Mi az a SEO? A SEO jelentése: Search Engine Optimization, azaz a keresőoptimalizálás

Mi az a SEO?

Sok cégvezető szeretné, ha a honlapja a Google keresési találatok élére kerülne. A keresőoptimalizálás mára azonban elég bonyolult lett, így vagy SEO szakember, SEO szakértő kell az áhított helyezés eléréséhez, vagy alaposan el kell mélyülni a különböző SEO technikák, SEO taktikák megismerésében. Cikkünkből megtudhatod, mik egy optimalizált weboldallal szemben támasztott követelmények, és mit tehetsz, ha a SEO segítéségével Te is az élre akarsz juttatni weboldalakat.

Tartalomjegyzék

Mi a SEO jelentése, mit jelent a SEO?

A SEO jelentése:  keresőoptimalizálás. Az angolul Search Engine Optimization, szó szerinti fordításban: keresőmotor optimalizálás”-t jelent. Ma már magyarul is leginkább SEO-nak hívjuk.  A SEO működésének lényege, hogy a weboldalt a lehető legjobban optimalizálja a keresőmotorok számára.

Kevés azonban ismerni a SEO fogalmát, nem elég tudni, mit jelent a SEO. Ennél fontosabb, hogyan tudjuk, hogyan működik a SEO, és hogy a keresőoptimalizálási munka során milyen lépéseket kell alkalmaznunk.

A keresőoptimalizálás célja

A SEO célja, hogy weboldalad a forgalom szempontjából legfontosabb 50-150 kulcsszóra előrébb kerüljön a Google organikus találati listán. Bár a világban vannak más kereső motorok is (Bing, Yahoo, stb.) de Magyarországon ezeket olyan kis arányban használják, hogy nem érdemes rájuk keresőoptimalizálást végezni.

A SEO célja az úgynevezett organikus találatok javítása. A Google találati lista elején ugyanis fizetett hirdetések vannak (AdWords vagy újabban Ads hirdetések).  Ezek nem „organikus” találatok. Az AdWords (Google Ads) más stratégiát és módszereket igényel, mint a keresőoptimalizálás.

Minek alapján rangsorolja a Google a weboldalakat?

Ez egy nagyon jó kérdés, ha a honlapod a SEO segítségével szeretnéd a találati lista élére juttatni. A Google több 100 szempontot vesz figyelembe SEO szempontból. Ezeket azonban soha nem tette közzé, így SEO szakemberként is csak találgatni tudunk arról, mik a legfontosabb SEO értékelési szempontok. Az alábbi felsorolás csak a legfontosabb szempontokat sorolja fel.

  • weboldal tartalom
  • keresési szándék és a tartalom relevanciája (kapcsolódása)
  • hány és milyen minőségű link mutat az adott oldalra
  • domain kora
  • mobil kompatibilitás
  • betöltési sebesség
  • weboldal szerkezet
  • felhasználói élmény
  • title és meta description beállítások
  • stb.

A keresőoptimalizálás folyamata (Hogyan működik a SEO, mire kell figyelni a keresőoptimalizálás során?)

A keresőoptimalizálás egy olyan verseny, ahol a versenybizottság (vagy a bírák) nem teszik közzé az értékelési feltételeket. Vagyis a Google vagy a Bing nem tárulja el, hogy a keresőoptimalizálás során milyen szempontokat kell figyelembe venni. Ezért a SEO egyik legfontosabb eleme a próba – hiba – javítás folyamat.

2000-ben – rövid idővel a Google indulása után – a SEO szakemberek hamar rájöttek például arra, hogy a Google figyeli a kulcsszavak számát a szövegben. Ezért sokan telerakták a szöveget kulcsszavakkal. Volt hogy egy Word oldalnyi szövegben akár 50-szer előfordult ugyanaz a szó.

A Google azonban egy idő után büntette a kulcsszó halmozást. Ezért bevezetésre került a kulcsszavak arányának mérése (kulcsszó sűrűség). Innentől már figyelni kellett, hogy a kereső kifejezések kb. 2-4%-os arányban legyenek a szövegben.

Hasonló a helyzet a weboldalra mutató linkekkel. A kezdetben a Google a linkek számát figyelte. Minél több linket kapott egy weboldal, annál jobb. Erre elárasztották a piacot az úgynevezett linkparkok, amin semmi más nem volt csak linkek. A Google ezeket megbüntette, innentől értékes, releváns tartalomba helyezett linkekre van szükség.

A SEO szakemberek próbálkoznak, és tanulnak a hibáikból.

Az elmúlt 20 évben a Google több száz kisebb nagyobb értékelési változtatást vezetett be. Ezeket hívják úgy, hogy algoritmus frissítések.

A SEO stratégia teszi hatékonnyá a keresőoptimalizálást

A SEO stratégia alapján a SEO szakemberek az adott kulcsszóra készítenek tartalmat, így növelve annak esélyét, hogy a weboldal előkelő helyet foglaljon el a találati oldalon, amikor a felhasználók a keresőmotorba beírják az adott kifejezést.

Search Engine Marketing (SEM) területei
Keresőoptimalizálás
(Search Engine Optimization – SEO)
Keresőmotor Hirdetés
(Search Engine Advertising – SEA)
Cél A weboldalak organikus rangsorolásának javítása a keresőmotorok találati listáján. Fizetett hirdetések megjelenítése a keresőmotorok találati listáján, lehetőleg a lista tetején.
Költség Általában kevesebb közvetlen költség van, mert nincs hirdetési díj. A legtöbb cég a linképítést csak fizetett cikkek kihelyezésével tudja biztosítani. Közvetlen költségek a hirdetések megvásárlásával, általában a kattintásonkénti költség (CPC) vagy ezer megjelenésenkénti költség (CPM) modellek szerint. Hozzá nem értő cégeknek kampányfelügyeleti díjat is bele kell számolni.
Idő Hosszú távú stratégia, aminek eredménye hónapok vagy akár évek multán jelentkezhet. Gyorsabb eredményeket hoz, mivel a hirdetések azonnal megjelennek, miután a kampányt beindították.
Mérhetőség Bonyolultabb, de lehetséges pl. Google Search Console és speciális szoftverek segítségével (Ahrefs, AWR Cloud, SEO Powersuite, stb.) Könnyebb mérni a hirdetési kampányok hatékonyságát, mivel a Google Ads részletes statisztikákat és jelentéseket nyújt.
Tartalom típusa Weboldal tartalom, blogbejegyzések, termékleírások stb. Fizetett hirdetések, amelyek a keresőmotorban jelennek meg, érkező oldal.
Hatékonyság Eredményei hosszútávon általában fenntarthatóbbak, mivel a weboldal organikus látogatottsága nem függ közvetlenül a hirdetési költségvetéstől. Eredményei gyorsabbak, de gyakran rövid távúak, mivel a hirdetési megjelenések megszűnnek, ha a hirdetési költségvetés kimerül.

 

Google algoritmus frissítések

Azt fontos megértenünk, hogy a keresőmotor általában nem változtatja meg az értékelési szempontokat, hanem hanem egyre többet alkalmaz. Egyre több tényező alapján rangsorolja az oldalakat.

Kétféle algoritmus frissítést különböztetnek meg a SEO szakértők:

  1. A találatok minőségét javító frissítések
    Ezek célja, hogy a Google a felhasználó keresési szándékának leginkább megfelelő, legjobb minőségű találatokat adják
  2. A tiltott optimalizálást büntető frissítések
    Ezek célja, hogy hátrébb sorolja, vagyis büntesse azokat az oldalakat, amelyek a SEO-hoz tiltott praktikákat, alkalmaznak, nem nyújtanak hasznos tartalmat, manipulálni akarják a Google helyezéseket.

A tiltott SEO technikát nevezzük black hat SEO-nak.

Black Hat SEO: azaz a keresőoptimalizálás sötét oldala

Az SEO során alkalmazott technikák és taktikák segítenek abban, hogy a weboldalad a potenciális ügyfelek számára is könnyen megtalálható legyen. Ugyanakkor, figyelembe kell venni, hogy vannak ún. black hat SEO technikák.

Amennyiben a SEO technika célja a helyezés manipulálása hasznos tartalom létrehozása nélkül, ezt nevezik „black hat” SEO-nak. Ez a Google büntetését vonhatja maga után. A „grey hat” SEO technikák a black hat és a „white hat” SEO között helyezkednek el, amelyek egyensúlyoznak a hatékonyság és a szabályok tiszteletben tartása között.

A hatékony keresőoptimalizálás az online marketing alappillére

A keresőoptimalizálás az online marketing egyik alapköve.

A SEO legfontosabb és ingyen eszköze: Google Search Console

Google Search Console (régebben: Webmester eszközök) segítségével megismerheted a weboldaladra vonatkozó keresési eredményeket a Google találati listáján. Ez azt jelenti, hogy láthatod:

  • hogy milyen kulcsszavakra jelenik meg a weboldalad a Google keresőjében,
  • milyen oldalakat indexel a Google a weboldaladról,
  • milyen hivatkozások mutatnak a weboldaladra.

Ezenkívül a Search Console lehetővé teszi, hogy ellenőrizd a weboldalad indexelési állapotát. Ez azt jelenti, hogy láthatod, hogy a Google keresője milyen oldalakat talált a weboldaladról, és melyeket nem. Ha például olyan oldalakat találsz, amelyeket nem indexelt a Google, akkor azokon érdemes a szöveget bővíteni, és linkeket építeni rájuk a honlapodon belül, vagy azokon kívül (lásd később), hogy a Google keresője is megtalálja azokat.

Ezenkívül a Webmester eszközök lehetővé teszi, hogy ellenőrizd a weboldalad sebességét és mobil kompatibilitását. Ezek az adatok rendkívül fontosak az SEO szempontjából, hiszen a Google keresője figyelembe veszi ezeket az adatokat is a rangsorolásnál.

Hasznos segítség lehet, hogy értesítéseket is kaphatsz a weboldaladról. Ha például a Google keresője problémát talál a weboldaladon, akkor beállíthatod, hogy azonnal értesítést kapj arról, hogy mi a probléma, és hogyan lehet azt javítani.

Amikor a Search Console-t használod, tulajdonképpen SEO auditot végzel, vagyis ellenőrzöd az oldalad optimalizáltságát. Az ellenőrzést végezheted te, de kérheszt erre szakértő segítséget.

On-page SEO és off-page SEO

Megkülönböztetjük a oldalon belül végzett SEO tevékenységet (On-page SEO) és az oldalon kívül végzettet (Off-page SEO).

Az On-page SEO feladatai:

  1. Kulcsszókutatás:
    megtalálni azokat a keresési kifejezéseket, amivel a célcsoprotod a Te termékeid vagy szolgáltatásaid keresi.
  2. A honlap megfelelő (menü)szerkezetének kialakítása (kulcsszavak használata a menürendszerben)
  3. Tartalom írás, grafikák készítése, azok megfelelő formázása, elhelyezése a honlapon (kulcsszavak használata a tartalomban)
  4. Megfelelő Title tagok és Meta leírások készítése (kulcsszavak elhelyezése ezekben). A meta leírás az első benyomás, amit a felhasználók kapnak a weboldaladról a Google kereső találati listájában. Ha jól van megírva, akkor az felkeltheti az érdeklődést és a felhasználók inkább rákattintanak az oldaladra. A meta leírás segít javítani a kattintási arányt a találati listán. Ha a meta leírás pontosan tükrözi a weboldal tartalmát, akkor az emberek nagyobb valószínűséggel kattintanak rá, mert azt gondolják, hogy a weboldal megfelelő információval szolgál számukra.
  5. A kulcsszavak megfelelő sűrűségi arányának kialakítása
  6. Technikai SEO (honap sebesség növelés, átlátható sablon kialakítás, képméret optimalizálás, átirányítások kialakítása, tört linkek megkeresése és megszüntetése, mobil kompatibilitás, SSL kapcsolat, morzsamenü, duplikált tartalmak megszüntetése, stb.)

Az Off page SEO feladatai:

  1. Kulcsszó kutatás (felmérni, hogy milyen kulcsszavakkal keresik az emberek az adott termékeket és szolgáltatásokat).
  2. Prémium linképítés (a honlapodra mutató linkek számának növelése).
  3. Versenytárs elemzés (TF-IDF elemzések)

Title és meta description jelentősége a találati lista első 10 helyén

Amikor a honlapod az első oldalra kerül a Google listáján, olyan szempontokat is figyelembe érdemes venni, aminek korábban talán nem tulajdonítottál nagy jelentőséget.

Az első oldalon a Google az oldalak rangsorolására a linkek és a tartalom mellett azt is figyelembe tudja venni, hogy a felhasználók milyen arányban kattintanak a különböző oldalakra, és mennyi időt töltenek el ott.

Keresés közben szemünk előtt az a szó lebeg, amire kerestünk. Ezért fontos, hogy a kulcssó szerepeljen a title-ben és a meta leírásban.

Miért nem elég egy SEO tanfolyam?

Egy SEO tanfolyamon a keresőoptimalizálás alapjait talán el tudják magyarázni, de ma már mind az off-page mind az on-page SEO esetében drága előfizetős szoftvereket használunk az elemzés (analízis) és a stratégiák kialakítására.

Szolgáltatásaink: SEO tanácsadás, weboldal elemzés, technikai SEO audit

Három féle szolgáltatást nyújtunk azoknak a partnereknek, akik most akarják megkezdni velünk a közös munkát. Ezekről részletes adatokat az alábbi táblázatban találsz.

Erre három fajta szolgáltatást nyújtunk számodra:

Szolgáltatások SEO tanácsadás Weboldal elemzés SEO audit
Kulcsszókutatás Nem Igen Általában már nem szükséges
Menü és belső linkek ellenőrzése Felületesen Igen Csak ha szükség van rá
Google helyezések ellenőrzése Részlegesen Igen Igen
Backlink profil Nem Linkek száma Linkek száma és összetétele
Technikai SEO Nem Nem Igen
Tartalom elemzés Ha az időbe belefér Nem Igen
Mobil kompatibilitás Nem Látvány és kezelhetőség Kódolási szinten
Honlap sebesség Gyors ellenőrzés Részleges ellenőrzés Igen
Kódolási hibák Nem Nem Igen
Title és meta description kiértékelés Nem Nem Igen
Konverzió optimalizálás Nem Nem Igen
UX Érintőlegesen Érintőlegesen Igen
Blog írás lehetőségei Részlegesen Részlegesen Igen
Online konzultáció Igen Minimum 2 óra előkészítési konzultáció és 2 óra közös kiértékelés.
Igény szerint hosszabb is lehet.
Minimum 2 óra előkészítési konzultáció és 2 óra közös kiértékelés.
Igény szerint hosszabb is lehet.
Ára 15.000 Ft/óra 200 Euró 300 Euró
Versenytárs elemzéssel együtt Nincs külön díja, ami a megbeszélés idejébe belefér. 300 Euró 400 Euró

Nézzük a fenti lehetőségeket sorban.

SEO tanácsadás

A SEO tanácsadás óradíjan online megbeszélés. Ára 15.000 Ft/óra. A megbeszélés során lehetőség van feltenni a kérdéseid, és mi igyekszünk azt nem csak megválaszolni, hanem képernyő megosztással ötleteket adni, alátámasztani javaslatainkat.

A tanácsadásról videó felvétel készül, amelyet le tudsz tölteni, és vissza tudod nézni és hallgatni az anyagot.

Weboldal elemzés

Az elemzés lehetővé teszi, hogy megtudjuk, hogyan lehetne javítani a weboldal rangsorolását a keresők találati listáján, és hogy milyen konkrét lépéseket kell tenni ehhez. Segít megérteni a weboldal helyzetét a versenytársakkal szemben.

Ez a legnépszerűbb szolgáltatásunk. Ha van már meglévő honlapod, de nem ér el megfelelő Google helyezéseket, nincsenek megrendeléseid, akkor meg kell nézni, mennyire teljesíti a SEO különböző szempontjait. Erre nincs valamilyen kész SEO eszköz, szakértő átvizsgálásra, adatgyűjtésre és elemzésre van szükség. Összetettebb szolgáltatás, és sokkal jobban használható eredményeket ad, mint egy tanácsadás.

Ellenőrizd, hogy az oldalad mennyire felel meg a SEO-nak: SEO audit

A SEO audit a korábban már optimalizált oldalak részletes átnézésére, ellenőrzésére szolgál. Sokkal részletesebben elemezzük a tartalmat, title tagokat, betöltési sebességet és egyéb on-site jellemzőket, mint az elemzés során.

Konkrét javaslatokat teszünk arra, hogy a weboldaladon milyen lépéseket érdemes  alkalmazni ahhoz, hogy javítsd az SEO rangsorolást. Az audit során kiderül, hogy melyek azok az elemek, amelyeket a weboldaladon meg kell változtatni, melyeket pedig javítani vagy kiegészíteni kell.

Kérdésed vagy problémád van? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!