- Szeretnéd megérteni a keresőoptimalizálás (SEO – search engine optimization) működését?
- Szeretnél előrébb jutni a Google találati listájában?
- Keresed a legjobb SEO tanfolyamot, amelyből az alapoktól egészen a legújabb ismeretekig minden lényeges tudnivalót megismerhetsz?
Akkor jó helyen jársz! Nálunk olyan gyakorlati online képzéseket találsz, amelyek segítségével megismerheted, és garantáltan megtanulod nem csak azt, hogyan működik a SEO, de azt is, hogyan alkalmazd a tudásod gyakorlatban is!
Tartalomjegyzék
Miért fontosak a SEO tanfolyamok?
Az elmúlt években egyre nagyobb az érdeklődés a SEO tanfolyamok iránt. Az igény jogos: egy cégvezető számára még akkor is fontos, hogy átlássa a keresőoptimalizálási folyamatokat, ha weboldala optimalizálásához igénybe veszi egy SEO szakértő segítségét. Tehát miért fontos, hogy képezd magad SEO téren?
- A weboldal optimalizálás évről évre egyre bonyolultabb lesz.
A Google folyamatosan vezet be algoritmus frissítéseket, amelyek kisebb-nagyobb mértékben befolyásolják a weboldalak helyezéseit a találati listán. Emiatt folyamatosan finomítani kell a keresőoptimalizálási módszereket. - A keresőoptimalizálás területén is egyre nagyobb a verseny
Egyre több cég optimalizálja weboldalát, és egyre több pénzt költenek keresőoptimalizálásra. Így ma már sokkal kifinomultabb és hatékonyabb módszerek kellenek a jó helyezések elérésére, mint bármikor korábban.
Milyen típusú SEO tanfolyamokat találhatsz az interneten?
A SEO képzések három nagyobb csoportba sorolhatók:
Szöveges (írott anyagon alapuló) kurzus | Videós tanfolyamok a keresőoptimalizálásról | Online konzultáció | |
---|---|---|---|
Előnyök |
|
|
|
Hátrányok |
|
|
|
A SEO tanfolyam legfontosabb részei
A keresőoptimalizálás tanfolyam alatt a következő témákról kapsz részletes elméleti és gyakorlati ismereteket:
- online marketing alapismeretek
- on-page SEO
- kulcsszókutatás
- tartalmi SEO (szövegírás)
- technikai SEO
- linképítés (off-page SEO)
- szoftverhasználat (SEO Powersuite, Ahrefs, SEO Spider)
- helyi keresőoptimalizálás (local SEO)
- WordPress optimalizálás (Yoast SEO, Rank Math, Link Whisperer)
Nézzük ezeket részletesen.
1. Online marketing alapismeretek
Ebben a részben tekintjük át a SEO elméleti alapjait. Mivel a keresőoptimalizálás az online marketing szerves része, először áttekintjük, hogy hogyan illeszkedik a SEO a digitális marketing más fontos területeihez. A céged bevételének növeléséhez komplex online marketing stratégia kell. A SEO tanfolyamon ennek kialakításáról is szó lesz.
Kulcsszókutatás
A SEO munkafolyamat (SEO workflow) első és legfontosabb része, hogy kiválaszd azokat a kulcsszavakat, amellyel a lehetséges ügyfeleid a hazai piacon (vagy nemzetközin) Te vállalkozásod, szolgáltatásaidat vagy termékeket keresik.
On-page SEO
Az on-page vagy on-site SEO az oldalad belső optimalizálását jelenti, amivel jobb helyezést érsz el a SEO-ban. Legfontosabb részei a következők:
- Meta címek és leírások:
A meta címek és leírások rövid szöveges leírások, amelyek megjelennek a keresési eredményekben a találati listában. A tanfolyamban a velük szemben támasztott legfontosabb követelményekről, lesz szó, és arról, hogyan befolyásolja a szövegezés a weboldalad látogatottságát. - URL struktúra:
Az URL-eknek rövideknek, egyszerűnek és könnyen érthetőnek kell lennie a felhasználók és a keresőmotorok számára. A URL-nek tartalmaznia kell a legfontosabb kulcsszavakat is. - Kulcsszavak használata:
A kulcsszavak használata befolyásolja a legjobban, hogyan értékeli a Google a tartalmat. Az online tanfolyam során megtanuljuk, hogyan használjuk természetesen és hatékonyan a kulcsszavakat. - Header címek (H1, H2, H3, stb.):
Ezek a címek segítenek a keresőmotoroknak strukturáltan olvasni és értelmezni a weboldalt. - Szöveg formázása:
Az aláhúzás, vastag betű és más formázási eszközök segítenek a keresőmotoroknak és a felhasználóknak is megérteni a tartalom fontos részeit. - Képek optimalizálása:
A Google keresőben nem csak a szövegek, de e képek is megjelennek. Mivel ez is hozhat látogatottságot, átvesszük ezek legfontosabb optimalizálási lehetőségeit. - Weboldal sebesség optimalizálás:
A weboldalakat nem elég elkészíteni: azt is el kell érni, hogy azok elég gyorsan töltődjenek be lassabb, mobil eszközökön is. A képzés során foglalkozunk azzal, hogyan lehet mérni az oldalak sebességét, és a WordPress esetén hogyan lehet komoly sebesség növekedést elérned. - Belső és kimenő linkek:
Egy domainen belüli oldalak közötti linkek segítenek a Google keresőnek megérteni az aloldalak közötti kapcsolatot. A képzés során szó lesz arról, hogyan lehet a leghatékonyabban megvalósítani a belső linkelést.
Tartalmi SEO (szövegírás)
SEO szempontból legnagyobb jelentősége megfelelő tartalomnak van. A tartalomgyártás legfontosabb része pedig a szövegírás. A SEO kurzus legnagyobb részében éppen ezért a tartalmi SEO teszi ki. Átvesszük, hogy:
- mi a kulcsszó sűrűség szerepe
- milyen fogalmi kapcsolódásokat kell figyelembe venni szövegírás során
- mi a Google tudásháló (knowledge graph) és hogyan használhatjuk sikeres szövegíráshoz
- milyen legyen a szöveg formázása
- hogyan javítható a szöveg olvashatósága
- stb.
Technikai SEO
A SEO technikai része unalmas: minden egyes aloldalt és a köztük lévő kapcsolatot is át kell vizsgálni több szempontból. Ezért erre a célra mindenképpen valamilyen szoftver (SEO Spider, Ahrefs, SEO Powersuite) kell. A tanfolyam segít a szoftverek használatának elsajátításában és az adatok kiértékelésében is. A legfőbb vizsgált szempontok a technikai SEO folyamán:
- Weboldalad struktúrája
- Duplikált vagy hiányzó tartalom ellenőrzése
- Mobilbarát kialakítás
- Betöltési sebesség gyorsítása
- Heading tag-ek (fejlécek vagy címsorok)
- Alt attribútumok beállítsa (kép optimalizálás)
- Google kapcsolatok (Google Analytics és Search Console) beállítása
- XML Sitemap kialakítása és regisztrálása
- 404-es tört linkek vizsgálata
- 301 átirányítások kezelése
- SSL tanúsítvány biztosítása
- Title tag, meta description ellenőrzés
- robots.txt fájlok átvizsgálása
Linképítés (off-page SEO)
A Google találati listában előre lépéshez nem elegendő csak a honlapon belüli (onpage) tényezők optimalizálása. Legalább ennyire fontos a külső hivatkozások megléte.
A tudományos világban egy cikk akkor számít fontosnak, ha minél több másik cikk hivatkozik rá. Einstein például megírta az általános relativitás elméletet. A jelentőségét azonban nem önmagában a szöveg mutatja, hanem az, hogy több millió tudományos cikk hivatkozik rá!
A Google találati oldalán csak akkor kerül előre egy weboldal, ha arra más oldalak hivatkoznak. Az index.hu oldalra például kb. 50.000 weboldalról több mint 30 millió(!) hivatkozás van!
Üzleti oldalakra kevesebb link mutat. Az emag.hu például 4000 domainről kb. 160.000 hivatkozást gyűjtött össze.
Kis szolgáltató cégek esetén nyilván még ennél kevesebb is elég. Ahol azonban magas a verseny (duguláselhárítás, biztosítás, költöztetés, stb.) több száz domainről több ezer hivatkozásra is szükség lehet.
A tanfolyam során főként azt vizsgáljuk át, hogy hogyan lehet a leghatékonyabban eldönteni, az adott időszakban melyik kulcsszavakkal, melyik oldalaidra készüljön link.
Szoftverhasználat (SEO Powersuite, Ahrefs, SEO Spider)
A SEO szakemberek elméleti tudása mellett egyre nagyobb jelentősége van a keresőoptimalizálást segítő szoftvereknek. Szoftverek nélkül optimalizálni olyan, mintha telefon nélkül akarnánk kapcsolatot tartani másokkal: személyes találkozókkal ez megoldható, de sokáig tart és jóval többe kerül a sok utazgatás miatt.
Egy szoftver mint SEO eszköz két fontos munkát végezhet el számunkra:
- Adatokat gyűjt
Megtudhatjuk egy weboldal Google helyezéseit tetszőleges számú kulcsszóra. Kigyűjthetjük hány link mutat egy weboldalra, hány oldal található egy domain alatt, mik az oldalak Title tagjai és meta leírásai, stb. - Adatokat elemez és értékel
A szoftverek segítenek kielemezni a kapott vagy meglévő adatokat. Feltárnak törvényszerűségeket, tennivalókat határoznak meg, döntések meghozatalát segítik.
Egyes szoftverek értékelései szabvánnyá váltak a SEO szakmán belül. A MOZ DA, az Ahrefs DR, vagy a
Helyi keresőoptimalizálás (local SEO)
A helyi keresőoptimalizálás fontos lehet minden szolgáltatást végző cégnek, és olyan webáruházaknak, ahol fizikai bolt is van a cég tulajdonában.
A tanfolyamon átvesszük, hogyan használható hatékonyan a Google My Business (Google Cégem) profilod. Ez biztosítja, hogy a céged megjelenjhessen a Google térképen. Emellett azonban azt is átvesszük, hogyan érdemes a honlap egyes oldalait helyi keresésekre optimalizálni. Megnézzük, hogyan találhatók meg a helyi keresésekben használt kulcsszavak, és hogyan ehet azokat a weboldalon belül használni.
WordPress optimalizálás (Yoast SEO, Rank Math, Link Whisperer)
Hogy a SEO tudást a gyakorlatban is alkalmazhasd, gyakorlati praktikákat is átveszünk. Mintának a WordPress CMS rendszert használjuk, de ha neked UNAS webshop vagy Shoprenter webáruházak optimalizálása fontos, ezekre is tudunk sok hasznos tippet és trükköt mutatni.
Kinek ajánljuk a keresőoptimalizálás tanfolyamot?
Olyan cégvezetőknek, akik:
- Használható formában akarják elsajátítani a keresőoptimalizálás alapjait.
- Akik nem akarnak több száz oldalnyi ekönyvet vagy weboldalt végig böngészni, hogy megértsék hogyan megy a keresőoptimalizálás folyamata.
- Szeretnének nem csak elméleti betekintést a SEO világába, de gyakorlatban használható tudást szerezni gyorsan.
Mibe kerül az online SEO keresőoptimalizálás tanfolyam?
A keresőoptimalizálás tanfolyam ára 200 Euró (+Áfa)
A számlázás történhet forintban (napi áron átszámolva) is.
Mikor és hogyan lehet részt venni a SEO tanfolyamon?
SEO tanfolyamunk online formában történik. Indítunk egyedi és csoportos tanfolyamot is.
A tanfolyamok kb. 8 órányi anyagot tartalmaznak. A képzésen Skype szoftvert használunk. Azért ezt, mert ez biztosítja egyszerre ingyenesen a képernyő megosztást és a felvételi lehetőséget is. Az előadásokról ugyanis videófelvétel készül, amit az előadások után azonnal le tudsz tölteni. Így visszanézhető, kijegyzetelhető, gyakorlatban használható az átbeszélt ismeretanyag.