hivjamost-mobil email

Versenytárs elemzés a keresőoptimalizálás során

Versenytárs elemzés a keresőoptimalizálás során Versenytárs elemzés a keresőoptimalizálás során

A keresőoptimalizálás legfontosabb és legnehezebb része, hogy milyen kulcsszavakat válassz, és hogyan helyezd el azokat a honlapodra.

Sok cégvezető számára a versenytárs elemzés azt jelenti, hogy megnézik annak weboldalát, webáruházát, és megpróbálnak ötleteket „szerezni” saját honlapjuk, webshopjuk fejlesztésére. A versenytárs weboldaláról próbálják „leszedni” a kulcsszavakat amikre ők is optimalizálni akarnak. Onnan „kölcsönöznek” témákat saját szakmai cikkeikhez.

A probléma ezzel az, hogy feltételezi: a versenytárs jól csinálja a dolgát. Jól választotta ki a kulcsszavakat. Ez azonban egyáltalán nem biztos. Sőt! A gyakorlatban a honlapok több mint 80%-án nem a megfelelő kifejezéseket használja a tulajdonosa.

A siker feltétele: ne azt nézd, mit kínál a versenytársad, hanem azt, mit akar a vevőd!

Nem árt ha tudod, hogy a versenytársad a kulcsszavak kiválasztásánál és egyáltalán saját ügyfélszerzési stratégiájának kidolgozásánál saját szakmai tapasztalatából indul ki. Úgy nevezi a termékeket, ahogy a szakmában hívják. Ez pedig néha teljesen más, mint ahogy a vevők azt keresik. Erről részletesen olvashatsz ide kattintva a A megfelelő kulcsszó választás hatása a honlapod forgalmára című cikkben.

Ha meg akarod tudni, hogy az ügyfeleid milyen kifejezésekkel keresik a termékeidet, szolgáltatásaidat, piackutatásra van szükség.

A versenytárs elemzés a piackutatás része

A keresőoptimalizálás első és legfontosabb része a piackutatás. A piackutatás két fontos részből áll:

1. A piaci kereslet felmérésé (vagyis hányan és milyen kifejezésekkel keresik a termékeid és a szolgáltatásaid a Google keresőben).

2. A kínálat felmérése – ezt a konkurens oldalak száma jelenti, vagyis az, hogy egy-egy kulcsszó hány honlapon található meg.

A két számból (keresési mennyiség és konkurens weboldalak) arányszámot lehet képezni. Vagyis ki tudjuk számolni a kereslet kínálat arányát.

A kereslet felmérése során például kiderül, hogy a konyhabútor szóra Magyarországon 27.000 keresés van. Érdemes tehát rá optimalizálni! Ezt is teszi a legtöbb konyhabútoros cég! E miatt akkora verseny alakul ki a konyhabútor szóra, hogy nem érdemes rá optimalizálni. A konyhabútor kifejezés több mint 300.000 honlapon található meg! (Ezt a hatalmas számot nem a domainek száma, hanem a tényleges weblapok száma adja. Egy domainen belül több weblap is van. Egy átlagos honlapon belül több száz, akár több ezer weblap is lehet.) Ezeket leelőzni a Google keresőben nem lehetetlen, de hatalmas munka! Más kifejezéseket érdemes keresni.

Az „egyedi konyhabútor” kulcsszóra pl. már csak 590 keresés van havonta, de a konkurensek száma is „csak” 59.000.  Összesen több mint 250 olyan kulcsszót lehet találni, amiben a konyhabútor valamilyen formában megtalálható. Ebben a piackutatás biztosan talál 20-30 olyan kifejezést, amire alig vannak versenytársak, így hamar a kereső élére kerülhetsz azokkal. Így már jönnek érdeklődők, jön bevétel, és lehet további kulcsszavakra optimalizálni. Évek alatt pedig akár több száz kulcsszóra is az élre kerülhetsz!

A konkurencia erőssége más lehet pl. az AdWords hirdetéseknél, a keresőoptimalizálás esetén vagy a Facebook hirdetésnél.

A keresőoptimalizálás során a versenytársak elemzésének legfőbb haszna az, hogy meg tudod határozni a konkurencia erősségét, és így nagyjából láthatod, hogy mennyi pénz és munka lesz megelőzni őket. Az elmúlt évek során több olyan honlap, webáruház keresőoptimalizálását végeztem, amelyek saját területükön piacvezetők lettek. Ez a legtöbbször évek munkája, és több milliós befektetés. Cserébe a honlapok több 10 milliós bevételt hoznak a tulajdonosuknak.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél piacvezető honlapot, webáruházat, amely a legtöbb kulcsszóra megelőzi a versenytársakat, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!

hivjamost-mobil email