kulcsszó kutatás elvégzését.
A kulcsszókutatás célja: megtalálni azokat a releváns kifejezéseket, amelyekkel a lehetséges ügyfeleid keresik a termékeidet, szolgáltatásaidat. Ezekkel kell a Google találati lista élére kerülnöd.
Google Ads: PPC fizetett hirdetés segítségével a találati lista élére
A keresőmarketing fontos eszköze a Pay Per Click (PPC – fizess kattintásonként) típusú Google Ads reklám. Ez egy adott kulcsszóra a Google találati lista tetején és alján jelenik meg. A kattintás alapú hirdetéseknél csak akkor kell fizetned, ha a hirdetésedre rákattint valaki. Ilyenkor azonban az illető már be is került a honlapodra, tehát valamit biztosan kapsz a pénzedért. Ezzel szemben egy reklámbanner ára független a kattintások számától. A kihelyezés időtartama vagy a megjelenések mennyisége alapján kell fizetned.
A PPC kampányok tehát sokkal kedvezőbbek lehetnek a számodra, hiszen csak a tényleges látogatókért fizetsz.
A Google Ads rövid távon is jól működő vevőszerzési módszer. Gyakorlatilag azonnal tud látogatókat hozni a weboldalra. Nagy hátránya, hogy ha valaki többet szán egy-egy kattintásra, kiszoríthatja a hirdetésed a jó pozíciókból és gyorsan ügyfeleket veszítesz. Ezt tapasztalta egy autó gumiszőnyeg kereskedő partnerem. A nagyker, akitől a gumiszőnyegeket beszerezte, saját maga is weboldalt készített. A nagyobb árréssel magasabb kattintási díjjal tudott hirdetni, így kiszorította ügyfelemet a Google Ads hirdetések közül. A bevétele egyik hónapról a másikra 30%-kal esett vissza. Fél év keresőoptimalizálásra volt szükség, hogy a kieső bevételt pótolni tudjuk.
Karácsonyra, Black Friday-re, Húsvétra, Valentin napra nem a keresőoptimalizálás a jó megoldás. Ezekre egy-egy jól összeállított reklámkampány költséghatékonyabb megoldás lehet.
Hosszú távon jövedelmező keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálásnak időre van szüksége, hogy megfelelő pozíciót érj el releváns kulcsszavakkal. Viszont a konkurencia sem tud gyorsan előre kerülni, akár mennyi pénzt szánjon honlapja optimalizálására.
A keresőben a Google AdWords hirdetések és az organikus találatok egyszerre jelennek meg, és egyre inkább összemosódnak. Ráadásul mind a SEO mind az Ads hirdetések alapja a megfelelő kulcsszavak kiválasztása.
Fontos tényező az is, hogy az optimalizált weboldalak olcsóbban és hatékonyabban hirdethetők a Google Ads segítségével. A honlap optimalizálása tapasztalataink szerint alacsonyabb Google Ads kattintási díjakat és magasabb konverziót is biztosít.
Érdemes tehát a vevőszerzésre szánt marketing költséget nagyjából egyenletesen felosztani a hirdetés és az optimalizálás között.
Linképítés
A linkek nagy szerepet töltenek be abban, hogy a weboldalad jobb helyet érjen el a Google találati listán az adott kulcsszavakra.
Mitől függnek a prémium linképítés árak, milyen típusú linkeket vásárolhatsz? Miért változnak olyan széles skálán az árak? Az alábbiakban megtudhatod ezekről a legfontosabb információkat.
Mérd a konverziót!
Nagyon lényeges, hogy mérd a kampányok és az optimalizálás hatékonyságát! Az Analyticsben beállított célokkal vagy e-kereskedelem követéssel mérheted, hogy fizetett reklámok vagy a keresőoptimalizálás hoz-e több ügyfelet.
Tapasztalataink szerint vannak cégek, ahol a Google reklámok nagyon rossz hatékonysággal működnek, alacsony konverzióval. Ezzel szemben az organikus keresésből érkező ügyfelek sokat rendelnek.
De van, hogy a fordítottját látjuk. Egyes partnereinknél jobban teljesítenek a reklámkampányok, magasabb konverziót és nagyobb kosárértéket hoznak, mint a keresőoptimalizálás. Ezt főként bejáratott márkák által üzemeltetett webáruházakban tapasztalható, ahol kis értékű termékeket értékesítenek.
Kérdésed van? Árajánlatot szeretnél kérni? Fordulj hozzánk bizalommal.
Meglévő vagy újonnan készülő honlapod marketingjének megtervezésében és kivitelezésében is tudok segíteni. Bővebb információt erről az alábbi gombokra kattintva kapsz.