Linképítés alapjai: tippek és link SEO útmutató kezdőknek

Linképítés alapjai: hogyan mérjük egy honlap "link" erősségét?

Ismerd meg, mik a linképítés alapjai. Honnan szerezz linkeket, hogyan válaszd ki a legjobb linképítő céget? Linképítés útmutató kezdőknek.

Tartalomjegyzék

A link szó jelentése, mik azok a linkek?

A  link angol szó, jelentése: kapcsolat. A magyar nyelvben a hivatkozást is szoktuk használni elnevezésként. A weboldalakon a link általában honlapokat, oldalakat kapcsol össze. Ilyenkor a linkre kattintva a látogató egyik oldalról egy másik oldalra juthat. A linkek (hivatkozások) teszik lehetővé a menük létrehozását is: a menüpontok maguk is linkek, amelyek a honlapon belüli aloldalakra mutatnak.

A linkek segítik elő, hogy a felhasználók megtalálják azokat a tartalmaidat, amire releváns link mutat.

Miért fontosak a linkek a SEO keresőoptimalizálás szempontjából?

A keresőmotor algoritmusok egy weboldalt annak alapján rangsorolnak, hogy

  1. hány darab és
  2. milyen minőségű linkek

mutat rá. Ha tehát előre akarsz jutni az organikus Google találatok között, akkor több és jobb minőségű linket kell szerezned, mint amivel a versenytársak rendelkeznek.

Linképítés alapjai: Mi a linképítés, miért fontos a linképítés?

Miért is olyan fontos a linképítés? A linképítés az online marketing egyik fontos része. A linképítés célja, hogy egy weboldal minőségi és releváns hivatkozásokat szerezzen más weboldalakról. Ezeket a hivatkozásokat, más néven linkeket, az angol nyelvben  „backlink”-nek hívják. A backlinkek a domainek, vagyis weboldalak közötti kapcsolatokat jelentik.

A linképítés a weboldalad forgalmának növelésének egyik leghatékonyabb módja. A SEO linképítés során az oldaladra mutató linkeket építünk, így a Google előrébb hozza a honlapod a keresési listáján.

SEO és linképítés alapok: Hogyan segítheti a linképítés a keresőoptimalizálást?

A keresőoptimalizálás és a linképítés szorosan összefonódik. A linképítés alapvetően azt a célt szolgálja, hogy:

  1. A Google szemében nőjön az oldalad „tekintélye”
  2. Kiemeld a neked fontos aloldalaidat a Google a keresőben.
    A honlapodon nem minden oldal egyforma. Egy webáruházban fontosabbak a kategória oldalak, mint a termék oldalak. Ezért a ketegória URL-re épített linkek segítik a releváns oldalak jobb indexelését.

A tartalomgyártás, SEO szövegírás és a technikai SEO mellett a linképítés az egyik legfontosabb módszer a rangsorolási pozíció növelésére.

Linkek: Milyen linkeket érdemes használni?

Nem minden link egyforma. Vannak olyan linkek, amelyek nagyobb értéket képviselnek a keresőoptimalizálás szempontjából, míg mások kevésbé értékesek.

A linképítésre régebben ún. linkcentereket használtak. Ezeket a katalógusokat azonban a Google kizárta az indexéből (megbüntette), ezért a legtöbb a mai napra megszűnt.

A keresőoptimalizálást ma már csak az ún. prémium linkek segítik. A prémium linképítéshez általában 3000 karakter hosszú cikkeket írunk azokra a kulcsszavakra, amik neked fontosak. Az ezekből származó link a Google algoritmusa számára jelzések a tartalmad értékére.

Google Pingvin algoritmus: Hogyan változtatott a linképítésen?

A Google Pingvin algoritmus 2012-es bevezetése jelentős változást hozott a linképítésben. Célja az volt, hogy büntesse azokat a weboldalakat, amelyek manipulatív linképítési technikákat használnak. Ez azt jelenti, hogy a minőségi linképítés fontossága még inkább előtérbe került.

Érdemes releváns weboldalakról származó minőségi linkeket szerezni, hiszen ezek nagyobb súlyt képviselnek a keresőben. De vigyázz! A gyenge minőségű, spam linkekkel való túlzott linképítés büntetést eredményezhet.

Domain erősség: Mit jelent a DA a DR és a PR?

Többféle cég többféle módon méri az oldalak linkjeinek erősségét. Ezek közül a legfontosabbak a linképítés világában:

  1. A PR, azaz a „Page Rank” a Google által alkalmazott eredeti linkerősség mérőszám.
    1-től 10-ig jelezték ki. Sajnos ehhez az értékhez senki, semmilyen módszerrel nem férhet hozzá.
  2. A DA, vagyis a „Domain Authority” a moz.com által kifejlesztett mérőszám.
    1-től 100-ig haladó logaritmikus skála.
  3. A DR vagy „Domain Rating” az Ahrefs által mért és rendszeresen frissített skála.
    Szintén 1-től 100-ig haladó logaritmikus skála, de más értékelési rendszerben, így eltérhet a másik két értéktől.

A Kanga Design SEO ügynökség a linképítéssel kapcsolatos munkáknál a Magyarországon elterjedt MOZ DA mérőszámot használja. Ez alapján határozzuk meg, hogy mennyire értékes számodra egy weboldalra kihelyezett link. Ennek alapján tudjuk meghatározni a linképítés árát is.

Néhány honlap jellemző DA értéke:

  • Facebook – 96
  • index.hu – 79
  • arukereso.hu – 69
  • jofogas.hu – 60

Honnan tudhatod meg, milyen erősek a versenytársak?

Minél nagyobb egy versenytárs link tekintélye, annál nagyobb az esélye, hogy előre kerül a Google találati listájában. Ezért célszerű linkerősség szempontjából ellenőrizned ezeket az oldalakat. A mérésére is alkalmas Mozbar itt tölthető le.

https://moz.com/tools/seo-toolbar

A minőségi linképítés alapja: erős oldalakról szerezz linket!

A Google Pingvin algoritmus előtt a fő szempont az volt, hogy egy weboldalra hány link mutat. Vagyis a mennyiség nagyobb súllyal esett latba mint a minőség. Ezért nagyon sok úgynevezett linkpark volt a neten, amin már néhány forintért lehetett linket vásárolni.

A minőségi linképítésnek három fontos szempontja van:

  1. Magas DA értékű (tekintélyű) oldalról szerezz linket
  2. A szöveg amibe a hivatkozásokat teszik, releváns legyen a linkelt oldalra (a szöveg arról szóljon, mint a linkelt oldal). Ez hitelesebb a Google személben.
  3. A horgonyszöveg, amire a linket teszik, tartalmazza  a kulcsszót, amire előre akarsz kerülni a Google keresőben.

Sok SEO szakértő mondja azt, hogy nem célszerű linkeket vásárolni, hanem azt kell elérni, hogy természetes úton jöjjenek létre linkek. De vajon igazuk van?

Természetes linkek vagy fizetett prémium linképítés?

A természetes linkek „organikusan” jönnek létre a weboldal tartalom értékessége alapján. Vagyis: valaki elolvassa a weboldal szövegét, és annyira megtetszik neki, hogy rögtön ír a témában egy cikket, és abból belinkeli az oldalad. Lássuk be: egy kereskedelmi célú webáruház kategóriáit vagy egy szolgáltató cég tevékenységét bemutató oldalt nem fog senki csak azért megosztani, mert az milyen érdekes. Ez még a közösségi média felületeken sem érhető el hogy valaki magától megossza egy szolgáltató cég vagy webshop oldalát, de az, hogy erről valaki még egy releváns, tehát a témát feldolgozó cikket is írjon, biztos, hogy nem fordul elő „természetesen.

Időről időre hallani rossz véleményeket a fizetős linképítésről. Valójában a Google valójában nem a mesterséges linképítés ellen van, hanem az értéktelen tartalmat bünteti. A hitelességet az biztosítja, ha a Google számára releváns tartalomból linkelik az oldalad. Ez növeli a honlapod hitelességét, ez hoz számodra organikus forgalmat. A link az link, akár fizettél érte, akár nem. A linkelő oldal tekintélye számít.  Ezt a Google is értékeli, ettől fogsz előre lépni a Google találati listáján.

Linképítés tippek a kezdőknek

Ha most kezded a linképítést, fontos, hogy tudd: a minőség mindig fontosabb, mint a mennyiség. Kerüld a gyors, rövid távú megoldásokat és fókuszálj a releváns, minőségi linkek építésére.

Nagyon fontos, hogy figyeld a linkelő oldal tekintélyét! Minél magasabb a DA vagy DR értékű oldalak hivatkozzanak a Te oldaladra! Minél magasabb a DA annál jobb eredményt érsz el helyezés javulásban.

Tegyél próbát a vendégblogolással!

Vendégblogolás: tegyél ki szakcikket szakmai weboldalra

vendégblogolás (angolul Guest Blogging) nem csak a tartalommarketing fontos eleme, de az egyik legnépszerűbb és leghatékonyabb módja a linképítésnek.

A vendégblogolás olyan online marketing eszköz, amely során mások blogjaiban, weboldalán posztolod a saját írásaidat. Ezáltal nemcsak új olvasókat szerezhetsz, de ha belinkelik belőle a saját weboldalad, akkor annak látogatottságát és Google helyezését is javíthatod. Fontos azonban ügyelni az együttműködés feltételeire és tartalmi követelményeire.

SEO linképítési árak és csomagok

A Kanga Design több mint 800 minimum 10-es DA értékű oldalra tud kihelyezni PR cikkeket.

Az általunk megírt cikkek minimum 3000 karakteresek (kb. egy Word oldalnyi), SEO szempontból relevánsak, vagyis a neked fontos kulcsszavakra vannak megírva.

Egy cikkben 2 db a weboldaladra mutató linket helyezünk el, így egy PR cikk árából 2 külső link mutat az oldaladra.

Prémium linkek: szövegírás és cikk kihelyezés árak:

  • DA10-19-es oldalakra: 22 Euró
  • DA20-29-es oldalakra: 34 Euró
  • DA30+ oldalakra: 66 Eurótól

Csomagok

Induló linképítés csomag

Induló linkcsomag

Kinek ajánljuk?

Ha a honlapod MOZ DA értéke
1-10 között van.

220 Euró/hó
Optimum linképítés csomag

Optimum linkcsomag

Kinek ajánljuk?

Ha a honlapod MOZ DA értéke
10-20 között van.

330 Euró/hó
Prémium linképítés csomag

Prémium linkcsomag

Kinek ajánljuk?

Ha a honlapod MOZ DA értéke
20-30 között van.

400 Euró/hó
Maximum linképítés csomag

Maximum linkcsomag

Kinek ajánljuk?

Ha a honlapod MOZ DA értéke
30 fölött van.

500 Euró/hó-tól

Kérdésed van? Előrébb hoznád a weboldalad minőségi linkekkel? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!