Webshop SEO, webáruház keresőoptimalizálás tippek

Webáruház keresőoptimalizálás

Az online marketing leghatásosabb eszköze a Google keresőoptimalizálás (SEO – Search Engine Optimization). A webáruházad keresőoptimalizálása biztosítja, hogy jobb helyezéseket érj el a Google találati listán, és így a keresőoptimalizálással tudsz hosszabb távon a leghatékonyabban új vevőket szerezni.

Tartalomjegyzék

A webshop SEO keresőoptimalizálás előnyei

Sokféle módszer van arra, hogy új vevőket szerezz webáruházadba. A Google Ads hirdetések, e-mail marketing (hírlevél marketing), közösségi média mind lehetnek vevőforrások. A webshopok, vagyis az e-kereskedelem számára azonban rendkívül fontos, hogy minél kisebb költséggel érj el minél nagyobb forgalmat. Nemzetközi és hazai mérések is azt bizonyítják, hogy a webshop keresőoptimalizálása az egyik leghatékonyabb vevőszerzési módszer. Vagyis hosszú távon a webáruház keresőoptimalizálás segítségével szerezheted a legtöbb látogatót legalacsonyabb költséggel. A Google Ads vagy egy Facebook hirdetés is hasznos lehet, ha gyorsan szeretnéd javítani a weboldalad látogatottságát. Hosszabb távon azonban a webáruház optimalizálás, vagyis a webshop SEO viszi a pálmát.

Egy háztartási gépeket értékesítő webáruház nézettségének növekedése a keresőoptimalizálás hatására.
Egy háztartási gépeket értékesítő webáruház nézettségének növekedése a keresőoptimalizálás hatására.

Miért más a webáruház keresőoptimalizálás?

A webshop keresőoptimalizálás és egy szolgáltató cég honlapjának optimalizálása között jelentős különbségek vannak SEO szempontból. A leglényegesebbek:

  1. Webáruház esetében sokkal több kulcsszóval kell dolgozni
    A webáruházaknak sokkal több terméke, így több termékkategóriája és termék oldala van. Érthető, hogy a webáruház keresőoptimalizálása során jóval több kulcsszóval kell dolgozni.
  2. Technikai SEO jelentősége
    Mivel termék vásárlásnál a vevő gyorsabban dönt, fontos, hogy a webáruház technikai SEO szempontból tökéletesen teljesítsen, biztosítsa a felhasználói élményt és a könnyű kezelhetőséget.
  3. Webáruházakra tovább kell linket építeni
    A több termékkategória és több kulcsszó lényegesen több kulcsszót jelent. Ezért a linkek építését sokkal tovább kell folytatni, a legtöbb webáruház tulajdonos soha nem is hagyja abba.

A webshop keresőoptimalizálás folyamata

A webáruház SEO legfontosabb lépései:

  • kulcsszókutatás
  • kategória oldalak elnevezése
  • kategória szövegek írása
  • termékoldal optimalizálás
  • technikai SEO

Kulcsszókutatás, kulcsszó választás: Google Search Console és Google Ads kulcszótervező

A webáruház keresőoptimalizálást (ugyanúgy mint egy weboldal esetében) a megfelelő és releváns kulcsszavak kiválasztásával kell kezdeni.

A kulcsszavak azok a kifejezések, amivel a lehetséges vásárlók keresik a termékeket az interneten. A kulcsszó kutatás az a folyamat, amelynek során megtaláljuk azokat a kifejezéseket, amelyeket a legtöbben használnak a Te piacodon. A keresési kifejezések kiválasztásánál két forrásból dolgozunk:

  1. Google Kulcsszótervezővel lekérjük a területedre jellemző legkeresettebb kulcsszavakat.
  2. Meglévő webshopoknál a Google Search Console segítségével lekérjük, hogy mik azok a kulcsszavak, amelyekre már most indexelte a Google.
Népszerű kulcsszavak keresése a Google Search Console segítségével
Népszerű kulcsszavak keresése a Google Search Console segítségével

A két listát összevetve kapjuk meg, azokat a kulcsszavakat, ami fontos lehet a számodra, de amire a webshopod még nem jelenik meg a Google keresőben.

A kulcsszókutatás célja: megtalálni azokat a releváns kifejezéseket, amelyekkel a lehetséges ügyfeleid keresik a termékeidet, szolgáltatásaidat. Ezekkel kell a Google találati lista élére kerülnöd.

Kategória oldalak elnevezése és a webáruház SEO

Ha megvannak a számodra fontos kulcsszavak, el kell dönteni, hogy ezek közül melyeket használjuk a termék kategóriák elnevezésére. Fontos, hogy a keresőmotorok a kategória oldalakat hozzák a neked fontos kulcsszavakra, ne a termékek oldalait. A termékoldal kevésbé fontos. Hiszen a termékoldalak állandóan változnak. Vannak új termékek, és régi termékek tűnnek el. A kategóriák viszont állandóak.

A webáruházak termékkategóriái és menüje gyakran azonos egymással.
A webáruházak termékkategóriái és menüje gyakran azonos egymással.

Tehát a legfontosabb kulcsszavakat a termékkategóriák neveiben érdemes használni. A kategóriák összeállítása bonyolult és nehéz feladat lehet. Komolyabb webshopokban többszáz termékkategória is lehet. Ezekhez kell a legnépszerűbb kulcsszavakat párosítani.

Termék kategória szövegek írása és a webáruházak optimalizálása

Webáruházak esetén is nagy jelentőségű a szövegírás, vagy modernebb nevén a tartalommarketing. A legfontosabb tartalmat a kategória leírások jelentik. Ha ezek hiányoznak, akkor a Google a fontos kulcsszavakra a termékoldalakat indexeli. Optimalizált webáruházat tehát csak úgy lehet létrehozni, ha szöveget írunk minden fontos termékkategóriához.

A cél az, hogy a vásárlók a Google keresőből a kategória oldalakra érkezzenek. Így a felhasználók könnyebben tudják megtalálni a keresett terméket.

Nagyon fontos, hogy azon felül, hogy a kulcsszavakat elhelyezed a termékek, a termékkategóriák és a menüpontok neveiben, érdemes kategória leírásokat is készíteni.

Miért fontosak a kategória leírások keresőoptimalizálási szempontból?

A kategória leírások azok a szövegek, amelyek egy-egy termékkategória oldalára kerülnek a webáruházba. Gyakori hiba, hogy a Google találati listában egy kategória nevére nem kategória oldal, hanem egy termék oldal jelenik meg. Például egy szerszám webáruházban az „elektromos fűnyíró” kifejezésre nem az elektromos fűnyíró kategória jelenik meg, hanem egy konkrét termék. Ezzel az a gond, hogy így a látogatók csak egy terméket látnak, nem a termék összes kategóriáját. Vagyis nem látják a teljes kínálatod.

A fenti probléma általában akkor fordul elő, ha a terméknek részletes leírása van, a kategóriában viszont semmi szöveg nincs. Ilyenkor a keresőmotor a termék oldalt indexeli.

Miért büntethet a Google egy webshopot?

Lényeges, hogy sem a kategória, sem a termék leírásokat nem célszerű másolni más webáruházakból vagy a forgalmazó oldaláról. Ha a webáruházadban a másolt tartalom aránya meghalad egy szintet, a Google megbünteti. Az sem szerencsés, ha a webáruházon belül ismétlődnek termékleírások. Ha ez több tucat termék esetén előfordul, azt is büntetheti a Google.

Ki írja a webáruházad számára a tartalmat?

A webáruházad esetén rendkívül fontos a vevői elégedettség, és a felhasználói élmény. Ezek érdekében sok hasznos információt érdemes átadni. Ezek az információk a következők:

  • termékadatok
  • termék használatával és előnyeivel kapcsolatos információk
  • a vevői döntést megkönnyítő információk
  • a webáruház kezelésével kapcsolatos infók,

Ezen felül fontos a termék oldal és a kategória oldal optimalizálás tartalmi szempontból.

Vagyis érdekes és a Google számára is értékelhető szövegeket kell írni.

A szövegeket Te is megírhatod, ha van ebben  gyakorlatod, és van időd rá. Itt azonban több száz oldalnyi szövegről beszélünk. Elvben használhatsz mesterséges intelligenciát is erre a célra, de az konkrét termékek esetén nagyon sok valótlan információt tehet a szövegbe.

A Kanga Design SEO ügynökség rendkívül kedvező, akár 1Ft/karakter nettó áron vállal termék szövegírást vagy kategória szövegírást.

A szöveget nem elég megírni, fel is kell tölteni a webáruházak megfelelő helyeire. A feltöltés során be kell állítani a keresőoptimalizáláshoz fontos elemeket (kiemelt, „boldolt” kulcsszavak, címsorok, Title tag, meta leírás, stb.).

Vállaljuk a megírt szövegek feltöltését és a SEO beállításokat is. Erre egyedi árajánlatot tudunk adni attól függően, hogy:

  • Milyen a webáruház rendszere (Woocommerce, UNAS, Shoprenter, stb.)
  • Hány szöveget kell írni.
  • Milyen beállításokat kell elvégezni.

Webshop technikai SEO

Technikai keresőoptimalizálásnak nevezzük azt a folyamatot, amikor magát a webáruház program beállításait módosítjuk annak érdekében, hogy az előrébb lépjen a Google találatok között.

Technikai SEO problémák feltárása a Google Search Console segítségével
Technikai SEO problémák feltárása a Google Search Console segítségével

Ennek első lépése egy technikai SEO audit. Ennek során akár több ezer ponton vizsgáljuk azt, hol vannak hibás beállítások a webáruházadban. Ezek közé tartoznak:

  • Title és meta leírás beállítás.
  • Van-e webhelytérkép bekötés a Google Search Console-ba.
  • Webshop betöltési sebesség gyorsítása.
  • Keresőbarát oldalszerkezet ellenőrzése.
  • Kanonikus URL-ek ellenőrzése és beállítása.
  • Belső linkek vizsgálata, 404-es tört linkek keresése és megszüntetése
  • stb.

A Kanga Design mind az auditot, mind a technikai SEO beállítások elvégzését vállalja.

Miért fontos a strukturált adatok használata egy webáruházban?

Mi az a strukturált adat?

Strukturált adatok olyan információk, amelyeket segítik, hogy Google a webáruházad információit könnyebben feldolgozhassák és megjeleníthessék.

Miért jó ez a webáruházaknak?

1. A keresőmotorok könnyebben megtalálják a termékeidet

  • A keresőmotorok, mint a Google, gyorsabban és jobban megértik az oldalt.
  • Ha valaki keres egy terméket, nagyobb eséllyel figyel fel a webshopodra.

2. Szebben jelennek meg a találatok

  • A Google több információt tud mutatni, például az árakat, értékeléseket.
  • Ez vonzóbbá teszi a találatot, és többen kattintanak rá.

3. Több vásárlóhoz juthatsz el

  • A jobb találatok több látogatót hoznak.
  • Több látogató pedig több vásárlót jelent.

Példa a strukturált adatok használatára

Képzeld el, hogy van egy könyvesboltod online.

  • Ha strukturált adatokat használsz, a Google láthatja, hogy árulsz egy könyvet.
  • Látja az árát, a borítót, és hogy hány csillagot adtak rá a vásárlók.
  • Amikor valaki keres egy könyvet, a Google mutatja a te termékedet ezekkel az információkkal.
Strukturált adatok megjelenése a Google keresőben.
Strukturált adatok megjelenése a Google keresőben.

Egy SEO szakértő szerepe a webáruház keresőoptimalizálás során

A webáruház keresőoptimalizálásnak három fontos része van:

  1. Szakismeret.
    Annak ismerete, hogy mit csinálj ami a webshop szempontjából hasznos, és mit ne csinálj, ami káros a Google helyezésedre.
  2. Befektetett munka.
    Az elméleti tudást a gyakorlatban kell alkalmazni. A keresőoptimalizálásban próba-hiba módszerrel dolgozunk. Vagyis csinálunk valamit, és azt nézzük milyen hatása van. Ezért azonban egy átlagos webáruház keresőoptimalizálása még egy szakértőnek is több száz munkaóráját igényli.
  3. Tapasztalat.
    A sok próbálkozás alapján tapasztalatot szerzünk. A régi hibákat nem követjük el újra, és a munkával gyorsabban tudunk haladni.

A Kanga Design webshop SEO ügynökség 2007 óta gyűjt tapasztalatokat a webáruházak keresőoptimalizálása terén. Így jelentős tapasztalatunk van abban, hogy milyen módszerek működnek jól az optimalizálás során.

Egy SEO szakértő szerepe a webáruház készítés során

Egy SEO szakértő már a webáruház indulás előtt sokat tud segíteni abban, hogy a Google találatok száma az indulás után minél gyorsabban nőjön. Egy szakértő segítségének igénybe vétele már csak azért is jól jöhet, hogy jobban használd ki a SEO-ra szánt időt és energiát.

Egy webshop SEO szakértő sokat segíthet a Google helyezések javításában.
Egy webshop SEO szakértő sokat segíthet a Google helyezések javításában.

A Kanga Design SEO ügynökség nem csak webáruházak de készítését is vállalja. Jelentős tapasztalatunk van Woocommerce, UNAS és Shoprenter webáruház készítésben. Webáruházak angol nyelvű keresőoptimalizálását is vállaljuk.

Woocommerce, Shoprenter vagy UNAS? Egyedi fejlesztésű vagy bérelhető webshop?

Leendő webáruház tulajdonosként talán felmerült benned, hogy vajon az egyedi fejlesztésű vagy bérelhető webshop rendszerek optimalizálhatók jobban.

Unas webshop csomagok árai 2024 elején
Unas webshop csomagok árai 2024 elején

Magyarországon az UNAS és a Shoprenter bérelhető webáruház terjedt el. Mindkettő jól optimalizálható. Mindkét webshop motor lehetővé teszi:

A Woocommerce webáruházak rendkívül népszerűek. Jól optimalizálható. Találunk hozzá olyan online marketing eszközöket, amelyek segítik az optimalizálást vagy javítják a konverziós arányokat.

A Woocommerce hátránya, hogy sok termék feltöltése esetén hajlamos arra, hogy a betöltési sebesség nagyon lelassuljon.

Egyedi fejlesztésű webáruházaknál a keresőoptimalizálás során gyakran tapasztalunk hiányosságokat. Ezek javítása, pótlása sajnos a fejlesztő hajlandóságán múlik. Ha a webáruház motor programozásánál nem vették figyelembe a SEO szempontokat, ezek utólagos pótlása nagyon nehéz. Ezért SEO szempontból is inkább az UNAS vagy a Shoprenter rendszerét ajánljuk.

Mennyi ideig érdemes folytatni a keresőoptimalizálást?

Az online marketing két legfontosabb forrása ma a keresőoptimalizálás és a Google Ads. Érdemes a Google Analytics segítségével figyelni az e-kereskedelmi adatokat.

Kövesd figyelemmel, hogy mekkora a megtérülése a hirdetésre és optimalizálásra szánt pénznek. A ROI, vagyis a Return On Investment (Megtérülési Mutató) fontos mérőszám.

Return On Investment: ROI jelentése és számítása
Return On Investment: ROI jelentése és számítása

Ügynökségünk tapasztalatai egybe vágnak a nemzetközi tapasztalatokkal. A keresőoptimalizálás hosszú távon sokkal jobb megtérülést mutat mint a Google Ads hirdetés.

Ha hasznod van ezekből, akkor folyamatosan érdemes pénzt költeni ezekre.

Ha leállítod a keresőoptimalizálást, néhány hónap után romlani kezdenek a webáruházad Google helyezései. Ennek oka az, hogy sok versenytársad optimalizál, így egy idő után megelőznek téged.

A webshopod Google helyezéseit mindig lehet javítani. A keresőoptimalizálás hatására nem csak javulnak a helyezéseid, de a webáruház egyre több kifejezésre fog bejönni a Google keresőben. Egy ékszer webáruháznál például azt tapasztaltuk, hogy a keresőoptimalizálás elején alig 100 kifejezésre jelentek meg a Google találatok között. Egy év után már 300, másfél év után 600 nekik fontos kulcsszóra kerültek fel a Google listájába. A webáruház az új kifejezésekre persze az elején csak az 50. hely környékén jelennek meg. Így ezeket is érdemes optimalizálni. A növekedés jó néhány évig folytatódhat még, hiszen a magyarok is egyre többet használják az internetet vásárlása.

Webáruház linképítés: fejleszd folyamatosan a webshopod!

A Google szemében a webáruházadra mutató link a tekintély jele. Minél több link mutat a webshopodra, annál többször jelensz meg, a Google találatai között.

  1. A linképítés gyakorlatban elterjedt módszere a következő:
  2. Kiválasztjuk azokat a termékkategóriákat, amelyekre előrébb akarsz kerülni a Google keresőben.
  3. PR cikkeket írunk ezekről a témákról.
  4. Kihelyezzük azokat nagy tekintélyű blogokra vagy hírportálokra.
  5. Belinkeljük belőle a webáruházad releváns oldalait.

A linképítés a rendszeresen végzendő SEO munkák közé tartozik. Ezért ügynökségünk erre havidíjas csomagokat kínál. Több mint 800 blogra és hírportálra tudunk kihelyezni prémium linkeket.

Egy webáruház DA értékének változása a linképítés hatására. Ilyen arányban nőtt a látogatottság is.
Egy webáruház DA értékének változása a linképítés hatására. Ilyen arányban nőtt a látogatottság is.

linképítés ára két fontos tényezőtől függ:

  1. Hány cikket kérsz havonta.
    Webshopok esetén havi minimum 10 cikk kihelyezést érdemes kérni. Az optimális a havi 20-25 PR cikk kihelyezés. Ha gyoa
  2. Mekkora a Google Pagerank értéke a linkelő oldalnak.
    Nagyobb tekintélyű, nagy forgalmú hírportálokra kihelyezett cikkek többe kerülnek, de jóval nagyobb hatásuk is van a webáruházadra.

Általában havi maximum 25 PR cikket helyezünk ki. Ha gyorsabban akarsz eredményeket elérni, nem a linkek számát érdemes emelni, hanem nagyobb Pagerank értékű oldalakra érdemes drágább linkeket rendelni.

Linképítés csomagjaink

Webshop SEO, webáruház keresőoptimalizálás tippek

linkcsomag

100.000
Ft alatt
Normál ár
Webshop SEO, webáruház keresőoptimalizálás tippek

linkcsomag

100.000
Ft/hó-tól
-20%
Webshop SEO, webáruház keresőoptimalizálás tippek

linkcsomag

200.000
Ft/hó-tól
-30%
Webshop SEO, webáruház keresőoptimalizálás tippek

linkcsomag

300.000
Ft/hó-tól
-40%

A fenti kedvezmények akkor érvényesek, ha legalább három hónapban egymás után a megállapodott összegben rendel a partner linképítést és a fizetés az adott hónapban be is érkezik.

A fentiek nettó árak, amelyekre cégeknek 27% Áfa jön. 

Kérdésed van a webáruház keresőoptimalizálása kapcsán? Árajánlatot szeretnél kérni? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.