Kosárérték növelés. 10 tipp, hogyan tudod növelni a kosárértéket.

Kosárérték növelés. 10 tipp, hogyan tudod növelni a kosárértéket.

A webáruházak eredményességének fontos mutatója a kosárérték, vagyis hogy mennyit költ egy vásárló. A kosárérték növekedése jelentős bevétel növelési lehetőség. Cikkünkből megismerhetsz 10 kosárérték növelő technikát, amelyek segíthetnek a nagyobb bevétel elérésében.

Tartalomjegyzék

Mi az a kosárérték?

Az átlagos kosárérték az e-kereskedelem egyik fontos mutatója, amely azt az összeget jelöli, amit egy vásárló egy adott vásárlási folyamat során a webáruházban összesen elkölt. Vagyis ez az egy vásárlásra eső bevétel.

Miért fontos a kosárérték növelése?

Egy webshop sok pénzt költ a vevők megszerzésére. Az online marketing, az Ads hirdetés és a keresőoptimalizálás mind pénzbe kerül. A bevételed azonban nem csak a látogatók számától függ, hanem attól is, hogy azok mennyi pénzt költenek egy rendelés során. A kosárérték növelésével akkor is nő a webáruházad bevétele, ha nem nő a látogatók száma.

A kosárérték növelése tehát jelentősen növelheti a bevételedet.

Átlagos kosárérték kiszámolása

Az átlagos kosárérték kiszámolásához az egy hónapban megvásárolt termékek összértékét kell elosztani a rendelések számával.

Ez magában foglal minden terméket és szolgáltatást, amit a vásárló a kosarába helyez, és nem számít bele a szállítási díj vagy egyéb kiegészítő költségek, kivéve ha ezeket is a kosár értékének részeként kezelik. A kosárérték növelése általában az online kereskedők egyik fő célkitűzése, mivel ez közvetlenül befolyásolja az árbevételt és a nyereségességet.

Kosárérték növelés: 10 tipp a kosárérték növelésére

1. Ingyenes szállítás

Az ingyenes szállítás nagyszerű módja lehet a kosárérték növelésének. A vásárlók gyakran hajlandóak több terméket vásárolni, ha ezzel elérhetik az ingyenes szállítást. Ezáltal nem csak a kosárérték nő, de a vásárlók is elégedettebbek lesznek, hiszen „megspórolták” a szállítási költséget.

A webshop tulajdonosoknak érdemes megfontolniuk az ingyenes szállítás bevezetését egy előre meghatározott kosárérték felett. Az ingyenes szállítás lehetősége sokakat vonz, így lehet növelni a kosárértéket.

Azonban fontos figyelembe venni azt is, hogy az ingyenes szállítás költségeit valahogyan fedezni kell. Ez lehet például magasabb termékárak formájában, vagy akkor, ha biztosak vagyunk abban, hogy az emelt kosárérték fedezni fogja ezeket a költségeket.

2. Cross-sell ajánlatok

A cross-sell ajánlatok szintén hatékonyak lehetnek a kosárérték növelésében. Ez azt jelenti, hogy olyan további termékeket ajánlunk a vásárlónak az online vásárlás során, amelyek kapcsolódik ahhoz a termékhez, amit már beletett a kosarába.

Például, ha valaki egy laptopot vásárol, ajánlhatunk hozzá egy egérpadot vagy egy laptop táskát. A vásárlók gyakran nem gondolnak ezekre a kiegészítő termékekre, így ha felajánljuk őket, nagy eséllyel megvásárolják őket.

A cross-sell ajánlatokkal nem csak a kosárérték növelhető, de a vásárlói élmény is javítható. A vásárlók értékelni fogják, hogy segítünk nekik megtalálni azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyek még jobbá teszik az általuk választott termék használatát.

3. Upsell ajánlatok

A felülértékesítés és keresztértékesítés (upsell és cross-selling) ajánlatok is remekül bevethetőek a webáruház kosárérték növelésre. Az upselling során megpróbáljuk egy drágább termékre „rábeszélni” a látogatót az olcsóbb alternatívák helyett.

Ez nem csak hogy növeli az átlagos kosárértéket, de lehetőségünk nyílik arra is, hogy jobban megismerjük vásárlóinkat. Megtudhatjuk, milyen termékek iránt érdeklődnek leginkább, és ez alapján személyre szabott ajánlatokkal is megkereshetjük őket a jövőben.

Az upsell ajánlatoknál fontos, hogy valódi értéket kínáljunk a vásárlóknak. Ne csak drágább termékeket próbáljunk rájuk „erőltetni”, hanem olyan termékeket ajánljunk, amelyek tényleg jobban kielégítik az igényeiket.

4. Hűségprogram bevezetése

A hűségprogramok bevezetése is hatékony módszer lehet a kosárérték növelésére. A hűségprogram keretein belül a vásárlók pontokat gyűjthetnek, amelyeket később kedvezményekre vagy ajándék termékekre válthatnak be.

Ez ösztönzi a vásárlókat arra, hogy többet és gyakrabban vásároljanak webshopodban. Ráadásul a hűségprogramok segítségével mélyebb kapcsolatot építhetsz ki a vásárlóiddal, ami hosszú távon még inkább növelheti az átlagos kosárértéket.

5. Kedvezmények biztosítása nagyobb rendelések esetén

A kedvezmények biztosítása nagyobb rendelések esetén szintén hatékony módszer lehet a kosárérték növelésére. Például kínálhatsz 10% kedvezményt, ha a vásárló egy bizonyos összeget meghaladó értékben vásárol.

Ez nem csak hogy ösztönzi a vásárlókat arra, hogy több terméket vegyenek, de azt is sugallja számukra, hogy minél többet vásárolnak, annál többet spórolhatnak. Ez pedig hosszú távon is pozitív hatással lehet a webshopod bevételeire és a vásárlói elégedettségre.

Használatát azért érdemes megfontolni, mert jelentősen csökkenti az értékesített termékek árrését, vagyis a profitot.

6. Ajánlatok készítése

Az ajánlatok készítése is segíthet növelni a kosárértéket. Ilyen ajánlat lehet például a „kettőt fizet, hármat kap” típusú akciók.

Ezek az ajánlatok gyakran vonzóak a vásárlók számára, hiszen úgy érzik, jó üzletet kötnek. Ráadásul ezek az ajánlatok arra ösztönzik őket, hogy több terméket vegyenek, mint amennyit eredetileg terveztek.

7. Szezonális akciók

A szezonális akciók is remek lehetőséget kínálnak a kosárérték növelésére. Ilyenkor az emberek hajlamosak többet költeni, így ha megfelelő ajánlatokkal rukkolsz elő, jelentősen növelheted a kosárértéket.

8. Ajándék termék biztosítása egy bizonyos összeg felett

Az ajándék termék biztosítása egy bizonyos összeg felett szintén ösztönzi a vásárlókat arra, hogy többet költsenek. Hiszen ki ne szeretne ingyen termékeket kapni?

9. Chatbot bevezetése

A kosárértéket lehet növelni chatbotok bevezetésével is. A chatbotok képesek felajánlani a vásárlóknak olyan termékeket, amelyek illenek az általuk már megtekintett vagy kosárba helyezett termékekhez.

10. Személyre szabott ajánlatok küldése

Végül, de nem utolsósorban, a személyre szabott ajánlatok küldése is nagyszerű módszer. Ha ismered a vásárlóid preferenciáit és vásárlási szokásait, akkor olyan termékeket ajánlhatsz nekik, amelyek valóban érdekelhetik őket. Ez nem csak a kosárértéket növeli, de a vásárlói elégedettséget is javítja.

Növelni a kosárértéket ÉS értéket kínálni a vásárlók számára

Azonban fontos, hogy mindig a vásárlóid igényeit és elvárásait tartsd szem előtt. Ha értéket kínálsz számukra, akkor hosszú távon is képes maximalizálni a webshopod bevételeit.

Segíthetünk maximalizálni a kosárértékedet! Fordulj hozzánk bizalommal!

A Kanga Design online marketing ügynökség jelentős tapasztalattal rendelkezik Shoprenter, Unas és WordPress webáruházak készítésében és optimalizálásában. Ha szeretnéd webáruházad kosárértékét hatékonyan növelni, fordulj hozzánk bizalommal.

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!