On-page SEO optimalizálás technikák, on-site SEO alapok

On-page SEO optimalizálási technikák, on-site SEO alapok

A keresőoptimalizálás vagy SEO optimalizálás (angolul Search Engine Optimization) célja minél előrébb kerülni a Google organikus találati listáján.

Tartalomjegyzék

A keresőoptimalizálás alapjai: az online marketing fontos része

A  keresőoptimalizálás az online marketing egyik leghatékonyabb vevőforrása. A keresőoptimalizálás segítségével tudsz előre jutni a Google és már keresőmotorok találati listáján. A SEO két fontos részből áll:

  • on page seo vagy on site seo (a weboldalon belüli keresőoptimalizálás)
  • off page seo (a honlapon kívüli, külső keresőoptimalizálás).

Ezek a keresőoptimalizálás alapjai. A Google szemében ez a két legfontosabb megítélési szempont weboldalunk helyezései szempontjából.

A keresőoptimalizálás célja, hogy a weboldalad minél előrébb kerüljön a Google találati listán a számodra fontos kulcsszavakkal.

A SEO keresőoptimalizálás jelentős forgalom növekedést hozhat.
A SEO keresőoptimalizálás jelentős forgalom növekedést hozhat.

Jó ha elsajátítod a keresőoptimalizálás alapjait. Ugyanakkor nem ért ha egy SEO szakértő segít a honlapod optimalizálásában. Egy SEO szakember által nyújtott útmutató segítségével hamarabb meghódítható a Google rangsor.

Mi az a Google algoritmus frissítés?

A Google algoritmusa az a számítógépes értékelő program, ami a Google találatok sorrendjét meghatározza. Időről időre kisebb nagyobb Google algoritmus frissítések történnek. Ilyenkor megváltoznak vagy kiegészülnek a Google algoritmusának értékelő szempontjai. A legfontosabb algoritmusok.

A frissítés hatására egy adott kulcsszóra a weboldalad előrébb vagy hátrébb kerülhet. 2023 során a Google rangsorolási algoritmusa rendszeresen frissült, és sok változást okozott a helyezésekben.

Google algoritmus frissítés hatására bekövetkezett forgalom visszaesés
Google algoritmus frissítés hatására bekövetkezett forgalom visszaesés

Ha felmerül, hogy az oldalad hátrébb sorolta egy algoritmus frissítés, egy SEO specialista tud segíteni a pozíció visszaszerzésében.

Az on-page SEO

Az on-page SEO célja minden olyan keresőoptimalizálási tevékenységet, amely a Google rangsorolási helyezésedet javítani tudja. Célja az organikus találatok javítása minél több releváns kulcsszóra. A legfontosabb on-page SEO elemek:

  • kulcsszavak megfelelő használata
  • technikai SEO audit (HTML elemek, keresőbarát URL-ek, stb.)
  • meta title (meta cím) és meta leírás beállítása
  • a kulcsszavak elhelyezése a címsorok (H1, H2) szövegében
  • képek alt tag beállításai
  • belső linkek
  • stb.

Off-page SEO, off-page keresőoptimalizálás, vagyis linképítés

Ezzel szemben az off-page SEO úgy zajlik, hogy az a weboldalt magát nem érinti. Legfontosabb területe a linképítés. Egy honlap keresőoptimalizálása nem csak az adott URL-ben végzett tevékenységet jelenti. A Google számára minden egyes jó minőségű link ami egy weboldalra mutat, javítja a honlap tekintélyét. Ez még ma is fontos rangsorolási tényező, amely az adott oldal helyezését jelentősen javítja.

A keresőoptimalizálás folyamata

A Google első helyére vezető út több lépésből is áll. Ezek közül a legfontosabbak:

  • SEO elemzés (meglévő oldalak esetén)
  • Kulcsszó kutatás
  • Tartalmi SEO
  • Technikai keresőoptimalizálás
  • Linképítés (off-site SEO)

Ami megelőzi az on-page SEO-t: kulcsszó kutatás

Nem csak a SEO optimalizálás, de az egész online marketing egyik legfontosabb feladata megtalálni azokat a kifejezéseket, amiket egy-egy felhasználó beír a keresőbe. Ezekre a kifejezésekre épül a SEO stratégia. Ez minden szöveges tartalom megírásának alapja.

Kulcsszó kuktatás a Google Kulcsszótervező segítségével
Kulcsszó kuktatás a Google Kulcsszótervező segítségével

A kulcsszó kutatás fontos eszköze a Google Ads kulcsszótervező. Ez eredetileg fizetett hirdetések alapjául szolgáló kulcsszavak gyűjtésére szolgál. Az általa megadott kulcsszavakra pontosan meghatározza a havi keresési mennyiséget.

A kulcsszókutatás során igyekszünk megtalálni minden kulcsszót, amit a felhasználók a termékeid vagy szolgáltatásaid keresésénél használnak. Ez határozza meg, miről fog szólni a weboldalad, ez adja alapját a szöveges tartalomnak.

On-page SEO fontos része: tartalmi optimalizálás, tartalmi SEO

tartalommarketing az egyik legfontosabb eszköz, amit az on-page SEO-ban használhatsz. A jó tartalom ugyanis nem csak a felhasználókat vonzza, hanem a keresőmotorokat is. A felhasználói élmény és a Google helyezés kéz a kézben jár. Minél inkább optimalizált a tartalom a felhasználók részére, annál jobb SEO szempontból is.

Ne a Google-nak írj, hanem a célközönségednek. Az oldalad könnyebben fogja indexelni a keresőóriás, ha a tartalom a célcsoportodnak is megfelel.

Akár szöveget írsz, akár videót készítesz, kerüld a bonyolult szakmai kifejezéseket. Ha könnyen érthető a kommunikációd, a tartalmaidat a Google is szeretni fogja.

On-site SEO alapok: Címsorok (H1, H2, H3) szerepe és a kulcsszavak elhelyezése

Az elsődleges cél természetesen az, hogy értékes és releváns tartalmat készítsünk a felhasználóink számára. De emellett fontos figyelmet fordítani arra is, hogy ezeket a tartalmakat jól strukturáltan és SEO-barát módon tálaljuk. Például minden oldalon legyen egy egyértelmű H1 címsor, amely tartalmazza a fő kulcsszavunkat.

A keresőmotoroknak jó támpontot nyújtanak a H2 címek is. Ezeket is érdemes alkalmazni a szöveg szakaszolásában.

A kulcsszavak elhelyezése mellett azonban figyelnünk kell arra is, hogy ne túlozzuk el őket. A túlzott kulcsszó-használat ugyanis negatív hatással lehet a rangsorolásunkra.

Meta adatok és azok optimalizálása: title tag és meta description

meta adatok, mint például a title tag és a meta description, nagyon fontos szerepet játszanak az on-page SEO-ban. Ezek segítenek abban, hogy jobb találati eredményeket érjünk el, hiszen ezek az információk jelennek meg a keresési találatok között.

Title és meta leírás beállítás a Rank Math bővítmény segítségével.
Title és meta leírás beállítás a Rank Math bővítmény segítségével.

title tag az oldal címét jelöli, amely a keresőmotorok számára adja meg, hogy miről szól az oldal. Fontos, hogy minden oldalon egyedi és releváns címet adjunk meg, amely tartalmazza a fő kulcsszavunkat.

meta description pedig egy rövid leírás az oldal tartalmáról, amelyet szintén a keresőmotorok használnak fel. Bár ez nem befolyásolja közvetlenül a rangsorolást, mégis nagy hatással lehet arra, hogy hányan kattintanak az oldaladra a találati listán.

A legfontosabb technikai SEO beállítások

Technikai SEO szempontjából a legfontosabb adatforrás a Google Search Console. Az Oldalak menüpont alatt fontos információkat találsz a technikai SEO keresőoptimalizálással kapcsolatban. Ide tartoznak:

Technikai SEO problémák feltárása a Google Search Console segítségével
Technikai SEO problémák feltárása a Google Search Console segítségével

Még ennél is fontosabb talán a Felhasználói élmény csoport alatt található „Alapvető webes vitals-mutatók”. Az itt található adatok mutatják a weboldalad sebességével kapcsolatos információkat. Részletes adatokat nem láthatsz, de ha egyes aloldalaid túl lassúak, arra a Google itt hívja fel a figyelmet.

A lassú oldalakat érdemes a Google Pagespeed Insights segítségével ellenőrizni, és gyorsítani azokat.

A weboldal belső linkek fontossága az on-page SEO-ban

belső linkek segítenek abban, hogy jobban strukturált és felhasználóbarát legyen a weboldalad. De emellett fontos szerepet játszanak az SEO-ban is: segítik a keresőmotorokat abban, hogy jobban megértsék és indexeljék az oldalt.

Azonban nem elég csak belső linkeket létrehozni: fontos azt is figyelembe venni, hogy milyen szöveggel linkelünk (ezt hívjuk anchor textnek vagy horgonyszövegnek), és hogy milyen oldalakra mutatnak ezek a linkek. Ideális esetben releváns és hasonló témájú oldalakra mutatnak a linkek, amelyek további hasznos információkat nyújtanak a felhasználóknak.

Praktikus tippek a weboldalad on-page SEO-jának javítására

Végül néhány tipp, hogy hogyan optimalizálhatod a weboldalad on-page SEO-ját:

  • Használj WordPress CMS rendszert.
    A rendszer eleve biztosítja a keresőbarát URL névátírást, és többfajta WordPress SEO bővítmény elérhető az on-page optimalizálás megvalósításához.
  • Használj rövid és érthető URL-eket, amelyek tartalmazzák a fő kulcsszavakat.
  • Optimalizáld a képeidet is: használj releváns file neveket és alt tag-eket.
  • Figyelj arra, hogy minden oldalon legyen egyértelmű H1 címsor és meta adatok.
  • Használj belső linkeket, hogy segítsd a felhasználókat (és a keresőmotorokat) az oldalon való navigálásban.

Remélhetőleg ezekkel a tippekkel sikerül javítanod weboldalad on-page SEO-ját! Ha további kérdéseid vannak, vagy segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Szeretnél előre lépni a keresőoptimalizálással? Vedd igénybe egy SEO szakember segítésgét! Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.