A webshop bevételnövelés minden vállalkozó számára kulcsfontosságú kérdés. Az alábbiakban ajánlásokat olvashatsz a bevételnövelésről, hogyan javíthatod a céged forgalmát, és érhetsz el folyamatos növekedést. Alkalmazd a gyakorlatban ezeket a tippeket, javítsd a vásárlási arányt, érj el nagyobb célközönséget!
Tartalomjegyzék
A webáruház bevételnövelés legfőbb lehetőségei
A vállalkozásod webáruházába többféle online marketing értékesítési csatornán érkezhet ügyfél. Úgy növelheted webáruházad bevételét, ha ezeken a csatornákon megjelensz. A legfontosabbak:
- Közvetlen elérés
Azok az emberek, akik már ismerik a webshopod domain nevét, és azt írják be a böngészőjükbe. - Organikus Google keresési eredmények
Azok az emberek, akik a terméked nevére keresve a Google keresőn keresztül jutnak el hozzád. Ezen a csatornán a keresőoptimalizálással érhetsz el több ügyfelet. - Organikus Facebook és Instagram elérés
A közösségi média ingyen is hozhat ügyfeleket számodra, ha a posztjaidra kattintva hirdetések nélkül jutnak be az oldaladra. - Google és Facebook hirdetésekkel
A hirdetés nagy előnye, hogy azonnal elérheted a potenciális ügyfeleid, és csak akkor kell fizetned, ha kattintottak a hirdetésedre. - Árgép, Árukereső
Az árösszehasonlító oldalak rendkívül népszerűek a azonnal megjelenítik az ajánlatokat, fizetni azonban csak akkor kell, ha rá is kattintott valaki.
Mérd a weboldalad forgalmát!
Ha marketinggel kísérletezel, nem árt ha tudod, mi az e-kereskedelem legfontosabb szabálya:
Mérj!
Mérd a forgalmat, mérd a konverziót, és a kosárértéket. E nélkül nem tudod eldönteni, hogy érdemes-e költened a marketingre, érdemes-e pénzt fektetned a marketingbe. A mérésre kiválóan alkalmas a Google Analytics statisztikája. Mérheted vele:
- az ügyfelek számát,
- a bevételi csatornákról érkező látogatók arányát
- a mobilról, laptopról, PC-ről érkezők arányát
- konverziós arányt,
- kosárértéket,
- stb.
Az Analytics segítségével nem csak azt látod, hogy hány látogatót fogadott a webáruházad, de követheted a vásárlások számát, sőt még a kosárértéket is.
Keresőoptimalizálás vagy Google Ads?
A keresőoptimalizálás (SEO) hosszú távú befektetés, az értékesítés csak lassan növekszik a segítségével. A hirdetéseket azonban azonnal el tudod indítani.
Fontos, hogy webáruház tulajdonosként a Google Ads kampányok hatékonyságát is mérd. Ennek a mérőszáma a CTR (click-through rate) vagyis átkattintási arány. Fontos, hogy minél magasabb kattintási aránnyal tudj dolgozni, így látogatóid száma magasabb lesz.
A leghatékonyabb marketing stratégia az, ha hirdetsz is és Google optimalizálást is végzel. A bevételnövelés szempontjából mindkettő alapvető fontosságú.
A legjobb bevételnövelő módszer: kosárérték növelés
Nem csak úgy tudsz nagyobb bevételt elérni, ha több terméket próbálsz értékesíteni. Próbáld meg kihasználni azt a lehetőséget, hogy a látogató nagyobb értékű terméket tegyen a kosarába. Így magasabb bevételeket érhetsz el, sőt mivel a magasabb áru termékeken általában magasabb az árrés is, nagyobb profitot is realizálsz.
A felülértékesítés és keresztértékesítés (upsell és cross-selling) nagyon jó lehetőségek a webáruház kosárérték növelésre.
A forgalomterelés legjobb eszköze: hozz létre remarketing hirdetéseket
Fontos, hogy tudd: a látogatók általában nem vásárolnak akkor, mikor először járnak a webshopodban. Ezért érdemes remarketing kampányokat is indítani mind a Facebookon, mind a Google Ads-ban. Ezek hirdetések nagyban hozzájárulnak a vásárláshoz, és kisebb költségekkel futtatható, mint a normál kampányok.
Gyorsítsd a webshopod betöltési sebességét és mobil kezelhetőségét
A weboldal betöltési sebessége és a mobilról való kezelhetőség nagyban befolyásolja a vásárlói élményt és ezzel együtt a bevételt is. Napjainkban már többen vásárolnak mobilról termékeket mint PC-ről vagy laptopról így a gyorsaság és a mobilra optimalizált design alapkövetelmény.
Fizetési és szállítási lehetőségek
A vállalkozások gyakran követik el azt a hibát, hogy saját szempontjaik szerint választanak szállító céget vagy fizetési lehetőséget a webáruházukba. Ha azonban a felhasználói szempontokat veszed figyelembe, érdemes minél többféle megoldást is kínálni. A látogatók sokszor döntenek a vásárlás mellett vagy ellene a fizetési és szállítási lehetőségek alapján. Minél több lehetőséget kínálsz, annál nagyobb eséllyel tudjuk kielégíteni a látogatók igényeit.
Profi ügyfélszolgálat
A vevői bizalmat semmi sem rongálja annyira, mint az, ha kérdései megválaszolásában vagy problémás ügyekben nem kap megfelelő támogatást. Egy gyors és segítőkész ügyfélszolgálat növeli a vevők elégedettségét és bizalmát, ami hosszú távon hűséges ügyfeleket eredményezhet.
E-mail marketing: csak kérd meg: „Iratkozz fel!”
Lehet hogy elavultnak tűnik, de az email marketing még ma is hozzájárulhat áruházad bevétel növeléséhez. Neked pedig csak annyit kell tenned, hogy felajánlod ezt a lehetőséget. A hírlevélben tájékoztathatod a feliratkozott látogatókat új termékekről, kedvezményeket adhatsz egy-egy termékre.
Webshop bevételnövelés kedvezményekkel: inkább kerüld ha teheted!
A legtöbb cégvezető egyetlen marketinges eszköze az árazás. Azt gondolják, hogy ha leviszik az árat, könnyebben elérik, hogy a látogató vásároljon. Ha azonban alacsonyabb áron értékesítesz termékeket, lehet, hogy a bevételek nőnek, de a profitod, vagyis a hasznod és a pénzed csökken. Ezért alaposan vizsgáld meg, hogy ha olcsóbban kínálsz termékeket, mennyit veszítesz a bevételből, és főleg mennyivel csökken a profit!
A jutalomprogramok szerepe
A jutalomprogramok, mint például a pontgyűjtő vagy törzsvásárlói rendszerek, hozzájárulnak a vásárlók visszatéréséhez és a webáruház bevételének növekedéséhez. A jutalomprogramok révén a vásárlók úgy érezhetik, hogy a vásárlásaikért cserébe valódi előnyökhöz jutnak, ami ösztönzi őket a további vásárlásra.
Kanga Design: egy profi csapat a webshopod bevételének növeléséért
Van webáruházad, és szeretnéd hatékonyabban működtetni azt? Ha olyan profi csapatot keresel, amely képes megbízható és hatékony módszerekkel növelni webshopod bevételét, akkor fordulj hozzánk bizalommal!
Cégünk több éves tapasztalattal rendelkezik a webshopok sikerességének elősegítésében, és széles körű szolgáltatásokat kínálunk, mint például:
- Hatékony értékesítési stratégiák kidolgozása
- Keresőoptimalizálás (SEO)
- Tartalommarketing
- Ügyfélélmény javítása
- Fizetési és szállítási megoldások optimalizálása
- Hűségprogramok és promóciók tervezése
Ne hagyd, hogy webshopod a konkurencia árnyékába vergődjön! Vedd fel velünk a kapcsolatot, és kezdjük el közösen növelni webáruházad bevételét. Hozzánk fordulva garantáltan profi és elkötelezett csapat áll majd rendelkezésedre, hogy segítsen a siker elérésében.