A kulcsszavak a SEO (Search Engine Optimization), vagyis a keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen elemei. Ha megfelelő kulcsszavakat választasz, az javítja a helyezésed a Google találati listán. Ez pedig több releváns forgalmat hoz a weboldaladra. Ebben a cikkben az SEO szakemberek által is alkalmazott kulcsszókutatás és kulcsszavak használata terén adunk tippeket.
Tartalomjegyzék
SEO kulcsszavak használata a keresőoptimalizálásban
A keresőoptimalizálás alapja, hogy olyan kifejezéseket keress, amivel az általad kínált termékekre vagy szolgáltatásokra keresnek. A Google Keyword Planner és más kulcsszó kereső eszközök segítségével könnyedén megtalálhatod ezeket a kulcsszavakat.
Kulcsszavak kutatása: kulcsszó kereső eszközök
A kulcsszavak kiválasztása nem egyszerű feladat. A kulcsszó kutatás során a relevancia és a keresési mennyiség mellett a konkurencia erősségét is figyelembe kell venni.
Először is keress kulcsszavakat, amit az emberek a Te termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban írnak a keresőbe. A eszközök segítségével gyorsan ki lehet választani a megfelelő kulcsszavakat.
Kulcsszókutatást végezni nem túl bonyolult. Vannak ingyenes eszközök és fizetős kulcsszó kereső eszközök is. A legelterjedtebbek:
Használd ezeket a SEO eszközöket, hogy megtaláld a piacodra releváns kulcsszavakat.
Google Kulcsszótervező (keyword planner): az ingyenes kulcsszó kereső eszköz
Bár többféle ingyenes kulcsszó kereső eszköz van az online marketing területén, a Google Ads Kulcsszótervezője a legjobb választás. Nagy előnye, hogy a magyar keresőszavakkal is jól boldogul. Nem csak azt tudod meg a használatával, hogy hányan keresik a kulcsszavaidat, de azt is, hogy mik a hozzá kapcsolódó releváns kifejezések.
A Kulcsszótervező javaslatait érdemes táblázatokban letölteni. Ebből tudjuk kiválasztani, hogy melyik keresési kifejezésekre szeretnénk megjelenni.
Milyen kulcsszavakat válasszak?
A következő feladat a keresőoptimalizálás alapjául szolgáló, megfelelő kulcsszavak kiválasztása. Sok cégvezető szeme előtt egyetlen keresőszó lebeg. Csak a legtöbbet keresett keresőszóra akarnak optimalizálni, erre akarnak a rangsorolási lista élére kerülni. Egy önmagában kiválasztott kulcsszó azonban nem lehet cél.
A Google elvárja, hogy a területed leíró legfontosabb kulcszavakra külön-külön cikk legyen az oldalon. Ezek közül is a legjobb kulcsszavak azok, amelyekre alacsony a verseny. Ha ezekre optimalizáljuk az oldalad, gyorsabban kerülsz a Google keresőben előre. Legkönnyebb optimalizálni a long tail kulcsszavakat.
Long Tail Kulcsszavak: Mik ezek és miért fontosak?
Long tail kulcsszavak olyan kifejezések, amelyek több szóból állnak és specifikusabbak. Jellemzőik:
- kevesebb Google keresés van rájuk
- általában alacsonyabb a verseny (kevesebben optimalizálnak rájuk)
- sokkal magasabb a konverziós arányuk.
Ha például az önmagában álló „SEO” szó helyett a „SEO szakértő” vagy, és a „SEO ügynökség” kifejezésre optimalizálod a weboldalt, akkor:
- könnyebben a kereső élére kerülsz
- többen kattintanak a listában az oldaladra. így nagyobb forgalmat generál.
- nagyobb eséllyel veszik fel veled a kapcsolatot.
Long tail kulcsszavak használatakor a tartalmat is a kiválasztott kifejezésekre kell szabni. Ezen kifejezésekre optimalizálva könnyebben rangsorolható a weboldal, és az ügyfél számára relevánsabb találatokat generál.
Kulcsszó relevancia: kapcsolódó keresési szándék
A kulcsszavak használatában nem csak a mennyiség, de a relevancia is nagyon fontos. Az nem elegendő, hogy sok kulcsszót használsz; azoknak kapcsolódnia is kell egymáshoz fogalmilag és nyelvileg. Ezt nevezik szemantikai kapcsolódásnak vagy relevanciának.
A Google kereső algoritmusai is a relevancia, tehát nyelvi kapcsolódás szerint rangsorolnak. Ezért fontos, hogy a kulcsszavakat összefüggéseiben használd. A Google Kulcsszótervező például nagyon jó releváns kifejezéseket kínál fel a legtöbb területen.
A kulcsszavak helye: Hol érdemes elhelyezni őket?
A kulcsszavak elhelyezése sem mindegy. Az SEO szempontból legfontosabb helyek a title tag, a címek (heading), az első bekezdés, és a képek alt text-jei. A főoldali kulcsszó lehet a számodra legfontosabb keresőszó. Fontos, hogy a főoldalon jól látható helyen legyen.
A kulcsszavakat a meta leírásokban is érdemes használni. Ezek a keresőszók segítenek a Google számára, hogy megértse, milyen témához kapcsolódik a weboldal.
Google Ads és kulcsszavak: Kombinált stratégia
Míg a SEO hosszú távú stratégia, addig a Google Ads gyors eredményeket hozhat. Az adott kulcsszóra optimalizált Google Ads kampányok jól kiegészíthetik a SEO erőfeszítéseidet. A kutatás során talált kulcsszavakra hirdetési kampányokat is építhetsz.
A Google Ads lehetőséget ad arra, hogy konkrét kulcsszavakra azonnal a lista élén jelenj meg hirdetéssel. Ezáltal tesztelheted is azok hatékonyságát. A kampányokból származó adatokat felhasználva finomíthatod a keresőoptimalizálás stratégiáját is. Fontos, hogy ilyenkor a Google Analytics segítségével kövesd a konverziók alakulását.
Google Search Console: kövesd a kulcsszavak sorsát
Semmilyen más SEO szoftver nem szükséges, ha elmerülsz a Google Search Console használatában. Ezt az ingyenes szolgáltatást sokan alábecsülik, pedig a legjobb kulcsszó helyezés és analitikai eszköz.
Láthatod benne, hogy az adott kulcsszó hányszor került beírásra a Google keresőmezőjébe. Láthatod, hányszor jelent meg az oldalad.
Miben segíthet egy SEO szakember?
Néha nem elegendő a saját erőfeszítés és az ingyenes SEO szoftverek használata. Ilyenkor érdemes egy SEO szakértőhöz fordulni, aki részletes SEO elemzést végez és segít a Google helyezést javítani.
A legtöbb SEO szakember nem csak a kulcsszavakat és a tartalmat optimalizálja, hanem technikai SEO eszközöket is alkalmaz, hogy javítsa a weboldal sebességét, struktúráját és egyéb, a rangsorolást befolyásoló tényezőket.
Kanga Design SEO ügynökség: SEO-ban ott vagyunk!
Ügynökségünk több mint 20 éve foglalkozik keresőoptimalizálással. Több száz weboldalt optimalizáltunk a magyar piacon, de van tapasztalatunk német és angol nyelvű keresőoptimalizálással is.