Webshop SEO, webáruház keresőoptimalizálás tippek

Webáruház keresőoptimalizálás

Az online marketing leghatásosabb eszköze a Google keresőoptimalizálás (SEO – Search Engine Optimization). A webáruházad keresőoptimalizálása biztosítja, hogy jobb helyezéseket érj el a Google találati listán, és így a keresőoptimalizálással tudsz hosszabb távon a leghatékonyabban új vevőket szerezni.

A webshop SEO keresőoptimalizálás előnyei

A webshopok számára rendkívül fontos, hogy minél kisebb költséggel szerezzenek forgalmat. Nemzetközi és hazai mérések is azt bizonyítják, hogy a webshop keresőoptimalizálása teszi lehetővé, hogy hosszú távon a legtöbb látogatót szerezd a lehető legalacsonyabb költséggel. A Google Ads hasznos lehet, ha gyorsan szeretnéd javítani a weboldalad látogatottságát, de hosszabb távon a SEO viszi a pálmát.

Miért más a webáruház keresőoptimalizálás?

A webshop keresőoptimalizálás és egy szolgáltató cég honlapjának optimalizálása között jelentős különbségek vannak SEO szempontból. A leglényegesebbek:

  1. Webáruház esetében sokkal több kulcsszóval kell dolgozni
    A webáruházaknak sokkal több terméke, így több termékkategóriája és termék oldala van. Érthető, hogy a webáruház keresőoptimalizálása során jóval több kulcsszóval kell dolgozni.
  2. Technikai SEO jelentősége
    Mivel termék vásárlásnál a vevő gyorsabban dönt, fontos, hogy a webáruház technikai SEO szempontból tökéletesen teljesítsen, biztosítsa a felhasználói élményt és a könnyű kezelhetőséget.
  3. Webáruházakra tovább kell linket építeni
    A több termékkategória és több kulcsszó lényegesen több kulcsszót jelent. Ezért a linkek építését sokkal tovább kell folytatni, a legtöbb webáruház tulajdonos soha nem is hagyja abba.

A webshop keresőoptimalizálás folyamata

A webáruház SEO legfontosabb lépései:

  • kulcsszókutatás
  • kategória oldalak elnevezése
  • kategória szövegek írása
  • technikai SEO

Kulcsszókutatás, kulcsszó választás: Google Search Console és Google Ads kulcszótervező

A webáruház keresőoptimalizálást (ugyanúgy mint egy weboldal esetében) a megfelelő és releváns kulcsszavak kiválasztásával kell kezdeni.

A kulcsszavak azok a kifejezések, amivel a lehetséges vásárlók keresik a termékeket az interneten. A kulcsszó kutatás az a folyamat, amelynek során megtaláljuk azokat a kifejezéseket, amelyeket a legtöbben használnak a Te piacodon. A keresési kifejezések kiválasztásánál két forrásból dolgozunk:

  1. Google Kulcsszótervezővel lekérjük a területedre jellemző legkeresettebb kulcsszavakat.
  2. Meglévő webshopoknál a Google Search Console segítségével lekérjük, hogy mik azok a kulcsszavak, amelyekre már most indexelt a Google.

A két listát összevetve kapjuk meg, azokat a kulcsszavakat, ami fontos lehet a számodra, de amire a webshopod még nem jelenik meg a Google keresőben.

A kulcsszókutatás célja: megtalálni azokat a releváns kifejezéseket, amelyekkel a lehetséges ügyfeleid keresik a termékeidet, szolgáltatásaidat. Ezekkel kell a Google találati lista élére kerülnöd.

Kategória oldalak elnevezése

Ha megvannak a számodra fontos kulcsszavak, el kell dönteni, hogy ezek közül melyeket használjuk a termék kategóriák elnevezésére. Ez meglehetősen bonyolult és összetett feladat lehet. Komolyabb webshopokban több mint 100 kategória van. Ezekhez kell a legnépszerűbb kulcsszavakat párosítani.

Termék kategória szövegek írása

Webáruházak esetén is nagy jelentőségű a szövegírás, vagy modernebb nevén a tartalommarketing. A legfontosabb tartalmat a kategória leírások jelentik. Ha ezek hiányoznak, akkor a Google a fontos kulcsszavakra a termékoldalakat indexeli. Optimalizált webáruházat tehát csak úgy lehet létrehozni, ha szöveget írunk minden fontos termékkategóriához.

A cél az, hogy a vásárlót a Google a kategória oldalra hozza, így a felhasználók könnyebben tudják megtalálni a keresett terméket.

Nagyon fontos, hogy azon felül, hogy a kulcsszavakat elhelyezed a termékek, a termékkategóriák és a menüpontok neveiben, érdemes kategória leírásokat is készíteni.

Miért fontosak a kategória leírások keresőoptimalizálási szempontból?

A kategória leírások azok a szövegek, amelyek egy-egy termékkategória oldalára kerülnek a webáruházba. Gyakori hiba, hogy a Google találati listában egy kategória nevére nem kategória oldal, hanem egy termék oldal jelenik meg. Például egy szerszám webáruházban az „elektromos fűnyíró” kifejezésre nem az elektromos fűnyíró kategória jelenik meg, hanem egy konkrét termék. Ezzel az a gond, hogy így a látogatók csak egy terméket látnak, nem a termék összes kategóriáját. Vagyis nem látják a teljes kínálatod.

A fenti probléma általában akkor fordul elő, ha egy terméknek részletes leírása van, a kategóriában viszont semmi szöveg nincs, ezért a Google nem értékeli azt.

Miért büntethet a Google egy webshopot?

Lényeges, hogy sem a kategória, sem a termék leírásokat nem szabad másolni más webáruházakból vagy a forgalmazó oldaláról, mert ezt a Google bünteti. Az sem szerencsés, ha a webáruházon belül ismétlődnek termékleírások. Ha ez több tucat termék esetén előfordul, azt is megbünteti a Google.

Ki írja a keresőoptimalizálás során a tartalmat?

A termék és kategória leírásokat Te is megírhatod, ha van ebben valamennyi gyakorlatod, és van időd rá. A szövegíráshoz tudunk segítséget, irányelveket adni, így neked pénzedbe nem, csak idődbe és munkádba kerül.

Szövegírást több cég és kreatív szövegíró vállal, általában 2 Ft/betűtől akár 5 Ft/betűig terjed az ára.

A fenti díjszabásokkal és szöveghosszokkal számolva egy-egy cikk megírása az oldaladra hossztól és minőségtől függően 4.000 Ft-tól akár 50.000 forintba is kerülhet. Sokaknak meg is ér ennyit, hiszen javítják a webáruházad helyezését a Google keresőben.

A szöveget nem elég megírni, fel is kell tölteni a webáruházak megfelelő helyeire. A feltöltés során be kell állítani a keresőoptimalizáláshoz fontos elemeket (kiemelt, „boldolt” kulcsszavak, címsorok, Title tag, meta leírás, stb.).

Átlagban 5000-10.000 Ft cikkenkénti költséggel számolhatsz. Ebben már benne lehet a megírás, feltöltés, keresőoptimalizálás. Ha lehetőséged van, kérj hosszabb szöveget, és válassz profibb szövegírót.

Webshop technikai SEO

Technikai keresőoptimalizálásnak nevezzük azt a folyamatot, amikor magát a webáruház beállításait módosítjuk annak érdekében, hogy az előrébb lépjen a Google találatok között. Ez tulajdonképpen egy széleskörű ellenőrzést jelent, ahol több ezer ponton vizsgáljuk meg azt, hogy egyes beállítások hogyan befolyásolják a webáruház keresőoptimalizálását. Ezek közé tartoznak:

  • title és meta leírás beállítás
  • oldaltérkép bekötése a Google Search Console-ba
  • webshop sebesség mérés és javítás
  • keresőbarát oldalszerkezet ellenőrzése
  • belső linkek vizsgálata, tört linkek keresése és megszüntetése
  • stb.

Egy SEO szakértő szerepe a webáruház keresőoptimalizálás során

A webáruház keresőoptimalizálásnak három fontos része van:

  1. Szakismeret
    az az elméleti tudás, amely feltétele annak, hogy azt csináld ami a webshop szempontjából hasznos, és ne csináld azt, ami káros a keresőoptimalizálásban.
  2. Befektetett munka
    az elméleti munka gyakorlati alkalmazása. Ebben először mindenki kezdő, és ugyanúgy próba-hiba módszerrel kezdi. Vagyis csinálunk valamit, elrontjuk, aztán jobban csináljuk. De egy átlagos webáruház keresőoptimalizálása még egy szakértőnek is több száz munkaóráját igényli. 
  3. Tapasztalat
    a sok elkövetett hiba alapján tapasztalatot szerzünk. A régi hibákat nem követjük el újra, és a munkával gyorsabban tudunk haladni.

Egy szakértő rendelkezik a szükséges elméleti ismeretekkel, rengeteg hibát követett el, amiből tanult, és így komoly tapasztalattal rendelkezik. Ez az optimalizálás folyamatát rendkívül fel tudja gyorsítani.

A Kanga Design SEO ügynökség már sok webáruház keresőoptimalizálását vitte végig 2007 óta. Így jelentős tapasztalatunk van abban, hogy milyen módszerek működnek jól az optimalizálás során.

Egy SEO szakértő szerepe a webáruház készítés során

Egy SEO szakértő már a webáruház készítés során sokat tud segíteni abban, hogy a Google találatok száma az indulás után mindél kedvezőbb legyen. A kulcsszókutatás már a webshop indulása előtt elvégezhető, ennek alapján megtervezhető a kategóriák rendszere. A termékkategóriák létrehozásánál eleve a népszerűbb kifejezéseket használhatod, és már a termékek feltöltése közben megindulhat a szövegek írása.

A Kanga Design SEO ügynökség nem csak webáruházak optimalizálását, de készítését is vállalja. Webáruházak angol nyelvű keresőoptimalizálását is vállaljuk.

Egyedi fejlesztésű vagy bérelhető webshop. Melyiknek egyszerűbb a keresőoptimalizálása?

Webáruház tulajdonosként talán felmerült benned, hogy vajon az egyedi fejlesztésű vagy bérelhető webshop rendszerek optimalizálhatók jobban.

Magyarországon az UNAS és a Shoprenter bérelhető webáruház terjed el. Mindkettő csak ajánlható keresőoptimalizálás szempontjából. Mindkét webshop motor lehetővé teszi:

Egyedi fejlesztésű webáruházaknál a keresőoptimalizálás során gyakran tapasztalunk hiányosságokat. Ezek javítása, pótlása sajnos a fejlesztő készségességén múlik. Ha a webáruház motor programozásánál nem vették figyelembe a SEO szempontokat, ezek utólagos pótlása nagyon nehéz. Ezért SEO szempontból is inkább az UNAS vagy a Shoprenter rendszerét ajánljuk.

Mennyi ideig érdemes folytatni a keresőoptimalizálást?

Megfelelő online marketing mellett a keresőoptimalizálás és a Google Ads folyamatosan halad, a webshop tulajdonosok soha nem fejezik be azokat. Hiszen nem csak a pozíciók megszerzése, hanem azok megőrzése is fontos. Ha nem szánsz pénzt a keresőoptimalizálásra, nem javulnak a webáruházad helyezései, illetve nem maradnak meg azok, egy idő után romlani kezdenek. Ennek oka az, hogy sok konkurensed viszont optimalizál, így egy idő után megelőz téged.

A webshopod Google helyezéseit mindig lehet javítani. A keresőoptimalizálás hatására nem csak javulnak a helyezéseid, de a webáruház egyre több kifejezésre fog bejönni a Google keresőben. Egy ékszer webáruháznál például azt tapasztaltuk, hogy a keresőoptimalizálás elején alig 100 kifejezésre jött be a webáruházuk. Egy év után már 300, másfél év után 600 nekik fontos kulcsszóra kerültek fel a Google listájába. A webáruház az új kifejezésekre persze az elején megint csak az 50. hely környékén állnak, így ezeket is érdemes optimalizálni. A növekedés jó néhány évig folytatódni fog még, hiszen a magyarok is egyre többet használják az internetet vásárlása.

Webáruház linképítés: fejleszd folyamatosan a webshopod!

A keresőoptimalizálási árak nagyobb része hosszabb távon a prémium linképítésre megy el.

Minimális költsége havi 220 Euró, jellemző értéke havi 300-500 Euró között mozog. 220 Euróból 10 prémium cikk rendelhető, ami havi 15-20 kulcsszó 3-4 hellyel előre mozgatásához elegendő. Ez éves szinten 50-60 kulcsszó 20-30 hellyel való előre mozgatására elég. Figyelembe véve, hogy egy webáruházban sokszor legalább 50-100 termékkategória van, és ezekre mind érdemes lenne optimalizálni, érthető, ha ennél kisebb befektetéssel nem lehet eredményeket elérni.

Bízd a prémium linképítést olyan cégre, aki több száz már bejáratott blogot és portáloldalt üzemeltet, és van elég kapacitásuk a szövegíráshoz. A Kanga Design több mint 800 blogra és hírportálra tud kihelyezni prémium linkeket.

Ügynökségünk a linkek kihelyezése mellett segít megtervezni, hogy:

  • Milyen kulcsszavakra építsünk linkeket
  • A webáruházad melyik aloldalát linkeljük be a cikkekből

A prémium cikkek ára 22 Euró/cikktől indul. A linképítés ára függ attól is, hogy annak az oldalnak, ahová a linket kiteszik, mekkora a Google Pagerank értéke. Nagyobb Pagerank értékű, nagy forgalmú hírportálokra kihelyezett cikkek 66-500 Euróba is kerülhetnek, de ezeknek jóval nagyobb a hatása is van a webáruházadra.

Általában havi maximum 25 PR cikket helyezünk ki. Ha gyorsabban akarsz eredményeket elérni, nem a linkek számát érdemes emelni, hanem nagyobb Pagerank értékű oldalakra érdemes drágább linkeket rendelni.

Linképítés csomagjaink

Induló linképítés csomag

Induló linkcsomag

Kinek ajánljuk?

Ha a honlapod MOZ DA értéke
1-10 között van.

220 Euró/hó
Optimum linképítés csomag

Optimum linkcsomag

Kinek ajánljuk?

Ha a honlapod MOZ DA értéke
10-20 között van.

330 Euró/hó
Prémium linképítés csomag

Prémium linkcsomag

Kinek ajánljuk?

Ha a honlapod MOZ DA értéke
20-30 között van.

400 Euró/hó
Maximum linképítés csomag

Maximum linkcsomag

Kinek ajánljuk?

Ha a honlapod MOZ DA értéke
30 fölött van.

500 Euró/hó-tól

Kérdésed van a webáruház keresőoptimalizálása kapcsán? Árajánlatot szeretnél kérni? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.

Legújabb cikkjeink