A webáruházak eredményességének fontos mutatója a kosárérték, vagyis hogy mennyit költ egy vásárló. A kosárérték növekedése jelentős bevétel növelési lehetőség. Cikkünkből megismerhetsz 12 kosárérték növelő technikát, amelyek segíthetnek a nagyobb bevétel elérésében.
Tartalomjegyzék
Mi az a kosárérték?
Az átlagos kosárérték az e-kereskedelem egyik fontos mutatója. A kosárérték azt mutatja meg, hogy egy vásárló egy vásárlási folyamat során a webáruházban mennyi pénzt költ el. Vagyis ez az egy vásárlásra eső bevétel.
Miért fontos a kosárérték növelése?
Egy webshop sok pénzt költ a vevők megszerzésére. Az online marketing, az Ads hirdetés és a keresőoptimalizálás mind pénzbe kerül. A bevételed azonban nem csak a látogatók számától függ, hanem attól is, hogy azok mennyi pénzt költenek egy rendelés során. A kosárérték növelésével akkor is nő a webáruházad bevétele, ha nem nő a vásárlások száma.
A kosárérték növelése tehát a vállalkozásod bevételének növelését jelenti.
Fontos a vásárlói viselkedés figyelése. Ha változtatást tervezel a webáruházban, érdemes A/B tesztelés során ellenőrizni, hogy melyik megoldás vezet nagyobb kosárérték eléréséhez.
Mielőtt belekezdenél: fontos az adatgyűjtés!
Nagyon fontos a megfelelő analitika. Lényeges, hogy pontos statisztikád legyen arról, mennyi is a pontos átlagos kosárértéked. Ügyelj a Google Analytics megfelelő beállítására!
Átlagos kosárérték kiszámolása
Az átlagos kosárérték kiszámolásához az egy hónapban megvásárolt termékek összértékét kell elosztani a rendelések számával.
Ez magában foglal minden terméket és szolgáltatást, amit a vásárló a kosarába helyez, és nem számít bele a szállítási díj vagy egyéb kiegészítő költségek, kivéve ha ezeket is a kosár értékének részeként kezelik. A kosárérték növelése általában az online kereskedők egyik fő célkitűzése, mivel ez közvetlenül befolyásolja az árbevételt és a nyereségességet.
Kosárérték növelés: 12 tipp a kosárérték növelésére
1. Ingyenes szállítás meghatározott rendelési érték fölött
Az egyik legegyszerűbb módja a kosárérték növelésének. A vásárlók általában hajlandóak nagyobb értékben vásárolni, ha ezzel elérhetik az ingyenes szállítást. Javul a felhasználói élmény is, hiszen úgy érzik, „megspórolták” a szállítási költséget.
Érdemes minden egyes kosárba helyezett termék tudatni, hogy mennyit kell vásárolnia vásárlóinknak a kedvezmény eléréséért.
A webshop tulajdonosként azonban vedd figyelembe, hogy az ingyen szállítás költségeit fedezned kell. Vagyis az ingyen szállítás határát úgy kell meghatározni, hogy:
A magasabb kosárértékből származó profit növekmény nagyobb legyen, mint az elveszített szállítási díj.
Ha nem akarsz veszteséget termelni, akkor a kieső szállítási díjat valamivel kompenzálni kell. Például magasabb termékárak formájában.
2. Cross-sell ajánlatok
A cross-sell (keresztértékesítés) azt jelenti, hogy olyan további termékeket ajánlasz a vásárlónak, amelyek kapcsolódnak ahhoz a termékhez, amit már beletett a kosarába.
Például, ha valaki egy laptopot vásárol, ajánlhatsz hozzá egy egérpadot vagy egy laptop táskát. A vásárlók gyakran nem gondolnak arra, hogy szükségük lesz ezekre is. Így ha felajánlod azokat, jó eséllyel megvásárolják.
A cross-sell ajánlatokkal nem csak a kosárérték növelhető, de a vásárlói élmény is javítható. A vásárlók értékelni fogják, hogy segítünk nekik megtalálni azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyek még jobbá teszik az általuk választott termék használatát.
3. Upsell ajánlatok
A felülértékesítés (upsell) is jól alkalmazható a webáruház kosárérték növelésre. Az upselling során megpróbálod egy drágább termékre „rábeszélni” a látogatót az olcsóbb alternatívák helyett.
Az upsell ajánlatoknál fontos, hogy valódi értéket kínál a vásárlóknak. Ne csak drágább termékeket próbáljunk rájuk „erőltetni”. A lényeg, hogy olyan termékeket ajánlj, amelyről úgy érzi, hogy hosszabb távon jobban megfelel az elvárásainak.
4. Hűségprogram bevezetése
A hűségprogram keretein belül a vásárlók pontokat gyűjthetnek, amelyeket később kedvezményekre vagy ajándék termékekre válthatnak be.
Ez ösztönzi a vásárlókat arra, hogy a Te webshopod válasszák és ne egy konkurensedet.
5. Kedvezmények biztosítása nagyobb rendelések esetén
Például kínálhatsz 10% kedvezményt, ha a vásárló egy bizonyos összeget meghaladó értékben vásárol.
Ez nem csak hogy ösztönzi a vásárlókat arra, hogy több terméket vegyenek, de azt is sugallja számukra, hogy minél többet vásárolnak, annál többet spórolhatnak.
A szabály itt is az, mint az ingyenes szállítás esetén: a kedvezmény jelentősen csökkenti az értékesített termékek árrését, vagyis a profitot.
6. Ajándék termék biztosítása egy bizonyos összeg felett
Az ajándék termék biztosítása egy bizonyos összeg felett szintén ösztönzi a vásárlókat arra, hogy többet költsenek. Ilyen ajánlat lehet például a „kettőt fizet, hármat kap” típusú akciók. Hiszen ki ne szeretne ingyen termékeket kapni?
Előnye a pénzben adott kedvezményhez képest, hogy az ajándék terméken is van árrés. Így kevesebb veszteséged van, mintha egyszerűen kedvezményt adsz.
7. Többféle szállítási és fizetési mód biztosítása
A fizetési módok és szállítási lehetőségek is befolyásolják azt, hogy valaki végül is leadja a rendelését vagy sem.
Van akinek a kártyás fizetés jön be. Van aki utánvéttel akar fizetni. Van akinek nem jön be egy futárcég, mert udvariatlan a helyi alkalmazott. Ha több lehetőséget biztosítasz a választáshoz, nagyobb eséllyel veszik meg a terméket, tehát javul a konverzió.
8. Szezonális akciók
A szezonális akciók is remek lehetőséget kínálnak a kosárérték növelésére. Ilyenkor az emberek hajlamosak többet költeni, így ha megfelelő ajánlatokkal rukkolsz elő, jelentősen növelheted a kosárértéket.
9. Chatbot bevezetése
A kosárértéket lehet növelni chatbotok bevezetésével is. A chatbotok képesek felajánlani a vásárlóknak olyan termékeket, amelyek illenek az általuk már megtekintett vagy kosárba helyezett termékekhez.
10. Webáruház betöltési sebesség növelése
Az oldal betöltési sebessége jelentősen befolyásolja a vásárlói viselkedést, és a felhasználói élményt. Ha a vásárlód 10-15 másodpercet vár, hogy lássa az ajánlatokat, akkor inkább előbb, mint utóbb távozik a webáruházadból.
Az oldal betöltési sebesség különösen fontos a WordPress webáruházak esetén, amelyek nagyobb termékszám esetén hajlamosak belassulni.
11. Marketing automatizáció
A marketing automatizálás is remek módszer a konverziós arány javításra. Sok ember csak informálódik a termékek iránt. Ha ezeket az érdeklődőket „megfogod”, és emlékezteted az ajánlataidra, akkor elérheted, hogy nálad vásároljanak. Ez jelentősen növeli a konverziós arányt.
12. Mobilbarát webáruház
Ma már a vásárlók nagy része mobilról rendel. Fontos, hogy a webshopod mobiltelefonról is nagyon könnyen kezelhető legyen.
Növelni a kosárértéket ÉS értéket kínálni a vásárlók számára
Azonban fontos, hogy mindig a vásárlóid igényeit és elvárásait tartsd szem előtt. Ha értéket kínálsz számukra, akkor hosszú távon is képes maximalizálni a webshopod bevételeit.
Segíthetünk maximalizálni a kosárértékedet! Fordulj hozzánk bizalommal!
A Kanga Design online marketing ügynökség jelentős tapasztalattal rendelkezik Shoprenter, Unas és WordPress webáruházak készítésében és optimalizálásában. Ha szeretnéd webáruházad kosárértékét hatékonyan növelni, fordulj hozzánk bizalommal.