A linképítés folyamata: linképítés kezdőknek és haladóknak

A linképítés folyamata: linképítés kezdőknek és haladóknak

Ismerd meg, mi a linképítés folyamata a SEO keresőoptimalizáláson belül. Hogyan segítenek a más weboldalakról a weboldaladra mutató linkek a versenytársak leelőzésében.

Tartalomjegyzék

Egy link, más néven backlink, egy hivatkozás, amely egy weboldalról egy másikra mutat. A linkek rendkívül fontosak a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából, mivel segítenek növelni a weboldalunk láthatóságát a Google és más keresőmotorok szemében.

A linkeknek többféle típusa van, de mindannyian ugyanazt a célt szolgálják: növelni az adott oldal relevanciáját és tekintélyét SEO szempontból. Egy erős linkprofil nem csak több látogatót vonz a weboldaladra, hanem javítja annak helyezését is a találati listán.

A linkek továbbá segítenek a Google számára bejárni a weboldalakat. Ez fontos ahhoz, hogy a Google könnyebben indexelje az oldalaidat. Minél több minőségi link mutat az oldaladra, annál nagyobb eséllyel kerülsz fel magasabbra a rangsorolási listán.

A linképítés jelentésea weboldalak közötti hivatkozások építése keresőoptimalizálás céljából.

linképítés kulcsfontosságú eleme a SEO-nak. A Google szemében a weboldalakra mutató linkek a tekintély jelei. Ezek segítségével határozza meg egy adott oldal jelentőségét. A keresési találatok között azonban akkor tudsz előre lépni, ha a hivatkozó és a hivatkozott aloldal tartalma kapcsolódik, vagyis releváns.

A minőségi backlinkek növelik a weboldalad láthatóságát, és segítenek javítani a találati helyezést. Minél több releváns link mutat az oldaladra, annál nagyobb eséllyel kerülsz fel magasabbra a rangsorolási listán.

Azonban nem csak a link mennyisége számít, hanem a minősége is. A Google nem értékeli azokat az oldalakat, amelyek spam vagy alacsony minőségű linkeket használnak. Ezért fontos, hogy mindig releváns és minőségi forrásokból szerezzünk be linkeket.

Honnan szerezzünk linkeket?

linkeket több cég is kínál. Fontos, hogy mindig releváns és minőségi forrásokból szerezz be hivatkozásokat. A linképítés során érdemes olyan oldalakról linkeket szerezni, amelyek hasonló témájú tartalmat kínálnak, mint a miénk.

Időigényes, de hatékony módja a SEO linképítésnek, ha vendégcikkeket írsz linkelhelyezésért cserébe. Ez nem csak növeli a weboldalad láthatóságát, de növeli a szakmai tekintélyed is.

Hatékony módszer lehet tartalmak elhelyezésére a linkcsere. Ilyenkor írsz egy cikket egy másik weboldalra, és cserébe te is adsz egy linket a saját oldaladról.

A közösségi média platformok sajnos nem lehetnek forrásai a linkeknek. A Google helyezést nem befolyásolják a Facebook vagy Instagram posztokban lévő hivatkozások. Linképítésre olyan honlap kell, ahová nem posztolhat ki bárki bármilyen tartalmat.

Ha most kezded a linképítést, akkor érdemes mérni a weboldalad erősségét linkek szempontjából. Régebben erre a Google Pagerank szolgált, de ennek megadását a Google keresőmotor megszüntette. Jelenleg két széles körben elterjedt eszköz áll rendelkezésedre:

  1. Moz Domain Authority
    A moz.com az egyik legnagyobb tekintély a weboldalak linkerősségének mérésében. A DA, vagyis a Domain Authority (domain tekintély) 1-100 közötti értékű lehet.
  2. Ahrefs Domain Rating
    Az Ahrefs DR szintén 1-100 értékű lehet. A cég azonban ennél jóval többet, részletes backlink profilt kínál előfizetői számára.

A horgonyszöveg jelentősége

A releváns link fontos része a horgonyszöveg. A horgonyszöveg vagy angolul anchor text az a kifejezés, amire a linket elhelyezik. Több típusa létezik:

  1. Pontosan egyező kulcsszó:
    amikor pontosan azt a kulcsszót használjuk, amire forgalmat szeretnénk a linkelt oldalra. Pl. ha „weboldal készítés” kulcsszóra szeretnénk előre kerülni, akkor ezt használjuk horgonyszövegnek.
  2. Részleges kulcsszó egyezés:
    A részleges egyezésű kulcsszavak esetén hosszabb kifejezés hosszabb kifejezést használunk. Pl. a  „weboldal készítés” esetén ez lehet például „a legjobb weboldal készítő cég”.
  3. Márkanévvel ellátott horgonyszövegek
    Mikor egy márka vagy a vállalat neve szerepel ebben a horgonyszövegben. Például „Kanga Design”.
  4. URL:
    Az URL maga a céloldal webcíme, amelyre a felhasználók kattintva átirányítódnak. Például, „https://www.kutyaeledelabc.com”.
  5. Semleges szöveg:
    Általános kifejezések, mint pl. a „kattints ide” vagy „további információ”.
  6. Kép:
    Ebben az esetben a link egy képen van. A képnek azonban van egy ún. alternatív szövege (alt text). Ebben elhelyezhető a kulcsszó.

linképítési technikák és módszerek száma szinte végtelen. A legfontosabb, hogy mindig a minőségre koncentrálj, nem pedig a mennyiségre. Itt van néhány tipp, amit érdemes lehet kipróbálnod:

  • Vendégblogolás:
    Írj cikkeket más weboldalakra, és cserébe kérj egy linket az oldaladról.
  • Tartalomgyártás:
    Készíts értékes tartalmat, ami vonzza a linkeket.
    A ha minőségi tartalmat gyártasz, az szerencsés esetben „vonzza” a linkeket. Ha értékes információkat osztasz meg, akkor nagyobb eséllyel linkelik be az oldaladat mások.
  • Fizetett linkek
    Ez a legjobban működő linképítési technika. Fontos, hogy olyan oldalra helyezzék a linkeket, amelyeket a Google is értéke.

linképítés során többféle hivatkozást is használhatunk. A leggyakoribb típusok a következők:

  • Belső link:
    Egy weboldalon belül mutató linkek, amelye két aloldal egymásra való hivatkozását szolgálják. Segít az oldalad navigációjában és a Google is értékeli SEO keresőoptimalizálás szempontjából.
  • Külső linkek:
    Egy másik weboldalra mutató link. Javíthatja a weboldal hitelességét és relevanciáját, ha megbízható forrásokra mutat.
  • NoFollow link:
    A keresőmotoroknak azt jelzi, hogy ne vegyék figyelembe a linket a rangsorolás során. Gyakran használják hirdetések és néhány közösségi média platform esetében.
  • DoFollow link:
    Ez az alapértelmezett típus, amely átadja a link rangsorolási erejét a céloldalnak. Fontos a SEO szempontjából.

Minden linktípusnak megvan a maga előnye és hátránya, ezért fontos, hogy változatos linkprofilod legyen.

A linképítés folyamata

A linképítés folyamata a Kanga Design SEO ügynökségnél a következőképpen zajlik:

  1. Kulcsszókutatás:
    Először kulcsszó kutatást végzünk, hogy meghatározzuk azokat a kifejezéseket, amivel a keresőben a termékeidet vagy szolgáltatásaid keresik.
  2. SEO stratégia kialakítása:
    A kulcsszavak alapján egyedi linképítési stratégiát dolgozunk ki a céged számára. Meghatározzuk az optimalizálni kívánt stratégiai aloldalakat, és felmérjük a versenytársak erősségét
  3. Linképítés csomag választás:
    Kiválasztod a stratégiának megfelelő linképítés csomagot. A csomagok különböző mennyiségű prémium PR cikk megírását és különböző értékű weboldalakra való kihelyezését tartalmazzák.
  4. Prémium cikkek megírása és kihelyezése:
    A kiválasztott csomagtól függően a Kanga Design SEO szakértői havonta 10-20 prémium cikket írnak meg, amelyeket aztán különböző DA értékű blogokra vagy hírportálokra helyeznek ki. A cikkek tartalmazzák az oldaladra mutató linkeket.
  5. Folyamatos nyomon követés és jelentéskészítés:
    A linképítési során folyamatosan nyomon követjük a linkek hatását és a weboldalad SEO helyzetének változásait. Havonta rendszeres jelentést küldünk az elért eredményekről.
  6. Tanácsadás és döntéselősegítés:
    SEO ügynökségünk folyamatos tanácsadást és támogatást nyújt a részedre a linképítési stratégia finomítása és az eredmények maximalizálása érdekében.

linképítés időigényes folyamat, ezért sokan úgy döntenek, hogy egy profi SEO szakember vagy ügynökség végezze ezt a feladatot. Az árak széles skálán mozoghatnak, attól függően, hogy milyen értékű oldalakról linkelik a honlapod.

Fontos azonban tudnod, hogy nem minden SEO ügynökség által használt linképítési módszer egyforma. Sokan kínálnak olcsón gyenge minőségű linkeket. Ha az oldaladra mutató linkek között ezek vannak többségben, többet árthatnak, mint használnak. Ezért mindig alaposan nézd meg, hogy milyen minőségű linkeket kínál az adott ügynökség.

A linképítés lépéseinek és folyamatának megértése rendkívül fontos az eredményes keresőoptimalizálás megvalósításához. Ismerd meg, mi a prémium linképítés folyamata, hogyan kell megtervezni és a leghatékonyabban végrehajtani a linképítés lépéseit!

Kérdésed van? Szeretnél linképítést? Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!