Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Keresőoptimalizálás árak szolgáltató cégek új honlapja esetén

Keresőoptimalizálás árak szolgáltató cégeknek Keresőoptimalizálás árak szolgáltató cégeknek

Te mennyi pénzt szánsz havonta internetes ügyfélszerzésre?

Vannak aki havi 10.000, van aki 50.000, van aki 100.000 forintot költ erre. Aki nem költ semmit, annak nem lesznek vevői az internetről. Az a legerősebb konkurensed, és hosszabb távon az lesz a legsikeresebb, aki a legtöbbet költ, és aki a leghatékonyabban használja fel a vevőszerzésre szánt keretét. Nézzük most át, milyen módszereket használhatsz ügyfélszerzésre, és hogyan tudod leghatékonyabban felhasználni az erre szánt havi keretedet!

Napjaikban a három legelterjedtebb online vevőszerzési módszer:

  1. AdWords hirdetés
  2. Facebook hirdetés
  3. Keresőoptimalizálás.

A nagy kérdés az, hogy céged havi keretét melyikre érdemes elkölteni?

Ha már próbálkoztál AdWords vagy a Facebook hirdetéssel, akkor tapasztalhattad, hogy egy látogató megszerzése általában 20-25 forintba kerül. Ha fizeted a hirdetést, folyamatosan jönnek a látogatók, ha abbahagyod, a látogatók elmaradnak.

A keresőoptimalizálás az első hónapban – akármennyit is szánj rá – nem hoz látogatókat. A Google keresőnek időbe telik feltérképezni a honlapodat, és kiértékelni a rá mutató linkeket (ezek határozzák meg a helyezéseket). Lehet, hogy az első hónapban néhány szóval felkerülsz a Google kereső 20-30-dik helyére erre szinte senki sem kattint. A keresők az első 4-5 találatot nézik át (az első 5 helyezett szerzi meg a keresők 60%-át).

Több hónapos folyamatos keresőoptimalizálás (linképítés és szövegírás) kell, hogy több kulcsszóval is az első tízbe, vagy az első öt helyezett közé kerülj a Google keresőben. Mikor viszont ezt végre eléred, már folyamatosan jönnek a látogatók a honlapodra.

A keresőoptimalizálás kezdetén tehát egy látogató megszerzése sokkal többe kerül mint AdWords hirdetéssel, de az egy látogatóra eső költség hónapról-hónapra egyre kevesebb lesz, és akár 5-10 forint/látogatóra is csökkenhet hosszabb távon.

A keresőoptimalizálás árak a versenytársak erősségétől függnek – ugyanúgy mint az AdWords vagy a Facebook hirdetési árak. Általában egy év után fele annyiba kerül megszerezni egy látogatót keresőoptimalizálással, mint AdWords vagy Facebook hirdetéssel.

A látogató még nem vevő

A honlapodra érkező látogatóknak egy része lesz csak az ügyfeled. Jellemzően 100 látogatóból 1-3 fog érdeklődni a szolgáltatásod iránt. Ezt nevezzük konverziós aránynak. Ha 100 látogatóból 3 megrendelésed van, akkor a konverziós arány 3%. Ha 100 látogatóból 1 megrendelésed lesz, akkor a konverziós arány 1%.

A keresőoptimalizálásnak általában jóval magasabb a konverziós aránya, mint az AdWords vagy Facebook hirdetésnek. Azoknál a honlapoknál, ahol nagyjából ugyanannyi látogató érkezik a Google keresőből, mint az AdWords hirdetésekből, 2-3-szoros a konverziós arány a keresőoptimalizálás javára. Tehát ha a honlapodra havonta 1000 látogató érkezik az AdWords hirdetésből, akkor ebből mondjuk 10 megrendelésed lesz (1%-os konverzió), míg a Google keresőből érkező 1000 látogatóból, 20 vevőd lesz (2%-os konverzió).

Mennyi ideig érdemes folytatni a keresőoptimalizálást?

Ha nem költesz AdWords hirdetésre, nem jönnek vevők. Ha nem szánsz pénzt a keresőoptimalizálásra, nem javulnak a honlapod helyezései. A keresőoptimalizálásra tehát ugyanúgy folyamatos érdemes költeni, mint AdWords vagy a Facebook hirdetésre.

Szolgáltató cégek (főként az egy fős vállalkozások, kertészek, kályhások, belsőépítészek, építészek, stb.) általában fél év egy év optimalizálás után nem költenek többet, ugyanis ilyenkor már több érdeklődő jelentkezik náluk, mint amennyi a kapacitásuk. Erre több partneremnél is van példa.

Mik a keresőpotimalizálás árak legfőbb elemei?

A keresőoptimalizálás árak két legfontosabb tényezője:

1. prémium linképítés

2. keresőoptimalizált szövegírás a honlapodra

1. Prémium linképítés árak

A keresőoptimalizálási árak nagyobb része hosszabb távon a prémium linképítésre megy el. Minimális költsége havi 25.000 forint, jellemző értéke havi 50.000-90.000 Ft között mozog.

Sok cégvezető szeretné ezt a költséget megspórolni azzal, hogy saját maga épít linkeket, vagy olcsó úgynevezett katalógus linkeket rendel. Ez nagyon veszélyes lehet hosszabb távon, könnyen elérheted vele, hogy a honlapod a Google megbüntesse, és örökre kizárja a Google találati listákról (kattints ide, ha részletesen szeretnél arról olvasni, miért bünteti a Google a honlapokat).

A prémium linképítést olyan cégre érdemes bízni, akik több száz blogot és portáloldalt üzemeltetnek, és akik 10-20 alkalmazottakat tartanak arra, hogy a linképítéshez elengedhetetlen 1000-2000 betűnyi egyedi keresőoptimalizált szöveget írjanak arról a kulcsszóról, amire a honlapod előre szeretnéd juttatni (kattints ide, ha szeretnél a prémium linképítésről részletesen olvasni).

Az a linképítő cég, akitől ügyfeleim és saját magam számára a prémium linkeket rendelem, 350 portált üzemeltet, és 15 alkalmazottal írják folyamatosan a PR cikkek szövegeit. Az elmúlt 3 évben több mint 3000 cikket írtak meg, és ugyanennyi linket hoztak létre az ügyfeleim weboldalaira.

Az én feladatom az, hogy minden hónapban megtervezzem:

a. Milyen kulcsszavakra írjanak cikkeket

b. A honlapod melyik aloldalát linkeljékbe a cikkekből

c. Melyik kulcsszóra hány darab linket érdemes készíteni

A prémium linképítés díja 2200 Ft/cikktől indul. (Ha nem tudod, hogy megy a prémium linképítés - amelyben komoly szövegírási munka is van - feltétlen kattints ide, és olvasd el erről a részletes leírást.) A prémium linképítés ára függ attól is, hogy annak az oldalnak, ahová a linket kiteszik, mekkora a Google Pagerank értéke, illetve milyen hosszú szöveget írnak az adott kulcsszóra.

Nagyobb Pagerank értékű honlapokra kihelyezett cikkek 4.000-16.000 forintba is kerülhetnek, de ezeknek jóval nagyobb a hatékonysága is.

Havi maximum 20 linket építtethetsz, ennél több esetén kockáztatod, hogy a Google megbünteti a honlapod. Ha gyorsabban akarsz eredményeket elérni, nem a linkek számát érdemes emelni, hanem nagyobb Pagerank értékű oldalakra érdemes drágább linkeket rendelni.

2. Keresőoptimalizált szövegírás a honlapodra

Szolgáltatást végző cégek esetén viszont lényeges, hogy minden kulcsszóra, amivel a szolgáltatásodat keresik a vevőid, minimum 1 cikket kell írnod (íratnod) a weboldaladra.  Jobb, ha nem csak 1, hanem akár 3 vagy 4 cikk készíttetsz minden kulcsszóra!

A szövegeket nem szabad másolni más honlapokról, illetve nem szabad, hogy a honlapodon belül ismétlődjenek, mert ezt a Google bünteti.

Fontos, hogy egy kulcsszóra legalább egy olyan cikk legyen, ami minimum 2000 betű hosszú (kb. egy Word oldal), és az optimalizálni kívánt kulcsszót 7-8-szor tartalmazza. Jobb a 3000, optimális az akár 4000-5000 betűs szöveg (két/két és fél Word oldal). Ezekre főleg akkor van szükség, ha bonyolult műszaki beruházásokat vagy nagy értékű befektetéseket kínálsz (napelemek, napkollektorok, szellőztető rendszerek, stb.).

A szövegeket Te is megírhatod, ha van ebben valamennyi gyakorlatod, és van időd rá. A szövegíráshoz tudok írásos segítséget, irányelveket adni, így neked pénzedbe nem, csak idődbe és munkádba kerül a szövegírás.

Szövegírást több cég és kreatív szövegíró vállal, általában 1 Ft/betűtől akár 5 Ft/betűig terjed az ára. Én a szöveg bonyolultságától függően általában 3-4 forintért vállalok szövegírást. Kattints ide, ha részletesen szeretnél olvasni a keresőoptimalizált szövegírásról.

A fenti díjszabásokkal és hosszokkal számolva egy-egy cikk megírása az oldaladra hossztól és minőségtől függően 2000-25.000 forintba is kerülhet. (Vannak olyan partnereim, akik örömmel fizetnek ki akár 20.000 forintot egy jól sikerült marketing cikkért. Ezek ugyanis nagymértékben javítják a konverziót, vagyis a látogatók nagyobb része rendeli meg a szolgáltatást vagy terméket.)

A szöveget nem elég megírni, fel is kell tölteni a honlapodra. A feltöltés során be kell állítani a keresőoptimalizáláshoz fontos elemeket (kiemelt, „boldolt” kulcsszavak, címsorok, Title tag, meta leírás, stb.). Ennek is van költsége.

Átlagban 5000-10.000 forint/cikk költséggel számolhatsz. Ebben már benne lehet a megírás, feltöltés, keresőoptimalizálás. Ha lehetőséged van, kérj hosszabb szöveget, és válassz profibb szövegírót.

Azt, hogy hány kulcsszóra érdemes szöveget írni, azt az online piackutatás mutatja meg. (Kattints ide, ha részletesebben szeretnél olvasni az online piackutatásról!)

Hány kulcsszóra érdemes optimalizálni a honlapod?

A hozzám forduló cégvezetők általában 10-20 kulcsszóra szeretnének a Google kereső első helyére kerülni. Ez az elképzelés több ponton hibás.

A legnagyobb gond, hogy minden versenytársad pont ugyanerre a 10-20 kulcsszóra optimalizál, így ezekkel nagyon lassan és komoly anyagi befektetéssel lehet elérni eredményeket.

A gyakorlatban az ügyfelek sokkal több, átlagban 150 kulcsszóval keresik egy-egy cég szolgáltatásait. Érdemes tehát mind a 150 kulcsszóra optimalizálni! Ennek a módszernek az az előnye, hogy mindig azokra a kulcsszavakra optimalizálunk, amelyekre a leggyengébb a konkurencia. Így a honlapod hamarabb ér el eredményeket, és az optimalizálásba fektetett pénz hamarabb megtérül.

Vannak olyan szakterületek (duguláselhárítás, költöztetés, biztosítás, stb.) ahol olyan sok pénzt költenek a cégek a honlapjaik optimalizálására, hogy neked is nagyon mélyen a zsebedbe kell nyúlnod, ha eredményt szeretnél elérni.

Honnan tudjuk, milyen kulcsszavakra optimalizálható a honlapod?

Ha új honlapot akarsz készíttetni, vagy ha a Google keresőből egyáltalán nem érkeznek még látogatók a weboldaladra, először is fel kell mérni, hogy milyen kifejezésekkel keresik az emberek a céged szolgáltatásait és termékeit. Ezt a célt szolgálja a piackutatás. A piackutatás mutatja meg, hogy Magyarországon az emberek pontosan milyen kifejezésekkel és hányan keresnek egy-egy szolgáltatást. Ezeket a kifejezéseket kell használni a honlap menüiben, a cikkek címeiben, a szolgáltatások leírásaiban, stb. Ezt a folyamatot érdemes alaposan megtervezni. A piackutatás és tervezés a honlap keresőoptimalizálásának előkészítő része, és nagymértékben befolyásolja, hogy mennyi idő után és milyen eredményeket fogsz elérni.

Ahogy keresőoptimalizált szövegek kikerülnek a honlapodra, egyre több kifejezésre fogsz megjelenni a Google keresőben – egyelőre csak a 20-50-ik hely között - amely nem hoz látogatókat. Viszont ezekre a kulcsszavakra már elkezdhető a prémium linképítés, ami két-három hónap alatt a helyezések javulását és a látogatók számának érezhető növekedését eredményezi.

A prémium linképítést és a keresőoptimalizált szövegírást addig érdemes folytatni, míg már több megrendelésed van, mint amit a vállalkozásod el tud látni.

Ha nem kerül a honlapodra új cikk, ha nem épül új link, a konkurensedére viszont igen, akkor abban a hónapban a honlapod már veszít a helyezéseiből!

Új honlapok esetén érdemes több cikket íratni, és kihasználni a linképítés maximális lehetőségeit. Később (fél év, egy év után) lehet kevesebb szöveget íratni, és kevesebb prémium linket rendelni.

Összefoglalva:

Szolgáltató cégek esetén a keresőoptimalizálás árak főbb összetevői:

1. Piackutatás

2. A keresőoptimalizálási stratégia megtervezése

3. Keresőoptimalizált szövegírás

4. Prémium linképítés

Pontos árat a keresőoptimalizálásra csak a piackutatás után tudok mondani. Az ügyfeleimmel szerzett tapasztalatok alapján azonban előre tudom mondani, hogy havi 25.000 forint alatt nem érdemes belevágni a keresőoptimalizálásba. Ennyi pénzből optimalizálni még erősen kompromisszumos megoldás, csak akkor érdemes ezt választani, ha a céged bevétele nem haladja meg a 12 millió forintot, és semmiképpen nem tudsz ennél többet áldozni havi szinten a honlapodra. Az optimalizálás hatása ebben az esetben általában 6-9 hónap után jelentkezik, innentől azonban általában jóval több pénzt hoz a honlap, mint amit befektetsz. Az éves 300.000 forint (12 hónap x 25.000 Ft/hó) egy 12 milliós cég bevételének még 3%-a sincs, ennél alacsonyabb költséggel nem lehet hatékonyan marketingezni.

Kisebb kompromisszum a 12-50 milliós éves forgalmú cégeknek ajánlott havi 50.000 forintos prémium linképítési „csomag”. Ennél – átlagosan erős konkurencia esetében – általában 3-6 hónap után jelentkeznek komolyabb eredmények.

A havi 90.000 forint fölött általában már 2-3 hónap után látványos forgalomnövekedés érhető el. Ezt akkor érdemes választanod, ha havi szinten legalább egy éven keresztül tudod vállalni ezt a költséget. Jellemzően 100 millió feletti éves bevételű cégek választják ezt a konstrukciót.

A fenti keresőoptimalizálás árak átlagosan erős konkurensek esetén érvényesek. Ha nagyon erős a konkurenciaharc (pl. könyvelők, költöztető cégek, belső építészek, duguláselhárítók esetén), érdemes a cég bevételéhez ajánlottnál eggyel nagyobb „csomagot” választani arra az időszakra, amíg a kívánt eredményeket el nem éred. Ha már folyamatosan jönnek a vevők, akkor érdemes hosszabb távra beállni a cég bevételéhez illeszkedő mennyiségű keresőoptimalizálásra.

A teljes marketing költség hány százalékát tegyék ki a keresőoptimalizálás árak?

A keresőoptimalizálás nem helyettesíti az AdWords vagy Facebook hirdetéseket. A hozzám forduló cégeknek azt szoktam javasolni, hogy a teljes költségvetés felét-harmadát szánják keresőoptimalizálásra, a többit hirdetésre. Érdemes azonban mérni a hirdetések hatékonyságát (konverzió), és ennek függvényében havonta újragondolni, hogy mire szánod a pénzt. Van mikor az AdWords hirdetés, van mikor a keresőoptimalizálás hoz jobb eredményeket.

A keresőoptimalizálásba úgy vágj bele, hogy válassz egy olyan csomagot a cégednek, amelyet legalább egy éven át minden hónapban ki tudsz fizetni. Ebben az esetben garantált, hogy 1 év után a legnagyobb gondod az lesz, hogyan végezd el a nyakadba szakadó sok munkát, hogyan fejleszd a céged!

Pontos javaslatot a keresőoptimalizálás árak vonatkozásában a honlapod részletes elemzése és egy piackutatás után tudok mondani.

Ha szeretnél a cégedhez illeszkedő keresőoptimalizálást, kérj ajánlatot most:

Weboldal elemzés megrendelés

Név:(*)
Kérlek add meg a neved...
E-mail:(*)
Kérlek érvényes e-mail címet adj meg.
Telefonszám:(*)
Kérlek add meg a telefonszámod amin elérhetlek...
Az átvizsgálandó honlap domain neve:(*)
Kérlek add meg a meglévő honlapod címét (www...)
Név, cégnév a számlán:(*)
Kérlek add meg a cégnevet...
Város (község) a számlán:(*)
Kérlek add meg a város (község) nevét...
Utca, házszám a számlán:(*)
Kérlek add meg az utcát és a házszámot a számlázáshoz...
Irányítószám a számlán(*)
Kérlek add meg pontosan az irányító számot
Spam védelem
Invalid Input
Megrendelés elküldése

xxx