A közösségi média veszélyei online marketing szempontjából, biztonságos internet jelenlét kialakítása

A közösségi média veszélyei cégeknek, biztonságos internet

Napjainkra egyre többet olvashatunk arról, hogy a közösségi média milyen rossz hatással van a gyerekekre. A hírekben és tanulmányokban szerepel függőség, zaklatás, és sok minden más rémség. Azzal azonban kevés cikk foglalkozik, hogy a közösségi oldalak használata milyen veszélyeket rejt a vállalkozások számára. Ezért szerettünk volna egy gondolatébresztő cikket a közösségi média veszélyeiről.

Tartalomjegyzék

A közösségi média használat elterjedése az online marketingben

A közösségi média az elmúlt évtizedben nélkülözhetetlenné vált az online marketingben. Egyre több cég ismeri fel a közösségi platformokon való jelenlét fontosságát, mivel ezek lehetőséget biztosítanak a márkák számára, hogy közvetlen kapcsolatot alakítsanak ki a fogyasztókkal. A közösségi médiának nem csak napos oldala van. Ezek a platformok sem mentesek a veszélyektől, melyek az online marketing jelenlétünket is befolyásolhatják.

A közösségi média veszélyei vállalkozások online jelenlétére

Negatív visszajelzések és hozzászólások kezelése

A közösségi média használata közben az egyik legnagyobb veszély a negatív visszajelzések és hozzászólások kezelése. A közösségi oldal nem csak rajongókat, hanem ellenségeket is hozhat. Nem mindenki fogja szeretni a tartalmunkat vagy egyetérteni a véleményünkkel, ezért fontos felkészülni arra, hogy hogyan kezeljük ezeket a helyzeteket.

Rosszul megválasztott közösségi média platform.

Gondolkodjunk el azon, hogy vajon a legnépszerűbb közösségi média platform a legjobb? Nem biztos, hogy a célcsoportod ott van egy bizonyos közösségi médiában, pusztán azért, mert az népszerű. Lehet, hogy a Te célközönséged nem az Instagram vagy a Facebook, hanem a LinkedIn segítségével érhető el.

Ha nem azoknak az embereknek kommunikálunk, akik valóban érdeklődnek szolgáltatásaink iránt, akkor csak az időnket és pénzünket vesztegetjük. Ezért fontos alaposan megtervezni a stratégiánkat és folyamatosan monitorozni az eredményeinket.

Álhírek és félreinformálás

Az álhírek terjedése az online térben komoly kihívást jelent a márkák számára. A téves információk gyorsan terjedhetnek, ami károsíthatja a vállalat hírnevét és bizalmát. A rossz hírverés vagy félrevezető információk hosszú távú károkat okozhatnak a márka imázsában, ami csökkentheti az ügyfelek bizalmát és elriaszthatja a potenciális vásárlókat.

Adatvédelmi aggályok

Az adatvédelem egyre nagyobb aggodalmat jelent a felhasználók és a vállalatok számára egyaránt. A nem megfelelő adatkezelés súlyos következményekkel járhat. Főként egészségügyi cégeknek kell óvatosan bánni a közösségi média használatával. Ezen a területen a legtöbb hirdetési platform (Google Ads, Instagram, Facebook) például nem teszi lehetővé remarketing hirdetések indítását. Ezek a hirdetések a közösségi oldalakon ugyanis kompromittálóak lehetnek a felhasználó számára.

A felhasználói adatok kezelése

A közösségi média használatával kapcsolatban is biztosítaniuk kell a vállalatoknak, hogy az adatokat biztonságosan és etikusan kezelik, elkerülve ezzel az adatvédelmi botrányokat és jogi következményeket.

Kizárólag közösségi média jelenlég kialakítása

Végül pedig nem szabad elfelejtenünk, hogy a közösségi média csak egy eszköze az online marketingnek. Nem helyettesítheti teljes mértékben az összes többi marketing eszközt, mint például az e-mail marketinget vagy a SEO-t. Ezeknek mindnek megvan a maga helye és szerepe a komplex online marketing stratégiában.

Szeretnél biztonságos internet jelenlétet kialakítani cégednek? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.