Kanga Design ipari marketing és B2B marketing ügynökség

Kanga Design ipari marketing és B2B marketing ügynökség

Már 2000-es alapulásunk óta dolgozunk olyan cégekkel, akiknek más cégek az ügyfelei. Sok B2B cég mikor először felkeres minket elmondja: „Nálunk nem működik a Google keresőoptimalizálás, mi más vállalkozások részére adunk el.” Az évtizedek során szerzett tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy az online és digitális marketing eszközei nem hiányozhatnak egy sikeres B2B marketing stratégiából. A SEO (keresőoptimalizálás), PPC (Pay-Per-Click) hirdetések és a tartalommarketing nélkülözhetetlen elemek az ipari és B2B marketing terén is.

Tény, hogy a B2B vállalatok más hangsúlyokat igényelnek a B2B online marketing alkalmazásánál. Minden vállalkozásnak megvan a saját egyedi igénye és stratégiája, és ez különösen igaz a B2B piacon.

Tartalomjegyzék

Mi az a B2B Marketing és Miért Fontos?

A B2B, vagyis „business-to-business” marketing vagy „magyar” nevén az ipari marketing célközönsége nem a végfelhasználó, hanem jogi személyek. Vagyis vállalkozások vásárolnak más értékesítő cégektől. A B2B marketingesek célcsoportja, célközönsége tehát nem egy-egy fogyasztó, hanem jogi személyek, cégek.

B2B vs B2C Marketing

A B2B marketing ügynökségek legfőbb feladata figyelembe venni a B2C és B2B vásárlók között különbségeket. A két piaci szegmens sok szempontból különbözik, vannak olyan elemek, amelyek mindkét területen alkalmazhatók. De miben is tér el a két piac? Melyik milyen marketing eszközöket igényel?

B2B marketing B2C marketing
Ki az ügyfél? Ügyfelei vállalatok, szervezetek vagy iparági szakemberek, menedzsment Ügyfelei végfelhasználók, fogyasztók
Üzenet Szakmai, technikai Érzelmek, személyes előnyök, termék használatának élménye
Döntési folyamat Hosszabbak és bonyolultabbak, gyakran több ember bevonását igénylik Egyszerűbb, gyorsabb, sokszor impulzus vezérelt
Marketing stratégia Oktatás, hosszú távú kapcsolatépítés Hirdetés, promóció, azonnali eladás
Üzenet ROI (Return on Investment – megtérülés) hangsúlyozása, A termék vagy szolgáltatás használatának előnyei és élménye
Tartalom Tudományos jellegű, átfogó tanulmányok, döntéstámogatás, webináriumok Szórakoztató és oktató videók, blogok és szociális háló bejegyzések
Kapcsolat Hosszú távú kapcsolat, személyes találkozók, üzleti megbeszélések, tények szolgáltatása, szerződések Rövid távú tranzakciók és ügyfélhűség, szociális média, azonnali vásárlás, azonnali szolgáltatás
Értékesítési ciklus Hosszabb és több lépésből áll Rövidebb és egyszerűbb
Csatornák LinkedIn, email marketing, céges blogok, szakmai konferenciák Szociális média, Google Ads hirdetések (Adwords), Facebook, Instagram, Tiktok hirdetési lehetőségek, influencer marketing
Árak és volumen Nagyobb érték és hosszabb távú megállapodások. Egyedi árképzés, mennyiségi kedvezmények, cégre szabott ajánlatok Kisebb érték, egyedi vásárlások, standardizált, a piaci versenyhez igazodó árak.

 

Hogyan szerezzenek több vevőt a B2B vállalatok az interneten?

A B2B iparágban egy weboldalt egészen másként építünk fel ha ismerjük a „vevő cégek” sajátosságait. Mert hogyan megy a beszerzési folyamat a gyakorlatban? Általában a következőképpen:

  1. A vezetés dönt egy termék vagy szolgáltatás beszerzéséről (igény megszületése):
    „Kell nekünk egy optimalizált honlap!”
    (Ez persze lehetne egy ipari szellőztető, 300 méter nyomtatható fólia vagy egy esztergagép felújítása is.)
  2. Megbíznak a cégnél egy „ráérő személyt” (általában adminisztrátor vagy asszisztens), hogy szerezzen árajánlatokat.
  3. Az illető rákeres a Google keresőben, hogy:
    „Keresőoptimalizált weboldal készítés cégeknek
    (vagy bármi mást.)
  4. Árajánlatokat gyűjt a megtalált cégektől
    Általában e-mailben, ahol szinte lehetetlen oda vissza kommunikálni, például felmérni az ajánlatot adó cégnek, hogy mit akar pontosan az ajánlatot kérő.
  5. A cégek ajánlatokat küldenek.
  6. Az ajánlatok alapján több ember dönt,
    bevonva a pénzügyekért felelőst, akit csak az ár érdekel, a gyakorlati felhasználót, akit a használhatóság érdekel, és az ügyvezetőt, aki csak túl akar lenni rajta, mert rabolja az idejét.

A fentiekkel a következő 3 komoly probléma van:

  1. egy komplex szolgáltatás beszerzését gyakran olyan személyre bízzák, aki nem a cég adott területén van (nem ért ahhoz, amiről információra van szüksége).
  2. Az ajánlatot adó cég nem azzal egyeztet, aki a döntést hozza, illetve aki a felhasználó lesz.
  3. A döntést nem az hozza, aki az információt gyűjtötte.

B2B cégek esetében figyelembe kell venni a fenti szempontokat. Az üzleti piac sajátosságai és a speciális B2B elvárások egyedi marketing eszközök használatát teszik szükségessé. De vajon hogyan lehet maximálisan kihasználni ezeket az eszközöket?

Ipari marketing stratégia alapköve: kulcsszókutatás

A kulcsszó kutatás célja azoknak a kifejezéseknek a felfedezése, amivel a B2B vásárló keresik a szolgáltatásaid vagy termékeid. Ezek nem csak SEO szempontjából fontosak, de lényegesek minden Google Ads kampány összeállításánál is. Ezekre alapozva sokkal hatékonyabb kommunikáció érhető el. Segítik az online marketinget, könnyebb jól működő stratégiát összeállítani.

Egy B2B marketing ügynökség legfontosabb feladata: szövegírás!

Minden marketing aktivitás alapja, hogy figyelembe vesszük a célcsoport sajátosságait. Enélkül elképzelhetetlen hatékony értékesítés.

Így készülhet „személyre szabott” tartalom. Ha pontosan tudjuk, mire van szüksége ügyfeleinknek, sokkal hatékonyabban tudjuk növelni az értékesítési folyamat hatékonyságát, és a márka elérését az online felületeken.

A személyre szabott tartalom kialakításához fontos a B2B marketingügynökség és a céged közötti folyamatos kommunikáció. A marketinghez szükségünk van a szolgáltatásod és termékeid ismeretére, hogy a potenciális ügyfeleket meggyőző tartalmat tudjunk létrehozni. A jó tartalom alapfeltétele a Google keresőben való jó szereplésnek is.

Weboldal és SEO a B2B online marketing szolgálatában

A weboldal ma már ugyanolyan marketing eszköz, mint egy kiállításon való részvétel vagy a hirdetés szakmai lapokban. Sőt sokkal inkább az. Mivel sok cég is az interneten keres beszállítót, szerződő partnert, alvállalkozót, vagy kivitelezőt,  ezért a SEO, a Google keresőoptimalizálás nélkül a céged több jelentős értékesítési csatornáról marad ki. A hatékony B2B marketing eszközök közé tartozik tehát a kulcsszókutatás, SEO szövegírás, linképítés, stb.

Ahogy a hirdetési kampányok esetében, az optimalizálás során is fontos az analitikai megközelítés, az eredmények monitorozása, az ügyfelek viselkedésének elemzése.

A Kanga Design B2B online marketing ügynökség jelentős tapasztalattal rendelkezik a B2B szegmensben végzett hatékony keresőoptimalizálásban. Hisszük, hogy adatvezérelt megközelítéssel jelentős forgalmat érhetsz el. A SEO a lead generálás szempontjából is hatékony eszköz.

Hatékony B2B ügynökséget keresel? Fordulj hozzánk bizalommal!

Mi, a Kanga Design, mint B2B digitális marketing ügynökség ideális partner lehet a vállalkozásod számára. SEO szolgáltatásaink és testreszabott megoldásaink segítségével maximális eredményeket érhetsz el a B2B piacon.

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!