Piaci szegmens, piaci szegmentáció marketing szempontból

Piaci szegmens, piaci szegmentáció marketing szempontból

Ismerd meg, mi a piaci szegmens. Miért fontos a piaci szegmentáció marketing szempontból? Hogyan segíti a szegmensek választása a termékek eladását a piacon?

Tartalomjegyzék

Szegmentálás és pozicionálás: a piac felosztása csoportokra

szegmentálás és pozicionálás két kulcsfontosságú lépés a marketing és a közgazdaságtan területén.

A szegmensek azonos keresleti tulajdonságokkal rendelkező fogyasztói csoportokat jelentenek. Ezeket a vállalatok homogén piaci egységekként kezelik. A szegmens meghatározása során figyelembe veszik többek között a demográfiai, földrajzi és életkor szerinti jellemzőket is.

A differenciált marketing piaci szegmensek meghatározásával jól meghatározott célközönséget próbál elérni. A differenciálatlan marketing mindenki számára akar értékesítni. A különböző szervezetek számára érdemes szegmentálni, mert így könnyebb a fogyasztók igényeinek megfelelni.

piacszegmentálás során a vállalat egy adott piacot feloszt különböző szegmensekre. Kitűzi, hogy ezek közül melyeket céloz, majd ezekre fejleszti ki termékeit vagy szolgáltatásait. Ezzel lehetővé teszi, hogy pontosan célba vegye az adott fogyasztói csoport igényeit.

A pozicionálást pedig úgy definiálnám, mint azt a folyamatot, amikor egy vállalat elhelyezi termékét vagy szolgáltatást egy adott piaci szegmensben. Ez azt jelenti, hogy megpróbálnak valamilyen megkülönböztethető előnyt nyújtani ezen fogyasztóknak.

Piaci szegmensek meghatározása a marketingben

marketing területén a piaci szegmensek meghatározása nagyon fontos. Ez segít a vállalatoknak abban, hogy megértsék, mely fogyasztói csoportokra érdemes koncentrálniuk, milyen különbségek vannak a célcsoportok, célpiacok között. A piaci szegmenseket általában demográfiai, földrajzi és életkor szerint határozzák meg.

demográfiai szegmentáció során a fogyasztókat olyan jellemzők alapján osztják csoportokba, mint például az életkor, nem vagy jövedelem. A földrajzi szegmentáció pedig azt jelenti, hogy a fogyasztókat az alapján osztják csoportokba, hogy hol élnek.

Az életkor szerinti csoportosításnál a termékeket vagy szolgáltatásokat egy adott korcsoport igényeihez igazítják. Ez lehetővé teszi a vállalatoknak, hogy specifikusabbak legyenek hirdetési stratégiáikban.

Hogyan alkalmazható az online marketing területén a szegmentáció?

Az online marketing esetében is ugyanúgy alkalmazhatóak ezek a módszerek. Az interneten rengeteg információ áll rendelkezésre a felhasználókról. Mérni tudjuk például, hogy a látogatók milyen csatornán jutottak el az oldalunkra. Így könnyebben tudjuk meghatározni, melyik szegmenshez tartoznak.

Az online marketingben a szegmentálás lehetővé teszi, hogy specifikusabb hirdetési kampányokat indítsunk. Például ha egy webshopban sportruházatot árulunk, akkor a 18-25 éves korosztályt célozhatjuk meg Instagramon, míg az idősebb korosztályt Facebookon.

A szegmentálás segít abban is, hogy hatékonyabban tudjuk bevetni a remarketinget. Ha valaki már végignézte termékünket vagy szolgáltatásunkat az oldalunkon, akkor ezt követően célzott hirdetéseket jeleníthetünk meg neki más platformokon is.

A piacszegmentálás lépései az online marketingben

Az online marketing területén a piacszegmentálás lépései különösen fontosak, hiszen ezek segítenek abban, hogy pontosan meghatározzuk célcsoportunkat. Az első lépés a piaci szegmensek azonosítása. Ezt követi a potenciális szegmensek értékelése és kiválasztása.

A következő lépésben meg kell határozni, melyik szegmenshez tartoznak termékeink vagy szolgáltatásaink. Ez azt jelenti, hogy ki kell választani azt a fogyasztói csoportot, amelynek igényeit legjobban kielégíti termékünk vagy szolgáltatásunk.

Végül pedig meg kell határozni kommunikációs stratégiánkat ezen célszegmens felé. Ez magába foglalja többek között a hirdetési üzeneteket és csatornák kiválasztását is.

Hogyan válasszuk ki célszegmenseinket a piaci szegmentáció alkalmazásával?

célszegmenseink kiválasztása nagyon fontos része annak, hogy sikeresen tudjuk alkalmazni a piaci szegmentációnak. Ennek során figyelembe kell vennünk több tényezőt is.

  1. Vizsgáljuk meg a piacot.
    Melyek azok a szegmensek, amelyeket még nem fednek le jól a versenytársak? Hol látunk jó kereslet-kínálati viszonyokat? Hol tudunk könnyen terméket értékesíteni?
  2. Vizsgáljuk meg alaposan termékeinket vagy szolgáltatásainkat.
    Melyik fogyasztói csoport számára nyújt a termék vagy szolgáltatás értéket? Mik azok a jellemzők, melyekkel termékünk vagy szolgáltatásunk kiemelkedik?
  3. Vegyük figyelembe saját erőforrásainkat.
    Milyen marketing csatornákon tudjuk elérni célcsoportunkat? Milyen kommunikációs eszközök állnak rendelkezésünkre?

Segítségre van szükséged a piacszegmentálás megvalósításában? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!