Kreatív szövegírás: légy kreatív szövegíró! Minden amit a szövegírásról tudnod kell!

Kreatív szövegírás: légy kreatív szövegíró! Minden amit a szövegírásról tudnod kell!

A weboldalad segítségével „szólni tudsz” a lehetséges ügyfeleidhez. Ez egy marketing kommunikációs folyamat. Bár nem látod és nem hallod a látogatóid, de legalább lehetőséged van „beszélni” hozzájuk. Persze ebben a kommunikációban Ők nem tudnak beszélni hozzád. Ezért nem mindegy, mit és hogyan „szólsz” hozzájuk! Ezért az online marketing legnagyobb misztériuma a szövegírás (copywriting), és ennek is legkifinomultabb része a kreatív szövegírás. Mielőtt azonban megismernéd a kreatív szövegírás rejtelmeit, nézzük át röviden, mi az a marketing szövegírás, és mi a szerepe az online marketingben.

Tartalomjegyzék

Marketing szövegírás: a tartalommarketing legfontosabb része!

A weboldaladon lévő összes tartalom (képek, videók, grafikák, szövegek) mind készülhet úgy, hogy az meggyőzőbb legyen a látogató számára. Ez a tartalommarketing. A tartalommarketing célja, hogy a weboldalad minden „porcikája” segítse ismertté tenni a terméked, a szolgáltatásod vagy a céged. A marketing szövegírás ennek a legfontosabb része.

A tartalommarketing célja, hogy a weboldalad egyre több vevőt hozzon a cégednek.
A tartalommarketing célja, hogy a weboldalad egyre több vevőt hozzon a cégednek.

Marketing szöveget írni azért nehéz, mert el kell felejtened mindent, amit a cégedről, termékedről és szolgáltatásodról tudsz. A „tudatlan” vevő helyébe kell képzelned magad, akinek semmi ismerete sincs sem a cégedről, sem arról, amit kínálsz. Ezért is lehet jó egy külső marketing szövegíró: mivel számára még ismeretlen az általad kínált termék vagy szolgáltatás, hatásosabb marketing szövegeket tud írni.

A weboldal szövegírás legyen a marketingstratégia szerves része. A blogírás, a hirdetésírás mind-mind hozzájárul a termékeid, szolgáltatásaid, céged megismertetéséhez.

A jó kreatív szövegírók azonban még ennél is többet tudnak! Nem véletlen, hogy az olyan nevek, mint David Ogilvy vagy Leo Burnett igazi legendák, akiknek példájából minden szövegíró mind a mai napig tanulhat.

Kreatív szövegírás mire jó? Mitől lesz meggyőző egy marketing szöveg?

kreatív szövegírás során az író egyedi, meglepő és figyelemkeltő megoldásokkal teszi a szöveged még hatásosabbá. Ebbe tartozhatnak:

  • speciális tartalmi elemek
  • történet mesélés (storytelling)
  • érzelmek bevonása
  • megfelelő hangnem és stílus használata.

Ezek mind a meggyőzés fontos eszközei. Ezek miatt vásárolnak a látogatók nagyobb arányban vagy lépnek kapcsolatba veled. A kreatív szövegírással azonban nem csak az eladást segíted. A kreatív szövegírás segít a márkaépítés megvalósításában is.

Célközönség: akinek a szövegedet írod.

A kreatív szöveg célja az, hogy ügyfeleid cselekvésre (megrendelésre, érdeklődésre, kapcsolat felvételre) ösztönözze. Ennek első és fontos része a célcsoport vagy célközönség meghatározása. Ez a kreatív írás fontos előkészítő lépése.

célközönséged az, akit érdekelhet a kínálatod. A szövegírás célja az, hogy felkeltse az olvasóid érdeklődését, meggyőzzel az olvasóidat arról, hogy a Te termékedet vegyék meg, hogy a Te ajánlatod a legjobb döntés a számukra.

A célközönség meghatározása a kreatív szövegírás fontos eleme.
A célközönség meghatározása a kreatív szövegírás fontos eleme.

Mielőtt elkezdenéd a kreatív szövegírást, fontos meghatározni a célcsoportot, akiknek a tartalmat írod. Ismerd meg őket, az igényeiket és érdeklődési körüket. Ez segít abban, hogy olyan tartalmat írj, amely vonzó és hasznos lesz számukra.

A kreatív szövegírásban az a fontos, hogy megértsd a célközönségedet. Ebben pedig akkor leszel jó, ha ismered a problémáikat. Ha tudod, hogy a célközönséged mitől szenved.

Ismerd a célcsoportod problémáit!

A legtöbb kreatív szövegíró a termék vagy szolgáltatás dicsőítéséről hiszi azt, hogy megragadja a figyelmet. A célcsoportod azonban „gyanút fog”, ha dicséred a termékeidet vagy a szolgáltatásaidat. Ezért a leghatásosabb szövegírói fogás, a szövegírás alapja az, ha az ügyfél problémájával foglalkozol.

A vásárlót sokszor az érzelmek bevonásával lehet megfogni. A tapasztalat az, hogy a figyelmet jobban felkeltik azok a szövegek, amik a célközönség félelmeire, és nem a vágyaira hatnak.

A kreatív szövegírók legfőbb titka: elmélyülnek a problémákban

Egyszerűbb, ha nézünk néhány példát.

  • Ha hajnövesztőt árulsz, beszélj a hajhullásról!
  • Ha villámhárítót árulsz, beszélj a villámok által okozott károkról!
  • Ha öntözőrendszert árulsz, beszélj a kiszáradt fűről, és arról, milyen sok időt elvesz az ügyfelek életéből, hogy a gyepet locsolják!

A weboldal legfontosabb része a sales vagy landing oldal

A sales angol kifejezés az eladást, az értékesítést jelenti. Másik elterjed neve a landing page vagy oldal. A landing érkezést jelent. A kifejezés arra utal, hogy a látogatók egy speciálisan kialakított oldalra érkeznek. Ezen nem csak információt találnak, hanem a rendelést is le tudják adni vagy árajánlatot tudnak kérni. Ezért leegyszerűsödik a vásárlói útvonal, jobb lesz a konverziós arány.

Konverzió optimalizálás = bevétel növelés
Konverzió optimalizálás = bevétel növelés

Ez a weboldaladnak az a része, ahol:

  • megtörténik a megrendelés
  • elküldik az érdeklődő levelet,
  • feliratkoznak a hírlevélre.

Ha a látogató megteszi amit szeretnél, az a konverzió. A kreatív szövegírás legfontosabb célja a konverzió optimalizálás, az eladások arányának növelése. Vagyis az a cél, hogy a közönséged minél nagyobb része vegye igénybe a kínált szolgáltatást, rendelje meg a termékeid.

SEO szövegírás: ezzel kerülnek a weboldalak a Google lista élére!

A piacodra jellemző kulcsszavak használata fontos a keresőoptimalizálás szempontjából. Ezek segítenek a keresőmotoroknak beazonosítani a szöveg témáját a weboldalakon. Ez segít előrébb kerülnöd a Google találati listán, hogy aztán a látogatók megvásárolják a termékeid.

Kulcsszó kutatás egy debreceni takarító cég részére
Kulcsszó kutatás egy debreceni takarító cég részére

SEO szövegíráshoz válaszd ki a legfontosabb kulcsszavakat, amelyekre szeretnéd, hogy a cikked található legyen, és építsd be őket természetesen a szövegbe.

A kulcsszókutatás célja: megtalálni azokat a releváns kifejezéseket, amelyekkel a lehetséges ügyfeleid keresik a termékeidet, szolgáltatásaidat. Ezekkel kell a Google találati lista élére kerülnöd.

Kreatív szövegírás ár: Kanga Design kreatív ügynökség Pest megye

A szövegírás árak széles körben változnak az igényeid és a feladat munkaóra igénye alapján.

Szeretnél a weboldaladra kreatív és SEO optimalizált szöveget? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Kreatív szövegírás tanfolyam

Vegyél részt képzésünkön, ha szeretnéd a vállalkozásod számára saját magad írni a kreatív szövegeket. Bár ez külön szakma, de tanulható. A kreatív szövegíró képzés célja épp az, hogy fejlessze kreatív szövegírói képességeid.

Kreatív szövegíró tanfolyam

  • 5 hetes, 5×2 órás online szövegíró képzés.
  • keresőoptimalizáláshoz (SEO) is elengedhetetlen kulcsszavakra épít.
  • Értékesítési szövegírás elméleti alapjai.
  • Gyakorlatban alkalmazható szövegírási sémák.
  • Érthető szakmaiság: segít a szövegírónak megérteni és tolmácsolni a megrendelő (vagy saját maga) szakmai szempontjait.
  • Webshop termékleírás vagy szolgáltatás bemutatása: mindkét típusú weboldal szövegírására felkészítünk.
  • Minden hétre új szövegírási feladat: így nem csak elméletet tanulod meg, hanem gyakorolsz is
  • Szakértői visszajelzés: minden megírt szöveget átolvasunk, elemzünk, és visszajelzünk, hogyan lehet azt jobbá, hatékonyabbá tenni.
  • Kérdezd a szakértőt bármikor: ha elakadnál, tanácsot kérhetsz az 5 hetes tanfolyam során bármikor, akár telefonon, akár emailben.
  • A tanfolyamot Komáromi Zsombor SEO és online marketing szakértő, volt főszerkesztő, újságíró, és író tartja.

További információért fordulj hozzánk bizalommal:

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor SEO és online marketing szakértő, volt főszerkesztő, újságíró, és író
Komáromi Zsombor SEO és online marketing szakértő, volt főszerkesztő, újságíró, és író

Szövegírás árak

TípusHosszFt/karakter
Webshop termékkategória szövegírás (minimum 10 db)2500-3000 karakter (kb. 1 Word oldal)2500 Ft/db
Termékismertető webáruházba (minimum 10 db)2500-3000 karakter (kb. 1 Word oldal)2500 Ft/db
Szolgáltató cégnek tevékenység leírás interjúval4000-6000 karakter (kb. 2 Word oldal)25000 Ft
Blog bejegyzések írása (minimum 10 db)4000-6000 karakter (kb. 2 Word oldal)1 Ft/karakter
Landing oldal szövegírásMinimum 10.000 karakter (kb. 3 Word oldal)5 Ft/karakter

10 tipp: hogyan fejleszd a szövegíró munkád a weboldaladon?

Szabadírás

A szabadírás egy remek technika, amellyel elindíthatod a kreatív folyamatot. Állíts be egy időkorlátot (például 10-15 perc), és írj mindenről, ami eszedbe jut, anélkül, hogy cenzúráznád magad. Ez segít abban, hogy megtörjük a blokkolást és szabadon áramoljanak az ötletek.

Az ötletbörze

Az ötletbörze módszere segít abban, hogy ötleteket gyűjtsünk és kicseréljük másokkal. Kérj a kollégáidtól, barátaidtól vagy családtagjaidtól ötleteket, véleményeket vagy javaslatokat, és oszd meg az övéket is. Ez segít új perspektívákat felfedezni és a kreatív gondolkodást serkenteni.

A kérdések technikája

Egy másik technika, amely elősegítheti a kreatív szövegírást, a kérdések használata. Ha elakadsz, tegyél fel magadnak kérdéseket a témával kapcsolatban. Például:

  • „Milyen előnyöket nyújt ez a termék?”
  • „Mitől különleges ez a szolgáltatás?”
  • „Hogyan tudnám még érdekesebbé tenni ezt a témát?”
  • Stb.

Ez segít, hogy mélyebben átgondold a témát és új ötleteket találj.

A jó cím kialakítása

A cím az egyik legfontosabb eleme a szövegnek, hiszen ez az, ami először megragadja az olvasó figyelmét. A jó cím rövid, tömör, érthető és figyelemfelkeltő. Próbáld meg felkelteni az olvasók érdeklődését, és mutasd meg, hogy miért éri meg elolvasni a cikket.

Érdekes bevezető megalkotása

A bevezető a cikk első néhány mondata, amelynek célja, hogy az olvasót bevonja a szövegbe. Legyen érdekes, informatív és izgalmas. Kezdj egy meglepő tényekkel, egy vicces történettel vagy egy provokatív állítással, hogy az olvasók figyelmét lekösd és olvassanak tovább.

Az olvasó figyelmének fenntartása

A szövegírás során fontos, hogy fenntartsd az olvasó érdeklődését. Használj rövid és érthető mondatokat, strukturáld a szöveget bekezdésekbe és használj címsorokat (H2, H3, H4), hogy könnyen követhető legyen a tartalom. Próbálj változatos és érdekes információkat nyújtani, és ne felejts el példákkal, történetekkel vagy esettanulmányokkal illusztrálni a mondanivalódat.

Természetes és olvasható szöveg megírása

A keresőmotorok szeretik a természetes és olvasható szövegeket. Kerüld a túlzott kulcsszóhasználatot és a mesterségesen megírt mondatokat. Írj olyan szöveget, amelyet az emberek szívesen olvasnak, és amely érthető, érdekes és informatív.

Szeretnél a weboldaladra kreatív és SEO optimalizált szöveget? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.