A direkt marketing eszközei, a direkt marketing jelentése

A direkt marketing eszközei, a direkt marketing jelentése

Ismerd meg, mik a közvetlen marketing, vagyis a direkt marketing eszközei, és hogyan használhatod ügyfelek szerzésére.

Tartalomjegyzék

Direkt marketing jelentése és alapelvei

direkt marketing (DM) olyan marketing módszerek összessége, amelyek célja a közvetlen kapcsolatfelvétel a potenciális ügyfelekkel. Azaz direktnek hívunk minden olyan megkeresést, amikor egy vállalkozás közvetlenül lép kapcsolatba a vevőkkel, hogy bemutassa termékeit vagy szolgáltatásait. A direkt marketing lényege tehát az egy-egy személyre szabott kommunikációs stratégia alkalmazása, melynek célja az értékesítés növelése.

A direkt marketing eszközei

direkt marketing eszközei rendkívül sokfélék lehetnek attól függően, hogy milyen csatornán szeretnénk elérni potenciális ügyfeleinket.

Lényeges, hogy a kampány indítása előtt igyekezz minél több információt gyűjteni ügyfeleidről. Ez azért fontos, hogy hatékonyabban tudj nekik ajánlatot tenni.

Ugyanilyen fontos az is, hogy képes legyél mérni kampányod hatékonyságát. Ezt az online marketing eszközök esetén egyszerűbb megvalósítani. Postai levél (direct mail) esetében használhatsz kuponkódokat. Ezek visszakövetésével tudod mérni a direct mail hatékonyságát.

A hagyományos eszközök között található például a postai úton küldött DM levél, a telefonos megkeresés (telemarketing), vagy akár a személyes kapcsolatfelvétel.

Mailchimp hírlevél küldő rendszer
Mailchimp hírlevél küldő rendszer

Az online világban viszont már sokkal több lehetőségünk van. Az e-mail marketing, az SMS marketing, a közösségi média marketing és az AdWords hirdetések mind-mind hatékony direkt marketing eszközök lehetnek. A lényeg itt is ugyanaz: közvetlenül vesszük fel a kapcsolatot ügyfeleinkkel, hogy bemutassuk nekik ajánlatainkat.

Ügyfelekkel való kapcsolatfelvételre fókuszáló direkt marketing eszközök

direkt marketing fontos eleme az ügyfélkapcsolat menedzsment. Erre szolgálnak a különböző CRM rendszerek (customer relation management – ügyfélkapcsolat menedzsment). A CRM eszközök segítségével próbáljuk megismerni ügyfeleink igényeit és preferenciáit, hogy minél hatékonyabban tudjunk számukra kommunikálni.

Momo CRM rendszer: az egyik leghatékonyabb magyar CRM
Momo CRM rendszer: az egyik leghatékonyabb magyar CRM

Az egyik legfontosabb direkt marketing eszköz ebben az összefüggésben az email. Az e-mail lehetővé teszi számunkra, hogy személyre szabott üzeneteket küldjünk vevőinknek és potenciális vásárlóinknak. Küldhetünk számukra ajánlatokat, prospektusokat.

Hatékony DM eszköz lehet a telefonos megkeresés. Napjainkban azonban egyre többen idegenkednek, ha ismeretlen számról hívunk. Használhatunk ugyanezen a csatornán SMS-t is.

Használhatjuk megkeresésre a közösségi média platformokat. A B2B szegmensben népszerű LinkedIn oldalon bevett dolog üzleti ajánlatokkal keresni meg a feliratkozókat.

A LinkedIn a B2B direkt marketing igazi paradicsoma.
A LinkedIn a B2B direkt marketing igazi paradicsoma.

A lényeg mindig az, hogy közvetlen kapcsolatot teremtsünk ügyfeleinkkel és minél jobban megismerjük őket.

Ajánlatkérés és közvetlen üzletszerzés a direkt marketingben

direkt marketinget gyakran használják ajánlatkérésre és közvetlen üzletszerzésre. Ebben az esetben a vállalkozások célja, hogy minél több potenciális vevőt szólítsanak meg, akik érdeklődhetnek termékeik vagy szolgáltatásaik iránt. Az ajánlatkérés során az ügyfeleknek lehetőségük van arra, hogy kifejezzék igényeiket és elvárásaikat.

A közvetlen üzletszerzés pedig azt jelenti, hogy a vállalkozások direkt módon lépnek kapcsolatba leendő vevőkkel annak érdekében, hogy meggyőzzék őket termékeik vagy szolgáltatásaik megvásárlásáról. Ez történhet például telefonon keresztül (telemarketing), de egyre gyakrabban alkalmaznak online eszközöket is erre a célra.

Online marketing mint a direkt marketing eszköze

Az online marketing napjainkban már elengedhetetlen része a direkt marketingnek. A digitális technológia fejlődése lehetőséget adott arra, hogy sokkal hatékonyabban és céltudatosabban érjük el potenciális vevőinket.

Az online jelenlét nem csak abban segít, hogy a vállalkozások szélesebb közönséghez jussanak el, hanem abban is, hogy pontosabban tudják meghatározni célközönségüket. Az online marketing eszközei között található például az e-mail marketing, a keresőmotor-optimalizálás (SEO), a közösségi média marketing vagy akár az AdWords hirdetések.

SEO használata a direkt marketingnek részeként

SEO, azaz keresőmotor-optimalizálás egy olyan online marketing módszer, amelynek segítségével javítható egy weboldal láthatósága a keresőmotorok találati listáján. A SEO jó adatforrás és adatbázis alap lehet a direkt marketingnek.

A SEO lényege, hogy optimalizáljuk weboldalunkat annak érdekében, hogy minél jobb helyezést érjen el a Google és más keresőmotorok találati listáin. Ezáltal több látogatót vonzhatunk weboldalunkra és növelhetjük ügyfélkörünket. A SEO tehát nem csak arról szól, hogy több látogatót vonzzunk oldalunkra, hanem arról is, hogy minőségi látogatókat vonzzunk.

SEO jó adatforrás és adatbázis alap lehet a direkt marketingnek.
SEO jó adatforrás és adatbázis alap lehet a direkt marketingnek.

Hirdetés mint hatékony direkt marketing eszköz

A hirdetés minden bizonnyal az egyik leghatékonyabb ügyfél adatbázisok készítéséhez. Legyen szó online vagy offline hirdetésről, sokat segíthet érdeklődők gyűjtésében (lead generálás), akiket aztán megkereshetünk.

Az online hirdetéseknek több előnye is van a hagyományos formákkal szemben. Először is, sokkal pontosabban tudjuk meghatározni célközönségünket és így hatékonyabban tudjuk elérni őket. Másodszor, az online hirdetések mérhetőek, így könnyen nyomon követhetjük kampányunk eredményességét. Végül pedig az online hirdetések gyakran olcsóbbak és rugalmasabbak a hagyományos formáknál.

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!