Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Online piackutatás keresőoptimalizálás előtt

Piackutatás keresőoptimalizálás előtt Piackutatás keresőoptimalizálás előtt

Hogyan szerezz vevőket, ha erős a konkurenciád az interneten?

A hozzám forduló cégvezetők többsége a legáltalánosabb kulsszóra (nyomda, könyvelés, kerékpár, kazán, napelem, kozmetika, stb.) akar a Google első helyére kerülni. Érthető, hiszen ezekre a kifejezésekre sok érdeklődő van. Csakhogy nem csak az érdeklődés hatalmas, hanem a kínálat is. Hiszen minden konkurens ezekre a kifejezésekre akar az első lenni.

Van azonban egy olyan kevéssé ismert módszer, amivel meg lehet találni azokat a piaci réseket, ahol kevés konkurens honlap van, de nagy a kereslet. Ezeket a piaci réseket képes meglelni az online piackutatás.

Hogyan találja meg a réspiacokat az online piackutatás?

Két fontos tényező vizsgálatával mutatja ki az online piackutatás, hogy mik azok a kifejezések, amit sokan keresnek, de alacsony a konkurencia:

1. Az általános és mindenki által hajtott kulcsszavak mellett megkeresünk minden olyan kifejezést, amivel a Te termékeidet vagy szolgáltatásaidat ténylegesen keresik az internetezők. Nem ritka, hogy egy-egy területen 500-600 vagy még több ilyen kifejezést is találunk.

2. Az így fellelt kifejezésekre megvizsgáljuk, hogy hány konkurens honlap található Magyarországon.

Az így kapott két értékből (havi keresési mennyiség és konkurens honlapok száma) már számszerűen kifejezhető, hogy milyen eredményt érhetsz el az adott kulcszóra való optimalizálással. Nem ritka, hogy két kifejezés között több mint 10000-szeres (tízezerszeres!) különbség van.

Ez azt jelenti, hogy vannak olyan kifejezések, amivel néhány hét alatt a Google kereső első helyére kerülhetsz (még ha nem is ezekre keresnek a legtöbben), és vannak olyan kifejezések, amire még ha hónapokig, vagy akár egy évig optimalizálsz, mégsem érsz el eredményeket.

Képzeld el, hogy mikor elkezdődik a honlapod keresőoptimalizálása, már az első két-három hét után megjelennek az első vásárlók. A bevételből már tudod fizetni a további keresőoptimalizálást. Így folyamatosan minden héten egyre több és több ember érkezik a weboldaladra, és neked nem csak kiadásod, hanem bevételed is keletkezik! Mennyivel más ez, mint kétségbeesetten nézni a statisztikát, ami hónapok után sem mutat semmi eredményt.

Miért hasznos még az online piackutatás?

A fenti módszer óriási előnye, hogy egy idő után szinte automatikusan felhozza a honlapodat azokra a kulcsszavakra is, amelyekre erős a konkurenciaharc. A Google ugyanis a legfontosabb 3-4 kulcsszóra csak akkor hoz előre egy honlapot, ha az tartalmaz legalább 30-40 hozzá kapcsolódó kevésbé fontos kulcsszót tartalmazó szöveget is. Ez egy megkerülhetetlen szabály, amely a Google algoritmus szerves része. Fontos, hogy nem a szerinted egymáshoz tartozó szavakat kell tartalmaznia a honlapodnak, hanem a Google szerint egymáshoz tartozó kifejezéseket! Ezeket nevezem én „Google szinonimák”-nak. A online piackutatás során egy erre a célra szolgáló szoftverrel lekérem a „Google szinonimákat” is, így tervezhetővé válik a honlapod tartalma.

Az online piackutatás további előnye

Előfordult már veled, hogy nagyon szeretted volna tudni, mi jár valakinek a fejében?

Például egy üzleti tárgyaláson? Vagy mikor látod, hogy a házastársad (barátod, barátnőd) látod, hogy nagyon neheztel rád, de nem tudod miért?

Elképzelted már, hogy milyen jó lenne, ha olvasni tudnál a vevőid fejében? Elképzelted már, hogy mennyire másképp menne az üzleted, ha tudnád mit akarnak, mire vágynak?

Mit szólnál hozzá, ha azt mondanám:
„Meg tudom mondani, mi jár a vevőid fejében!”

Erre valószínűleg azt mondod:

„Persze, hogyne, én meg megmondom, milyen színű alsógatyát hord ma a pápa!”

Ez utóbbit nehéz lenne megtudni (bár ha ráguglizol lehet, hogy mégis). Azt azonban, hogy mi jár a vevőid fejében, igen is meg lehet tudni. És ez nem ördöngösség, hanem tiszta statisztika.

Az online piackutatás pontosan megmondja, mi jár a vevőid fejében, vagyis milyen kifejezésekkel keresik a termékeidet, szolgáltatásaidat. Általában teljesen más kifejezésekke, mint ahogyan Te hívod azokat a cégeden belül. Jó példa erre az, hogy amit a szakmában „hangsugárzó”-nak hívnak, azt a vevők „hangfal”-ként keresik a Google keresőben. Amit a villanyszerelők úgy hívnak hogy „kompakt fénycső” azt az emberek úgy írják be a Google keresőbe, hogy „energiatakarékos izzó”. Ha szeretnéd, hogy a honlapodat minél több lehetséges vevő találja meg, betűre pontosan olyan kifejezésekre kell optimalizálnod, amelyekkel ezek az emberek keresik a termékeidet vagy szolgáltatásaidat. A online piackutatás pontosan kimutatja, hogy a különböző kulcsszavakra és azok „Google szinonimáira” pontosan hány keresés van Magyarországon.

Arról, hogy Magyarországon, magyar nyelven, hány ember és milyen szavakkal keresi a Te termékeidet vagy szolgáltatásaidat hónapra lebontott pontos adatok kérhetők le a Google adatbázisából! A online piackutatás első szakasza ezeknek a kifejezéseknek a lekéréséből. Miért fontos ez?

Mondok egy példát. Ha kerékpár webáruházat szeretnél létrehozni, akkor hogyan neveznéd el a női kerékpárokat bemutató menüpontot? A menü elnevezése ugyanis keresőoptimalizálás szempontjából fontos tényező. A következő lehetőségeid vannak:

női kerékpár
női bicikli
női bringa
női kerékpárok
női biciklik
női bringák

Melyiket választod?

Itt most a női kerékpár (egyes szám) a nyerő 1600 havi kereséssel. Ha a többes számot használod, akkor arra már csak 210 keresés van, tehát kevésbé szerencsés választás. Ennél jobb a női bicikli, amire 720 keresés van havonta.

Tehát a menüt érdemes női kerékpárnak elnevezni, de a honlapon belül gyakran kell használni a női bicikli, női kerékpárok, női biciklik kifejezéseket is.

Hogyan zajlik le az online piackutatás?

Az online piackutatás első lépése, hogy egy excel táblázatba összeírod az összes olyan kifejezést, amivel szerinted az emberek a Te termékeidet vagy szolgáltatásaidat keresik.

Egy szoftverrel lekérem, hogy ezekre a kifejezésekre pontosan hány keresés van havonta Magyarországon. A szoftver azonnal javaslatokat is ad, hogy az adott piackon milyen kifejezéseket használnak gyakran az internetezők.

Az elérhető kulcsszavak körét még két forrásból tudom bővíteni:

1. Le tudom kérni a konkurenseid honlapján szereplő legfontosabb kulcsszavak listáját, és azt, hogy azokat hányan keresik.
2. Ha már van honlapod, le tudom kérni, hogy az pontosan milyen kulcsszavakra, hányadik helyen jelent meg az embereknek a Google keresőben az előző három hónapban. Ezek konkrét tényszámok a Te honlapodról.

Az így bővített listát elküldöm neked, és azt Te átnézed. Kitörlöd belőle azokat a kifejezéseket, amelyekre a honlapoddal nem akarsz helyezést elérni. Véglegesítünk egy maximum 50 kifejezésből álló listát, amelyek mindegyikéről látod azt is, hogy hány ember keres ezekre Magyarországon. Ez már elég jól mutatja a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt mutatkozó pontos igényt.

Ezután minden egyes kulcsszóhoz egyenként lekérdezem, hogy pontosan hány magyar weboldalon találhatók meg. Ez mutatja meg, hogy hány konkurensed van, hiszen minden ilyen honlap konkurál veled, minden ilyen weboldal a piacon lévő kínálatot bővíti. Vannak olyan kulcsszavak (pl. vitamin) ami több mint 200 millió magyar weboldalon található meg! Ez talán hihetetlennek tűnik, de csak a hazipatika.com kb. 100 000 aloldalból áll, amelyek többsége tartalmazza a vitamin szót!

Van azonban sok olyan kifejezés is, ami csak 100-200, vagy akár csak 5-10 honlapon fordul elő! Ezekre a kulcsszavakra optimalizálva gyorsan érhetsz el jó helyezéseket.

A online piackutatás kiterjeszthető még a konkurensek vizsgálatára is.

Meglepődnél, hogy a konkurens honlapokról mennyi adat megtudható. Például:

- Hány aloldalból áll a honlapjuk. A Google a több aloldalból álló oldalakat előrébb hozza, tehát ha jobb akarsz lenni mint a konkurenseid, neked több aloldalt kell létrehoznod, mint ami nekik van (persze hasznos tartalommal)
- Hány link mutat a weboldalukra, és milyen oldalakról. Ebből tudod, hogy neked mennyi linket kell szerezned a honlapodra, vagyis ennek alapján tervezheted a linképítést.
- Mennyi ideje van meg a honlapjuk
- Hány ember osztotta meg a Facebook-on és a Google +-on a honlapjukat.
- stb.

Keresőoptimalizálást csak online piackutatás készítése után vállalok. Meglévő honlapok optimalizálásához nem csak online piackutatásra, hanem a weboldal elemzésre is szükség van. Erről itt találsz részletes leírást.

Ha szeretnél a honlapod elkészítéséhez, vagy meglévő honlapod keresőoptimalizálásához online piackutatást kérni, hívd a

hivjamost-mobil

telefonszámot. Mobilról kattintva azonnal hívható!