Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

SEO szövegírás, weboldal szövegírás, szövegírás árak

SEO szövegírás, weboldal szövegírás, szövegírás árak SEO szövegírás, weboldal szövegírás, szövegírás árak

Weboldal szövegírás esetén ma már szinte mindig SEO szövegírásról is beszélünk. Vagyis a honlapon lévő bármilyen szöveg esetén fontos, hogy segítse a keresőoptimalizálást. Sőt, ez a keresőoptimalizálás legfontosabb része, alapja.

Joggal merül fel azonban a kérdés: hogyan lesz a leghatékonyabb a weboldal szövegírás? Mi a jó SEO szövegírás feltétele? És egyáltalán: mit írjál a honlapodra?

Honlap szövegírás: nem egyszerű

Talán ismerős a helyzet: Meg akarod írni a honlapod szövegét. Ülsz a laptopod, számítógéped előtt, és meredsz a monitoron arra a nagy fehér felületre, ahol az általad begépelt szövegnek kéne megjelenni. És fogalmad sincs, hogy mit írjál.

A legtöbb cégvezető számára kínszenvedés a honlap szövegírás, mégis úgy érzik, nekik kell ezt a munkát elvégezni. Nem akarják kiadni más kezébe. Miért?

„Mert én vagyok az, aki legjobban ismerem a termékeim és szolgáltatásaim!”

Ez így van. A cégvezetőnél jobban senki nem ismeri a szakmát, a terméket, a szolgáltatást.

Ez azonban legalább annyira hátrány mint előny, mikor a weboldal szövegírásról van szó.

Sok cégvezető úgy gondolja, hogy a weboldal szövegírás csakis az ő feladata lehet. Ez érthető. Ha valaki 5-10 éve napi 8-10 órában dolgozik a szakmájában, előtte esetleg évekig tanulta, ha minden nap neki kell megválaszolnia a vevői kérdéseire, akkor joggal gondolja azt, hogy nála jobban senki nem tudja megírni a honlapja szövegét.

Van azonban hátránya is a nagy szakmai tudásnak.

Volt már úgy, hogy egy orvos mikor a betegségeddel nála voltál, úgy mondta el neked a diagnózist, hogy semmit sem értettél belőle?

Ha valaki több ezer órát töltött egy szakmában, akkor olyan fogalmakat használ, amit a szakmabelieken kívül senki sem ért, és főleg senki sem használ. Ezért a szakemberek a dolgokat nem úgy hívják, ahogy az átlagember, ahogy a vevő.

A villanyszerelők az energiatakarékos izzót kompakt fénycsőnek hívják.
A műszaki újságírók a hangfalat hangsugárzónak hívják.
A bringa szerelők a racsnit fogaskoszorúnak hívják.

Egyszer egy textil nagykereskedés megbízott SEO szövegírással. A következő menüpontokat találtam a meglévő weboldalon:

SZUBLIMÁLHATÓ PAMUT/POLIESZTER KELMÉK
EGYFALAS PAMUT
EGYFALAS STR. PAMUT 170 gr - 210 gr
RIB KELMÉK NYÍTOTT
RIB KELMÉK CSŐBEN

Szerinted ezek mit jelentenek? Ő nyilván értette, meg néhány szakmabeli, de rajtuk kívül más nem nagyon.

Mondhatja persze a textil kereskedő, hogy az ügyfelei is így nevezik ezeket a termékeket. Az online piackutatás, amit a szövegírás előtt végeztünk azonban azt mutatta, hogy az ügyfelei egyáltalán nem használják ezeket a kifejezéseket. Az egyfalas pamut pl. elasztikus pamutot jelent, és így is keresik. A szublimálható kelmét nyomtatható anyagként keresik a varrodák.

Ha hosszú évek óta halmozódnak benned a szakmai tapasztalatok, kialakul benned az, amit a tudás csapdájának hívnak: azt hiszed, hogy mások fejében is ott van mindaz, ami a Tiedben. Azt hiszed ők is úgy hívják a dolgokat, ahogyan te. Nem tudod úgy megfogalmazni a mondanivalódat, hogy az is megértse, aki soha nem foglalkozott azzal.

Lehet úgy magyarázod, el kell magyaráznod a dolgokat az ügyfelednek, a vevődnek, hogy az jobban megértse, miért fontos az amit csinálsz.

A vevőnek azonban nem magyarázatra van szüksége, hanem egy csábító ajánlatra, hogy a Te termékedet, a Te szolgáltatásod válassza!

Mikor egy cégvezető elküld nekem egy a honlapjára szánt szöveget, sokszor vannak benne olyan részek, amit egyszerűen nem értek. És ami a nagyobb gond: a szöveg nem a miérttel foglalkozik (miért érdemes ezt választani), hanem a hogyannal (hogyan csinálja ő ezt a munkát). Vagyis nem kelti fel a vevő érdeklődését, vásárlási kedvét. Olyan a szöveg, mintha egy mester írná az inasának, nem pedig az eladó a vevőnek.

Ha egy ilyen szöveget átírok, és egyszerű szavakkal mondom el benne, hogy miért előnyös, ha valaki ezt a terméket vagy szolgáltatást választja, sokszor elhangzik ez a kérdés:

„Igen, ez érhető és érdekes így, de mit szólnak majd a szakmabeliek, ha nézik a honlapom?”

Kérdés:

„A szakmabeliek vásárolnak tőled?”

A legritkább esetben. De még a szakmabeli is szívesebben dönt egy olyan cég mellett, aki nem a szakmai tudását fitogtatja, hanem közérthetően megfogalmazza, miért előnyös, miért hasznos az valakinek, ha az ő termékét, szolgáltatását választja.

A gyakorlatban 3 fontos szempontot kell figyelembe venni a szövegírás során:

1. SEO szövegírás: feleljen meg a Google szempontjainak

A Google számára a szöveg hossza, és a benne használt kulcsszavak aránya számít (kulcsszó sűrűség). A Google akkor hozza előre a honlapodat a neked fontos kulcsszavakra, ha az azokon lévő szöveg elég hosszú, és megfelelő mennyiségben tartalmazza a témához tartozó kulcsszavakat. Egy-egy ilyen szöveg hossza minimálisan 2000 betű hosszúságú (kb. 1 Word oldal). Az optimális azonban inkább a 3000-4000 betűnyi (két Word dokumentum oldal). Egy 2000 betűnyi szövegben kb. 3-4 kulcsszót tudsz 3-4-szer szerepeltetni. A hosszabb szöveg előnye, hogy több kulcsszót lehet benne szerepeltetni erőltetés nélkül. A tapasztalat az, hogy egy jól megírt 4000 karakteres (vagy még hosszabb honlap szöveg) akár 30 olyan kulcsszóra is bejöhet, amire ténylegesen van is keresés.

2. Marketing szövegek: meggyőző legyen

A marketing szövegek legfontosabb tulajdonsága, hogy megragadja a honlapod látogatóinak figyelmét, felkelti az érdeklődésüket, és bizalmat épít a terméked vagy a céged iránt. A marketing szöveg döntő tényező lesz abban, hogy téged választanak, vagy egy konkurensedet.

Hogyan lehet egyszerűen marketing szöveget írni? (Marketing szöveg minta)

A legáltalánosabban elterjed marketing szöveg minta a következő:

1. az ügyfél problémájának leírása (írd le, milyen problémája van annak a lehetséges vevőnek, amire a Te terméked vagy szolgáltatásod jelent megoldást)

2. milyen megoldást kínál a céged a vevő problémára (itt írhatsz a termékedről, a szolgáltatásodról, hangsúlyozva azokat a megoldásokat, amit a vevő problémájára jelentenek.)

3. előny / haszon. Itt érdemes leírni, hogy mit fog átélni a felhasználó, milyen előnyei, milyen haszna lesz, ha úgy dönt, megrendeli Tőled a terméket vagy szolgáltatást. Érdemes ezt a részt úgy kezdeni:

„Képzelje el, hogy…”

Például: „Képzelje el, hogy a havi villanyszámlája már a következő hónaptól a felére csökken…”

4. Akció: mit tegyen az érdeklődő. Pl.:

„További információért hívja az alábbi telefonszámot.”

„Írjon erre az e-mail címre...”

„Jelentkezzen az alábbi gombra kattintva…”

3. Szakmai szempontból hiteles honlap szövegírás

Hogyan lehet biztosítani, hogy egy szöveg szakmailag hiteles, meggyőző, ugyanakkor keresőoptimalizált is legyen?

Erre két bevált módszer van.

1. Beszélgetős módszer

Félrevonulunk egy nyugodt helyre egy diktafonnal, és beszélgetni kezdünk a termékeidről, a szolgáltatásaidról. A diktafon azért kell, hogy később minden fontos szempontot vissza tudjak idézni, és le tudjak írni. A beszélgetés során igyekszünk felderíteni azt, hogy mi „csábíthatja” a lehetséges vevőidet arra, hogy a terméked, a szolgáltatásod válasszák. A beszélgetés után nekiülök, és megírom a szöveget, amit átküldök neked ellenőrzésre. Ha a személyes találkozó nem oldható meg, Skype vagy telefon is alkalmas lehet, mindkettő rögzíthető.

2. Szerkesztéses módszer

Ha van írói hajlamod, Te is megírhatod a honlap szövegét. Ilyenkor megbeszéljük, hogy milyen témákról és hogyan írj. Aztán:

a. Te megírod a szövegeket, majd átadod nekem.
b. Én megszerkesztem, megjegyzéseket, kérdéseket fűzök hozzá, aztán visszaküldöm neked.
c. Te újra átnézed, elfogadod vagy visszautasítod a javaslataimat, megválaszolod a kérdéseimet, és visszaküldöd a szöveget, amit
d. én feltöltök a honlapra.

Mindkét módszer hatékonyan alkalmazható honlap szövegíráshoz.

Az első módszerrel készült az ügyfeleim honlapjai közül pl. a lamp83.hu, a construtect.hu vagy az ablaktisztitogep.hu honlap szövege.
A második módszer eredménye a japankertepites.hu, az agardikerekpar.hu vagy az uzemanyagtartaly.hu szövege.

Milyen hosszú legyen egy-egy a honlapodra szánt szöveg?

Ez egy nagyon fontos kérdés!

A legtöbb cégvezető nem akar hosszú szövegeket a honlapjára. Azt mondják:

„A hosszú szöveget úgysem olvassák el az emberek!”

A hosszú szöveget akkor nem olvassák el a honlapod látogatói, ha nem érdekli őket. Lehet, hogy akit nem érdekel a terméked vagy szolgáltatásod nem olvassa el a honlapod szövegét – de az a termékedet sem fogja megvenni, a szolgáltatásod sem fogja megrendelni. Hagy menjen!

Lehet egy termékről vagy szolgáltatásról érdekesen írni hosszan, vagy unalmasan röviden. Ez utóbbi esetben rövid szöveg esetén is otthagyják a honlapod a látogatók.

Nézzünk néhány tényt a honlap szövegekről.

A Searchmetrics egy SEO elemző cég. Mérésekkel megállapították, hogy 2014-ben egy-egy kulcsszóra az első 30 Google helyezett oldalán átlagosan 902 szavas tartalom volt! Az angol nyelvterületen egy szó átlagban 5-6 betűből áll.

Tehát az első 30 helyezés indexelt oldalain átlagban kb. 5000 betűnyi szöveg volt. Ez kb. 2 Word dokumentum oldal!

Ez az átlag 2015-ben immár 1140 szóra nőtt (6000 betű, kb. 2,5 Word dokumentum oldal)

2015-ben az első 10 Google helyezett honlapján átlagban 1285 szavas szöveg volt. (kb. 7000 betű, 3 Word oldal)

Vagyis: az első helyezések eléréséhez igenis érdemes hosszabb szöveget írni!

Az általam optimalizálát honlapok és webáruházak esetén is jól látszik, hogy azok a honlapok, amiken több szöveg van:

1. több kulcsszóra jönnek be
2. könnyebben optimalizálhatók
3. több terméket vagy szolgáltatást értékesítenek.

Nézzünk egy gondolati játékot!

Ha a honlapod 100 kulcsszóra szeretnéd optimalizáltatni, mivel jársz jobban?

a, Írsz minden kulcsszóra külön-külön egy-egy rövidebb (1000 betűs szöveget).
b, Írsz 10 egyenként 10.000 betűs cikket, amelyben egyenként 10-10 kulcsszót helyezel el.

Mind a két fenti esetben 100.000 betűnyi szöveget kell írnod. Az első esetben 100 darab 1000 karakteres cikk készül, a másodikban 10 darab 10.000 karakteres. 

Egy 1000 betűnyi szöveg a magyar nyelvben kb. 150 szó. Ebben maximum 3-szor tudsz elhelyezni egy kulcsszót úgy, hogy a kulcsszó sűrűség a kívánt 2-5% között legyen.

Egy 10.000 betűnyi szöveg 1500 szó. Ebben akár 10 kulcsszót nyugodtan megismételhetsz 8-10 helyen, és a kulcsszó sűrűség pont optimális, a Google által elvárt lesz.

Van olyan partnerem, aki a természetes kozmetikai termékeket forgalmazó honlapján egy-egy termékhez 15.000 betűs leírásokat ír. Kiválóak a keresőoptimalizálási eredményei, egy-egy terméke akár 20-30 a termékhez kapcsolódó kulcsszóra is bejön!

Konkrét példa SEO szövegírásra

Nézzünk meg egy konkrét példát. Egy napelem rendszereket forgalmazó és szerelő cég számára készült piackutatás több mint 100 olyan kulcsszót talált, amelyben a napelem szó szerepelt. A cégnek érdemes ezekkel mind a Google listáján az első helyre kerülni.

A megoldás lehet az, hogy veszik egyenként a kifejezéseket, és mindegyikre írnak egy kb. 300 szavas (1500-1800 betűs) szöveget, és ezeket felteszik a honlapjukra. Ezzel azonban csak kevés szóval érnének el jó eredményt, hiszen mindegyik kifejezés más aloldalra kerül. Azok a kifejezések, amire a versenytársaknak erősebb szövege van, nem is kerülnek indexelésre.

Van ennél sokkal hatékonyabb módszer. Az alábbi lista a piackutatás egy részletét mutatja. Látszik, hogy 21 olyan kifejezés van, amelyben a napelem és a rendszer szavak is megtalálhatók:

SEO szövegírás, honlap szövegírás, weboldal szövegírás példa

Ha a cég ír vagy írat egy hosszú, kb. 2000 szóból álló hosszú cikket (kb. 18.000 betű, 5-6 Word oldal), ezekben a fenti kifejezések mind elhelyezhetők 2-3-szor. Ezt az oldalt a Google gyorsan beindexeli, a szavak többségére az első 20-30 között fogja hozni. Ezután már csak prémium linkeket kell építtetni az adott cikkre, és az néhány hét alatt akár 10 kulcsszóval is az első három helyezés között lehet.

Egy ilyen szöveg a látogatónak is jó, ha megfelelő szakmai alapossággal készült. Hiszen megismeri belőle azokat a döntési szempontokat, amelyek egy napelem rendszer megvásárlásához illetve kiépíttetéséhez szükségesek. 

Miért érdemes rám engem választanod honlap szövegíráshoz?

1995 óra írok cikkeket különböző újságoknak. Több mint 20 magazinban publikáltam, többek között a HVG, a Szép Házak, a Nők Lapja Egészség, az Otthon lapjain.

Öt szakkönyvet írtam, így elég nagy szövegírói tapasztalatra tettem szert. A legnagyobb gyakorlatom és tapasztalatom műszaki témákban van (szórakoztató elektronika, háztartási kisgépek, fényképezés, orvosi műszerek, épületgépészet), de írtam testépítésről, fitneszről, építészeti témákról, tűzijátékról, kertészetről, nyomdai témákról is. Két évtizedes marketing gyakorlatom is van (ebből 5 év Sony, 2 év a Philips marketing részlegén), ez biztosítja, hogy a tartalmak megfeleljenek a honlapod célcsoportjának.

Figyelem! Fontos! Nem vállalom pornográfiával, szerencsejátékkal, alkohollal, kábítószerekkel, cigarettával, horoszkóppal, ezoterikával, bármilyen kamathoz kapcsolható tevékenységgel, biztosítással foglalkozó szöveg megírását, illetve honlap elkészítését.

SEO szövegírás árak

SEO szövegírás esetén nagyon fontos szempont, hogy semmit nem szabad másolni más honlapokról, illetve nem szabad, hogy a honlapodon belül ismétlődjenek szövegek, mert ezt a Google bünteti.

SEO szövegírást vagy marketing szövegírást több kreatív szövegíró vállal. A SEO szövegírás ára általában 1-2 Ft/betű. A marketing szövegírás ára akár 5 Ft/betű is lehet.

Én a szöveg bonyolultságától függően általában 4 forintért vállalok honlap szövegírást.

Nem vállalok honlap szövegírást egy témára 4000 betűnyi szöveg alatt.

Vagyis 16.000 forint/szöveg alatt nem vállalok szövegírást.

Egy optimális weboldal szöveg azonban ennél hosszabb, tehát átlagban 25.000 Forint/szöveg árral számolhatsz. Rengeteg pénznek tűnik kifizetni 25.000 forintot egyetlen cikkért.

Az általam készített szövegek azonban mind a SEO, mind a marketing mind a szakmai szempontoknak megfelelnek.

Az általam írt szövegek esetén előre egyeztetjük, hogy milyen kulcsszavak kerüljenek bele. A kulcsszavak mindegyikéről tudni fogod, hogy azokra havonta mennyi keresés van, és azt is, hogy hány konkurens oldalon fordulnak elő.

Egy ilyen cikk viszont tapasztalatok szerint akár 20-30 kulcsszóra is bejöhet a Google keresőben, így éveken keresztül a befektetett pénz több százszorosát hozhatja be.

A szöveget nem elég megírni, fel is kell tölteni a honlapodra. A feltöltés során be kell állítani a keresőoptimalizáláshoz fontos elemeket (kiemelt, „boldolt” kulcsszavak, címsorok, címkék, stb.). Célszerű a szövegekbe képeket, videókat tenni. A szövegírás árában nálam ennek a költsége is beletartozik.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a honlapodra profi szövegeket, ami felkelti az érdeklődést, és megragadja a látogató figyelmét, hívd az alábbi telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!

SEO szövegírás, weboldal szövegírás, szövegírás árak