Webáruház készítés csomagok, webshop készítés árak: ismerd meg, mibe kerülhet számodra egy webshop bérlés vagy egy egyedi webáruház.
Tartalomjegyzék
Egyedi webáruház készítés lépései: az üzemeltetés és karbantartás alapjai
Az egyedi webáruház készítés folyamata számos lépést tartalmaz, amelyek közül az első és legfontosabb a tervezés. Ez magában foglalja
- a vásárlók igényeinek megértését,
- a termékpaletta összeállítását, valamint
- az online marketing stratégia kidolgozását.
Már a webshop indítás előtt figyelünk arra, hogy a felhasználói élmény minden eszközön – legyen az asztali számítógép vagy mobil – zökkenőmentes legyen.
A webshopot nem elég csak elkészíteni, azt üzemeltetni és karbantartani is kell. Az üzemeltetés során figyelembe kell venni többek között a rendszeres frissítéseket, hibajavítást és biztonsági szempontokat is. A karbantartás pedig maga után vonja például az adatok biztonságos tárolása mellett a weboldal sebességének optimalizálását is.
Webshop motor választása: webshop készítés vagy webáruház bérlés?
A webshop motorok piacán számos lehetőség áll rendelkezésre. Az egyik legnépszerűbb platform itthon a Shoprenter, melynek használatával gyorsan és egyszerűen hozható létre egy online bolt.
Az Unas szintén népszerű választás, különösen a kezdő webshop tulajdonosok körében. Gyors és robosztus. A jól áttekinthető adminisztrációs felületen egyszerűen kezelheted a termékeid és a webáruházad.
Népszerű választás a Woocommerce. Egy egy WordPress bővítmény, melynek segítségével viszonylag egyszerűen létre lehet hozni webáruházat. Lehetőséget ad egyedi fejlesztésre is, így ha olyan webshopot szeretnél indítani, ami minden részletében az elképzeléseidnek megfelelő, akkor ez lehet a legjobb választás számodra.
Teljesen egyedi fejlesztésű webshop készítése csak több milliárd forint éves forgalom esetén javasolt. Egy teljesen egyedi webshop lefejlesztése több millió forint, és általában egy évnél jóval hosszabb időt vesz igénybe. Mielőtt mindenáron egyedi webáruházat készíttetnél, előbb mindenképpen vizsgáld meg, hogy a WordPress, UNAS vagy Shoprenter által kínált szolgáltatások nem elegendőek-e céged számára.
Domain név választása, e-mail cím beállítása, HTTPS titkosítás
A domain név alapvetően meghatározza webshopod jellegét, és hogy hogyan találnak rád a vevők. A domain név kiválasztása során fontos figyelembe venni többek között azt is hogy könnyen megjegyezhető és jól kiejthető legyen.
Az e-mail cím beállítása során érdemes olyan címet választani ami könnyedén azonosítható és kapcsolódik a domain nevedhez. Fontos továbbá hogy rendelkezz egy olyan e-mail címmel, ahol a vásárlók könnyedén elérhetnek.
Az HTTPS titkosítás alapvető biztonsági követelmény minden webshop számára. Ez a protokoll biztosítja, hogy az ügyfelek adatai biztonságban maradjanak, és megvédje őket az esetleges adatlopástól vagy hackertámadástól.
Egyedi webdesign: reszponzív és mobilbarát webáruház design készítés
Az egyedi webdesign alapvetően befolyásolja a vásárlói élményt, ezért fontos, hogy az elképzeléseidnek megfelelő legyen. A webshopod kinézetét tekintve gondolj arra is, hogy az látogatók egyre nagyobb része mobilról böngészi az internetet. Ezért elengedhetetlen, hogy a webáruházad reszponzív legyen, vagyis minden eszközön jól jelenjen meg.
A mobilbarát design nem csak azt jelenti, hogy a felhasználók könnyen navigálhatnak az oldalon bármilyen eszközről. Azt is jelenti, hogy gyorsan töltenek be az oldalak és intuitív a kezelőfelület. Ha ezekre odafigyelsz akkor biztos lehetsz benne, hogy vásárlóid szívesen térnek majd vissza.
Webshop készítése: ügyviteli és számlázó rendszer integrálása
Egy sikeres online bolt működtetéséhez elengedhetetlen egy megbízható ügyviteli rendszer használata. Az ilyen rendszerek lehetőséget adnak például arra, hogy nyomon kövessük a raktárkészletünket, kezeljük a rendeléseket és számlákat. Az ügyviteli rendszer integrálása során fontos, hogy a választott webshop motor támogassa az általad használt programot.
A számlázó rendszer integrálása is kulcsfontosságú lépés egy webshop életében. A számlázó programok segítségével automatizálni tudod a számlakészítést, ami rengeteg időt takaríthat meg neked. Ráadásul ezek a programok általában képesek összekapcsolódni különböző pénzügyi és könyvelői alkalmazásokkal is.
Szállítási és fizetési módok beállítása: bankkártyás fizetés, csomagküldés
Az online vásárlók elvárják, hogy többféle szállítást és fizetést kínáljon egy webshop. A legnépszerűbb fizetési mód ma már hazánkban is a bankkártya használata. Fontos tehát, hogy lehetőséget biztosíts erre vevőidnek.
A személyes átvétel mellett érdemes gondolni arra is, hogy otthonról szeretnek vásárolni az emberek. Ezért ajánlott legalább egy futár céggel szerződést kötni akik házhoz viszik a csomagokat. Az is jó ötlet, ha lehetőséget adsz arra, hogy a vásárlók postapontra vagy csomagautomatába kérjék a termékeket.
Professzionális SEO és keresőoptimalizálás: keresőbarát
A keresőoptimalizálás, vagy röviden SEO, nélkülözhetetlen egy sikeres webshop működtetéséhez. A SEO célja, hogy a webáruházadat minél előrébb hozza a Google találati listáján, így több látogatót vonzz az oldaladra. A professzionális SEO magában foglalja a kulcsszó kutatást, a tartalom optimalizálást és technikai beállításokat is.
Egy jól megtervezett és megvalósított SEO stratégia hosszú távon megtérülő befektetés lehet. Fontos azonban tudni, hogy ez nem egy gyors folyamat. Az eredmények elérése időbe telik, de ha kitartóan dolgozol rajta akkor biztos lehetsz benne hogy vevőid könnyedén rád találnak majd.
ÁSZF és adatkezelési tájékoztató elkészítése
Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) elkészítése minden webshop számára kötelező. Az ÁSZF-ben rögzíteni kell többek között azt is hogy milyen feltételekkel vásárolhatnak az ügyfelek a webshopodban.
Az adatkezelési tájékoztatóban pedig azt kell leírni, hogy milyen személyes adatokat gyűjtesz a vásárlóidtól és hogyan használod azokat. Mindkét dokumentum elkészítése során érdemes jogi szakember segítségét kérni, hogy biztosan minden a törvényeknek megfelelően történjen.
Webáruház készítés árak, webáruház csomagok
A webáruház készítés ára nagyban függ attól, hogy milyen igényeid vannak. Egy egyszerűbb webshop létrehozása olcsóbb lehet, de ha egyedi fejlesztésekre van szükséged akkor magasabb költségekkel kell számolnod.
A webáruház csomagok általában tartalmaznak alapvető funkciókat és beállításokat. Ezek között található például a termékfeltöltés, fizetési és szállítási módok bekonfigurálása vagy akár az SEO beállításai is. A csomagajánlatunk része továbbá az is hogy segítséget nyújtunk abban is hogy hogyan kezdj hozzá a webshopod üzemeltetéshez.