Mi az a SEO? A SEO jelentése: Search Engine Optimization, azaz a keresőoptimalizálás

Mi az a SEO? A SEO jelentése: Search Engine Optimization, azaz a keresőoptimalizálás

A SEO a Search Engine Optimization rövidítése. A SEO jelentése: keresőoptimalizálás. Célja, hogy egy weboldal jó helyet érjen el a Google találati listán.

Tartalomjegyzék

Mi a SEO jelentése, mit jelent a SEO optimalizálás?

A SEO jelentése:  keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization). Szó szerinti fordításban: keresőmotor optimalizálás”-t jelent. Ma már magyarul is leginkább SEO-nak hívjuk. A SEO optimalizálás működésének lényege, hogy a weboldalt a keresőmotorok (és főleg a Google szemében) értékesebbé tegye.

A Google keresőoptimalizálás segítségével jó helyezéseket érhetsz el, és folyamatosan nőhet a weboldalad forgalma.
A Google keresőoptimalizálás segítségével jó helyezéseket érhetsz el, és folyamatosan nőhet a weboldalad forgalma.

Nem elég azonban ismerni a SEO fogalmát. Nem elég tudni, mit jelent a SEO. Ismerni kell, hogyan működik a SEO, és hogy a keresőoptimalizálási munka során milyen lépéseket kell alkalmaznunk.

A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization) célja

A SEO célja, hogy weboldalad a neked legfontosabb 50-150 kulcsszóra előrébb kerüljön a Google organikus találati listán. Vannak más kereső motorok is (Bing, Yahoo, stb.). Ezeket azonban Magyarországon olyan kis arányban használják, hogy nem érdemes rájuk keresőoptimalizálást, vagyis SEO-t végezni.

A Google találati oldal, angolul Search Engine Results Page (SERP), az a lista amit akkor kapunk ha beírunk valamit a Google keresőjébe.
A Google találati oldal, angolul Search Engine Results Page (SERP), az a lista amit akkor kapunk ha beírunk valamit a Google keresőjébe.

A SEO célja az úgynevezett organikus találatok javítása. A Google találati lista elején ugyanis fizetett hirdetések vannak (AdWords vagy újabban Ads PPC hirdetések).  Ezek nem „organikus” találatok. Magyarországon naponta több százezer vagy több millió keresést indítanak az emberek. A SEO segítségével ezek az emberek a te weboldalad is megtalálhatják.

Minek alapján rangsorolja a Google a weboldalakat?

A Google algoritmusa több 100 szempontot vesz figyelembe a találati listák összeállításánál. A pontos értékelési szempontokat azonban a Google soha nem tette közzé. Egy még egy SEO szakértő is csak találgatni tud arról, mik a legfontosabb SEO értékelési szempontok. SEO szempontból a legfontosabbak a következők lehetnek:

  • weboldal tartalmi keresőoptimalizálás
  • keresési szándék és a tartalom relevanciája (kapcsolódása)
  • hány darab és milyen minőségű link mutat az adott oldalra
  • domain kora
  • mobil kompatibilitás
  • betöltési sebesség
  • weboldal szerkezet
  • felhasználói élmény
  • title és meta description beállítások
  • stb.

A keresőoptimalizálás folyamata (Hogyan működik a SEO, mire kell figyelni a keresőoptimalizálás során?)

A keresőoptimalizálás egy olyan verseny, ahol a versenybizottság (vagy a bírák) nem teszik közzé az értékelési feltételeket. Vagyis a Google vagy a Bing nem árulja el, hogy a keresőoptimalizálás során milyen szempontokat kell figyelembe venni. Ezért a SEO a próba – hiba – javítás folyamat segítségével halad. Vagyis próbálkozunk, és figyeljük a próbálkozásaink eredményét.

2000-ben, egy évvel a Google indulása után weboldal tulajdonosok rájöttek arra, hogy a Google figyeli a kulcsszavak számát a szövegben. Ezért sokan telerakták a szöveget kulcsszavakkal. Volt hogy egy Word oldalnyi szövegben akár 50-szer előfordult ugyanaz a szó.

A Google azonban egy idő után büntette a kulcsszó halmozást. Ezért bevezetésre került a kulcsszavak arányának mérése (kulcsszó sűrűség). Innentől már figyelni kellett, hogy a kereső kifejezések kb. 2-4%-os arányban legyenek a szövegben.

A kulcsszó sűrűség mérése sokáig a keresőoptimalizálás legfontosabb alapja volt.

A kulcsszó sűrűség mérése sokáig a keresőoptimalizálás legfontosabb alapja volt.Hasonló a helyzet a weboldalra mutató linkekkel. A kezdetben a Google a linkek számát figyelte. Minél több linket kapott egy weboldal, annál jobb. Erre elárasztották a piacot az úgynevezett linkparkok, amin semmi más nem volt csak linkek. A Google ezeket megbüntette, innentől értékes, releváns tartalomba helyezett linkekre van szükség.

A SEO szakemberek próbálkoznak, és tanulnak a hibáikból.

Az elmúlt 20 évben a Google több száz kisebb nagyobb értékelési változtatást vezetett be. Ezeket hívják úgy, hogy algoritmus frissítések.

A SEO stratégia teszi hatékonnyá a keresőoptimalizálást

A SEO stratégia egy hosszú távú terv. Ez a terv határozza meg azokat a tevékenységeket, amelyekkel egy weboldal minél jobb helyezéseket érhet el a Google keresőben. A SEO stratégia kiindulópontja a kulcsszókutatás.

Kulcsszókutatás

A kulcsszó kutatás az on-site SEO (weboldalon belüli optimalizálás) és az off-site SEO (linképítés) alapja is. A kulcsszó kutatás során azt tárjuk fel, hogy milyen kifejezésekkel keresik a terméked vagy szolgáltatásod. Az is fontos információ, hogy egy-egy adott kulcsszóra hányan keresnek rá havonta, vagyis a felhasználók hányszor írják be a Google keresőbe.

Organikus találatok és hirdetések: Search Engine Marketing

A SEO vagy keresőoptimalizálás (az angol Search Engine Optimization) célja weboldalak organikus rangsorolásának javítása a keresőmotorok találati listáján. A Keresőmotor Hirdetés (Search Engine Advertising – SEA) célja ezzel szemben fizetett hirdetések megjelenítése a keresőmotorok találati listáján, lehetőleg a lista tetején. A kettőt nevezzük együtt úgy, hogy Search Engine Marketing (SEM).

A két terület kombinálása rendkívül hatékony lehet. A hirdetések azonnal hozhatnak látogatókat megrendelőket. A kampány leállításával azonban nem jön több látogató. A SEO ezzel szemben lassan ér el eredményeket. Ha azonban megfelelő pozíciót szereztél, folyamatosan hozza a látogatókat.

Google algoritmus frissítések

Azt fontos megértenünk, hogy a keresőmotor általában nem megváltoztatja meg az értékelési szempontokat, hanem hanem egyre többet alkalmaz. Vagyis egyre több tényező figyelembe vételével rangsorolja az oldalakat.

Kétféle algoritmus frissítést különböztetnek meg a SEO szakértők:

  1. A találatok minőségét javító frissítések
    Ezek célja, hogy a Google a felhasználó keresési szándékának leginkább megfelelő, legjobb minőségű találatokat nyújtsa.
  2. A tiltott optimalizálást büntető frissítések
    Ezek célja, hogy hátrébb sorolja, vagyis büntesse azokat az oldalakat, amelyek a SEO-hoz tiltott praktikákat, alkalmaznak, nem nyújtanak hasznos tartalmat, manipulálni akarják a Google helyezéseket.
Google algoritmus frissítés hatására bekövetkezett forgalom visszaesés
Google algoritmus frissítés hatására bekövetkezett forgalom visszaesés

A tiltott SEO technikát nevezzük black hat SEO-nak.

Black Hat SEO: azaz a keresőoptimalizálás sötét oldala

Az optimalizálás során alkalmazott technikák és taktikák segítenek abban, hogy a weboldalad a potenciális ügyfelek számára is könnyen megtalálható legyen. Ugyanakkor, figyelembe kell venni, hogy vannak tiltott, vagyis black hat SEO technikák. Ezek a Google büntetését vonhatják maga után. A „grey hat” SEO technikák a black hat és a „white hat” SEO között helyezkednek el, amelyek egyensúlyoznak a hatékonyság és a szabályok tiszteletben tartása között.

A hatékony keresőoptimalizálás az online marketing alappillére

A keresőoptimalizálás az online marketing egyik alapköve. A SEO alkalmazása jelentősen javíthatja egy márka piaci pozícióját. Ha egy weboldal a Google keresőben jó pozíciót ér el, akkor tekintélye lesz. Folyamatosan hoz érdeklődőket, vevőket a cégednek.

A SEO legfontosabb és ingyen eszköze: Google Search Console

Google Search Console (régebben: Webmester eszközök) segítségével megismerheted a weboldaladra vonatkozó keresési eredményeket a Google találati listáján. Ez azt jelenti, hogy láthatod:

  • hogy milyen kulcsszavakra jelenik meg a weboldalad a Google keresőjében,
  • milyen oldalakat indexel a Google a weboldaladról,
  • milyen hivatkozások mutatnak a weboldaladra.
A Google Search Console mutatja meg, milyen kulcsszavakra indexelte a Google az oldalad.
A Google Search Console mutatja meg, milyen kulcsszavakra indexelte a Google az oldalad.

Ezenkívül a Search Console lehetővé teszi, hogy ellenőrizd a weboldalad indexelési állapotát. Ez azt jelenti, hogy láthatod, hogy a Google keresője milyen oldalakat talált a weboldaladról, és melyeket nem. Ha például olyan oldalakat találsz, amelyeket nem indexelt a Google, akkor azokon érdemes a szöveget bővíteni, és linkeket építeni rájuk a honlapodon belül, vagy azokon kívül (lásd később), hogy a Google keresője is megtalálja azokat.

Ezenkívül a Webmester eszközök lehetővé teszi, hogy ellenőrizd a weboldalad sebességét és mobil kompatibilitását. Ezek az adatok rendkívül fontosak az SEO szempontjából, hiszen a Google keresője figyelembe veszi ezeket az adatokat is a rangsorolásnál.

Hasznos segítség lehet, hogy értesítéseket is kaphatsz a weboldaladról. Ha például a Google keresője problémát talál a weboldaladon, akkor beállíthatod, hogy azonnal értesítést kapj arról, hogy mi a probléma, és hogyan lehet azt javítani.

Amikor a Search Console-t használod, tulajdonképpen SEO auditot végzel, vagyis ellenőrzöd az oldalad optimalizáltságát. Az ellenőrzést végezheted te, de kérheszt erre szakértő segítséget.

On-page SEO és off-page SEO

Megkülönböztetjük a oldalon belül végzett SEO tevékenységet (On-page SEO) és az oldalon kívül végzettet (Off-page SEO).

Az On-page SEO feladatai:

  1. Kulcsszókutatás:
    megtalálni azokat a keresési kifejezéseket, amivel a célcsoprotod a Te termékeid vagy szolgáltatásaid keresi.
  2. A honlap megfelelő (menü)szerkezetének kialakítása (kulcsszavak használata a menürendszerben)
  3. Tartalmi SEO
    Tartalom írás, grafikák készítése, azok megfelelő formázása, elhelyezése a honlapon (kulcsszavak használata a tartalomban)
  4. Megfelelő Title tagok és Meta leírások készítése (kulcsszavak elhelyezése ezekben).
    A meta leírás az első benyomás, amit a felhasználók kapnak a weboldaladról a Google kereső találati listájában. Ha jól van megírva, akkor az felkeltheti az érdeklődést és a felhasználók inkább rákattintanak az oldaladra. A meta leírás segít javítani a kattintási arányt a találati listán. Ha a meta leírás pontosan tükrözi a weboldal tartalmát, akkor az emberek nagyobb valószínűséggel kattintanak rá, mert azt gondolják, hogy a weboldal megfelelő információval szolgál számukra.
  5. A kulcsszavak megfelelő sűrűségi arányának kialakítása
  6. Technikai SEO
    Honlap sebesség növelés, átlátható sablon kialakítás, képméret optimalizálás, átirányítások kialakítása, tört linkek megkeresése és megszüntetése, mobil kompatibilitás, SSL kapcsolat, morzsamenü, duplikált tartalmak megszüntetése, stb.)

Az Off page SEO feladatai:

  1. Kulcsszó kutatás (felmérni, hogy milyen kulcsszavakkal keresik az emberek az adott termékeket és szolgáltatásokat).
  2. Prémium linképítés (a honlapodra mutató linkek számának növelése).
  3. Versenytárs elemzés (TF-IDF elemzések)

Title és meta description jelentősége a találati lista első 10 helyén

Amikor a honlapod az első oldalra kerül a Google listáján, olyan szempontokat is figyelembe érdemes venni, aminek korábban talán nem tulajdonítottál nagy jelentőséget.

Az első oldalon a Google az oldalak rangsorolására a linkek és a tartalom mellett azt is figyelembe tudja venni, hogy a felhasználók milyen arányban kattintanak a különböző oldalakra, és mennyi időt töltenek el ott.

Keresés közben szemünk előtt az a szó lebeg, amire kerestünk. Ezért fontos, hogy a kulcssó szerepeljen a title-ben és a meta leírásban.

Title és meta leírás beállítás a Rank Math bővítmény segítségével.
Title és meta leírás beállítás a Rank Math bővítmény segítségével.

Miért nem elég egy SEO tanfolyam?

Egy SEO tanfolyamon a keresőoptimalizálás alapjait talán el tudják magyarázni, de ma már mind az off-page mind az on-page SEO esetében drága előfizetős szoftvereket használunk az elemzés (analízis) és a stratégiák kialakítására.

Szolgáltatásaink: SEO tanácsadás, weboldal elemzés, technikai SEO audit

Három féle szolgáltatást nyújtunk azoknak a partnereknek, akik most akarják megkezdni velünk a közös munkát. Ezekről részletes adatokat az alábbi táblázatban találsz.

Online marketing tanácsadás: Komáromi Zsombor SEO szakértő
Online marketing tanácsadás: Komáromi Zsombor SEO szakértő

Erre három fajta szolgáltatást nyújtunk számodra:

SEO tanácsadás

A SEO tanácsadás óradíjan online megbeszélés. Ára 15.000 Ft/óra. A megbeszélés során lehetőség van feltenni a kérdéseid, és mi igyekszünk azt nem csak megválaszolni, hanem képernyő megosztással ötleteket adni, alátámasztani javaslatainkat.

A tanácsadásról videó felvétel készül, amelyet le tudsz tölteni, és vissza tudod nézni és hallgatni az anyagot.

Weboldal elemzés

Az elemzés lehetővé teszi, hogy megtudjuk, hogyan lehetne javítani a weboldal rangsorolását a keresők találati listáján, és hogy milyen konkrét lépéseket kell tenni ehhez. Segít megérteni a weboldal helyzetét a versenytársakkal szemben.

Ez a legnépszerűbb szolgáltatásunk. Ha van már meglévő honlapod, de nem ér el megfelelő Google helyezéseket, nincsenek megrendeléseid, akkor meg kell nézni, mennyire teljesíti a SEO különböző szempontjait. Erre nincs valamilyen kész SEO eszköz, szakértő átvizsgálásra, adatgyűjtésre és elemzésre van szükség. Összetettebb szolgáltatás, és sokkal jobban használható eredményeket ad, mint egy tanácsadás.

Egy sok termékes webáruház esetén a technikai SEO nagy jelentőségű.
Egy sok termékes webáruház esetén a technikai SEO nagy jelentőségű.

Technikai SEO audit

A technikai SEO jelentése: a weboldalad szoftverének beállítása technikai szempontból, hogy az jobban megfeleljen a keresőmotorok elvárásainak. Ide tartozik:

  • Tört linkek keresése
  • Felesleges átirányítások megszüntetése
  • Weboldal sebesség optimalizálása

A technikai SEO audit főként webshopok esetén indokolt. Ezeknél a szoftver hibái jelentős Google helyezés romlást okozhatnak.

Keresőoptimalizálás garanciával: Mit várhatunk el?

A keresőoptimalizálás garanciával gyakran félreértett fogalom. Teljes garanciát adni az első helyre kerülésre lehetetlen, hiszen a versenytársak is folyamatosan optimalizálnak. Amit egy megbízható SEO ügynökség vállalhat, az a szakszerű munka és a leghatékonyabb módszerek alkalmazásának garanciája. Ez magában foglalja az átlátható munkafolyamatokat, részletes tájékoztatást és az eredmények rendszeres mérését. Fontos, hogy a long tail kulcsszavakra sokkal jobb esély van hatékony optimalizálásra. Ha a céged weboldala sok ilyen szóval kerül a találati lista élére, ebből több vevőd lehet, mint egyetlen agyonoptimalizált kulcsszóból.

Kérdésed vagy problémád van? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.