Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Weboldal elemzés, webáruház elemzés keresőoptimalizálás előtt

Értékelés:
(0 szavazat)
Weboldal elemzés keresőoptimalizálás előtt Weboldal elemzés keresőoptimalizálás előtt

Nincs olyan webáruház, nincs olyan céges weboldal, amelynek a hatékonyságát ne lehetne növelni.

Erre számtalan lehetőség áll a rendelkezésedre. Irathatsz szakmai cikkeket a honlapodra. Írathatsz az eddiginél jobb cikkeket a weboldaladra. Optimalizáltathatod. Optimalizáltathatod az eddiginél hatékonyabban. Hirdetheted. Hirdetheted az eddiginél hatékonyabban. Stb.

A kérdés az:

Hogyan tudod ezt a lehető leghatékonyabban elvégezni?

Vagyis hogyan tudod a legkisebb befektetéssel a legnagyobb látogatottságot, a legtöbb vevőt kihozni a honlapodból, webáruházadból.

Ezt deríti ki a weboldal elemzés.

A weboldal elemzés a webáruházad, honlapod alapos és részletes átvizsgálását jelenti. Célja megállapítani azt, hogy:

1. Mi a piaci igény a Te piacodon

2. A honlapod, webáruházad legfontosabb elemei (menüpontok, termékek nevei, termékleírások, szolgáltatások bemutatása, szakmai szövegek, stb.) megfelelnek-e a piaci igénynek.

3. Milyen kifejezéseket használnak a Google kereső élmezőnyében lévő konkurenseid a honlapjukon. (Ezeket neked is érdemes lesz használni a honlapodon.)

4. Megfelel-e a honlapod a Google által támasztott előírásoknak, igényeknek.

Miért nem hozott vevőket egy másfél éve meglévő webáruház? (honlap elemzés minta)

2014 őszén keresett meg Szilvia, az Agárdi Kerékpár Webáruház tulajdonosa. A honlapjuk az agardikerekpar.hu 2013 tavaszán készült el, de a másfél év alatt nem értek el vele olyan eredményeket, amelyeket elvártak volna. Havonta 8-10 megrendelésük volt, az is kis értékű termékekre, nyergekre, kiegészítőkre. Szilvia szerette volna, ha a webáruház keresőoptimalizálásával a megrendelések folyamatossá váljanak.

Az Agárdi Kerékpár nem csak webáruház, hanem saját boltjuk és szervizük is van az agárdi főút mellett. Ezért a keresőoptimalizálás során nem csak a kerékpárokkal kapcsolatos kulcsszavakat kellett figyelembe vennünk, hanem azt, hogy a környező települések lakói is ezt őket találják meg, ha bringát szeretnének vásárolni vagy javíttatni.

Az első lépés az online piackutatás elvégzése volt, hogy megtudjuk: milyen igény van Szilviáék termékeire, vagyis milyen szavakkal, kifejezésekkel keresik azokat az interneten. 

Ezután elvégeztük a honlap elemzését. Kiderült, hogy azok a kulcsszavak, amelyekkel az emberek Szilviék termékeit keresik, egyáltalán nem szerepelnek a honlapon. Ezért a piackutatás által feltárt kulcsszavakra neveztük át a webáruház kategóriáit, elhelyeztük azokat a termékek neveiben és leírásaiban. Ez egy nehéz és több hetes folyamat volt, amelynek során nagyon sok döntést kellett meghozni (hogyan nevezzük át a meglévő kategóriákat, milyen új kategóriákat hozzunk létre, a termékeket milyen kategóriákba soroljuk, stb.).

Azután elkezdődött a SEO szövegírás. Ehhez a Szilviék együttműködésére is szükség volt. A szövegírónak nincs meg Szilviék szakmai tapasztalata, Szilviéknek pedig nem volt meg a professzionális szövegírás képessége. 

Mikor készen volt a kategóriák kialakítása, és a termékek besorolása, megkezdődött a prémium linképítés folyamata. 2015 tavaszára (fél év után) elértük, hogy a webáruháznak folyamatosan látogatói és vevői legyenek. A prémium linképítés mind a mai napig folyamatosan készül.

A kerékpár boltok között nagy a konkurenciaharc, ezért egy idő után versenytárs szövegelemzést is készítettünk. A kategória leírásokban elhelyeztük azokat a kulcsszavakat, amelyek a konkurensek többsége is használ saját honlapján. Ez újabb lökést adott a látogatottságnak.

Szilviáék webáruházának forgalma egy év keresőoptimalizálás után több mint háromszorosára nőtt. A prémium linképítés, a szövegírás és a webáruház fejlesztései folyamatosan zajlanak, az optimalizálás második évében a cél az lett, hogy Szilviáék két éven belül piacvezetők legyenek a saját területükön.

Miért nem hoz vevőket egy meglévő honlap?

Egy évek óta meglévő honlap általában akkor nem hoz vevőket, ha nem az ügyfelek, hanem a cégvezető szempontjainak figyelembe vételével készült.

Miben nyilvánul ez meg?

Gyakori hiba például, hogy a honlapon a szövegek a cég szakmai nyelvezetét követik (szakzsargon), amelyet sokszor a versenytársak weboldalairól kölcsönzött „ötletek” alapján állítanak össze.

A szakzsargont azonban általában csak a cégen belül használják, és a cég termékeit, szolgáltatásait az ügyfelek teljesen más szavakkal, kifejezésekkel keresik az interneten.

A konkurens honlapok pedig általában szintén a cégvezető szakmai ismeretei alapján készültek, figyelmen kívül hagyva a vevők igényeit.

A sikeres keresőoptimalizálás alapja az, ha a webáruház vagy honlap nem a saját elképzeléseknek, nem a konkurenseknek, hanem a vevők igényeinek felel meg.

Ehhez azonban pontosan ismerned kell a vevők igényeit (online piackutatás), és objektív módszerekkel fel kell mérni, hogy a honlap mennyire felel meg ezeknek az igényeknek. A weboldal elemzés első és legfontosabb feladata tehát a vevők igényinek felmérése és a honlap alapos átvizsgálása.

Miből áll a weboldal elemzés?

1. Online piackutatás annak megállapítására, hogy a céged szolgáltatásait, a forgalmazott termékeidet pontosan milyen kifejezésekkel keresik a lehetséges vevők az interneten, és hogy hány ilyen keresés van havonta Magyarországon. (A piackutatásról itt találsz bővebb információt.)

2. A weboldal jelenlegi Google helyezéseinek pontos mérése a piackutatás által feltárt kulcsszavakra, kifejezésekre. Megvizsgálom, hogy a honlapod, webáruházad melyik oldalai jönnek be a Google keresőben, és melyek nem. Így látni fogod, hogy melyek azok az oldalak, amelyeket fejleszteni érdemes.

3. A kínálat, vagyis a konkurencia felmérése. Előfordulhat, hogy azért volt sikertelen a korábbi optimalizálás, mert a Te iparágadban túl sok olyan versenytárs van, aki nagyobb energiát, több pénzt fordított a keresőoptimalizálásra mint Te tetted eddig. A konkurencia felmérés során megvizsgálom, hogy az 5 legerősebb kulcsszavadra a Google listáján első 10 helyen lévő honlapon milyen kifejezések fordulnak elő. Ezeket összevetem a honlapod tartalmával, és pontosan megadom, hogy milyen kifejezéseket érdemes elhelyezni az adott aloldalakon. Ez tapasztalat szerint igen jelentős látogató növekedést hoz. Kattints ide, ha a versenytárs elemzésről részletesen szeretnél olvasni.

4. Ezután következik a meglévő weboldalad belső elemzése, átvizsgálása. Ilyenkor azt vizsgálom, hogy a piackutatás által feltárt kulcsszavak előfordulnak-e a honlapon belül, és ha igen milyen gyakorisággal. Feltérképezem, hogy a webáruházad vagy honlapod milyen keresőoptimalizálási lehetőségeket biztosít (keresőbarát névátírás, címkefelhő, meta leírások, stb.), és ezeket a mennyire használtad ki eddig.

A weboldal elemzés végén egy 2 órás személyes konzultációban személyesen is bemutatom, hogy:

1. milyen módosításokra van szükség a weboldalon

2. milyen eszközökkel lehet elérni, hogy a weboldal a megcélzott kulcsszavakra a Google első 10 helyezésébe kerüljön.

A weboldal elemzés ára 50.000 Ft

Ez a pénz azonban nagyon gyorsan, általában két három hónap alatt megtérül.

Nagyon sok pénzt megtakarítasz azzal, hogy a weboldal elemzés után tudni fogod, hogy milyen fejlesztési munkákat érdemes elvégezned, és mi az, amivel nem kell foglalkoznod.

A keresőoptimalizálás sokkal hatékonyabban végezhető el a weboldal elemzés után. Kevesebb pénzből, rövidebb idő alatt jobb eredményeket érsz majd el. A honlapod, webáruházad hamarabb kerül majd a Google kereső első helyeire, a látogatóid száma pár hónap alatt jelentős növekedést mutathat, és a vásárolások száma is többszörösére emelkedhet.

Ha a webáruházad, honlapod keresőoptimalizálását velem szeretnéd elvégeztetni, a közös munkát is a weboldal elemzés alapján tudjuk elkezdeni. Tehát a weboldal elemzés után tudok magára a keresőoptimalizálási munkára pontos és részletes árajánlatot adni.

Weboldal elemzés megrendelés

Név:(*)
Kérlek add meg a neved...
E-mail:(*)
Kérlek érvényes e-mail címet adj meg.
Telefonszám:(*)
Kérlek add meg a telefonszámod amin elérhetlek...
Az átvizsgálandó honlap domain neve:(*)
Kérlek add meg a meglévő honlapod címét (www...)
Név, cégnév a számlán:(*)
Kérlek add meg a cégnevet...
Város (község) a számlán:(*)
Kérlek add meg a város (község) nevét...
Utca, házszám a számlán:(*)
Kérlek add meg az utcát és a házszámot a számlázáshoz...
Irányítószám a számlán(*)
Kérlek add meg pontosan az irányító számot
Spam védelem
Invalid Input
Megrendelés elküldése

A megrendelés elküldése után 24 órán belül felhívlak telefonon egyeztetésre. A munkadíjról díjbekérőt küldök. Ha a pénz beérkezik, elkezdem az elemzést, amely legfeljebb két hetet (10 munkanap) vesz igénybe.

A weboldal elemzéshez szükség van a honlapod adminisztrációs felületének és tárhelyének hozzáférési adataira. Ha a honlapodnak van Analytics fiókja vagy már regisztráltad a Google Webmester Eszközökbe, akkor azekhez is szükségem van hozzáférésre.

A piackutatás és konkurencia elemzés eredményeit már az elemzés elején megkapod, ezek átnézésében, a kulcsszavak kiválasztásában a Te együttműködésedre is szükség van.

* Ez a megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. és 6. §-ában foglaltak megfeleloen irányadóak. A szerződés a távollevők között kötött szerződésekről szóló 1999. (II.5.) Kormányrendelet hatálya alá tartozik.