A prémium linképítés még ma is a keresőoptimalizálás (SEO) legfontosabb eszköze. Ennek segítségével javul egy weboldal pozíciója a Google keresőben. A SEO linképítés folyamán minőségi linkeket hozunk létre az oldaladra. Vagyis linkekkel (backlink) támogatjuk a weboldalad, relevánst hivatkozást hozunk létre rá. Így a Google szemében javul a honlapod értéke, amit jobb helyezéssel hálál meg.
Tartalomjegyzék
Mi az a link?
A link egy weboldalon lévő olyan hivatkozás, amely egy másik oldalra mutat. A linkekre kattintva így egyik oldalról az olvasó egy másik oldalra jutnak. Azok a weboldalak, amelyre többen linkelnek, magasabb értékű a Google szemében, így előrébb hozza a találati listán.
Az a weboldalt, amelyről linkelnek, forrásoldalnak, azt, amelyikre hivatkoznak céloldalnak nevezzük.
Mi az a linkerő? (Link juice)
A linkerő (link juice) az értéket vagy erőt jelöli, amit egy weboldal egy másik weboldalra mutató linkeken keresztül átad. A linkerő segít a céloldal rangsorolásának javításában a keresőmotorok találati listáján. A linkerő mértéke több tényezőtől függ ilyenek lehetnek:
- forrásoldal tekintélye
- linkelő oldal relevanciája,
- linkek elhelyezése (pl. a fő tartalomban vagy a láblécben).
Minél magasabb a forrásoldal tekintélye és relevanciája, annál nagyobb linkerőt képes átadni a linkelt oldalnak.
Belső linkek
A belső linkek linkek az oldaladon belüli linkek, amelyek a domainen belüli más oldalakra hivatkoznak. Az ilyen linkek használata megkönnyíti a honlapodon az eligazodást, és segít a látogatóknak megtalálni a számukra fontos információkat. A belső linkek is lényegesek SEO szempontból, mert a Google a honlapodon belüli hivatkozásokat is értékeli.
A külső linképítés megkezdése előtt, ellenőrizd a honlapod belső linkjeit. Ide tartozik a menürendszer átvizsgálása (hiszen ezek is belső linkek), de fontosak a szövegben elhelyezett releváns linkek is.
Van, hogy egy-egy link megszűnt vagy megváltozott oldalra mutat. Ilyenkor 404-es hiba, vagyis tört link jönnek létre. Ellenőrizd és javítsd ezeket.
Külső linkek
A külső linkek az egyik weboldalról a másik weboldalra, vagyis egyik domainről a másikra mutatnak. Ezek az úgynevezett backlinkek a hitelesség jelei a keresőmotorok szemében.
Keresőoptimalizálási szempontból az oldaladra mutató ún. bejövő linkeknek van szerepe. A találati listán azért kerül előrébb az oldalunk, mert más oldalakról hivatkoznak rá.
Felmerül a kérdés, hogy érdemes-e az oldaladon kifelé mutató linkeket elhelyezni? Ezek a belinkelt oldal népszerűségét növelik. Ennek ellenére érdemes a szövegeidben kifelé mutató linkeket is elhelyezni. Ezeket is figyelembe veszi a Google a Te oldalad rangsorolásánál. Itt is fontos, hogy fontos, nagy tekintélyű oldalakra hivatkozz! Ha rossz minőségű weboldalakra hivatkozol, a Google hátrébb sorolhat a találati listáján. A linképítés során más azonban más oldalakról a Te oldaladra mutató külső hivatkozásokat kell szerezni.
Nofollow és dofollow linkek
Az interneten a kezdetben egyfajta linkek voltak. Mikor azonban egyre többen manipuláltak a hivatkozásokkal, a Google létrehozta az ún. nofollow (ne kövesd) címkét. Ez a spam jellegű hozzászólások kivédésére szolgált. Az így megjelölt hivatkozásokat a Google nem veszi figyelembe az oldal rangsorolásánál.
Minden hivatkozás Dofollow link, amig el nem látják ún. Nofollow attribútummal. Sok fórumon és a Wikipédián is gyorsan bevezették ezek használatát. A fizetett hirdetéseket, kommenteket rendszerint ilyen jelöléssel látják el.
Napjainkban már mindkét típust figyelembe veszi a Google, bár eltérő jelentőséggel. A gyakorlatban érdemes egészséges arányra törekedni a két linktípus között. A hivatkozó oldalak összetételénél akkor beszélünk egészséges a backlink profil, ha a dofollow linkek aránya lényegesen nagyobb a nofollow linkeknél.
Hogyan működik a linképítés? Hatásos a vendégblogolás?
Ha egy weboldal tulajdonosa csak azért linkel egy másik weboldalt, mert azt fontosnak tartja, ez az ún. természetes link. Például az Apple új telefonjáról szóló hírt sokan belinkelik.
Sokan javasolják, hogy vendégblogolás segítségével szerezz linkeket. Ez úgy valósul meg, hogy megengeded, hogy a weboldaladra cikkeket tegyél ki. Cserébe mások weboldalaira helyezhetsz ki cikkeket. Ez szakmai weboldalakon Magyarországon nagyon nehezen valósítható meg. A cikkek elhelyezésére ugyanis a legalkalmasabb a konkurencia weboldala lenne.
Egy kisvállalkozás weboldalán a szolgáltatást bemutató oldal azonban nem érdekes. Nincs hír értéke. Ezért általában nem jön létre „természetes link”. Ezért szükséges egy linképítő cég segítsége.
Linképítés alapok: miért fontosak a hivatkozások a keresőoptimalizálás szempontjából?
A Google algoritmusa már az 1999-es indulásnál figyelembe vette a rangsorolásnál a weboldalakra mutató linkek számát és minőségét. Ennek még mérőszáma is volt, a Page Rank vagyis PR. Tény, hogy azóta a keresőóriás több algoritmus frissítést hajtott végre, de még mindig ez az egyik legfontosabb rangsorolási tényező.
Ebben az időszakban főként a linkek száma számított, a minősége kevésbé. Ezért volt az, hogy Magyarországon több mint 500 darab ún. linkcenter jött létre, amibe ingyen lehetett regisztrálni, és linket beküldeni.
A Google Pingvin algoritmus 2012-es indulása jelentős változást hozott a linképítésben. Célja az volt, hogy megszűnjön a manipulációs célú linképítés. Innentől A minőségi linképítés jelentősége felfokozódott.
A Google azt várja el, hogy a forrásoldal és a céloldal témája kapcsolódjon, vagy is releváns vagyis tartalmi kapcsolódás legyen. A linkcentereken nincs tényleges tartalom, így ezeket a Google kitiltotta az indexéből. A gyenge minőségű, spam linkekkel való manipuláció büntetést eredményezhet.
Domain erősség SEO szempontból: Mit jelent a DA a DR és a Page Rank?
Többféle cég többféle módon méri a linkerőt. Ezek közül a legfontosabbak a linképítés világában:
- A PR, azaz a „Page Rank”.
A Google által alkalmazott eredeti mérőszám. 1-től 10-ig jelezték ki. Sajnos ehhez az értékhez senki, semmilyen módszerrel nem férhet hozzá. - A DA, vagyis a „Domain Authority”.
A moz.com által kifejlesztett mérőszám. 1-től 100-ig haladó logaritmikus skála. - A DR vagy „Domain Rating”.
Az Ahrefs által mért és rendszeresen frissített skála. Szintén 1-től 100-ig haladó logaritmikus skála, de más értékelési rendszerben, így eltérhet a másik két értéktől. - Trust Flow és Citation Flow.
A majestic.com által mért 1-100 mérőszámok. Magyarországon kevesen hivatkoznak rá.
Ezek segítenek megérteni, mennyire erős egy domain vagy egy adott oldal a rá mutató linkek szempontjából. Minél magasabb ezek az értékek, annál értékesebb a link, amit az adott oldalról kaphatsz.
A Kanga Design a linkerő mérésére a MOZ DA mérőszámot használja. Ez alapján határozzuk meg, hogy mennyit ér egy weboldal, és ez határozza meg a kihelyezett cikk árát. Vagyis a DA a linképítés garanciája.
Néhány honlap jellemző DA értéke 2004 nyarán:
- Facebook – 96
- index.hu – 83
- arukereso.hu – 65
- jofogas.hu – 60
Több a DA mérésére is alkalmas weboldal is van. Pl.:
https://websiteseochecker.com/check-history-of-domain-authority/
Linképítési stratégia a Pingvin algoritmus után
A linképítés a keresőoptimalizálás alappillére, ezért a linképítés a SEO stratégia része. A minőségi linképítés célja, hogy olyan erős, releváns és egyedi hivatkozásokat szerezzünk, amelyek a weboldalunkra mutatnak.
Linképítés szempontjából főként a szöveges linkek számítanak. A Google a link esetében azt veszi figyelembe, hogy milyen szövegre kerül a link. Ez a horgonyszöveg (anchor text). A helyezés akkor javul, ha a szöveg és az anchor text releváns a linkelt oldal tartalmával. Tehát olyan linképítési módszert kell kialakítani, amely biztosítja a relevanciát.
Minőségi link építés: prémium linkek
Céges weboldalak SEO folyamataiban a legelterjedtebb linképítési technika a fizetett link.
A link értékét (linkerő) a forrásoldal domain tekintélye (DA) határozza meg. Ha a forrásoldalra sok és jó minőségű link mutat, akkor nagyobb linkerőt ad át a Te oldaladnak.
Kétfajta weboldal típusra tudunk linkeket kihelyezni: PBN oldalakra és nagy forgalmú hírportálokra.
PBN linképítés vagy nagy forgalmú hírportálok
A PBN vagyis privát bloghálózat, az angol „private blog network” rövidítése. A PBN olyan blogokat jelöl, amelyek vegyes témakörben sok promóciós cikket helyeznek ki. Ezeken a blogokon hírtartalom nincs, így nézettségük alacsonyabb.
A hírportálok elsősorban nagyobb érdeklődésre szolgáló híreket közölnek, és ezek mellett csak korlátozott promóciós tartalmat közölnek. Nézettségük, látogatottságuk magasabb.
A blogok jó alapot jelenthetnek a keresőoptimalizálás elején, amikor az optimalizálni kívánt oldalra még kevés hivatkozás mutat.
Ha erős sok versenytárs weboldala, érdemes olyan hírportálokról is linket szerezni, amelyeknek magas a nézettsége.
Mibe kerülnek a PR linkek? Prémium linképítés csomagok
A linképítés csomagokat az oldalad aktuális Domain Authority értéke alapján ajánljuk.
linkcsomag
- DA 10-19: 10.000 Ft
- DA 20-24: 15.000 Ft
- DA 25-29: 20.000 Ft
- DA 30-34: 22.500 Ft
- DA 35-39: 25.000 Ft
- DA 40+: 30.000 Ft
linkcsomag
- DA 10-19: 8.000 Ft
- DA 20-24: 12.500 Ft
- DA 25-29: 16.000 Ft
- DA 30-34: 18.000 Ft
- DA 35-39: 20.000 Ft
- DA 40+: 24.000 Ft
linkcsomag
- DA 10-19: 7.000 Ft
- DA 20-24: 10.000 Ft
- DA 25-29: 14.000 Ft
- DA 30-34: 16.000 Ft
- DA 35-39: 18.000 Ft
- DA 40+: 22.000 Ft
linkcsomag
- DA 10-19: 6.000 Ft
- DA 20-24: 9.000 Ft
- DA 25-29: 13.000 Ft
- DA 30-34: 14.000 Ft
- DA 35-39: 16.000 Ft
- DA 40+: 20.000 Ft
A fenti kedvezmények akkor érvényesek, ha legalább három hónapban egymás után a megállapodott összegben rendel a partner linképítést és a fizetés az adott hónapban be is érkezik.
A fentiek nettó árak, amelyekre cégeknek 27% Áfa jön.
Német linképítés és angol nyelvű linképítés is lehetséges. Ezekhez egyedi árakat tudunk adni.
Mi történik a linképítés során?
A prémium linképítés során a következő lépésekre van szükség:
- Elemzés és stratégia:
Először SEO elemzést érdemes végezni az oldaladon, hogy meghatározzuk a legjobb linképítési stratégiát, amely illeszkedik az igényeidhez. Javaslatokat teszünk a technikai SEO beállításokra, vagy akár el is végezzük azokat igény szerint. - Linképítés megkezdése:
Miután egyeztettünk veled és jóváhagytad a stratégiát, elkezdjük a prémium linképítést. A folyamat során rendszeresen tájékoztatunk a haladásról és az elért eredményekről. - Havi riportok:
A linképítés folyamata alatt rendszeresen jelentéseket küldünk, hogy képben legyél a projekt állásáról és az elért eredményekről.
Az oldaladra mutató linkeket havi ciklusokban helyezzük ki
Egy hónap alatt általában 20 PR cikk kihelyezését javasoljuk.
Jobb eredményt nem a cikkek számának növelésével lehet elérni, hanem ha nagyobb DA értékű oldalakra kerülnek a cikkek.
Mikor az aktuális linképítés elkészült, újra ellenőrizzük a weboldalad Google helyezéseit. A linkek hatása minden kulcsszó esetén más-más a versenytársak tevékenységétől függően. Vannak kulcsszavak, amik sokat lépnek előre, vannak amik kevesebbet.
A honlapod helyezése nem csak azokra a kulcsszavakra javul, amire prémium link készült. Egy honlap, amely 150 kulcsszóra a Google lista első 50 helyén belül van jellemzően legalább 40-50 kulcsszóval lép előre egy-egy prémium linképítési ciklusban. Tehát a honlapod olyan szavakra is erősödhet a linképítés hatására, amelyre nem is készült link abban a hónapban.
Persze mindig vannak olyan kulcsszavak is, amelyekkel a honlapod visszalép. Ennek két oka lehet:
- Az adott kulcsszóra nincs (elég) hivatkozó weboldal
- A versenytársak több tartalmat tettek közzé vagy több linket szereztek az adott időszakban.
- Google algoritmus frissítés történt, amely megváltoztatta az adott weboldal besorolásait.
A Google helyezések változását a Google Search Console segítéségével mérjük.
Ha most tervezed egy weboldal indítását, akkor javaslom kérj marketing tanácsadást, és terveztesd meg a honlapod legfontosabb SEO elemeit. Ha már meglévő webáruházat szeretnél optimalizáltatni, és ehhez szeretnél prémium linképítést, akkor előbb kérd meglévő webáruházad elemzését.